Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3951
Hei!

Klarte å gjøre kunststykket å drikke meg til blackout på sprit og være idiot på byen. Som tittelen indikerer; var jeg altså ute og husker ikke stort.
Husker det kom en jeg har hatt med hjem en gang tidligere og satte seg ved siden av meg - hvorpå jeg tenker "Yess, dette kommer til å gå veien; dette er jenta som er verdig å få testiklene mine i munnen!"

Uansett, det neste jeg husker er at jeg stod og krangla som faen med en fyr som jeg er 90% sikker på handler mye hos oss. Er rett og slett for omtåkete minner til at jeg kan si sikkert, men nesten.. Så hva faen gjør jeg?

Tenkt scenario: Jeg jobber mye med sjefen i butikkjeden. Sjefen som i han som eier kjeden; han er jævlig dyktig og liker nok å praktisere gamle kunster. Så hva skal jeg si om (når) han fyren kommer innom? Ofte er jeg opptatt med kunder sammen med sjefen bak hjelpeskranka, så da kan jeg hverken bare "stikke på dass i 20 minutter" eller konfrontere han og unnskylde meg ved inngangen. Hvis den 10% sjansen slår inn og det faktisk ikke var han blir det jo hvertfall kleint når jeg beklager meg for å ha skjelt han ut i fylla.

TL;DR: Krangla med god kunde av butikken på fylla - hva gjør jeg når han kommer inn og sier "du er jo den jævla idioten som skulle slå meg ihjel for to uker siden"? Jobber tett med eieren av butikken og er ellers godt likt.
Sånt skjer, alle har drita seg ut på fylla, gamle gutta også!

Kommer han inn så business as usual, bringer han det opp så bare si du fikk for mye å drikke og bring samtalen tilbake på bil!
Tja, hvis denne kunden er såpass viktig(husk kunden har alltid rett) Ville jeg isåfall vært svært ydmyk, vet du hva vedkommende heter? Du kan ta kontakt å beklage, eller er du for stolt for slikt? Folk flest setter pris på om man sier det rett ut; sorry jeg var dritings og var en retarda drittsekk, beklager.

Ellers kan du kjøre the norwegian way å ikke si noe, og late som du ikke husker det, kanskje han ikke husker så mye heller hvem vet.
stranger's Avatar
Trådstarter
Vet ikke hva han heter nei, har nok hørt det et par ganger men husker det ikke.. Lenge siden.

Men kan det være oppsigelsesgrunn liksom? Tror nok ikke slike episoder kommer til å skje igjen - skal ligge unna sprit heretter.

Får bare stå på og gjøre en god innsats fremover, men fy faen å flaut hvis han begynner å hause seg opp med masse folk i butikken (han er litt harrybrautete)

Og ja; ho er så digg at fravær av mine kjønnsorganer i henne gir meg sjelesorg.

Takk for gode svar hittil!
Sist endret av stranger; 31. mars 2016 kl. 22:44.
Er han harrybrautete som du sier så var han sikkert like dritings som deg og føler nok litt på det han også.
Prøv å slå det unna med en spøk eller noe hvis du føler det passer. Ikke gjenta feilen, det kommer ikke til å ende godt.
Uvaksinert 👍
Kanskje lurt å ta med ei flaske sprit på jobben og ha der i tilfelle han kommer innom, da kan du bare styrte den og drikke deg til mot så skal du se at dette nok ordner seg ;-) Lykke til uansett, har vært i tilsvarende situasjoner selv og det løser seg alltid fordi motparten også var på fylla.
bare titt på han som han er mer eller mindre gal. og si det var hvertfall ikke meg.
Har selv havnet i klammeri med en god kunde på byen, som jeg ellers har hatt god tone med på jobb.
Han dukket opp på mandag for å handle, og vi var begge litt flaue i starten, men begge la seg flate og sa unnskyld, og alt gikk tilbake til normalen igjen. Mitt tips er å si unnskyld og ta han i hånds så fort du ser han!
Håper det ordner seg.
Carpe Diem
LiteI's Avatar
4 0
Uten at jeg gidder og lese alle innleggene her så skal jeg si deg det rette:
Kjenner du kunden, evnt vet hvor hun bor..???
Da er du Mann og stiller opp edru med noen blomster (damer liker oppmerksomhet og blomster) Du sier til henne at du var ikke deg selv helt den dagen og at du konsumerte enheter du gjenrellt sett ikke tåler og da blir du dessverre en IDIOT!! Du har kvalt og tenkt på dette og skjønner at du ikke bør konsumere den slags mer.. Hun vil forstå deg da (ettersom du er en feiging om du tenker at det ikke blir kleine opplevelser ut av dette)

Jobbet som dørvakt i mange år...sett mye rart.. Vær voksen eller prøv og være voksen uansett hvor ubehagelig det måtte være...du føler deg så mye bedre etterpå!!

Just saying!!
Han kranglet ikke med en dame, han kranglet med en fyr. Og denne fyren er god kunde i butikken ts jobber på.

Men det kan jo godt tenkes at krangelen med han fyren var årsaken til at hu dama han tenkte ta med seg hjem stakk. Men er jo ikke sikkert ts vet hva hun heter engang. Dama glapp, move on. Sånn er det noen ganger. Problemet til ts er jo at han er redd kunden kommer i butikken og husker at de kranglet på byen.
Sist endret av frtoretang; 2. april 2016 kl. 03:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Tja, hvis denne kunden er såpass viktig(husk kunden har alltid rett)
Vis hele sitatet...
Folkeskikk er alltid viktig i alle sammenhenger. Men det der med at kunden alltid har rett er noe stort tull. Som regel har kunden alltid feil.
Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
Folkeskikk er alltid viktig i alle sammenhenger. Men det der med at kunden alltid har rett er noe stort tull. Som regel har kunden alltid feil.
Vis hele sitatet...
Da er ikke å drive butikk noe for det !, det er ikke ett salg før en fornøyd kunde kommer tilbake og handler igjen.. og igjen
Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
Folkeskikk er alltid viktig i alle sammenhenger. Men det der med at kunden alltid har rett er noe stort tull. Som regel har kunden alltid feil.
Vis hele sitatet...

Må gi deg delvis rett her, kunder har ofte feil. Men hva er kostnaden med å eventuelt si det rett ut til kunden? Veldig ofte er det langt mer økonomisk lønnsomt å la kunden tro han har rett og være imøtekommende for så å selge inn til samme kunde noe ennå dyrere [tilleggsprodukt(er), ekstrautstyr, garantier eller serviceavtaler] med høy nok markup til å ta igjen for returen fra kunde.

Andre ganger er det bare å bukke ta tapet og sørge for at neste kunde betaler mer slik at du går i pluss. Å drive med salg hendler svært sjeldent om hvem som har rett og feil men om å skape et behov for så å dekke behovet.
Sist endret av frtoretang; 2. april 2016 kl. 17:32.