Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2756
Vurderer å selge PC-en min, så hvor mye burde jeg få for den?

Intel i5-4690K
MSI Radeon R9 390 8GB
Gigabyte GA-Z97X ATX
8GB 2400MHZ DDR3 RAM
Corsair CX 600W
Samsung 850 EVO 250GB SSD + 1TB HDD
Cooler Master MasterCase Pro 5 Kabinett
BenQ 24" 3D LED XL2411Z 144hz
8k tenker jeg er en grei pris. Kanskje du kan strekke deg til 9k siden du har med en ganske så bra gaming skjerm. Det som trekker litt ned er kun 8GB ram, lett å oppgradere, også corsair sine cx strømforsyninger er ikke akkurat kjent for å være så gode.
Trådstarter
3 0
Sikker? For nå regnet jeg og fant ut at jeg brukte ca 10.5k på hele sulamitten (Black Friday)
Da går du i "pluss" utifra hva vi vanligvis regner noe slikt er verdt. Med en gang maskinvare er åpnet halveres prisen på bruktmarkedet, så tar man med alder/bruk/garanti etc.

Selvfølgelig er det mange man finner på sider som finn.no som kjøper ting til overpris med konfirmasjonspengene sine. Kommer litt ann på hvor ditt moralske kompass ligger.
Hvor gammel er pc'en?

Ingen med kunnskap om pc og komponenter ville langet ut 8k for dette - men som nevnt tidligere er det fort gjort å ta en del ekstra penger fra de som ikke vet mye om pc på finn.
Sist endret av The Riddler; 1. mars 2017 kl. 01:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
3 0
Den ble kjøpt i november 2015
Da regner jeg med at pcen er verdt ca4500kr-3500kr. Skjermen derimot ville jeg tatt ca. 40% av nåpris for. Alt blir dårlig verdi på når du går ut av butikken med det eller det åpnes. Alder og slitasje og utsende spiller også inn. Post gjerne noen bilder