Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1826
Hei.

Skal reise snart, prøvde å bestille 3 flyseter på samme navn men ble avslått. Flyturen er ca 5 timer, og jeg ønsker og reservere hele raden for meg selv

Noen som har gjort det, hvordan gjorde du det?
Sist endret av Mentaltsvak101; 5. januar 2020 kl. 01:56.
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Brukte selv 3 kredittkort med ca. samme saldo innpå for å betale for setene - gikk helt fint. Dog ble dette gjort med stjålne kort da jeg satt på en del da.
Er det ikke bedre å oppgradere billetten istedenfor? Reise på business
Sitat av SpeedBenzo Vis innlegg
Brukte selv 3 kredittkort med ca. samme saldo innpå for å betale for setene - gikk helt fint. Dog ble dette gjort med stjålne kort da jeg satt på en del da.
Vis hele sitatet...
Er det ikke veldig risky og bestille seter med andres bankkort på ditt navn? Legg ned haha
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Sitat av Blixen Vis innlegg
Er det ikke veldig risky og bestille seter med andres bankkort på ditt navn? Legg ned haha
Vis hele sitatet...
Brukte ikke mitt navn? Hadde vært utrolig suspekt hvis jeg skulle sitte ved siden av meg selv x2. Eller hva?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Hei.

Skal reise snart, prøvde å bestille 3 flyseter på samme navn men ble avslått. Flyturen er ca 5 timer, og jeg ønsker og reservere hele raden for meg selv

Noen som har gjort det, hvordan gjorde du det?
Vis hele sitatet...
Bruk et reisebyrå. Flyselskapet driter i kva du bruker setet til. Har du betalt, er det ditt. Så bruker du et reisebyrå som kan sakene sine er det null stress.

Forøvrig er antakeleg business billigere enn 3 seter. Og fem timer er jo kort flytur, så det framstår jo som litt råflott...
Er det lavprisbilletter, vil flyselskapene ha mest mulig folk inn for å selge mest mulig surr på turen.

Men med bare ett minutts googling var det ikke lett å finne noe om regler eller praksis på det.
Hvis de "fiktive" personene ikke sjekker inn så vil jo flyselskapet kunne plassere noen andre der.
Mener at Norwegian kan du bestille et tomt sete for "musikk-instrument". Men du skulle jo ha 3 seter, så det holder jo ikke da...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er relativt rutinemessig for flyselskap at folk betaler for fleire seter enn dei bruker. Eit trivielt døme er, som ivar_oslo nevner, musikkinstrument. Anna trivielt døme er bårepasienter, som har behov for 2-3 seter bak kvarandre. Flyselskap håndterer slikt. Men det ligg ikkje ute i bestillingsinterfacet, og det ligg ikkje ute på finn reiser eller whatnot, fordi 99.8% skal ha billige flybilletter.

Om du ringer et faktisk reisebyrå, t.d. Berg-Hansen, så kan dei antakeleg fikse det. Det sagt, så er stortsett business billigere enn 3 ganger økonomi. Og på fem timer lang flytur? Who cares.