Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 6025
Kan noen forklare meg hvor dette ikke ville funket:

Gå på en dyr butikk f.eks. Meny.

Grabbe en håndfull kvitteringer folk har kastet.

Gå på en billig butikk f.eks. Kiwi

Kjøpe ett produkt som er på kvitteringen og returnere det på meny igjen for å tjene penger.

Fant en såpe som kostet 70kr på coop og 28kr på kiwi.

Kan jeg ikke da tjene lette 50kr ved å bruke noen andres kvitering
Emh det står Meny på kvitteringa?
Du har funnet en gullgruve!
Trådstarter
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Emh det står Meny på kvitteringa?
Vis hele sitatet...
Du henter en meny kvitering, og returnerer en vare fra kiwi til meny
Please ikke ødelegg en gode du har.
Strekkoden vil ikke slå inn i en helt annen kjede.
Trådstarter
Sitat av celtseus Vis innlegg
Strekkoden vil ikke slå inn i en helt annen kjede.
Vis hele sitatet...
Sikker? Tror du ikke strekkoden er laget på fabrikken?
Blir det ikke mye jobb å finne ut av det?
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Av alle former for svindelforsk jeg har sett postet er inne må vel dette være den aller minst kjipe. Her er det jo strengt tatt ingen tapere.
Greit nok at ikke er så mange kroner å tjene på dette, i det minste ikke per gang. Men butikken taper jo ikke, de har jo solgt den varen en gang og får en like vare bare fra kiwi i retur og selger jo bare den varen til en ny kunde. Strekkodene er satt fra produsenten så det trenger du ikke tenke på.
Sitat av Brillert Vis innlegg
Sikker? Tror du ikke strekkoden er laget på fabrikken?
Vis hele sitatet...
Haha, kreativt.. Det skal du ha men skal du virkelig stå og grave i en søppelbøtte etter noen som tilfeldigvis har betalt en overpriset såpe på meny, som i tillegg kaster kvitteringa rett etterpå?

Strek-kodene er den samme uansett om det er kiwi eller meny, så det ville nok fungert sånn sett. Men ærlig talt tror jeg nok du tjener bedre på å grave etter tomflasker enn denne idéen i lengden.

Søk deg jobb som prisjeger istedet! Virker som du kan ha nese for dette!
Sist endret av Heimdall-; 28. mai 2020 kl. 01:48.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
seff er strekkoden laget på en fabrikk men hva skal det bety?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
seff er strekkoden laget på en fabrikk men hva skal det bety?
Vis hele sitatet...
"Strekkode er et maskinlesbart sett av vertikale streker på et ark/vare. Strekene kan variere i tykkelse og avstand. Hvert enkelt tall eller bokstav har et unikt sett av streker og mellomrom. Når disse settes ved siden av hverandre dannes komplekse tall og bokstavkombinasjoner som kan leses og tolkes av en scanner."

- Wikipedia

Alle butikker bruker samme scannesystem, og alle identiske varer har samme strek-kode. Tror noen trodde at meny og kiwi hadde egne strekkoder for sine varer sattan for en jobb for produsentene om det hadde vært tilfellet
Sist endret av Heimdall-; 28. mai 2020 kl. 01:55.
Kan du ikke like gjerne bare legge det i jakkelomma slik som alle andre tyver?
Veldig ofte refunderer butikker tilbake på kortet det er betalt med. Dette er den dummeste scammen jeg har hørt om på lenge, spesielt med tanke på hvor mye jobb det er for småpenger.
Si TS klarer å skaffe 3 kvitringer på en time, da har han tjent 150kr og sjansen for det er egentlig minimal.
150kr/t er jo latterlig lite, jeg tjente bedre da jeg i min tid jobbet på den lokale MIX kiosken.

TS, skaff deg en jobb.
Trådstarter
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Si TS klarer å skaffe 3 kvitringer på en time, da har han tjent 150kr og sjansen for det er egentlig minimal.
150kr/t er jo latterlig lite, jeg tjente bedre da jeg i min tid jobbet på den lokale MIX kiosken.

TS, skaff deg en jobb.
Vis hele sitatet...
Har du ikke stress de svarte bøtene som er på benken ved kassa? Der hvor folk lemper i poser. Der ligger det ofte en 10 15 kvitteringer.

Kan også være heldig å finne en jackpot hvor noen har kjøpt mange varer.
Detta, må være en av de kjipeste svindlene jeg har hørt om. Jeg tar av meg hatten for desperasjonen. Det må stå umåtelig dårlig til med deg økonomisk for å ha motivasjon til å gjennomføre dette. Jeg syns synd på deg ts, men det må da finnes flere lys i denne mørke tunnelen du har trådt inn i?
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Detta, må være en av de kjipeste svindlene jeg har hørt om. Jeg tar av meg hatten for desperasjonen. Det må stå umåtelig dårlig til med deg økonomisk for å ha motivasjon til å gjennomføre dette. Jeg syns synd på deg ts, men det må da finnes flere lys i denne mørke tunnelen du har trådt inn i?
Vis hele sitatet...
Sitat av Brillert Vis innlegg
Har du ikke stress de svarte bøtene som er på benken ved kassa? Der hvor folk lemper i poser. Der ligger det ofte en 10 15 kvitteringer.

Kan også være heldig å finne en jackpot hvor noen har kjøpt mange varer.
Vis hele sitatet...
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Si TS klarer å skaffe 3 kvitringer på en time, da har han tjent 150kr og sjansen for det er egentlig minimal.
150kr/t er jo latterlig lite, jeg tjente bedre da jeg i min tid jobbet på den lokale MIX kiosken.

TS, skaff deg en jobb.
Vis hele sitatet...
Skal prøve idag og oppdatere dere.
Hvis du blir steinrik på dette synes jeg du skal dele litt av gevinstene med oss, Brillert! LOL

glhf
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøv i vei, bare husk at du muligens blir anmeldt for forsøk på svindel.
Kult å ha svindelforsøk på rullebladet fordi man ønsket å spare 20kr.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Prøv i vei, bare husk at du muligens blir anmeldt for forsøk på svindel.
Kult å ha svindelforsøk på rullebladet fordi man ønsket å spare 20kr.
Vis hele sitatet...
Ikke spare, tjene.

Og hvordan i alle dager skal de vite at den "såpen" ikke er kjøpt der når jeg har kvitering
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Brillert Vis innlegg
Ikke spare, tjene.

Og hvordan i alle dager skal de vite at den "såpen" ikke er kjøpt der når jeg har kvitering
Vis hele sitatet...
1. Kameraer.
2. Forskjellig vareutvalg på kiwi og meny
3. personen som jobber i kassa som aldri har sett deg kjøpe noe.

Nei, du kommer ikke til å spare en krone.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er storien da, hvorfor skal du plutselig komme med en haug av varer å returnere de?
Blir jo problematisk å gjøre flere ganger
Blir vel fort kjent hvis en bare returnerer i den samme butikken til stadighet
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er storien da, hvorfor skal du plutselig komme med en haug av varer å returnere de?
Blir jo problematisk å gjøre flere ganger
Vis hele sitatet...
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Blir vel fort kjent hvis en bare returnerer i den samme butikken til stadighet
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1. Kameraer.
2. Forskjellig vareutvalg på kiwi og meny
3. personen som jobber i kassa som aldri har sett deg kjøpe noe.

Nei, du kommer ikke til å spare en krone.
Vis hele sitatet...
Jeg bor i en by med mange butikker. Hvis jeg sier at mamma ba meg gå ned å returnere denne fordi hun hadde kjøpt den med uhell. Jeg er relativt ung.

De butikkene taper jo ikke noe på å gi meg refund. De bare tjener mindre.
Anonym bruker
"Ydmyket Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Brillert Vis innlegg
Jeg bor i en by med mange butikker. Hvis jeg sier at mamma ba meg gå ned å returnere denne fordi hun hadde kjøpt den med uhell. Jeg er relativt ung.

De butikkene taper jo ikke noe på å gi meg refund. De bare tjener mindre.
Vis hele sitatet...
Er planen å "tjene" mer penger til ecstasy-piller? Hvis det er tilfellet, så dropp det, ecstasy (MDMA) vil påvirke hjernen din svært negativt når du er så ung som jeg tror du er. Vet at du ikke blir å ta dette til deg, men hvis du skal bruke mer ecstasy, så vent i ihvertfall 3 måneder mellom hver gang - jeg prøver ikke å skremme deg fra det, vil bare ikke at du skal ødelegge hodet i den grad at du ender opp med å slite med tunge depresjoner og angst resten av livet, og til slutt tar selvmord. Alt pga uvettig bruk av ecstasy.
Sitat av Brillert Vis innlegg
De butikkene taper jo ikke noe på å gi meg refund. De bare tjener mindre.
Vis hele sitatet...
Dette er et dårlig forsøk på å prøve å rettferdiggjøre en handling du selv vet er gal.

Selvfølgelig taper de penger når du svindler dem på denne måten. Om du leverer tilbake en vare for 100,- så har butikken mistet 100,-. Når de så selger denne vare igjen for 100,- må de betale 20-25% av denne summen som mva og tjener da bare 80-85,-.

Istedenfor å ha tjent 80-85 kroner så sitter butikken igjen med et tap på 20-25 kroner som du har påført dem.

Skjerp deg.
Trådstarter
Sitat av Moleman Vis innlegg
Dette er et dårlig forsøk på å prøve å rettferdiggjøre en handling du selv vet er gal.

Selvfølgelig taper de penger når du svindler dem på denne måten. Om du leverer tilbake en vare for 100,- så har butikken mistet 100,-. Når de så selger denne vare igjen for 100,- må de betale 20-25% av denne summen som mva og tjener da bare 80-85,-.


Istedenfor å ha tjent 80-85 kroner så sitter butikken igjen med et tap på 20-25 kroner som du har påført dem.

Skjerp deg.
Vis hele sitatet...
Nei de vil gå i null.
Du kjøper ett eple fra fabrikken for 50kr

Du selger ett eple for 100kr

Du kjøper eple tilbake for 100kr

Og selger det igjen for 100kr

Hvor Mye har butikken tjent da?!

50kr! Har butikken tjent da
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Brillert Vis innlegg
Nei de vil gå i null.
Du kjøper ett eple fra fabrikken for 50kr

Du selger ett eple for 100kr

Du kjøper eple tilbake for 100kr

Og selger det igjen for 100kr

Hvor Mye har butikken tjent da?!

50kr! Har butikken tjent da
Vis hele sitatet...

Hvorfor går du ikke bare å gjør det du hadde planer om da siden du er så sikker på at det skal funke, så kan du heller komme tilbake og oppdatere oss med hvordan det gikk.
Så epler blir laget på fabrikk? Hmm.
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Så epler blir laget på fabrikk? Hmm.
Vis hele sitatet...
Ja
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Så epler blir laget på fabrikk? Hmm.
Vis hele sitatet...
Tror ikke vi skal bekymre oss for at denna blir noen «stor svindler». Har antageligvis en vei å gå først.

Er det lov å håpe på troll?
Sist endret av Taxidriver; 28. mai 2020 kl. 14:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Testet. Dette fungerer. 500 kroner tjent på 3 timer, ikkje verst
500kr / 3 timer = 166kr i timen. Det er det samme som 18-åringen som satt i kassa har, men han betaler skatt og får velferdsgoder da.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
159 er det @taxidriver som er startlønn i butikk, minus skatt.
Trådstarter
Folkens dette funker ikke!

Prøvde nå. Damen i kassen bare ikke noe jeg kan gjøre
Sist endret av Brillert; 28. mai 2020 kl. 14:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da var jeg langt unna, kan jo tenkes at den ansatte hadde studiekompetanse?
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Brillert Vis innlegg
Folkens dette funker ikke!

Prøvde nå. Damen i kassen bare ikke noe jeg kan gjøre
Vis hele sitatet...
Hva sa hun?? jeg fikk det til istad
Sitat av Brillert Vis innlegg
Folkens dette funker ikke!

Prøvde nå. Damen i kassen bare ikke noe jeg kan gjøre
Vis hele sitatet...
Vel Meny reklamerer jo ikke mer åpent kjøp akkurat, så de må jo ikke ta varer i retur. Og kanskje nå i coronatiden så er de kanskje ekstra strenge på retur?

Det sagt så betyr det ikke så mye at det ikke virket første gangen. Slikt som dette kommer i veldig stor an på den som utfører det. Om du er selvsikker og oppfører deg som om det er selvsagt at du skal ha retur og pengene tilbake vil det ofte virke. Mye samme de gjør de som er gode på pruting, det er ikke så mye argumentasjon som det er at hele dem opptrer på en måte at rabatter blir en naturlig konsekvens. Forsøk å spille gjennom hele forløpet i hodet, og se hva du kunne gjort annerledes. Du kan jo bare forsøke på nytt på neste skift, en annen dag, en annen kasse og en annen ansatt. Eller bytt butikk. Jeg må nesten krysse fingrene for at du får det til, for dette var en så uskyldig svindel uten tapere jeg faktisk ennå er litt satt ut. Det er jo bare rett ut kreativt.
haha, snakk om å være desp! lowlife thugs
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Brillert Vis innlegg
Folkens dette funker ikke!

Prøvde nå. Damen i kassen bare ikke noe jeg kan gjøre
Vis hele sitatet...

Dette er det absoulutt dummeste jeg har hørt om hahaha
Snakk om å slite for få kroner, er jo faen meg nesten bedre å klikke seg gjennom undersøkelser på nett. Tjener nok fort mer da og ahahha
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vel Meny reklamerer jo ikke mer åpent kjøp akkurat, så de må jo ikke ta varer i retur. Og kanskje nå i coronatiden så er de kanskje ekstra strenge på retur?

Det sagt så betyr det ikke så mye at det ikke virket første gangen. Slikt som dette kommer i veldig stor an på den som utfører det. Om du er selvsikker og oppfører deg som om det er selvsagt at du skal ha retur og pengene tilbake vil det ofte virke. Mye samme de gjør de som er gode på pruting, det er ikke så mye argumentasjon som det er at hele dem opptrer på en måte at rabatter blir en naturlig konsekvens. Forsøk å spille gjennom hele forløpet i hodet, og se hva du kunne gjort annerledes. Du kan jo bare forsøke på nytt på neste skift, en annen dag, en annen kasse og en annen ansatt. Eller bytt butikk. Jeg må nesten krysse fingrene for at du får det til, for dette var en så uskyldig svindel uten tapere jeg faktisk ennå er litt satt ut. Det er jo bare rett ut kreativt.
Vis hele sitatet...
Det blir litt feil å si at det ikke er tapere her, det er jo helt tydelig at den butikken som får varen til slutt har tapt penger. Denne varen hadde butikken ikke måttet betale full pris for igjennom sin grossist. Slike små, teite ting er det som ødelegger for oss andre som ikke driver med stjeling eller svindel.
Sitat av Brillert Vis innlegg
Nei de vil gå i null.
Du kjøper ett eple fra fabrikken for 50kr

Du selger ett eple for 100kr

Du kjøper eple tilbake for 100kr

Og selger det igjen for 100kr

Hvor Mye har butikken tjent da?!

50kr! Har butikken tjent da
Vis hele sitatet...
Men butikken har ikke kjøpt varen for 50,- fra leverandør, men for 100,- fra deg. Når de selger varen videre for samme pris som de kjøpte varen for så taper de penger pga mva. Skjønner ikke hvorfor du synes dette er så vanskelig å forstå.
Uvaksinert 👍
Sitat av Moleman Vis innlegg
Men butikken har ikke kjøpt varen for 50,- fra leverandør, men for 100,- fra deg. Når de selger varen videre for samme pris som de kjøpte varen for så taper de penger pga mva. Skjønner ikke hvorfor du synes dette er så vanskelig å forstå.
Vis hele sitatet...
Veldig mange som ikke har drevet butikk her ja. Man får tilbake mva (i regnskapet) når man tar en vare i retur, når denne selges ut igjen så betaler ny kunde mva. Så ikke noe problem.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Crimson Snow Vis innlegg
Veldig ofte refunderer butikker tilbake på kortet det er betalt med. Dette er den dummeste scammen jeg har hørt om på lenge, spesielt med tanke på hvor mye jobb det er for småpenger.
Vis hele sitatet...
Har blitt refundert i kontant hver gang jeg har refundert en vare...
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er det absoulutt dummeste jeg har hørt om hahaha
Snakk om å slite for få kroner, er jo faen meg nesten bedre å klikke seg gjennom undersøkelser på nett. Tjener nok fort mer da og ahahha
Vis hele sitatet...
Du har vel brukt mye tid på undersøkelser?
Så du betaler momsen til butikken og samtidig lurer fra dem fortjenesten og gir dem varen. Du snur kundeforholdet og tar selv rollen som butikk og gjør butikken om til kunde iløpet av byttehandelen. Den var litt kul.
Nå er det ikke bare momsen som blir svinnet her. Prøvde å forklare dette i en tidligere post.

Dette er vel også den minst lønnsomme svindelen jeg har hørt om. Mye spinning og lite ull.

Ja, det er fristende å ta penger fra andre, alle lærer beklageligvis ikke forskjell på «mitt» og «ditt». Og det viser hvor mye jobb man er villig til å gjøre utenom å tjene penger på mer ærlig vis.
Uvaksinert 👍
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Nå er det ikke bare momsen som blir svinnet her. Prøvde å forklare dette i en tidligere post.

Dette er vel også den minst lønnsomme svindelen jeg har hørt om. Mye spinning og lite ull.

Ja, det er fristende å ta penger fra andre, alle lærer beklageligvis ikke forskjell på «mitt» og «ditt». Og det viser hvor mye jobb man er villig til å gjøre utenom å tjene penger på mer ærlig vis.
Vis hele sitatet...
Forklar hvordan momsen kan bli til svinn? Meny får tilbake ei flaske shampoo, de fører den inn som retur og momsen tilbakeføres i regnskapet og ingen skade skjedd.
Sitat av daffe Vis innlegg
Forklar hvordan momsen kan bli til svinn? Meny får tilbake ei flaske shampoo, de fører den inn som retur og momsen tilbakeføres i regnskapet og ingen skade skjedd.
Vis hele sitatet...
Jeg ordla meg litt feil.

Det er ikke momsen som blir svinnet her. De får en vare igjen, som de ikke skulle hatt, til full pris. Dette blir da tapt fortjeneste og svinn i regnskapet.