Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1944
Heisann herlige Freakere

Forrige uke hadde jeg en utrolig interessant samtale/podcast med Oskar Bull-Hansen om psykedelika og psykedelisk terapi. Denne karen har sluttet i sin "vanlige" jobb for å kun fokusere på å hjelpe folk med denne utrolig interessante terapiformen.

Psykedelisk terapi (eller psykedelika-assistert terapi) er en form for psykoterapi der man kombinerer samtaleterapi med psykedeliske stoffer som psilocybin, LSD eller MDMA.

Vi pratet om hva psykedelika er og hvilke typer som finnes, hvor forskningen har kommet, hvordan han gjennomfører psykedelisk terapi, om det er farlig, og mye mer!

Lytt gjerne og fortell meg hva du syntes
Spotify
Youtube
iTunes/iPhone
Podcasten finnes også i de fleste andre podcast-apper.
Sitter å lytter på den nå på jobb
Denne episoden er gull
Fantastisk episode, blir å høre den på nytt idag
Tusen takk! det er gøy å få så god feedback altså.
Veldig gøy at det har kommet en uavhengig kanal i Norge for litt andre temaer enn det vi er vant til i hverdagen. Gleder meg til fremtidige episoder.
Tusen takk psyn! Jeg er veldig åpen for forslag til gjester som jeg bør prøve å få med på podcasten. Send gjerne PM hvis dere har noen gode kandidater
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spennende podcast.
Litt nysgjerring på om han er utdannet psykolog eller selvstudert utelukkende psykadelisk behandling. Hvordan er lovligheten av å drive med terapi uten "lisens" i Norge?
Terapeut er ikke en beskyttet tittel, mange som bruker psykoterapeut som tittel uten profesjonsstudium i psykologi eller å være utdannede psykiatere, så selve tittelen er nok ikke noe problem.

Så lenge han ikke hevder å være helsepersonell
/ drive med medisinsk behandling tror jeg det skal være i orden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spennende podcast.
Litt nysgjerring på om han er utdannet psykolog eller selvstudert utelukkende psykadelisk behandling. Hvordan er lovligheten av å drive med terapi uten "lisens" i Norge?
Vis hele sitatet...
Jeg er selvstudert+kurs og har ikke tatt profesjonsstudie i psykologi. Som Marlboro666 sier kan hvem som helst hjelpe andre med psykisk velvære så lenge de ikke påstår at det er medisinsk behandling eller kaller seg noe som er under en beskyttet tittel. Det er ikke veldig mye tilgjengelig utdanning (som er relevant) innen dette fagområdet enda, men det begynner å komme.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
284 timer selvstudier, 116 timer med kurs og 226 timer egenerfaring. Sikkert verdt 800 kr/timen som du etterspør for et prosess som er høyst individuell og personlig, og som enhver oppegående person bør klare på egen hånd fremfor å kaste penger på slike tjenester.

Kudos til deg for entreprenørskap og for evnen til å oppta vakuumet i markedet.
Har hørt episoden og må virkelig si at jeg begynner å føle meg optimistisk mtp en forandring i holdningen for psykedeliske innen psykiatrien.

Håper dette vil lede til mer informasjon vdr psykideliske og virkning, samt de risikoer det også kan medbringe. For det er i utgangspunktet ikke til å kødde med uten videre kunskap.
Tusen takk Alf enig i at det ikke er noe å kødde med!