Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3488
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
går gjennom en litt hardere periode med cola nå, og trenger noen tips til å legge det i fra meg 100%. begynner å gå utover hverdagen og helsa.
Bare å kutte det ut, det suger helt jævlig i starten og du vil ha fysisk abstinens som skjelving og et innmari sug etter å fikse men etter ei uke er det verste over. Gikk selv på coke stødig 3mnd før jeg tok en cold turkey med en sjelden 1er i helgene etterpå.
Det er jo ingenting som slår å snorte linje etter linje dag etter dag så lenge du kan justere deg opp og ned haha. Nei det går ikke bra i det lange løpet altså.
cola er jævli i starten, derfor jeg ikke anbefaler folk å bare «teste» siden det ikke kommer noe godt ut av å bare gjøre det noen få ganger. merker selv nesten ingen av de negative effektene lengre
Sist endret av aiko; 14. september 2020 kl. 13:13.
Steg 1: Innse du har et problem. Steg 2: Forsøke å bryte rusmønsteret. Tar du cola når du drikker bør du vurdere å ikke drikke alkohol for å slippe at du går på en glipp. Steg 3: Har du venner som du tar cola med - distanser deg. Det er lettere å gjøre endringer på seg selv enn på andre. Steg 4: Prøv å forstå deg selv. Er det en grunn til at du bruker mye cola? Har du hatt det tungt før eller nå? Steg 5: Mange ruser seg for å distansere seg fra problemene sine. Klarer du å forstå ditt problem er du nærmere å bekjempe dine demoner.
En venn av meg klarte å slutte med kokain ved å bytte til amfetamin. Noen kan jo tro det er dumt, men han har mer penger å rutte med nå.
Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
En venn av meg klarte å slutte med kokain ved å bytte til amfetamin. Noen kan jo tro det er dumt, men han har mer penger å rutte med nå.
Vis hele sitatet...
mener amfetamin er sunnere fysisk men ikke psykisk
Sitat av spider_man Vis innlegg
mener amfetamin er sunnere fysisk men ikke psykisk
Vis hele sitatet...
Amfetamin frigjør om lag dobbelt så mye dopamin som kokain. Det kan vel forklare hvorfor det er værre psykisk.

Amfetamin er heller ikke spesielt giftig for kroppen. Så det er mindre usunt sammenliknet med kokain.

Sitat av spider_man Vis innlegg
skjønner ikke hvorfor folk bruker cola det varer 90min det gir uvel følelse i munn og fjes men verst av alt halsen, Det er skam dyrt, veldig og da mener jeg veldig usunt for hjertet.
Vis hele sitatet...
Folk bruker kokain fordi det er digg. Enkelt å greit. Det er også et dop som ikke er for alle. Hva dette skyldes gidder jeg ikke å spekulere i. Ingenting kan sammenliknes når det kommer til godt humør og selvtillit etter et par lines med et par øl.
Sist endret av Superspurv; 14. september 2020 kl. 16:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tips NUMMER ÉN: Neste gang du hater livet fordi du var svak og brukte kreditt på cola så sletter du alle numre og kontakter. Fjern det mens du har ett snev av motivasjon. Tok ikke lang tid før jeg febrilsk måtte lete etter ny kontakt, men det gjorde det i det minste vanskeligere og jeg fikk litt sårt trengt avstand for refleksjon.

Det høres kanskje høl ut i huet å bytte det ut med noe annet, men har du forsøkt å bli ultra fjern? Jeg blir redd for å putte i meg noe som helst annet når jeg er fjern nok. Du slipper i hvert fall følelsen av hjerteinfarkt hver kveld og lommeboka di vil gråte av glede. Jeg måtte slutte med alkohol også da jeg blir en narkohund i fylla. Kan finne cola på vidda da det er alt som betyr noe etter tre øl. Du greier dette, har vært der sjæl og det er bare rot.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må ha vilja, og en jævlig sterk viljestyrke. Legg hat for alle tanker om at du kan slække på viljestyrka og ta bare en stripe, mentalt kutt av deg handa og klaps deg i trynet når du begynner å tenke sånn.

Slutt å drikk alkohol fordi det nedsetter bedømmingskraften og konsekvenstenkinga og kommer til å gi deg lyst til å fikse en bag. Tipper det er ofte når du drikker du snorter også så da vil hjernen assosiere disse to tingene og gi deg lyst. Unngå til og med å se på alkoholen i butikken, snu deg en annen vei når du går forbi og si fra til kompiser at du tar deg en lang pause så de ikke spør deg om du skal joine å drikke. Kutt ut kompiser som du er vant med å snorte med, hjernen assosierer disse med cola og så det vil være nært umulig å slutte men å opprettholde henginga med de.

Finn deg andre måter å dekke adrenalin og dopamin behovet på. Begynn å sykle motorcross, terrengsykkel, begynn med isbad eller cryosauna, begynn å svøm og hopp fra tiern, begynn med kampsport, begynn å praktisere tantrisk selfexploring, kjøp en kokebok og lag nye deilige oppskrifter med mat som er bra for deg, lag frukt smoothies hver dag som hjelper psyken.

Og vær hele tida bestemt på at dette skal du gjøre, og klare. Vit at både ditt fremtidige deg og familien din og dine nærmeste kommer til å få et bedre liv med at du slutter.

Cola er satans dop når man blir hekta. Det spiser opp hjernen din, Google brain before after on coke. Og det spiser opp sjela di.
hvil i fred til min beste venn som døde av cola misbruk. Ikke la det bli deg.
Da jeg avsluttet mitt misbruk av festlige rusmidler, så måtte jeg slutte å dra ut med gutta.. Det var ikke så fett å sitte hjemme å sture helg etter helg, men nå er jeg takknemlig for at jeg tok det valget for en del år siden!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ikke bare tenk hva du skal slutte med, tenk også hva du skal erstatte tidsbruken du før brukte på cola - hva kan du gjøre isteden? Ofte er det et selvstendig problem i slike prosesser.

Og du kan såklart ikke henge med de som tar linjer lenger

Det går ikke
Sist endret av meaculpaUIO; 14. september 2020 kl. 19:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Første du gjør er å sletta alle numrene til potensielle dealere!
Hver gang du «craver» noe er det sååå lett å bare ta den telefonen også er han der 15min etterpå.
Gjør det vanskelig for deg selv å ordne driten, og begynn å gå turer HVER dag og tenk over hva du holder på med..
Lykke til
Hver gang du kjenner lysten på cola - stå imot. Rinse and repeat herfra og til evigheten. Enkelt men likevel ikke.
Vet ikke hvor ille abstinenser blir på cola, du kan jo bare forsøke å se om du klarer det helt selv. Om ikke så er det jo bare å søke hjelp.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får du lyst på cola hver gang du drikker alkohol, så er det sykt vanskelig å holde seg unna.

Jeg tok en antabuskur i noen mnd, var det eneste som funka for å holde meg unna alkohol.
Slutt å drikke en liten periode. Var selv på kolakjør et par mnd, måtte kutte ut alkohol og flytte for å klare å kutte det ut. Nå kan jeg fint kose meg med en 05 en gang i måneden uten å begynne å crave det hele tiden.