Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1768
Hei! Jeg flyttet inn i ny leilighet for litt over en måned siden, og bestilte i den sammenheng bredbånd fra HomeNet. Det jeg ikke hadde blitt opplyst om fra megler var at leiligheten allerede er tilknyttet fiberinternett fra Canal Digital, og bredbåndet fra HomeNet ble derfor avbestilt samme dag. Dette var dessverre etter at angrefristen hadde gått ut, og jeg må dermed betale 2 500,- i bruddgebyr.

Saken er at det nå har gått over en og en halv måned siden jeg sist hørte noe fra de. Da fikk jeg en annulleringsbekreftelse på mail. Ruteren har blitt lagt i ei skuffe og blitt glemt av.

Tror dere det vil ha noen konsekvenser om JEG ikke tar kontakt? Som at jeg må betale for utstyret osv. om det ikke blir sendt i retur innen rimelig tid? Nå er jeg en veldig ærlig sjel, og vil ikke unnlate meg å gjøre opp for meg. Det kommer jeg også til å gjøre dersom jeg får faktura med bruddgebyr/returseddel på utstyret!

Men spørsmålet er egentlig om jeg i praksis har noe ansvar for å ta kontakt, da det sikkert har skjedd en svikt her. Prøvde også å logge på nettsiden deres, men det virker som at de har slettet brukeren min. Føler vel at det er mest deres ansvar for å kreve dette betalt når de opererer med slike gebyr..

Noen som har vært i en lignende situasjon?
Det kommer helt an på hvorfor du ikke har hørt noe. Kan være alt fra at de har glemt/rotet bort saken fullstendig, til at en liten bommert har blitt begått, til at de ikke har non rutiner for slike saker eller de ikke har gått igang rett. Det kan bli alt ifra gratis til dyrt, og hvis det kunne blitt gratis ødelegger du det nok ved å ta kontakt, men hvis det kunne blitt dyrt fikser du det ved å ta kontakt.
Kilde: jeg har jobbet med kundestøtte for flere firmaer innen IT, og har erfart at saker går alle mulige veier i hytt og pine. De som bestemmer tror at man kan lesse lag på lag av nye kronglete regler på stressede og underbetalte medarbeidere og ser ikke systemet rakne i sømmene.
Det som er sikkert, er at det ikke vil bli noe dyrere enn utgangspunktet, om du ikke maser selv. Om du får faktura for modemet som du ikke har sendt inn, så er det jo bare å sende det inn når den regninga eventuelt kommer - og du vil slippe å betale. Ser ikke helt problemstillingen...

Jeg hadde lagt modemet i en skuff til oppbevaring, og unnlatt å kontakte de for å purre på fakturaen.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 18. oktober 2018 kl. 02:35.
Skulle sende tilbake et modem da jeg byttet for fem år siden... De skulle sende meg en slik ferdig frankert adresselapp. Venter enda....
Si at returseddel, til å feste på pakken du skal sende tilbake, aldri har kommet. Dette glemmer de fort.
Trådstarter
7 2
Takker for svar! Da tenker jeg å bare avvente og se om det skjer noe.. Det er sikkert bare at de har dårlige rutiner og har glemt av hele greia.

Klager ikke jeg, for det er ikke slik at jeg fikk veldig godt inntrykk av kundeservicen deres. Da kan de egentlig bare ha det så godt..

Returseddel har jeg aldri fått, så det kan jeg med god samvittighet påstå.
Du kommer til å få faktura på utstyret ja.

Og jeg tenker at du ville ha brukt mindre tid på å etterlyse returseddel enn å lage dette innlegget.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Rosander Vis innlegg
Du kommer til å få faktura på utstyret ja.

Og jeg tenker at du ville ha brukt mindre tid på å etterlyse returseddel enn å lage dette innlegget.
Vis hele sitatet...
Akkurat som da jeg fikk faktura av Canal Digital da jeg ikke fikk returseddelen på modemet jeg skulle returnere for to år siden? Åh nei, vent