Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1671
Anonym bruker
"Kvalm Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har spist mye Molly opp igjennom.
I går fikk en kraftig psykose, hadde vært våken ett døgn på forhånd. Aldri hatt psykose på Molly før. Var sammen med 2 jeg stoler på. Under psykosen trodde jeg de to andre bare var ute etter å kjøre hodet mitt og det var helt grusomt. Hva som kan ha utløst det? For mye Molly? Mangel på søvn?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva som kan ha utløst det? For mye Molly? Mangel på søvn?
Vis hele sitatet...
En kombinasjon, vil jeg tro. Det blir vel så som så med
næringsinntak under slike økter også, vil jeg tro, noe som
muligens kan være medvirkende?
Greia er ganske enkel. Ro ned på bruken av MDMA, psyken din begynner å vingle litt. Åpenbart så var det ikke smart å ikke ha sovet på et døgn før du tar det, men det burde ha gått fint hvis en har en stabil psyke.

Jeg vil tro at du har tatt MDMA litt for ofte, muligens i for store doser eller kanskje en kombinasjon av begge to. Hold deg to fire til seks ganger i året, to til tre måneders mellomrom mellom hver gang. Maks 120 mg og 60 mg redosering. Men i ditt tilfelle så hadde hadde jeg tatt en pause på seks til tolv måneder før du tar det igjen. La psyken og hode hvile, gi serotonin reseptorene tid til å bygge seg opp igjen og bli stabilisert.
Så trist å høre. Har du hatt noen tidligere opplevelser, knyttet til rus eller noe annet som hadde likhetstrekk med det som skjedde i går? Jeg fikk en rusutløst psykose i mai som jeg har fått utskrevet Zyprexa for av akutteamet som først tok meg imot på akuttpsykiatrisk og en annen Olanzapine av fastlegen min i samråd med psykologen jeg nå har i hjembyen min (http://legemiddelhandboka.no/Legemid...Bzyprexa/52870). Alle som jeg har vært i kontakt med i helsevesenet og i særdeleshet DPS har til nå vært helt forbilledlige og profesjonelle. Jeg råder deg sterkt til å oppsøke fastlegen din og få en hastetime til psykolog sånn at du får debriefet litt og en faglig solid person du ikke kjenner med taushetsplikt som du kan finne ut av hva som skjedde og hvordan dere kan forebygge eventuelle nye hendelser.

Jeg trodde nemlig at jeg var blitt frisk, men fikk et tilbakefall etter for mye stress, og heldigvis ble jeg tatt hånd om umiddelbart, slik at jeg var ute igjen etter to døgn. På generell basis vil jeg si at det er langt mer skånsomt for både deg og familien din med frivillige innleggelser/terapitimer eller hva det skulle være enn tvangsinnleggelser, fordi det er en mye mer dramatisk og opprivende opplevelse enn den du får ved å beholde autonomien din. Jeg vil også slutte meg til rådene over om å holde seg borte fra alle rusmidler i en halvårsperiode. Selv har jeg kommet fram til at et par glass vin eller noen øl går fint, men nå er jeg også ferdig med Zyprexa og prøver å kalibrere meg mht å leve et normalt og stabilt liv med balanse mellom jobb, fysisk aktivitet, egenomsorg, venner og samvær med kona mi. Vi giftet oss bare få måneder etter den første innleggelsen, så det er ingenting som hindrer deg fra å følge drømmene dine og gjøre det du vil med livet ditt.

For meg ble det en veldig wake-up call, men så var jo dette i forbindelse med en jomfrutur på LSD hvor alt som kan gå galt gikk galt, hehe. Likevel, send meg gjerne en PM så kan jeg gi deg mer utfyllende info om hva enn du måtte ønske å høre mer om. Forøvrig prøver jeg selv å formidle historien min i en annen tråd, som du er velkommen til å lese hvis du tror det kan hjelpe. Foreløpig har jeg ikke skrevet om selve trippen eller psykosen, men bakgrunnen for det som skjedde og tidligere erfaringer med rus, deriblant Emma. Lykke til! Håper alt ordner seg for deg og du slipper å slite med psykiske helseproblemer, for det er noe dritt. Men heldigvis går det over ved egen innsats og hjelp fra andre