Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1390
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Jeg går på en liten dose subutex hver dag.
I går og i forgårs tok jeg 20 mg morfin istedenfor subutex. Jeg merket ingenting. Men jeg lurer på når jeg kan ta subutex igjen for og ikke klusse til noe?
Subutex binder seg kraftigere til noen eller alle opioidreseptorene og Morfinen hadde derfor ingen reseptorer å binde seg til - derav ingen effekt.

Hvis du tok Morfin i går og forgårs kan du fint ta Subutex igjen i dag. Fint om du venter til du begynner å kjenne litt abstinenser som for eksempel kaldsvette, nedstemthet eller tap av motivasjon. Da er du sikker på at du verken har Sub eller Morfin i systemet.

Sjekket det opp nå, og Morfin har en halveringstid på 2-4 timer. Bare ta Subutexen din du
Det høres dog litt merkelig ut at du ikke kjente noe av Morfinen i går, ettersom det da må ha vært nesten 48 timer siden siste inntak av Sub? Merket du fravær av abstinenser da? I så fall hadde det jo effekt.
Sist endret av krystallkongen; 30. august 2020 kl. 10:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar!

Subutex har jo en halveringstid på en evighet, og jeg har kun tatt små doser av temgesic de siste dagene så jeg skulle tro morfinen skulle virke, men det gjorde den ikke overhodet.

Kjenner at det knyter seg i brystet, jeg er klam og har høy puls.. jeg vet faktisk ikke hva ORDENTLIGE opiatabstinenser er. Men jeg vil ikke gå på subutex lenger og vurderer å slutte snart.

Hvor langt ned burde jeg komme på sub/tem før jeg seponerer?
Og hva har jeg i vente av abstinenser? Er det et sant helvete sånn som andre beskriver?
Abstinenser på sub for min del utarter seg som kaldsvette og klamhet, rastløshet samtidig som jeg ikke vil gjøre en dritt, og det er umulig å få lagt eller satt seg i en komfortabel posisjon. Appetitten blir dårlig, men det verste er nedstemtheten/depresjonen og den kan vare en stund.

Kom deg ned til under 2mg, gjerne 1mg, før du seponerer helt, og da bør du gjerne ha minst et par uker fri for å komme deg over det verste.

TVING deg selv til å gå turer og rydde hjemme. Det blir fortere bedre om du ikke ligger i sengen dagen lang.
Sist endret av krystallkongen; 30. august 2020 kl. 11:18.
Det er vanskelig å svare på hva du har i vente, først og fremst fordi vi alle er individuelle, men om du nevne hvilken dose du har stått på og hvor lenge du har stått på dosen blir det litt lettere å vurdere.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har en veldig fysisk jobb. Det beste for min del mtp abstinenser var og jobbe ræva av meg og kaldsvetten og svetten stod om en hverandre og jeg hadde tankene på noe helt annet enn hvor fælt jeg hadde det. Sprang mye på do med renna ræv og spydde tarmene av meg på arbeidsstedet. Men det er fordelen med og jobbe ute
Smertene var der men fokuserte ikke på de da jeg hadde en jobb og gjøre.
Funka mye bedre enn de tidligere rundene hvor jeg enten har ligget i senga og syntes synd på meg selv eller inne på detox og avrusning.
Finn ting og press deg selv til og gjennomføre vil være mitt tips.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg gikk på relativt små doser de første fem årene. Deretter var det et år på 16 mg, deretter et år på 8 mg. På 16 mg og 8 mg kjente jeg faktisk ikke noe forskjell eller ubehag. Det siste året har jeg tatt 6 mg. Nå prøver jeg og komme til 2 mg og jeg har dager der jeg er under 2 mg. Men jeg merker at jeg har mer angst osv.
Skulle gjerne vært innlagt for og seponere. Er det noen vits i å søke om innleggelse på såpass lav dose?
Vet noen om det finnes noe slikt i innlandet?