Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1024
Har en sykt gammel tv av merket Schneider STV9727 (mener jeg). Har også en remotec sølvkontroll med standard knapper, i tillegg har den knappene VCR, SAT, AUX og SHIFT.

Spørsmålet mitt er da hvordan kan jeg få stilt på kanalene på tven? Er det enten noe jeg kan gjøre i tv'en, eller må jeg bruke kontrollen. Hvis jeg da må bruke kontrollen har noen ideer til hva jeg må trykke for å få stilt kanaler? Har ikke akkurat noen "still kanaler" knapp.
Kan evt. laste opp bilder av tv-kontrollen om det hjelper.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis den er skikkelig eldgammel, regner jeg med knappene for programmering finnes under ei eller annen luke i fronten av selve tv'en.
Den er vel så gammel at den ikke har luke engang Andre forslag?
King of Spooning
Acidous's Avatar
Hadde nok vært best om du hadde hevet opp noen bilder av TV'en og kontrollen.

Men er det en skikkelig gammel TV, så er det mest sannsynlig noen kjekke knotter på selve TVen du må stille på.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hvis du ikke har original fjernkontroll til tven kan det bli vanskelig. De færreste slike fjernkontroller har knapper for å stille inn kanaler på tven. Er du heldig kan du gjøre det med knapper på tven.
PRøv og hold inne AUX knappen en stund.
AUX knappen fungerte desverre ikke. Glemte å nevne som datagutten sa, kontrollen er ikke den originelle til tven. Skal få lastet opp bilder av tv'en og fjernkontrollen i morgen, men ser ikke stort annet på tv'en enn kanal +- og volum +-.