Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2019
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, dette er noe jeg har planlagt å gjøre. Jeg sliter med angst. Planlegger å bruke benzo (illegalt) la oss si jeg kjøper 15 kslalol tar en halv (0,5mg) daglig i 30 dager tar pause 30 dager etter jeg har gått tom. i de 30 dagene vil jo man føle mer angst men la oss si jeg tar benzo når jeg føler den er sterkest maks 2 ganger de 30 dagene på pause.


Er dette en dum ide eller god ide, legen nekter å skrive ut annet en SSRI.
Snakker av erfaring, det er veldig dumt. Før du merker ordet av det så sitter du med sug etter mere og abstinenser som faen.
Får å få ønsket effekt må du kanskje kjøre høyere doser.
Jeg fikk også SSRI for angst før, men etter endel år i behandling og ingen effekt av SSRI så får jeg av og til vival om det er krise.
Rent erfaringsmessig så har jeg aldri hørt om noen solskinnshistorier med det her... Faktisk, så har flere jeg kjenner prøvd dette på et tidspunkt og det har gått så til de grader til helete i alle tilfellene jeg har hørt om.

Det er når jeg tenker meg om visse som har hatt et nøkternt forhold til slik, men dette er voksene folk som har tatt en tablett ved behov, og de har heller så langt jeg vet ikke vært sykelig plager av angsttanker.

Når du skal ha pause løper du stor risk for å ligge med paralyserende angst i tillegg til kjipe abstinenser. En som ikke takler mer og tyr til benzo i utgangspunktet er en som er dømt til å ty til benzo nå.

Og ballen kan fort rulle. Og i et selvregime av benzobehandling så er faren veldig høy for at du på et eller annet tidspunkt ender opp med å ta litt for mye, og våkne opp en uke senere og innse at du har spist alt for mye benzo etter du ikke husket mer og har nå ødelagt livet ditt mye mer enn du trodde du kunne gjøre på bare en uke.

I tiden som følger så er som regel reglen sakte nedtrapping i samråd med lege, brutale abstinenser i månedsvis og et permanent misbrukerstempel og mye større vansker med medisiner resten av livet.
Sist endret av Relevant; 29. september 2020 kl. 15:18.
Anonym bruker
"Orange Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Benzo behandler ikke kilden til angst, benzo bare bedøver angsten. Angst kan komme av forskjellige ting men går som regel ut på ubalanse i hjernen som gjør at man reagerer urasjonelt på normale ting, og hvor SSRI og terapi behandler angsten. Det er behandling og ikke bedøving som er best, og langvarig bruk av benzo kan gi deg sterkere angst langsiktig
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
det som kommer til å skje er nok at du får noen fysiske abstinenser, disse kan være milde, men du vil også oppleve forverring av dine angst symptomer. langvarig bruk av benzo er kjent for dette, og personlig synes jeg det er dumt å gi seg selv mer angst til slutt, som gjerne varer en stund, har hørt noen kan utvikle panikkangst av langvarig bruk også.

kanskje kjedelig svar men beste medisinen for angst er adferdsterapi. har du noe psykiatrisk tilbud for øyeblikket?
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Benzo behandler ikke kilden til angst, benzo bare bedøver angsten. Angst kan komme av forskjellige ting men går som regel ut på ubalanse i hjernen som gjør at man reagerer urasjonelt på normale ting, og hvor SSRI og terapi behandler angsten. Det er behandling og ikke bedøving som er best, og langvarig bruk av benzo kan gi deg sterkere angst langsiktig
Vis hele sitatet...
mener benzo ikke behandler angst men det gjør du kan leve med angst.



La oss si jeg bruker det en uke 0,5mg daglig så tar jeg pause 4 uker?
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
vil legge til at det er snakk om mulig permanente forverringer, så da blir det gjerne for mange et valg mellom å fortsette på benzo eller ha det værre en da de begynte, muligens resten av livet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
mener benzo ikke behandler angst men det gjør du kan leve med angst.



La oss si jeg bruker det en uke 0,5mg daglig så tar jeg pause 4 uker?
Vis hele sitatet...
Det må du gjerne si, men det skjer sjeldent.
Hilsen en som skulle akkurat det samme som deg, og som nå ikke kan dra på jobb uten dosen min..

Dette vil du ikke.
Jeg siterer meg selv:
Sitat av Stingray
Ja, vær forsiktig! Jeg har vært på kjøret. Det startet med at jeg skulle prøve et par tabletter for moro skyld, og aldri mer igjen. Den gangen var fokuset mitt på å ikke bli fysisk avhengig. Jeg hadde ingen peiling på hvordan det ville påvirke min psykiske helse.
Nå i dag kan jeg aldri innta et rusmiddel igjen, spesielt ikke uten at det kan gi negative konsekvenser.

Ja, jeg vet det. Du tenker "Jada, jada, men det går bra for meg. Jeg bare tar noen tabletter, og kjøper ikke dette igjen. Jeg må jo klare det. Det går fint det"

Om en stund tenker du plutselig tilbake på dette, og tenker at jeg hadde rett.

Jeg anbefaler deg å være veldig nøye med hvilke "dører" du "åpner". Altså, har du først prøvd sigaretter, glemmer du aldri hvordan det er å være ruset på nikotin. Det er sånn et nikotinsug fungerer, man er nødvendigvis ikke fysisk avhengig, men man vil oppleve den samme rusen på nytt. Flere ganger om dagen. Man prøver en gang til fordi forrige gang ikke ga en så god rusfølelse, men kanskje denne gangen...

Jeg er ved din side, og forstår deg så absolutt godt i de fleste tanker jeg kan tenke meg du har nå. Jeg kritiserer deg ikke, jeg vil bare råde deg til å være veldig forsiktig!

Vær forsiktig!
Vis hele sitatet...
Hentet fra denne tråden.

Vær så snill, ikke gjør det! For å være helt ærlig og rett fram nå, så ville jeg syntes det er bedre at du røyker hasj enn at du skaffer benzo illegalt. Jeg vet ikke hvilken holdning jeg ville hatt til det hvis du fikk det utskrevet lovlig, jeg er usikker på om jeg ville sagt at hasj er bedre isåfall, men det spiller ingen rolle. Benzo skal du være veldig forsiktig med!
Sist endret av Stingray; 29. september 2020 kl. 15:28.
Anonym bruker
"Ulykkelig Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selvmedisinering med benzo er ALDRI en god ide.
Om man skal bruke benzo er det best å få fra legen. Er så mye lettere når du kjøper ulovlig å ta flere enn du trenger og når du er tom kan du bare kjøpe mere. Til legen går ikke dette og man får litt annet syn på den type medisin. Iallfall synes jeg det. Har ikke problem med å la benzo fra lege ligge et halvt år uten å ta, men hadde jeg skaffa på gata blir terskelen lavere for å knaske. Er jo tross alt bare å kjøpe mere når du er tom...
Anonym bruker
"Skrikende Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kjøper selv benzo illegalt for selvmedisinering etter å ha vært igjennom en haug med c preparater uten funk.
Tar aldri mer enn 1 pille og kun når angsten er på sitt værste eller jeg sliter veldig med å sovne (alprazolam)
Posen kan ligge midt i synsvinkelen uansett form uten at jeg bryr meg særlig.

Trikset er vel å ikke blande med alkohol, da har du plutselig tatt 15stk.
Også lurt å ha en kontrollert bruk, ikke ta en pille for hver minste ting, kun når det virkelig er nødvendig.


PS: Test alltid pillene du kjøper illegalt med testkit, mye fake xanax med fentanyl blant annet.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke ta hver dag. Ta en dag eller to i uken Max, da får du en pause fra angsten og slipper å bli avhengig
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bedre og bruke benzo med lang halveringstid, så tar du medisinsk dosering. Da varer anti angst effekten mange dager før du trenger ta ny dose. Men kan jo fungere med Xanor også.

Viss du er bestemt på at det skal hjelpe deg med noe som er ett stort problem i livet så tror jeg det er god ide og selvmedisinere, bare husk når du er på medisinen gjør ting du får angst av, så blir det mye enklere å gjøre det umedisinert.

Viss du er typen som tar narkotika viss det er en kjedelig dag så bør du passe på å ikke ha store mengder tilgjengelig.

Lykke til å håper du kommer over angst dørstokken!
Anonym bruker
"Orange Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
mener benzo ikke behandler angst men det gjør du kan leve med angst.



La oss si jeg bruker det en uke 0,5mg daglig så tar jeg pause 4 uker?
Vis hele sitatet...
Ja det kan være din mening og jeg er enig i en viss grad men målet bør vel være å slutte å ha angst, ikke å leve med den fordi man ruser den vekk. Som sagt benzo over tid øker angsten langsiktig og gjør det enda værre å leve med angst, så de periodene du planlegger å gå uten benzo kommer til å være enda mer noia enn før. Og da begynner du å bruke benzo fast uten pauser og siden toleransen øker må du opp i dose, og etterhvert får du ikke den samme angst dempende effekten som før og må over på sterkere piller også sitter du der da som pillenarkis på sterke rusmidler, mister jobben, fammen, dama, kompiser osv til slutt og har tjuetusen ganger sterkere angst.

Du burde heller behandle angsten, ikke ha den innstillingen om at du er nødt til å leve med den og derfor trenger benzo for å klare å leve med den.
Anonym bruker
"Skrikende Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er forresten ikke så mange årene siden benzo ble skrevet ut på resept like ofte som quetiapin eller andre cprep blir idag.

Skal nevnes at jeg ikke anbefaler noen å starte med benzo, langt mindre prøve å ruse seg på det. Prøv heller andre ting før du tyr til medisiner/rusmidler.

Får du tilbud om diverse cprep, så si ja. Hent de ut fra apoteket og bare kast de, la de ligge eller prøv å selg de, så går du tilbake til legen å sier du har testa de, at det ikke funka og at du har opplevd de og de bivirkningene som er i pakningsvedlegget.å

Uansett, benzo har hjulpet meg fra å kun sitte alene i mørket inne i leiligheten min til å faktisk kunne gå ut, ta kollektivtransport, møte folk og være steder med generelt mye folk og mye mye mer.
Tar ikke lang tid etter en pille før alt av negative tanker og alt av stress forsvinner, samtidig som kroppen slapper mer av og blir mindre anspent (avhengig av type benzo)

Nå sier jeg ikke at benzo er noe mirakelkur for alle, men brukes det "riktig" uansett om det et legalt eller illegalt så kan det ha gode effekter, spesielt når ikke noe annet har funket tidligere.

Prøvde først valium/bensedin og det var greit nok det men følte ikke stort annet enn at jeg ble trøtt.

Så prøvde jeg xanax/xanor/alprazolam etter tips fra en kompis og det funker noe helt fantastisk medisinsk, også noe jeg fort kan sovne lett på om jeg ikke prøver å holde meg våken.

Gikk ett lite skritt lenger og prøvde etizolam, som blir beskrevet som en blanding mellom alprazolam og valium, noe som også funket bra (og er billigere i lengden)
Denne også gjør meg trøtt, tror det tok 30-45min etter inntak før jeg duppa av.

Igår testa jeg en rivo, egentlig bare for å se hvordan det var i forhold til de andre og merka kroppen slappa av noe helt sinnsykt.
Men 1 pille og jeg holdte på å miste balansen litt av og til, dulta borti både det ene og det andre så endte med å sette meg på sofaen.
Våkna 10-12 timer senere og hadde gått inn på masse rart på telefonen, satt med ps4 kontrollen i hånda og spillet på pause annet enn det så virka det greit.

Uansett, effektene man får er subjektivt og noen blir selvfølgelig avhengige fortere andre, så uansett pass på deg selv og medisiner med måte, ikke medisiner for å bli mest mulig fucka og våkne 2-3 dager senere med en stjålet bil parkert igjennom stueveggen og en haug med snut på utkikk etter en pillerusa person som knivstakk noen og brøt seg inn i ett hus.
Anonym bruker
"Orange Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er forresten ikke så mange årene siden benzo ble skrevet ut på resept like ofte som quetiapin eller andre cprep blir idag.

Skal nevnes at jeg ikke anbefaler noen å starte med benzo, langt mindre prøve å ruse seg på det. Prøv heller andre ting før du tyr til medisiner/rusmidler.

Får du tilbud om diverse cprep, så si ja. Hent de ut fra apoteket og bare kast de, la de ligge eller prøv å selg de, så går du tilbake til legen å sier du har testa de, at det ikke funka og at du har opplevd de og de bivirkningene som er i pakningsvedlegget.å

Uansett, benzo har hjulpet meg fra å kun sitte alene i mørket inne i leiligheten min til å faktisk kunne gå ut, ta kollektivtransport, møte folk og være steder med generelt mye folk og mye mye mer.
Tar ikke lang tid etter en pille før alt av negative tanker og alt av stress forsvinner, samtidig som kroppen slapper mer av og blir mindre anspent (avhengig av type benzo)

Nå sier jeg ikke at benzo er noe mirakelkur for alle, men brukes det "riktig" uansett om det et legalt eller illegalt så kan det ha gode effekter, spesielt når ikke noe annet har funket tidligere.

Prøvde først valium/bensedin og det var greit nok det men følte ikke stort annet enn at jeg ble trøtt.

Så prøvde jeg xanax/xanor/alprazolam etter tips fra en kompis og det funker noe helt fantastisk medisinsk, også noe jeg fort kan sovne lett på om jeg ikke prøver å holde meg våken.

Gikk ett lite skritt lenger og prøvde etizolam, som blir beskrevet som en blanding mellom alprazolam og valium, noe som også funket bra (og er billigere i lengden)
Denne også gjør meg trøtt, tror det tok 30-45min etter inntak før jeg duppa av.

Igår testa jeg en rivo, egentlig bare for å se hvordan det var i forhold til de andre og merka kroppen slappa av noe helt sinnsykt.
Men 1 pille og jeg holdte på å miste balansen litt av og til, dulta borti både det ene og det andre så endte med å sette meg på sofaen.
Våkna 10-12 timer senere og hadde gått inn på masse rart på telefonen, satt med ps4 kontrollen i hånda og spillet på pause annet enn det så virka det greit.

Uansett, effektene man får er subjektivt og noen blir selvfølgelig avhengige fortere andre, så uansett pass på deg selv og medisiner med måte, ikke medisiner for å bli mest mulig fucka og våkne 2-3 dager senere med en stjålet bil parkert igjennom stueveggen og en haug med snut på utkikk etter en pillerusa person som knivstakk noen og brøt seg inn i ett hus.
Vis hele sitatet...
Dette illustrerer jo godt det jeg skrev i posten min over posten din, har vært gjennom det selv også og endte på rivo. Og når man må ha sterkere piller og ender på rivotril som er blandt sterkeste da er man ganske på trynet bokstavelig talt som du sier at det har gått fra mild benzo og å kunne komme seg ut døra til tung benzo og ramle og snuble rundt omkring og sløve og bli pillenarkis. Rivotril er mye værre å komme seg av enn f eks sobril.
Ei erfaring jeg har gjort meg etter å ha vært avhengig av benzo og nå bruker det som foreskrevet av lege en gang i ny å ne (20stk 5mg vival holder i ca 1,5 år) så har jeg funnet ut at du bør ikke ta tabletter så all angst er borte, bare så dagen blir sånn passe levbar. Minsker fallhøyda noe når du går av.
Folk flesk har jeg inntrykk av knasker til de føler seg bra/angstfri.
Sist endret av NokErNok; 29. september 2020 kl. 17:36.
Når du først har begynt å medisinere. Ikke stopp! Desto flere ganger du må seponere, desto verre blir det neste gang.
Å selvmedisinere med noe du har begrenset og usikker tilgang på er både dumt og farlig. Farlig mtp begrenset eller manglende kvalitets kontroll på produksjon av medikamentene.

Det er utrolig mange som dør av Fentanyl analoger om dagen!

Det er jo selvfølgelig et sansynlighets spill, men alt som skal til er en "bad batch" og du er fucka!

Dumt mtp feks tilgangs svikt. La oss si dealern din blir busta eller noe. BAM!! Der sitter du med abstinens fra helvette med 0 tilgang på et medikament du er avhengig av for å fungere og leve. (abstinensene er potensielt dødelige, avhengig av dose, toleranse og lengde på medisinering selvfølgelig)

Med resept hos legen er jo ikke dette et problem.

Tenker som så at for en person som allerede sliter med overhengende angst vil ikke denne tanken bidra noe til at vedkommende kan slappe av å ta det med ro, mener det er en ekstra årsak til bekymring som er konterproduktiv til det man forsøker og oppnå med medisinen i utgangspunktet, så dette er en oppskrift på katastrofe i min mening.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har selvmedisinert meg selv med benzo siden 2015, og det har gitt meg så mye livskvalitet jeg før bare kunne drømme om. Men jeg har aldri gått på disse greiene daglig. Kun ved behov, og kun i tilfeller jeg ellers ville fått lammende panikkangst. Jeg gjør fortsatt greier jeg får angst av uten benzo, fordi det er viktig. Og når jeg først bruker benzo, så gjør jeg det i kontrollerte doser.

Det og ha benzo i baklommen er ofte medisin i seg selv, selv om du ikke bruker den, fordi det gir deg trygghet i at du vet om ting virkelig skulle skjære seg, så har du noe som kan redde deg!

bruk derfor gjerne benzo som selvmedisnering om du har selvkontroll, men å gå på dem daglig tror jeg er en kjempe dårlig ide.
Anonym bruker
"Skrikende Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette illustrerer jo godt det jeg skrev i posten min over posten din, har vært gjennom det selv også og endte på rivo. Og når man må ha sterkere piller og ender på rivotril som er blandt sterkeste da er man ganske på trynet bokstavelig talt som du sier at det har gått fra mild benzo og å kunne komme seg ut døra til tung benzo og ramle og snuble rundt omkring og sløve og bli pillenarkis. Rivotril er mye værre å komme seg av enn f eks sobril.
Vis hele sitatet...
Xanax er sterkere enn rivotril... Uansett så var det kun snakk om å prøve ut 1 pille, som du sikkert vet gir ikke benzo noe særlig rus.

Les bivirkningene folk får av benzo så skjønner du fort at motorikken i kroppen fort kan ta en liten "pause".
Det har absolutt ingenting med pillenarkis å være, men takk gud for slike som deg som går rundt å kaller folk som prøver 1 pille for pillenarkis
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selvmedisinert meg for angst (alle typer) i sikkert 10 år nå. Det startet som du sier med lave doser Ksalol (Etizolam i mitt tilfelle) ca. samme styrke per mg. Jeg har samlet opp et eget lager for nedtrapping når det trengs. Her snakker vi Ashton Manual, sakte nedtrapping. Jeg er ferdig med å bestille illegalt, jeg vil tilbake til livet mitt igjen. Derfor starter nedtrapping med valium innen året er omme.
dårlig ide, sitter for tiden på blåkors på avvenning av benzodiazepiner.
Det er en dum idé men jeg forstår deg. Men det kommer til å gå til hælvete..
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enig med de over her. Jeg forstår deg, er der selv, men råder deg til å la vær.
Du kommer ikke til å ha kontroll.
Snakk med lege om henvisning til psykolog og få hjelp til å finne ut hvor problemet ligger. Kanskje du får benzo til bruk ved behov også, i samarbeid med lege. De vet hva de holder på med.

Xanax er noe av det værste å gå av, tar så mye mer enn det gir. Finnes ingen mirakelkur mot angst