Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2067
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk nylig utskrevet en liten mengde imovane for litt midlertidig "søvnassistanse", og så frem til en god natts søvn i natt, men etter å ha tatt den 7.5mg dosen jeg skulle ta så merker jeg absolutt ingenting. Har vel gått nærmere en time siden jeg tok den, og skjønte det sånn at de skulle fungere kjappere enn det. Vet ikke helt hva jeg skulle forvente av medisinen, men kjenner meg helt våken og kvikk. Vet ikke om det har noen sammenheng, men fikk heller ingen forbedre søvn av seroquel. Hva gjør jeg feil?

Begynner å innse at det går mot nok en søvnløs natt, selv om jeg kun sov i underkant av fire timer sist natt, og natten før det, osv...
Det slår deg ikke ut, det hjelper deg å sovne. Funker ikke hvis du sitter og surfer på nettet.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man tar gjerne poillen også går man å legger seg i sengen for å prøve å sove.

Sitter du på snapchat, insta, facebook, freak, eller whatever så er det jo ikke rart du er våken.
Er heller ikke alle som får forbedret søvn av seroquel, det er kun noen og bivirkningene er ikke verdt det da det finnes langt bedre preparater med mindre bivirkninger.

Fikk også imovane etter å ha testet nesten alt av c preps, funka ikke det heller så begynner å tro det er noe annet som er problemet.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må gå og legge deg når du tar den, ikke sitte våken på dataen og vente på å bli trøtt
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Point taken. Funka når jeg prøvde. Jeg forventa av en eller annen grunn å bare bli slått ut plutselig. Det kjentes ut som om jeg bare ble mer våken, men så lukka jeg øynene en stund og så var det plutselig gått 10 timer.
Anonym bruker
"Firkantet Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja som de andre sier du må legge deg ganske kjapt etter du tar den. Jeg pleier å ta Imovane, en varm dusj og gå rett i seng uten skjermtid og mobiltid.
Når jeg har tatt imovane, og er våken lenger enn ca 45 minutter så får jeg en oppkvikkende effekt av de. For meg så funker det bedre med en 7,5 mg imovane enn 5 mg valium, dersom jeg vil ha en angstfri dag.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fikk nylig utskrevet en liten mengde imovane for litt midlertidig "søvnassistanse", og så frem til en god natts søvn i natt, men etter å ha tatt den 7.5mg dosen jeg skulle ta så merker jeg absolutt ingenting. Har vel gått nærmere en time siden jeg tok den, og skjønte det sånn at de skulle fungere kjappere enn det. Vet ikke helt hva jeg skulle forvente av medisinen, men kjenner meg helt våken og kvikk. Vet ikke om det har noen sammenheng, men fikk heller ingen forbedre søvn av seroquel. Hva gjør jeg feil?

Begynner å innse at det går mot nok en søvnløs natt, selv om jeg kun sov i underkant av fire timer sist natt, og natten før det, osv...
Vis hele sitatet...
Kanskje ta dobbel dose ganske tidlig en dag å våkn opp rundt rundt 5-7 på morningen få til bake døgn rytmen om du ikke sovner før klokken 00:00 en dag tar du 1-2 doser og får den til bake igjen. Om du ikke vil ta dobbel dose aner jeg ikke. En kompis av meg gjør dette.
Jeg bruker Imovane og sovner helt plutselig, merker ikke at jeg blir trøtt. Men kan våkne 2t etterpå å være i helt fin form. Den hjelper deg å sovne men ikke spess på å holde på søvn.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg bruker Imovane og sovner helt plutselig, merker ikke at jeg blir trøtt. Men kan våkne 2t etterpå å være i helt fin form. Den hjelper deg å sovne men ikke spess på å holde på søvn.
Vis hele sitatet...
Var akkurat det jeg fikk vite, men siden seroquel ikke funka noe særlig endte jeg opp med å prøve imovane alikevel. Kan være tilfeldig, men når jeg sovna så var jeg slått ut i 10 timer. Beste søvn jeg har fått på lenge. Sånn sett glad jeg bare har fått 10stk, for jeg skjønner jo hvorfor dette er vanedannende... Følte at jeg fikk en litt euforisk hangover også, men aner ikke om det er en ting?
Jeg får ikke noe euforisk hangover, eller hangover i heletatt. Har brukt de noen uker nå og tar bare mindre å mindre da jeg sover bedre så virker ikke så veldig vanedannende, men det er kanskje over flere mnd med bruk.
Syns 7.5 er bra for søvn men toleransen øker etterhvert om man bruker det mye.
Jeg begynte med 7,5 og tok det nesten 2 uker så delte jeg i 2 og tok bare halve. Sover bedre på en halv en hel faktisk. Med en hel våkner jeg etter et par timer før jeg sovner igjen :P Kan være tilfeldig og andre ting som spiller inn også.
Opplever det samme. Må ha mye høyere dose for å få effekt. Det jeg merker er at jeg har vært våken uten å være klar over der. Så hjerner blækker midlertidig. Sliter også med a lagre minner, så kan virke litt glemsk.spesiellt tidlig på dagen. Har prøvd det meste men, men sover dårlig uansett. Men har eksperiment med amfetamin og Molly. Da sovner jeg som en sten. Har ingen oppkvikkende effekt i det hele tatt. Noen som vet om det går an å få noe lignende på resept?
så fort lys (i noen som helst form) treffer netthinnene dine så slutter du å produsere melatonin som gjør at du ikke får sove. I tillegg kan det være verdt å nevne at enkelte teoriserer at farger som gul, rødt og blått (snapchat, youtube og facebook) også er sagt å 'kvikne' deg opp.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
så fort lys (i noen som helst form) treffer netthinnene dine så slutter du å produsere melatonin som gjør at du ikke får sove. I tillegg kan det være verdt å nevne at enkelte teoriserer at farger som gul, rødt og blått (snapchat, youtube og facebook) også er sagt å 'kvikne' deg opp.
Vis hele sitatet...
Fullt klar over at det er mye man bør prøve å ordne opp i før medikamenter kommer inn i bildet når det gjelder søvn, men søvn er ikke hovedproblemet, så intensjonen med medisinen er bare for å kunne hente seg inn litt innimellom. Men takk for tips!