Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 6356
Jeg er en ganske stor fan av et Spill som Heter Team Fortress 2 aka TF2, og tenkte at jeg skulle ta en titt på Steam Workshopen for TF2. (for og se om jeg fant noe intersangt) jeg forvente aldri at jeg vil bli så skremt,

Hva som skjedde var at jeg kom over Denne Hatten, http://steamcommunity.com/sharedfile...47&searchtext= jeg kan ikke sette fingern på det men jeg synes den er kjempe skummel/creepy, kan noen forklare hva det kan være?


Vanlig Pyro hode = http://th07.deviantart.net/fs70/PRE/...da-d559rv9.jpg

Hatten = http://cloud-2.steampowered.com/ugc/...8.resizedimage

Beklager Skrive Feil, har Dyslexia
Sist endret av Snovable; 5. august 2013 kl. 22:48.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trypophobia

EDIT: Ninja'ed.
Sist endret av Bruskork1; 5. august 2013 kl. 22:51.
Den var creepy som fan!
Hammerheart GG
Halmstad's Avatar
Oi, pussig fenomen
Synes det er jævlig å se mange øyne på en edderkopp, men det der var da ikke ille
Søkte opp navnet på bilder i google.. Jeg tviler på at jeg har fobien, men fy faen
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Søkte opp navnet på bilder i google.. Jeg tviler på at jeg har fobien, men fy faen
Vis hele sitatet...
Tror ingen digger unormale utvekster på huden
Helvetes drit, like før jeg fikk dratt på meg en ny fobi nå.
Er dere lettskremte? Ærlig talt, jeg skjønner ikke hva som er så skummelt!
Er det gassmaska med mange "glugger"?
Jeg ser heller ikke hva som er spesielt skremmende med dette. Jeg husker jeg derimot syntes u-båter var super-creepy når jeg var yngre, men dette har gått over med alderen. Hver sin smak.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Søkte opp navnet på bilder i google.. Jeg tviler på at jeg har fobien, men fy faen
Vis hele sitatet...
Takk for maten.
God natt folkens
Trypophobia, ja jeg har den fobien.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Søkte opp navnet på bilder i google.. Jeg tviler på at jeg har fobien, men fy faen
Vis hele sitatet...
Takk for å mentalt skade meg i flere år...
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Er dere lettskremte? Ærlig talt, jeg skjønner ikke hva som er så skummelt!
Er det gassmaska med mange "glugger"?
Vis hele sitatet...
Skremt blir man vel ikke, men for mange kan det være veldig ubehagelig å se på.

EDIT: Takk for informasjonen om at dette er Trypophobia. Jeg har noen ganger tenkt på slik ting Google Images (Samme link som Sargasm ga, NSFW), uten å ha sett eller vist at dette er noe.
Sist endret av Zarlach; 6. august 2013 kl. 02:32.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Søkte opp navnet på bilder i google.. Jeg tviler på at jeg har fobien, men fy faen
Vis hele sitatet...
Faen ta deg! Nå har jeg følelsen av og være lammet i tryne og jeg er livredd for mine egne nesebor.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Sitat av Rocker-T42 Vis innlegg
Faen ta deg! Nå har jeg følelsen av og være lammet i tryne og jeg er livredd for mine egne nesebor.
Vis hele sitatet...
*Ikke se deg i speilet*
Andre enn meg som kjenner intens kløe av disse bildene?
Føler meg litt hjerneskadd etter jeg uheldigvis åpnet linken.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Søkte opp navnet på bilder i google.. Jeg tviler på at jeg har fobien, men fy faen
Vis hele sitatet...
Hvordan jeg føler meg nå:
http://cdn1.cdnme.se/cdn/9-1/3949187...6a30000dd8.jpg
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Faen og. Nå har jeg en ny fobie også...
Burde være 18-års aldersgrense på å se den bilde-linken, kan se for meg at mini-freak's blir liggende med mareritt etter de der bildene. Koselig.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Burde være 18-års aldersgrense på å se den bilde-linken, kan se for meg at mini-freak's blir liggende med mareritt etter de der bildene. Koselig.
Vis hele sitatet...
Ikke bare mini-freaks som får mareritt. Hadde 2 mareritt i natt jeg
Kanskje ikke helt relevant med "hull", men det var slemme monstre der.
Uff, stygge bilder, men det første jeg tenkte på var: Det blir en helvetes jobb å skal klemme ut alt det der fra sårene. Så for meg en fyr som stod å klemte på sårene som om de var en kvise.
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Andre enn meg som kjenner intens kløe av disse bildene?
Vis hele sitatet...
klør som fan rundt nesa
jeg skjønner ikke helt greia jeg ass
ikke for sarte sjeler http://trypophobia.com/wp-content/up...11-300x240.jpg

Dette bildet er det flere år siden jeg så første gangen. Kjenner fortsatt at hjertet hopper og pumpehastigheten øker hver gang jeg kommer over det.

Trykte også på linken og lukka siden fort som fy.
Menneskekropper som er ødelagt eller pervertert på en eller annen måte ser ofte ekkelt ut. Dette er ganske grunnelggende for vår biologiske programmering, av åpenbare grunner. Men jeg synes ingenting i denne tråden er mer ubehagelig å se på enn f.eks brannskader, arbeidsulykker eller nekrose. Og snill som jeg er lar jeg folk finne lenkene sine selv! Jeg skjønner at folk synes disse hølgreiene ser ille ut, men hvis du holder disse bildene side ved side av halvråtna lik fulle av mark og snegler - er det egentlig noe bedre?

Jeg skjønner ærlig talt ikke helt greia.
Mange av bildene på googlelinken til Sargasm er bare ekle. Jeg har tydeligvis ikke denne fobien, men synes masse av bildene er direkte kvalmende. Ikke veldig delikat å sitte å se på øyehuler (!!!) fulle av hvite mark....

Ninjaed av Myoxocephalus
Sitat av svaart Vis innlegg
ikke for sarte sjeler http://trypophobia.com/wp-content/up...11-300x240.jpg

Dette bildet er det flere år siden jeg så første gangen. Kjenner fortsatt at hjertet hopper og pumpehastigheten øker hver gang jeg kommer over det.

Trykte også på linken og lukka siden fort som fy.
Vis hele sitatet...
men hva er det som har skjedd der? er det "juks"?
http://www.youtube.com/watch?v=PEikGKDVsCc Denne videoen kan kanskje også gi svar. Advarsel, det er sykt creepy bilder der.
Så godt som alle disse bildene dere har linket til er fake. Kan ikke si at alle bildene på Google er fake, for jeg gidder ikke se alle. Disse bildene er photoshopet, ofte en blanding av blomster og hud. Det ser kanskje ekkelt ut, men ingenting å være redd for.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Søkte opp navnet på bilder i google.. Jeg tviler på at jeg har fobien, men fy faen
Vis hele sitatet...
Neineineinei, å fy faen, mareritt for resten av livet, hva i faen er dette for noe ekkelt? :/

Sitat av Kobberkabel Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=PEikGKDVsCc Denne videoen kan kanskje også gi svar. Advarsel, det er sykt creepy bilder der.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om jeg tørr se en gang jeg altså! x)

Sitat av zyklonB Vis innlegg
Jeg ser heller ikke hva som er spesielt skremmende med dette. Jeg husker jeg derimot syntes u-båter var super-creepy når jeg var yngre, men dette har gått over med alderen. Hver sin smak.
Vis hele sitatet...
U-båter er creepy.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Så godt som alle disse bildene dere har linket til er fake. Kan ikke si at alle bildene på Google er fake, for jeg gidder ikke se alle. Disse bildene er photoshopet, ofte en blanding av blomster og hud. Det ser kanskje ekkelt ut, men ingenting å være redd for.
Vis hele sitatet...
Hvis noen har araknafobi har det ingen forskjell om du viser dem et bilde av en jævlig styggg edderkopp eller en photoshoppa jævlig stygg edderkopp.

Litt av det fobier går ut på.





Her er en litt mer saklig link om saken, med 5 bilder. Bildene er ikke spesielt ekle, de viser bare de små hullene i bikuber og en plantestilk. http://www.popsci.com/trypophobia
Sist endret av Sterain; 6. august 2013 kl. 14:31.
Men uansett, jeg føler meg voldtatt av å trykke på den linken.
Hvis dere vil ha "YIKES"-følelsen, kan dere jo se på denne videoen. Man lærer også å vaske seg på henda, etter en har vært på dass!.

NB! Filmen er et opptak fra en operasjon på en unge. Og dere med "fruenykker" og sart personlighet bør ikke se på dette!
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Hvis dere vil ha "YIKES"-følelsen, kan dere jo se på denne videoen. Man lærer også å vaske seg på henda, etter en har vært på dass!.

NB! Filmen er et opptak fra en operasjon på en unge. Og dere med "fruenykker" og sart personlighet bør ikke se på dette!
Vis hele sitatet...
god natt.
Tror enkelte har missforstått litt hva denne fobien går ut på. Det er ikke at settingen og alt rundt skal være mest mulig kvalmende og ekkelt. Det er rett og slett alle de små hullene som gjør hele greia.

Bildet er et utsnitt av en Stratos, og viser et eksempel på et eksempel på Trypofobi.
*Bildet*

For alle som poster videoer at man tar ut mark fra tarmene (!) til små barn og liknende så har dette ikke noe med spørsmålet til TS å gjøre og kan anses som unødvendig. Enkelte av oss må faktisk klare å sove innen nyttår...
Vanligvis er ikke denne noe farlig, og marken er spolorm. Jeg har selv hatt den som liten, og jeg er langt i fra alene!
I den parasitt podcast'en jeg hører på, nevner professor Dickinson Despommier, at barn flest har hatt denne, og den kan oftest lett kureres med en markkur. Men i spesielle tilfeller, når en person er tungt infisert og tarmen blokkert, må man operere. Faktisk er noen få av disse helt ufarlig!
Sist endret av aluminiumfluorid; 7. august 2013 kl. 00:48. Grunn: skriveleif
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Hvis dere vil ha "YIKES"-følelsen, kan dere jo se på denne videoen. Man lærer også å vaske seg på henda, etter en har vært på dass!.

NB! Filmen er et opptak fra en operasjon på en unge. Og dere med "fruenykker" og sart personlighet bør ikke se på dette!
Vis hele sitatet...
Hva slags parasitter er det, egentlig? Nysgjerrig her. Det så ut som en form for haptormark, men det var litt dårlig oppløsning til at jeg tør å prøve meg på å artsbestemme dem.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hva slags parasitter er det, egentlig? Nysgjerrig her. Det så ut som en form for haptormark, men det var litt dårlig oppløsning til at jeg tør å prøve meg på å artsbestemme dem.
Vis hele sitatet...
Ascaris lumbricoides, det jeg mener er spolorm. Les min post ovenfor.

Hvis du er interessert i parasitter, vil jeg anbefale "This week in parasitism", en podcast om parasittisme. Og Dickinson Despommier er faktisk ganske kul.
Fy. Faen. Takk for meg.
Bare meg som synes bildene var ganske kule og ikke skremmende/ubehagelige?
TS:
Jeg tror du er skadet av å ha sett "Jakten på Nyresteinen" som liten.
Mener å huske at masken til Dårlig Ånde så omtrent slik ut. Bare med snabel
"what have been seen, cannot be unseen!" Husker jeg så et bilde på 4chan for et par år siden av en kvinnelig brystvorte med masse usymmetriske hull med noen slags "larver" inni. Begynte seriøst å svette og følte meg uvell resten av kvelden. Så ja jeg har definitift trypophobi.

Skriv breast + trypophobia på google! (ikke for sarte sjeler)
Sist endret av A-tillah; 7. august 2013 kl. 01:51.
Ok Da har jeg testet meg for Trypophobia....det viser seg at den prøven var positiv, ja den maska hva creepy, fikk panikk da jeg så den. =S
Jeg trur seriøst dette er den verste tråden jeg noen gang har sett på Freak, så disse bildene i går å har fremdeles angst. -_-