Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2052
Hvis jeg tar 20k i kontanter, og tar vare på kvitteringene, kan da dette vekke mistanke i banken, om du har papirer på å tatt ut penga?
Sist endret av sukkersyke; 3. mai 2020 kl. 22:35. Grunn: Amonym
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tråden skulla vært anonym
Tror ikke banken stiller noen spørsmål til 20k. Det skal nok ikke være noe som helst problem.
Om du har hvite penger kan jeg virkelig ikke se at det skal være et problem - med mindre du tar de ut av konto som et ledd i svindel. Feks for å svindle nav....

det er dine penger du gjør hva du vil med dem. Og 20 000 kr er jo ikke veldig mye penger. Men så er det jo spørs om banken din har kontanter i det hele tatt, eller kanskje du må bestille kontanter et par dager i forveien for å få dem ut om du har begrensninger på kortet ditt som gjør at du ikke kan ta ut den summen fra minibank.
Ja. Tenker æ ta ut i minibank, for så å evt sette dem inn igjenn, med kvitering. Er i forbindelse med bilkjøp
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Ja. Tenker æ ta ut i minibank, for så å evt sette dem inn igjenn, med kvitering. Er i forbindelse med bilkjøp
Vis hele sitatet...
Du trenger virkelig ikke å ta med deg kvittering på det. De vil nok stille flere spørsmål til at du prøver å bevise at de er hvite. 20k er ikke veldig mye penger, de opplever nok folk som setter inn 20k eller mer hver dag. Ingenting å tenke på. Skulle de derimot stille deg noe spørsmål, går jo det tydelig an å se at de er tatt ut for bare noen dager siden.
Får du ut så mye som 20000 fra minibank? Min nærmeste minibank gir meg maks 4000.
Ta det ut fra forskjellige kort, over flere dager eller over flere uker avhengig av begrensinger på kort og konto.
20k er småpenger. Ta de ut i bank i butikk og sett dem inn samme sted. Ikke tenk på det engang.
10 går pr
Alt over 5000 sendes kreditt tilsynet PR dags dato.
Hvorfor bekymrer du deg? Pengene er "hvite", så gjør hva du vil med dem. Bankene kan ikke gjøre deg noe – annet enn å rapportere transaksjonen. Om politiet gidder å etterforske, vil de bare finne ut at det er hvite penger som du handler med. Ikke noe som kan gå galt.

Hvis jeg hadde 400 mill i hvite penger, kunne jeg tatt dem ut i kontanter og kjøpt en yacht. Ikke noe galt med det heller.
Men det lukter noe rart, du vil bare ha en kvittering som viser hvorfor du har penger på deg? Som i utgangspunktet er svarte?