Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3131
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Long story short jeg hadde en luguber fyr boende hos meg og det var razzia uten at jeg visste hva som var greia. Jeg var aleine når de kom, har ikke vært borti politiet før. Fikk se en lapp politiet hadde med seg om tillatelse eller begjæring eller hva det heter på min adresse med hans navn på siden han hadde blitt arrestert i en sak jeg ikke hadde noe å gjøre med, men da jeg ba om å få se nærmere på den mens de var her så hadde de "rota den bort" (skyldte på at jeg måtte ha lagt den et sted men de nappa den ut av henda mine før jeg var ferdig å lese det som stod eller fikk sett etter om den var underskrevet av jurist) så jeg mistenker at razzian ikke var lovlig. 1) hvordan kan jeg finne ut av det?
Dette blei en stor sak der også jeg ble arrestert og dømt selvom jeg ikke hadde vært med på noe greier og de fant under 100g her. Dette er nå over et år siden og siden da har jeg ikke turt å ha noe med folk som bruker narkotika å gjøre og jeg har en ekstrem angst i eget hjem. Bodd borte mye av tiden men så fort jeg er hjemme igjen kommer denne angsten bare jeg hører en lyd i gangen eller noen ringer på døra. Står mye å kikker i nøkkelhullet og ut av gardinsprekk i vinduet, går til psykolog men det hjelper ikke, og vennene mine som heller aldri har vært borti razzia forstår meg ikke. Jeg er paranoidskada så det har ødelagt hele livet og psyken min. I går banka det på døra her igjen og jeg blir så redd at jeg skjelver og får helt blodtrykksfall, slukker lyset, tør ikke lage en lyd som å lage mat omtrent og tør ikke gå ut døra, går på AAP så slipper å forholde meg til noe jobb. Tror alt er snut selvom jeg ikke har noe svinn på skogen. 2) Er det noe jeg kan søke erstatning eller no for hvor mye psyken min er ødelagt etter en brutal og uventa razzia? Jeg er ikke kriminell og alt er pga en fyr som bodde hos meg en periode og var en annen enn jeg trodde.
3) hva kan man gjøre for å komme seg videre etter et sånt traume? Denne noiaen gjelder i hele byen min, men går greit å være i en annen by bare at jeg kan ikke flytte permanent heller.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil du være med på leken må du tåle steken.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil du være med på leken må du tåle steken.
Vis hele sitatet...
Thanx men som sagt jeg er ikke kriminell og visste ikke hva denne fyren dreiv med. Har aldri vært i nærheten av politiet før de storma boligen min. Ellers takk for støtte i et panikkanfall, kult gjort (y)
Hva ble du dømt for og hvorfor?
Mad Scientist
Nizada's Avatar
Vet ikke så mye om de juridiske delene av dette. Har selv vært borti at politiet lyger om lovverket, når jeg selv oppsøkte de, for å spørre om en spesifikk ting var lovlig. Uten da å ha hvert i kontakt med noe ulovlig aktivitet på forhånd, eller etter.

PTSD kan være noe herk da. Den går nok aldri helt over, men blir vanligvis bedre over tid. Hvis du klarer å følge mantraet "Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall.", burde dette hjelpe over tid. Om du faller, kom deg opp igjen, og gå videre. Problemet går ikke vekk, men du lærer deg å håndtere det bedre for hver gang.

Hvorfor kan du ikke flytte til en annen by? Om traumene er så spesifikk til byen du lever i burde det gå an å flytte, så du kan reise tilbake for å lære å håndtere det under mer kontrollerte omstendigheter.
Hva ble du dømt for? Det er jo ikke sånn at om en på 19 år bor hjemme og oppbevarer narkotika, så ryker hele husstanden dersom onkel blå kommer.
Driver DU med dop da? røyke bønne e.l?
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Driver DU med dop da? røyke bønne e.l?
Vis hele sitatet...
Nei
Da foreslår jeg at du fixer time hos lege, forklar situasjonen så kan han hennvise deg videre der du kan få hjelp, PTSD er noe dritt, å henger i livet ut om du ikke kommer det i forkant, selv da vil det ligge å murre bak i skallen.
Du har ditt på det rene, men trenger hjelp til å takkle hele situasjonen.
Trist du ble dratt med i dritten når du ikke har noe med det å gjøre, Møte med onkel kan være ganske traumatiserende for en som er straight å ikke driver med tull.
Lykke til
Møte med onkel er traumatiserende når man driver med tull også, men det er vel bare som fortjent hvis man skal tro folk i tråden her.
Disse anonyme rasshøla gjør ikke freak bedre akkurat, trådstartere pleide ikke å få så jævlig mye negativ respons før.
Om han så var den mest skyldige knarkende knarker så hadde freak stått med han og sagt fuck the police.

Jeg fikk sterk angst etter et par razziaer. Kunne ikke høre en dør eller bildør gå igjen uten at jeg måtte bort og se ut vinduet etter inntrengere. Satt klar med kniv og pønska ut hevnfantasier. Det er traumatiserende å ha folk som trenger seg inn hos deg og tar over hjemmet ditt. Fikk medisin mot angsten så det er greit nå. Men jeg hater de fortsatt
Sist endret av Bothrops; 14. februar 2020 kl. 17:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er en konsekvens av hva man har gjort og hva slags samfunn man lever i. Man må prøve å velge bort frykten mest mulig.
For det er ikke frykten i seg selv som redder deg, men dine positive handlinger. Og selv om man prøver noen ganger, så går det galt.
Man vinner ikke alltid. Aksept er veien å gå.
Mad Scientist
Nizada's Avatar
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Møte med onkel er traumatiserende når man driver med tull også, men det er vel bare som fortjent hvis man skal tro folk i tråden her.
Disse anonyme rasshøla gjør ikke freak bedre akkurat, trådstartere pleide ikke å få så jævlig mye negativ respons før.
Om han så var den mest skyldige knarkende knarker så hadde freak stått med han og sagt fuck the police.

Jeg fikk sterk angst etter et par razziaer. Kunne ikke høre en dør eller bildør gå igjen uten at jeg måtte bort og se ut vinduet etter inntrengere. Satt klar med kniv og pønska ut hevnfantasier. Det er traumatiserende å ha folk som trenger seg inn hos deg og tar over hjemmet ditt. Fikk medisin mot angsten så det er greit nå. Men jeg hater de fortsatt
Vis hele sitatet...
Politiet har sin hensikt. Måten de opererer på, og hvor lett de kan korrupteres, er likevel problemer vi burde ta opp, og snakke om. Hvordan ellers kan vi finne måter å fikse disse problemene, om det blir tabu å snakke om det?
Sitat av Nizada Vis innlegg
Politiet har sin hensikt. Måten de opererer på, og hvor lett de kan korrupteres, er likevel problemer vi burde ta opp, og snakke om. Hvordan ellers kan vi finne måter å fikse disse problemene, om det blir tabu å snakke om det?
Vis hele sitatet...
Jeg syntes ikke det burde være tabu å snakke om. Tvert imot, det var litt derfor jeg snakka om det. Var kanskje et forvirra innlegg med vel mye rage, men jeg mener absolutt vi må kunne prate om det. Det er en god start ihvertfall.
Sist endret av Bothrops; 14. februar 2020 kl. 18:05.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Møte med onkel er traumatiserende når man driver med tull også, men det er vel bare som fortjent hvis man skal tro folk i tråden her.
Disse anonyme rasshøla gjør ikke freak bedre akkurat, trådstartere pleide ikke å få så jævlig mye negativ respons før.
Om han så var den mest skyldige knarkende knarker så hadde freak stått med han og sagt fuck the police
Vis hele sitatet...

En kan lett unngå slike hendelser hvis en velger sitt miljø/venner med omhu.
1- Ikke bli venn eller heng med narkiser
2- Ikke bli venn eller henge med folk som er anerkjent for å være
"kjenninger av politiet".
3- Unngå og heng i typiske belastede miljøer.
4- Unngå drive med aktiviteter som gjør at du får oppmerksomhet fra
politiet.
5- Ikke bruk narkotika
6- Ikke bli venn eller heng med drugdealers
7- Ikke bli venn eller heng med folk som driver med grovkriminalitet
8- Ikke innta alkohol hvis du blir mannevond i fylla.

Verre er det faktisk ikke for å unngå razzia, bli stoppet tilfeldig av politiet, komme i fengsel, få bøter, få rulleblad osv.......
Det er ikke rakettforskning, selv om at mange tror det.
Bare følg disse reglene så vil du få mindre angstfullt liv
Sist endret av UrbanFreak86; 14. februar 2020 kl. 19:00. Grunn: keep on the straight and narrow
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
så jeg mistenker at razzian ikke var lovlig. 1) hvordan kan jeg finne ut av det?
2) Er det noe jeg kan søke erstatning eller no for hvor mye psyken min er ødelagt etter en brutal og uventa razzia? Jeg er ikke kriminell og alt er pga en fyr som bodde hos meg en periode og var en annen enn jeg trodde.
3) hva kan man gjøre for å komme seg videre etter et sånt traume? Denne noiaen gjelder i hele byen min, men går greit å være i en annen by bare at jeg kan ikke flytte permanent heller.
Vis hele sitatet...
1. Hvorfor er det viktig for deg å få klarhet i

2. Det tviler jeg på, men er ikke sikker. Det er tross alt ditt, og kun ditt ansvar å vite hvem du
deler leilighet med

3. Ingen mennesker som ikke selger dop, eller omgir seg med mennesker som selger dop eller
som selv bruker store mengder dop trenger å frykte at snuten plutselig skal sparke ned døra.
Hvis ingen av disse faktorene lengre er til stede har du ikke lengre noe å frykte.
I tillegg må du gi det tid. Skulle denne nå i rasjonelle frykten allikevel ikke gi slipp trenger du
profesjonell hjelp.
Sist endret av vindaloo; 15. februar 2020 kl. 03:11.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Kunne det vert en ide å dra på byen eller noe å snakke med en politiman om kordan du følte deg i den sitvasjonen du ble puttet i. Kanskje å møte dem å snakke litt med dem kan de deg en trygghet eller closure. Hvis du ikke er kriminell eller gjør noe tull så skal ikke det være noe problem.
New generation
colakork's Avatar
Mitt beste tips til deg, sett opp kamera, skjult. Du kan få det "billig" ifh til kvaliteten.

Det fins trådløse kamera som er såpass små at du kan legge dem smarte plasser ute uten å bekymre deg for at noen skal,, stjele dem

Jeg fikk selv razzia, uten noen papirer vist til meg, siden jeg ikke visste bedre.

Er det ulovlig å oppfordre noen til å gjøre dette? Isåfall vær så snill
-IKKE GJØR DET.
Sist endret av colakork; 16. februar 2020 kl. 02:41.