Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1318
For to år siden fikk jeg derealisering/depersonalisering etter å ha røyka ganske jevnlig i ett år.
Det har enda ikke gått helt over, men er mye bedre.
Så det jeg lurer på er; kan jeg ta et par trekk, eller bør jeg holde meg helt borte fremdeles?
vil anbefale holde deg unna om d fortsatt siiter i deg. skal du prøve så tre varsomt og husk at det er maaange forskjellige strains der ute, så selv om du prøver å ser ut til å takle det fint så får du plutselig en strain som kødder d til igjen.
Trådstarter
6 0
Er klar over at det er mye forskjellige typer. I løpet av det ene året var det ikke ofte det ble med samme type hjem. Det helt suverene hadde vært å fått en strain med minst mulig thc, mest mulig cbd x) Håper dagen kommer her i Norge der vi kan gå i en shop å velge hva vi vil ha.
Men jeg får se på hvordan det blir da. Tenker å ta et trekk og se hva som skjer. Må prøve å ikke tenke at derealiseringen kommer, for da kommer den jo uansett. Må bare kjenne etter.
Har så lysst til å tilbake til tiden jeg kunne røyke en, lene meg tilbake, la tankene fly til et bedre sted og bare slappe av. Savner det
tror du ovetenker d.. men som sagt vær forsiktig med hvert nytt kjøp, ikke ta et stort trekk og håp på d beste, ta d sakte men sikkert.
Trådstarter
6 0
Sorry for dumt spørsmål, men på hvilken måte mener du jeg overtenker det?
Hvorfor ta sjansen? Se for deg hvor mye du kommer til å angre deg om dette fucker deg til igjen.
Spørsmål: Hvordan røyker man seg derealisert?
Trådstarter
6 0
Si det du. Det er vel noen som er mer i faresonen for det enn andre. Kjenner folk som har røyka hele livet, men aldri hatt det problemet.
For meg var det vel kanskje helt feil strain for mitt hode, som trigget et panikkangstanfall etterfulgt av derealisering.
Derealisasjon er en av de fæleste mental tilstandene man kan være i. Jeg ville aldri ha gjort noe som kan potensielt trigge det igjen.
Drit i det.

Sleit med det samme selv i flere år. Har nå blitt til en PF.

Bare at du tenker tanken på at det kan gå galt er et dårlig tegn. Kjedelig om du ender opp der du startet med DP. Tar lang tid komme over svineriet.
Trådstarter
6 0
Hva vil «PF» si?
Personlighetsforstyrrelse.

DP har Ikke blitt til en PF, men vært en stor del av det.
Trådstarter
6 0
Ja selvfølgelig, personlighetsforstyrrelse.
Har selv engstelig/unnvikende personlighetsforstyrrelse.
Ehm, vi ror i akkurat samme båt... Har AvPD selv.

Blir en litt annen setting. For egen del har cannabis gjort hverdagen enklere, men gidder ikke sitte anbefale det til andre. Spesielt ikke har du ikke kommet deg ut av DP.
Sitter ikke alt det her oppi hodet? Kan noe som dette trigge et menneske som føler seg psykisk stabil?
Sist endret av stamme; 16. august 2019 kl. 16:02.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av stamme Vis innlegg
Sitter ikke alt det her oppi hodet? Kan noe som dette trigge et menneske som føler seg psykisk stabil?
Vis hele sitatet...
Sitter i hodet, men det er forskjell på hvor utsatt man er, beste måten å finne ut av det på er å røyke 24/7 (anbefales ikke)

Om man er psykisk stabil hjelper det nok, men man er i et helt annet mind-set når man er høy, så vil tro det kan skje med alle under riktig forhold.
Sist endret av Mekkern; 16. august 2019 kl. 16:08.
Sitat av stamme Vis innlegg
Sitter ikke alt det her oppi hodet? Kan noe som dette trigge et menneske som føler seg psykisk stabil?
Vis hele sitatet...
Påvirker ikke rusmidler nettopp hodet da, eller hva mener du?

TS: Hadde ALDRI tatt sjansen.
Selføgelig bør du holde deg unna da du fikk depersonalisering av å røyke??
Å skylde på strains for utløste psykiske lidelser er så søkt.. Ta vare på deg selv, og hold deg unna!
Sist endret av subscribe; 16. august 2019 kl. 17:33.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har ikke gått helt over så ja du bør holde deg helt unna. Røyker du nå kan det forsterkes igjen, røyker du når det er borte kan det komme tilbake igjen. Hilsen en med personlig erfaring
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av stamme Vis innlegg
Sitter ikke alt det her oppi hodet? Kan noe som dette trigge et menneske som føler seg psykisk stabil?
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Rusbruk kan utløse psykisk og kjemisk ubalanse i hjernen hos en ellers psykisk stabil person ja.