Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1753
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, lurer på en ting her. Leser mye forskjellig på nettet, men mye gammelt, så kanskje ting har endret seg. Dersom jeg sier til min fastlege at jeg bruker anabole steroider(testosteron), har han da taushetsplikt, eller kan ha varsle videre om dette?
Han kan varsle videre etter nye regler som er kommet. Du mister førerkortet.

Noen leger er ålreite og hjelper deg med blodprøver og det du trenger,andre ikke. Jeg har ikke turt å ta sjansen etter min lege flyttet.
Sist endret av trenbro500; 20. januar 2019 kl. 13:25.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette med ulovlige stoffer og legen er veldig forskjellig.

Legen er pliktig til å si ifra til FYLKESMANNEN dersom han mener du ikke lenger er egnet til å kjøre bil. Her er det altså veldig individuelt.

Jeg hadde ei vikar en gang jeg fortalte om steroider, og hun var ny og ville nesten si ifra.

Min ekte fastlege dog vet jeg har prøvd kokain, tatt en kur steroider, osv, men han vet jeg ikke misbruker. Til og med fått helseattest av han til lastebil der det er krysset av på 'aldri misbrukt rusmidler'.

Så igjen, det er veldig individuelt. Anbefaler du kun snakker om slikt om du har god tone med fastlegen.

Skal du ha blodprøver drar du på dropin hos Fürst Medisinske labarotrium. Koster rundt 2-300kr og du får resultatet på nett med BankID på 2 dager. De spør ikke hvorfor og hva selvfølgelig, siden det er privat.
Og obs - om sånt som dette kommer i journalen din kan det forfølge deg resten av livet og påvirke mulighetene for å få personforsikring, uføreforsikring og sånt. Forsikringsselskapet kan nekte deg forsikring eller kreve journalen utlevert i forbindelse med en utbetaling og plutselig får du ingen ting pga tidligere steroidebruk.