Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5160
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Har i det siste handlet mye fake fra ioffer som jeg har solgt på finn.no, hva er straffen om jeg blir busta? Er jo igrunn bare ord mot ord om det anmelder?
Politiet kan lett finne tilbake til annonsen din på Finn.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Politiet kan lett finne tilbake til annonsen din på Finn.
Vis hele sitatet...
Ja, men det er jo fortsatt ingen beviser på at jeg sendte en fake vare?
Tror du glemte anonym knappen. Hva står det i salgs annonsen?

Vist du har skrevet at den er ekte så er det jo svindel så da regner jeg med du kan bli straffet for det
Sist endret av 5FDP; 28. juni 2017 kl. 00:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Varen i seg selv er beviset....
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Tror du glemte anonym knappen. Hva står det i salgs annonsen?
Vis hele sitatet...
Jepp I annonsen står det ingen spesifikke detaljer, i beskrivelsen har jeg feks bare skrevet: Lite brukt, kan godt sende mot betaling på forhånd eller postoppkrav.

Sitat av Slæsken Vis innlegg
Varen i seg selv er beviset....
Vis hele sitatet...
Hvordan? Om de anmelder å viser fram en fake vare kan vell jeg bare stå på mitt å si at jeg har solgt et ekte?
Sist endret av Pillfreak; 28. juni 2017 kl. 00:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om det blir sak ut av det så kan vel muligens politiet få tak i transaksjonene dine og fatte mistanke? Ikke vet jeg. Vet ikke hva en eventuell straff kan være, men vil vel gå under bedrageri antar jeg. Du kan jo alltids prøve å spille uskyldig og si at du ikke visste at varene ikke var ekte og at du selv ble lurt av en selger som hevdet varene var ekte. Også kunne du muligens prøve å si at ting er dyrt i Norge, og at du da ikke fattet noe særlig mistanke da du trodde varene var billigere i utlandet.
Varen er som sagt beviset. Spørsmålet er vel mer om Onkel gidder foreta seg noe.

Du får bare prøve deg på at du ikke viste bedre. Trodde varen var ekte. Du får håpe på at det ikke hoper seg opp med anmeldelser mot deg. Blir det flere så tror jeg du muligens kan slite pittelitt.
Sist endret av ImnotEmo.; 28. juni 2017 kl. 00:22.
Men du har skrevet navnet på veska? Regner jeg med
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Men du har skrevet navnet på veska? Regner jeg med
Vis hele sitatet...
Hva mener du med navnet? I dette tilfelle er det ikke snakk om en veske.
Om du skriver i annonsen at du selger en ekte gucci veske som viser seg å være falsk og personen anmelder dette så er jo beviset nettopp vesken som er falsk.
Annonsen i seg selv er knyttet til deg slik at politiet lett kan finne ut hvor og hvem du er.
Du kan si at du har solgt en ekte så mye du vil, men når vesken faktisk er fake så er det jo lett å se at noen lyver.
Tror da heller politiet stoler mer på Ruth på 53 som kjøpte en veske hun trodde var ekte til datteren sin enn hva de tror på en mann som har historie på at han har solgt masse vesker som viser seg å være falske.
Med navnet så mener han sikkert "Selger en Gucci ....".
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Om du skriver i annonsen at du selger en ekte gucci veske som viser seg å være falsk og personen anmelder dette så er jo beviset nettopp vesken som er falsk.
Annonsen i seg selv er knyttet til deg slik at politiet lett kan finne ut hvor og hvem du er.
Du kan si at du har solgt en ekte så mye du vil, men når vesken faktisk er fake så er det jo lett å se at noen lyver.
Tror da heller politiet stoler mer på Ruth på 53 som kjøpte en veske hun trodde var ekte til datteren sin enn hva de tror på en mann som har historie på at han har solgt masse vesker som viser seg å være falske.
Vis hele sitatet...
Har kun solgt en ting, men det jeg mener er: Da er det jo veldig lett å kjøpe en ekte vare på finn, så kjøpe en fake også anmelde vedkommende?
Sist endret av Pillfreak; 28. juni 2017 kl. 00:28.
[quote=Slæsken;3387637]Om du skriver i annonsen at du selger en ekte gucci veske som viser seg å være falsk og personen anmelder dette så er jo beviset nettopp vesken som er falsk.
Annonsen i seg selv er knyttet til deg slik at politiet lett kan finne ut hvor og hvem du er.


Var det jeg ville frem til
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei!
Har i det siste handlet mye fake fra ioffer som jeg har solgt på finn.no, hva er straffen om jeg blir busta? Er jo igrunn bare ord mot ord om det anmelder?
Vis hele sitatet...
Du skriver jo at det er flere ting, ikke bare 1.
Kan du ikke være fornøyd med svarene du har fått?
Det er ingen som kommer til å gi deg det svaret du vil ha om at det er helt lovlig og at du kommer til å slippe unna med det om noen anmelder for det kommer ikke til å skje ved mindre det er sarkastisk ment.
[quote=5FDP;3387640]
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Om du skriver i annonsen at du selger en ekte gucci veske som viser seg å være falsk og personen anmelder dette så er jo beviset nettopp vesken som er falsk.
Annonsen i seg selv er knyttet til deg slik at politiet lett kan finne ut hvor og hvem du er.


Var det jeg ville frem til
Vis hele sitatet...
Hva om jeg bare skriver "Gucci selges", altså verken om det er ekte eller falsk?
Gucci er Gucci, skriver du Gucci etterligning selges, er det greit.
Salg av falske merkevarer er ulovlig etter varemerkeloven § 37. Overtredelse av denne bestemmelsen kan straffes med bøter og fengsel inntil tre måneder. At du ikke visste at dette var ulovlig vil ikke frita deg for straff. Hvis det ikke fremgikk klart av annonsen at vesken var falsk, kan det også være i strid med flere andre lovbestemmelser.
Finn ville i utgangspunktet ikke latt deg selge på finn.no, selv om du hadde oppgitt at vesken er fake.
Prøv med tittel som "lite brukt veske/bukse/whatever" istedenfor å nevne noe merke, kanskje du må selge litt billigere, men garanterer noen vil kjøpe det. Bare spill på det at du ikke vet hvor mye gucci ogsånn koster og at det var en gave hvis noen lurer på hvorfor du selger billig
Anonym bruker
"Gul Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke ulovlig å kjøpe replika eller fake varer til eget bruk men tror det kun gjelder innenfor Europa. Har kjøpt mye fake klær men ikke så "high-end" som Gucci og LV. Alt har gått fint igjennom tollen så langt. Bruker en tjeneste som bestiller varene for meg og samler alt på ett lager. Kan selv velge når de skal sende og hva de skal sende.

Og angående hvor du har kjøpt ifra så vet jeg om bedre steder enn iOffer å handle LV vesker fra.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke ulovlig å kjøpe replika eller fake varer til eget bruk men tror det kun gjelder innenfor Europa. Har kjøpt mye fake klær men ikke så "high-end" som Gucci og LV. Alt har gått fint igjennom tollen så langt. Bruker en tjeneste som bestiller varene for meg og samler alt på ett lager. Kan selv velge når de skal sende og hva de skal sende.

Og angående hvor du har kjøpt ifra så vet jeg om bedre steder enn iOffer å handle LV vesker fra.
Vis hele sitatet...
Hvilket sted da?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke ulovlig å kjøpe replika eller fake varer til eget bruk men tror det kun gjelder innenfor Europa.
Vis hele sitatet...
Nei, men dette er jo ikke greia heller, videresalg av replikavarer, annonsert som ekte varer er ulovlig.
Det lureste ville vært å bare skrive "veske selges", skriver du "Gucci veske selges" så bekrefter du ovenfor kjøper at varen er produsert av Gucci. Når det da viser seg at varen er produsert på en ukjent fabrikk i langtvekkistan så sitter du der med skjegget i postkassa, da har du både bedratt kjøperen av vesken, i tillegg til at du har brutt varemerkeloven.

NB! Selger du én veske så vil det nok ikke by på så veldig store problemer, men hvis du går inn for dette og du selger 10, 20, 30... vesker så blir det fort strengt ulovlig.

http://www.dinside.no/okonomi/er-det...innno/61063718
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hvor ofte tror du folk sitter og kjøper ekte vesker på finn for så å anmelde de til politiet og claime at de fikk en fake veske?
Jeg tror det skjer jævlig sjeldent.
Derfor ser jeg for meg at politiet noterer seg om de får inn en anmeldelse på at du har solgt noen en fake veske, og får de to stykker tenker jeg du er ganske ferdig uansett hva du sier. Hadde vært bra usannsynlig at den samme legit selgeren blir forsøkt svindlet av to uavhengige kjøpere, synes du ikke?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Hva om jeg bare skriver "Gucci selges", altså verken om det er ekte eller falsk?
Vis hele sitatet...
Leser du hva du selv skriver, eller finner du at du faller av sånn ca. halvveis gjennom en setning??
Sist endret av robhol; 29. juni 2017 kl. 18:52.