Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1064
Blir man mer fjern av å røyke en joint eller røyke fra vape. La oss si en jay med 0,6 grønt (standard kvalitet) eller 0,2-0,3 fra vape?
det spørs hvordan du vaper. Hvor høy temperatur og hvor lenge du gidder å patte på samme ladningen.

Jeg får sikkert ikke like mye ut av å vape i forhold til joint siden jeg vanligvis holder meg til lavere temperatur og slutter før det er tomt. Grunnen til at jeg ikke tar siste trekkene er at de gir en dårlig high.

Edit: så ikke at det var ulikt forhold. Du blir selvfølgelig mest fjern av mest gram.
Sist endret av KnutAnkhAton; 23. januar 2020 kl. 13:40.
Trådstarter
5 0
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
det spørs hvordan du vaper. Hvor høy temperatur og hvor lenge du gidder å patte på samme ladningen.

Jeg får sikkert ikke like mye ut av å vape i forhold til joint siden jeg vanligvis holder meg til lavere temperatur og slutter før det er tomt. Grunnen til at jeg ikke tar siste trekkene er at de gir en dårlig high.

Edit: så ikke at det var ulikt forhold. Du blir selvfølgelig mest fjern av mest gram.
Vis hele sitatet...
Hvordan dårlig high kan du få? Kjøpt arizer solo 2, så vil lære meg litt om vaporizing før den kommer
Du blir mer fjern av en joint.
En vape gir derimot en litt mildere og renere high.
Dette er fra egen erfaring så det kan sikkert være forskjellig fra person til person og varene man bruker.

Om du kjører høy temperatur så blir du fjernere enn om du bruker lav temp men du bruker da også varene opp fortere.
Har selv en pax og synes den funker veldig greit men det slår absolutt ikke en joint når jeg "trenger" det.
De siste trekkene i vaporizeren gir meg samme effekten som billig hasj. Sløvende og uinspirerende. I værste fall kan jeg bli nedstemt så jeg ungår det. Jo bedre greier jo mindre blir det her problemet for meg og jeg merker det alltid mest når jeg vaper vannhasj kjøpt i norge.

Godt valg av vaporizer. Solo 2 har veldig bra smak og kvalitet for prisen.

Hvis du ikke har vapet før anbefaler jeg å teste ut å kverne weeden veldig fint og ikke fyll opp mer enn 2/3. Da får du skikkelige intense skyer. Det finnes spesialgrindere for vaporizere men det går sikkert bra å bruke en krydderkvern eller lignende.
Joint vinner på funk 10 av 10 ganger, helsemessig vinner vape. De jeg kjenner som har byttet fra joint til vape brukte noen uker på å vende seg til forskjellen, de som holdt ut sverger idag til vape og edibles.
Det har veldig mye å si på hvordan type Vaporizer man bruker og (combustion/convection).

Har selv hatt litt forskjellig, først en MFLB, så en PAX3 (combustion). Disse er mer som joints, hardere og mer "normale" highs. Det skal sies at man blir mer "wasted" på joints enn med vaporizere generelt sett.

Per nå har jeg en Volcano stående (convection) som gir helt andre typer highs. Får man nok blir highen helt "alien" aktig. Som om rusen kommer fra en helt annen planet.
Det chilleste med vape er at det lukter mindre, du slipper tobakk og forbrenning av plantemateriale og du kan bruke restene i edibles så en for utnyttet alt sammen.

Men om en røyker mye på vanlig vis så er det mange som opplever å nærmest være upåvirket av vaping.