Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1608
Kommer ut med et album i Januar, her er en liten smakebit. Setter pris på ris og ros

https://soundcloud.com/birkofficial/quite-a-man

Tekst

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Better to be feared than respected, but everyone's too afraid to make connection
Don't do shit without our blessing, we're masters at givin lessons
Tough love shit bring mind to resting, I'm not a man you wanna be testing
Man thinks he's hard but you know that he's less than, my 44 zero's masters at deception

Tight home you got, invite ourselves in
Tight eyes you got can feel your tension
Pain is my invention, your intervention
Blue won't be interceptin, there's no reception

Quite a man you are, used the system
Needle prick you need a quick zen, need a quick fix mistake as a quick mend
As an addict I'm your godsend, I am your god friend, a narcissistic masterpiece or so would I think

Quite a man you are to be snitchin
Can birds sing with their chest caved in, or what you thinkin
I hope you get my hintin, I hope the fear starts to sink in
Sist endret av birk4400; 27. oktober 2019 kl. 23:26.
Vokalen minner om Marilyn Manson og for meg høres det ut sånn jeg forestiller meg at Marilyn Manson kunne hørt ut om han hadde drevet med rap. Har ikke greie på musikk ut over at jeg har lyttet til mye forskjellig opp igjennom årene, men jeg likte låta og synes du har fin flyt.
Selv om det ikke er helt min smak så må jeg si det er ganske så bra. Mange som har lagt ut låter her inne men dette er det beste jeg har hørt så langt. Selv om det ikke er helt min smak som sagt så fikk jeg like vel litt smaken på det, hvis det er mulig å si det på den måten.
Trådstarter
28 6
Setter veldig pris på tilbakemelding, ble veldig overrasket. Det var definitivt veldig motiverende å lese at folk som ikke er så innpå sjangeren faktisk liker det. Konge! Marilyn Manson er en stor inspirasjon, så det var sykt kult å høre. Takk!
Ganske bra laget, men veldig negative vibber(noe som egentlig ikke gjør noe). Men som en som også heter Birk vil jeg helst ikke at vårt fornavn blir knyttet til depping. Så vil oppfordre til å ikke bruke fornavn, kall deg heller Unge dokost eller noe. Men egentlig bra musikk altså
Trådstarter
28 6
Sitat av Unge Banos Vis innlegg
Ganske bra laget, men veldig negative vibber(noe som egentlig ikke gjør noe). Men som en som også heter Birk vil jeg helst ikke at vårt fornavn blir knyttet til depping. Så vil oppfordre til å ikke bruke fornavn, kall deg heller Unge dokost eller noe. Men egentlig bra musikk altså
Vis hele sitatet...
Jeg føler meg verken ung eller som en ost så takk, men nei

Gå til Sørlandet og introduser deg selv som Birk, mye opplevelser å hente da
Sist endret av birk4400; 28. oktober 2019 kl. 20:58.
Sitat av birk4400 Vis innlegg
Jeg føler meg verken ung eller som en ost så takk, men nei

Gå til Sørlandet og introduser deg selv som Birk, mye opplevelser å hente da
Vis hele sitatet...
hvorfor er det opplevelser å hente for en birk på sørlandet om jeg tør spørre?
Trådstarter
28 6
Sitat av Unge Banos Vis innlegg
hvorfor er det opplevelser å hente for en birk på sørlandet om jeg tør spørre?
Vis hele sitatet...
Birkene her er gale! Neida, men før jeg bestemte meg for å snu om på livet så har jeg skapt ekstremt mye drama og kaos. Tror ikke akkurat du får noe reaksjon om du bestiller blåskjell på Sjøhuset men i miljøet så får du nok fort et stempel hvis du vanker i de traktene. Siste sørgelige eksempel: https://www.lister24.no/nyheter/i/Ad...ler?spid_rel=2

Navnet vårt er dessverre ganske kjent i miljøet av både negative og positive årsaker.
Sist endret av birk4400; 29. oktober 2019 kl. 03:00.
Det jeg skulle ønske noen lærte meg når jeg først starta er at vokal er skuespill, det er en audio narrasjon. Gi Johnny Depp en potetmikk og han gir deg magi.

Når jeg hører If I Commit og Quite A Man hører jeg en mann som drar et drag fra en sigarett og leser direkte opp fra et ark, samtidig som han prøver å ikke vekke opp naboene.

1. Ta opp en låt hvor du kjører fullt ut med stemmen, gå gjerne overboard, skrik, rop... og la låta ligge. Sjekk den ut seinere og se hva som funka.
2. Prøv gjerne å jobb med skuespillet. Si ting på engelsk og hør hva som er forskjellen når du sier noe du tenker vs når du sier noe i repetisjon.
3. Skulle ønske låtene kicka mer. Jeg venter på at Trent Reznor gitaren skal kicke inn og vi får noe umph. Om du ikke kan spille gitar, så sjekk ut Garage Band, de har noen nice el gitarer med akkord synthesizers som gjør jobben for deg.
4. Gjerne legg på noe dubb, altså legg til flere vokal spor der du føler det funker, og de kan du gjøre annerledes, altså du kan legge noe du selv syntes er hemma lyst, men når du hører det tilbake, så funker det som faen som koring i bakgrunnen.

Winter Came instrumentalen var kul.
Tekstene er gode.



(Dette er meg, greit at du vet hvor kritikken kommer fram: https://www.youtube.com/watch?v=FKrvZpcmeTw)
Trådstarter
28 6
Sitat av Marori Vis innlegg
Det jeg skulle ønske noen lærte meg når jeg først starta er at vokal er skuespill, det er en audio narrasjon. Gi Johnny Depp en potetmikk og han gir deg magi.

Når jeg hører If I Commit og Quite A Man hører jeg en mann som drar et drag fra en sigarett og leser direkte opp fra et ark, samtidig som han prøver å ikke vekke opp naboene.

1. Ta opp en låt hvor du kjører fullt ut med stemmen, gå gjerne overboard, skrik, rop... og la låta ligge. Sjekk den ut seinere og se hva som funka.
2. Prøv gjerne å jobb med skuespillet. Si ting på engelsk og hør hva som er forskjellen når du sier noe du tenker vs når du sier noe i repetisjon.
3. Skulle ønske låtene kicka mer. Jeg venter på at Trent Reznor gitaren skal kicke inn og vi får noe umph. Om du ikke kan spille gitar, så sjekk ut Garage Band, de har noen nice el gitarer med akkord synthesizers som gjør jobben for deg.
4. Gjerne legg på noe dubb, altså legg til flere vokal spor der du føler det funker, og de kan du gjøre annerledes, altså du kan legge noe du selv syntes er hemma lyst, men når du hører det tilbake, så funker det som faen som koring i bakgrunnen.

Winter Came instrumentalen var kul.
Tekstene er gode.



(Dette er meg, greit at du vet hvor kritikken kommer fram: https://www.youtube.com/watch?v=FKrvZpcmeTw)
Vis hele sitatet...
Vet du hva, du er jævlig spot on bortsett fra det med naboene . Du sier noe jeg har tenkt på mye, om å lage et skittent barn blandet med vår store kulturelle eksport og Trap. Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Det kommer flere låter der stemmen ikke blir så lavmælt. Jeg har allerede en som jeg ikke har lagt ut for det var før jeg lærte mastering og det er ikke min egen beat.
Setter veldig pris på tipsene dine, skal prøve så godt jeg kan men jeg blir så sykt utålmodig. Lesson to be learned.

Sangen din var skambra, definitivt noe jeg hadde hatt i playlista mi!

Sitat av Marori Vis innlegg
Det jeg skulle ønske noen lærte meg når jeg først starta er at vokal er skuespill, det er en audio narrasjon. Gi Johnny Depp en potetmikk og han gir deg magi.

Når jeg hører If I Commit og Quite A Man hører jeg en mann som drar et drag fra en sigarett og leser direkte opp fra et ark, samtidig som han prøver å ikke vekke opp naboene.

1. Ta opp en låt hvor du kjører fullt ut med stemmen, gå gjerne overboard, skrik, rop... og la låta ligge. Sjekk den ut seinere og se hva som funka.
2. Prøv gjerne å jobb med skuespillet. Si ting på engelsk og hør hva som er forskjellen når du sier noe du tenker vs når du sier noe i repetisjon.
3. Skulle ønske låtene kicka mer. Jeg venter på at Trent Reznor gitaren skal kicke inn og vi får noe umph. Om du ikke kan spille gitar, så sjekk ut Garage Band, de har noen nice el gitarer med akkord synthesizers som gjør jobben for deg.
4. Gjerne legg på noe dubb, altså legg til flere vokal spor der du føler det funker, og de kan du gjøre annerledes, altså du kan legge noe du selv syntes er hemma lyst, men når du hører det tilbake, så funker det som faen som koring i bakgrunnen.

Winter Came instrumentalen var kul.
Tekstene er gode.



(Dette er meg, greit at du vet hvor kritikken kommer fram: https://www.youtube.com/watch?v=FKrvZpcmeTw)
Vis hele sitatet...
https://soundcloud.com/birkofficial/yuh-ah
Sist endret av birk4400; 30. oktober 2019 kl. 02:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.