Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3460
Litt rart spørsmål men er det fysisk eller psykisk mulig å dø av hasj ?
Jeg er ikke kjent med et eneste tilfelle av overdose av cannabis, gitt at det virkelig har vært cannabis man har fått i seg, og ikke noe annet (ved et uhell). Selv om ingen har dødd som direkte bivirkning av cannabis, har cannabis vært skyld i mange dødsfall på en mer indirekte måte. Det vil si at selv om det ikke er noen som har tatt overdose av hasj så er det dessverre mange mennesker som har kjørt, lekt med skytevåten, og gjort andre uheldige ting når de har vært høye, og dødd som følge av det.
Sist endret av redpen39; 4. mai 2019 kl. 22:54.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fysisk sett kan du vel i teorien bli drept av en pall med cannabis som velter over deg. Hvordan man dør psykisk er meg ubekjent.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan dø i selvmord da noen rett og slett klikker. Men av firgiftig tvilsomt
Anonym bruker
"Grønn Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan dø ja. Sliter du med hjerteproblemer eller lignende så kan det drepe deg da cannabis kan øke pulsen helt ekstremt. Du kan få stygge fall som kan drepe deg. Du kan ende opp i psykoser eller suicide tanker hvis du har det latent og ende opp med å drepe deg selv. Du kan sovne med pipa i handa og brenne ihjel. Cannabis kan også på visse folk trigge epilepsianfall som kan drepe de (jeg feks får kraftige epilepsianfall av cannabis med høy THC).

Rein cannabisoverdose skjer nok sjeldent, men at en god del folk dør som følge av cannabis er det ingen tvil om. Jeg er altså 100% for legalisering av cannabis, men alle lokerne som påstår at ingen noensinne har dødd av cannabis er trangsynte idioter. Hopper du ut av et vindu fordi du får panikkangst av cannabis så er det jo cannabisen som drepte deg, hvis du ikke hadde gjort det uten cannabisen,
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan dø ja. Sliter du med hjerteproblemer eller lignende så kan det drepe deg da cannabis kan øke pulsen helt ekstremt. Du kan få stygge fall som kan drepe deg. Du kan ende opp i psykoser eller suicide tanker hvis du har det latent og ende opp med å drepe deg selv. Du kan sovne med pipa i handa og brenne ihjel. Cannabis kan også på visse folk trigge epilepsianfall som kan drepe de (jeg feks får kraftige epilepsianfall av cannabis med høy THC).

Rein cannabisoverdose skjer nok sjeldent, men at en god del folk dør som følge av cannabis er det ingen tvil om. Jeg er altså 100% for legalisering av cannabis, men alle lokerne som påstår at ingen noensinne har dødd av cannabis er trangsynte idioter. Hopper du ut av et vindu fordi du får panikkangst av cannabis så er det jo cannabisen som drepte deg, hvis du ikke hadde gjort det uten cannabisen,
Vis hele sitatet...
Da antar jeg at du har ordentlige kilder på de påstandene du slenger ut? Eller?
Anonym bruker
"Grønn Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan jeg fint ordne! Jeg fant en link, men jeg kan fint finne flere. Jeg, som mange andre, har nok opplevd en puls på rundt 150 slag i minuttet når man har røyket for mye cannabis og får angstanfall. Sliter man da med hjerteproblemer så sier det seg selv at det ikke er bra for hjertet.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/324434.php
Når det gjelder ren giftighet, så er det verdt å merke seg at THC er ca. 8 ganger giftigere enn ren glyfosat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Median_lethal_dose

I hagesenter-Roundup'en er det 9,6 g glyfosat pr. liter Roundup. Eller 0,96 %. Behøver jeg å si mere?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Problemet er vel ikke at mengden THC er det giftige. Problemet er vel heller at THC kan øke pulsen såpass at folk med underliggende problemer kan dø av det. Samme med energidrikker.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke av overdose av selve stoffet men som noen sier virkningene det kan ha på hjertet om man får angstanfall, kreft i lungene pga all tobakken man blander det med, mange blir deprimerte og isolerte stonere og kan ta selvmord og man kan også få psykoser av cannabis som man kan få så noia at man kanskje dreper seg selv på en eller annen måte. Satt i ruspsykose en gang med gunner å venta på å bli tatt av torpedoer jeg innbilte meg var ute etter meg og hadde det så jævlig at jeg var på tanken å skyte meg selv husker jeg.
Hvis du skal dø av å røyke, så må du røyke helt sinnsyke mengder.
Mener det var typ 5-600kg på 15 minutter eller noe sånt. Det andre har folk dekket ganske greit.
Du må vel røyke så mye at du dør av oksygenmangel isåfall. dvs, nei.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har selv trodd jeg skulle dø av hasj flere ganger, fått sinnsykt hjerteklapp, krøllet meg sammen i fosterstilling på sofaen og ristet. Får lett 160 i puls vist jeg tar meg bare noen trekk når jeg har drukket en del. Med pepper målte jeg 188, da satt jeg helt stille i sofaen og hadde sittet der i 10-15min.
så det folk her sier er at de med hjerteproblemer bør holde seg unna cannabis?
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her var det mye tull, du kan sette en gulrot fast i halsen, men det betyr ikke at du døde av gulrot. Det finnes ingen påviste dødsfall direkte av cannabis.
Hehe ja det kan nok fort stemme :P
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det kan jeg fint ordne! Jeg fant en link, men jeg kan fint finne flere. Jeg, som mange andre, har nok opplevd en puls på rundt 150 slag i minuttet når man har røyket for mye cannabis og får angstanfall. Sliter man da med hjerteproblemer så sier det seg selv at det ikke er bra for hjertet.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/324434.php
Vis hele sitatet...
Det du linker til her er jo ikke noe primærkilde, og ikke ser den ut til å inneholde noen form for konklusjon.

Det er snakk om ett tilfelle av en 70-åring som kanskje døde som følge av hasjinntak.
Ja, gjerne finn frem fler. Dette holder ikke.

Forresten er det ikke mulig å lese studien URLen inker til heller da den er bak en paywall.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan dø ja. Sliter du med hjerteproblemer eller lignende så kan det drepe deg da cannabis kan øke pulsen helt ekstremt. Du kan få stygge fall som kan drepe deg. Du kan ende opp i psykoser eller suicide tanker hvis du har det latent og ende opp med å drepe deg selv. Du kan sovne med pipa i handa og brenne ihjel. Cannabis kan også på visse folk trigge epilepsianfall som kan drepe de (jeg feks får kraftige epilepsianfall av cannabis med høy THC).

Rein cannabisoverdose skjer nok sjeldent, men at en god del folk dør som følge av cannabis er det ingen tvil om. Jeg er altså 100% for legalisering av cannabis, men alle lokerne som påstår at ingen noensinne har dødd av cannabis er trangsynte idioter. Hopper du ut av et vindu fordi du får panikkangst av cannabis så er det jo cannabisen som drepte deg, hvis du ikke hadde gjort det uten cannabisen,
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er interresant at du får Epilepsianfall av cannabis. Cannabis brukes nemlig til å behandle Epilepsi, da riktignok CBD olje.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Jeg synes det er interresant at du får Epilepsianfall av cannabis. Cannabis brukes nemlig til å behandle Epilepsi, da riktignok CBD olje.
Vis hele sitatet...
Det er THCen i cannabis som er en trigger for epilepsianfall. Røyker du potent cannabis med høyt THC og lavt CBD innhold, så kan du få anfall.
Hva i all verden mener du med dø "psykisk"? Ego død?
En gang, så tok jeg et pipetrekk og ble så fjern at jeg aska i søppeldunken og ikke askebegeret. Det var tydeligvis ikke helt brent opp for etter å ha lagt meg satt jeg meg opp plutselig fordi det lukta brent. Da så jeg bort på søppeldunken som stod i full fyr og ca halve rommet var dettet med røyk fra taket og ned. Hadde en 4 pack coca cola som jeg slukket det med.

Var ganske jævlig men ikke så veeldig nær døden kanskje, det å røyke hasj er som skytevåpen, brukeren avgjør farlighetene selv

Antar du mener om man kan ta en dødelig dose ikke indirekte dø, men jeg kan hvertfall vedde på at ingen av oss hadde klart om vi prøvde. "å psykisk dø" må du gjerne definere/utdype litt
Sist endret av Bluesky_; 5. mai 2019 kl. 20:26.
du kan ikke overdose men du kan få lungekreft
Blir litt for dumt å skylde på cannabis at man kan dø dersom man har en hjertefeil, nei friske mennesker sovner/svimer av når de får i seg for mye
Mange folk, meg inkludert har tilstander hvor røying av cannabis øker risikoen for akutt død. Eksempelvis de med veldig vanlige hjerterytmeforstyrrelser. Så ja, dersom du er disponert og røyker weed, så øker du risikoen for akutt død. Det er riktignok veldig sjeldent at nok dør av cannabis, men visse kan.
Ja det nok fysisk mulig å dø av hasj, akkurat som det mulig å dø av en overdose vann. Men death by hash krever nok nitidig innsats.
Føler for å linke til denne NRK artikkelen; https://www.nrk.no/norge/to-dodsfall...bis-1.11474082

Skulle gjerne vist om det faktisk var cannabis eller om det var syntetisk cannabis som ligger bak dødsfallene, og synes det er håreisende at de to raporteres under ett.
Med tanke på slik den totalitære forbudspolitikken er nå, så ja. Mange soner livstids dommer osv. i USA på grunn av hasj. I Filippinene kan du bli drept. I Norge kan du få livet ditt ødelagt. 16-17 åringer f.eks som blir tatt på en fest, og vipps, der var dere kriminelle og ingen førstegangstjeneste for slike som dere nei. For ikke å snakke om alle skattepengene som går til ubrukelige politiinstanser som skal ut å bøtelegge folk for hasj.
Konklusjon: Ja, hasj dreper i høyeste grad, bare å holde seg unna det drittet! I min ungdom drakk vi alkohol og det var nok, skjønner ikke hvorfor noe skal være annerledes nå!
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har selv trodd jeg skulle dø av hasj flere ganger, fått sinnsykt hjerteklapp, krøllet meg sammen i fosterstilling på sofaen og ristet. Får lett 160 i puls vist jeg tar meg bare noen trekk når jeg har drukket en del. Med pepper målte jeg 188, da satt jeg helt stille i sofaen og hadde sittet der i 10-15min.
Vis hele sitatet...
Og det gjør du ikke igjen?
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er mulig å dø av mye rart. Sett 1000 ways to dag?
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Day
Sitat av playboyboler89 Vis innlegg
Med tanke på slik den totalitære forbudspolitikken er nå, så ja. Mange soner livstids dommer osv. i USA på grunn av hasj. I Filippinene kan du bli drept. I Norge kan du få livet ditt ødelagt. 16-17 åringer f.eks som blir tatt på en fest, og vipps, der var dere kriminelle og ingen førstegangstjeneste for slike som dere nei. For ikke å snakke om alle skattepengene som går til ubrukelige politiinstanser som skal ut å bøtelegge folk for hasj.
Konklusjon: Ja, hasj dreper i høyeste grad, bare å holde seg unna det drittet! I min ungdom drakk vi alkohol og det var nok, skjønner ikke hvorfor noe skal være annerledes nå!
Vis hele sitatet...
En som blir tatt for hasj som 16-17 åring og evt. blir kjent tjenesteudyktig pga omgang med cannabis tar jo ikke sin død av det, og livet er på ingen måte over eller fremtiden ruinert. Du krisemaksimerer kraftig synes jeg. Føler det du sier bare blir mer av det alle alt har hørt fra foreldre, lærere, trenere etc. At hasj er gatewayen to hell og evig fortapelse og garantert vil føre til misbruk av stadig tyngre stoffer.

Men sånn er det jo ikke. Falk dauer ikke av hasj. El reale freaks incidents skjer vel tross alle odds men oddsen er sikkert større for å bli lottomillionær enn å daue av hasj?
Sitat av random67489 Vis innlegg
En som blir tatt for hasj som 16-17 åring og evt. blir kjent tjenesteudyktig pga omgang med cannabis tar jo ikke sin død av det, og livet er på ingen måte over eller fremtiden ruinert. Du krisemaksimerer kraftig synes jeg. Føler det du sier bare blir mer av det alle alt har hørt fra foreldre, lærere, trenere etc. At hasj er gatewayen to hell og evig fortapelse og garantert vil føre til misbruk av stadig tyngre stoffer.

Men sånn er det jo ikke. Falk dauer ikke av hasj. El reale freaks incidents skjer vel tross alle odds men oddsen er sikkert større for å bli lottomillionær enn å daue av hasj?
Vis hele sitatet...
Joda, eneste jeg krisemaksimerer er forbudet, det er en jævla skam å leve i disse forbudstider uten å vise avstand.
http://supportdontpunish.org/
Hehe jeg tok ikke den gitt. Sorry ass.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
....Cannabis kan også på visse folk trigge epilepsianfall som kan drepe de (jeg feks får kraftige epilepsianfall av cannabis med høy THC).
.....
Vis hele sitatet...
Trigge epilepsi?
En kompis av meg røyker weed nettopp pga å redusere anfall av epilepsi.
Alt fysisk kan drepe, så ja.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her var det mye tull, du kan sette en gulrot fast i halsen, men det betyr ikke at du døde av gulrot. Det finnes ingen påviste dødsfall direkte av cannabis.
Vis hele sitatet...
Hvis du er dritings, tryner og knuser skallen så var det jo ikke direkte alkoholen som drepte deg. Men du hadde ikke dødd uten alkoholen, så det var den direkte årsaken.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan dø ja. Sliter du med hjerteproblemer eller lignende så kan det drepe deg da cannabis kan øke pulsen helt ekstremt. Du kan få stygge fall som kan drepe deg. Du kan ende opp i psykoser eller suicide tanker hvis du har det latent og ende opp med å drepe deg selv. Du kan sovne med pipa i handa og brenne ihjel. Cannabis kan også på visse folk trigge epilepsianfall som kan drepe de (jeg feks får kraftige epilepsianfall av cannabis med høy THC).

Rein cannabisoverdose skjer nok sjeldent, men at en god del folk dør som følge av cannabis er det ingen tvil om. Jeg er altså 100% for legalisering av cannabis, men alle lokerne som påstår at ingen noensinne har dødd av cannabis er trangsynte idioter. Hopper du ut av et vindu fordi du får panikkangst av cannabis så er det jo cannabisen som drepte deg, hvis du ikke hadde gjort det uten cannabisen,
Vis hele sitatet...
Hahaha nå har det seg sånn at cannabis ikke øker men heller senker pulsen din da... lurer litt på hvor du har all infoen din fra før det stemmer jo ikke i det hele tatt.