Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 10732
Hei!

Det begynner og bli noen uker siden jeg var våken i 2-3 dager på amfetamin rus. Hadde kjøpt 3 gram, og skulle kose meg med noen kompiser. Første dagene var digge, og 3 dagen var vell også det, helt til jeg tok en liner til (ca. 01). Jeg begynte og svette, miste pusten, og hjertebank, og svimmel (føltes som om jeg skulle besvime). Hva kan dette ha vært? Overdose? Bare angst?

Legger til at etter dette har jeg hatt samme symptomer etter noen linere med Amfetamin.

Peace!
En kombinasjon av lite søvn, mat/vann, og for mye amfetamin.
Skjedde ganske ofte med meg mens jeg enda holdt på med amfetamin på fulltid
Sist endret av EyesWideShut; 1. oktober 2014 kl. 14:07.
Alright, takk for svar.

Er noe dritt, for nå kan jeg ikke ta like mye som jeg pleide og gjøre, som betyr at jeg ikke for den "gode" rusen jeg liker!

Jeg liker på en måte og være drit speeda og stuke som F men nå kan jeg ikke det uten og få angst

Noen tips?
Sist endret av Jokkepåtur; 1. oktober 2014 kl. 14:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jokkepåtur Vis innlegg
Alright, takk for svar.

Er noe dritt, for nå kan jeg ikke ta like mye som jeg pleide og gjøre, som betyr at jeg ikke for den "gode" rusen jeg liker!

Jeg liker på en måte og være drit speeda og stuke som F men nå kan jeg ikke det uten og få angst

Noen tips?
Vis hele sitatet...
Få deg gode kostholdsvaner, spis sunt og regelmessig, begynn å tren, sov riktig. Gjør dette noen uker sånn at du får restituert balansen av vitaminer og mineraler i kroppen, signalstoffer(dopamin/serotonin, etc) i hjernen etc. Helst ha en pause fra speeden og mens du holder på med dette.

Når du tar tar en liner etter 1-2 uker vil du få en heftig rus, fordi kroppen din har så mye mer å gå på.

Lykke til!
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Få deg gode kostholdsvaner, spis sunt og regelmessig, begynn å tren, sov riktig. Gjør dette noen uker sånn at du får restituert balansen av vitaminer og mineraler i kroppen, signalstoffer(dopamin/serotonin, etc) i hjernen etc. Helst ha en pause fra speeden og mens du holder på med dette.

Når du tar tar en liner etter 1-2 uker vil du få en heftig rus, fordi kroppen din har så mye mer å gå på.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk for tipset . Pause høres kjedelig ut, hehe, men må kankje til Tenkte og ta litt idag, og ivertfall ta pause frem til helga. Skal på fest, så liker og være litt i form, men passer på at det ikke blir for mye alkohol da jeg tar amfetamin
amfetamin gir deg høyere blodtrykk. Da kan man nok føle seg litt snodig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine#Side_effects

Bra at du har funnet lykken i narkotika. Håper det varer!
Sitat av Jokkepåtur Vis innlegg
Takk for tipset . Pause høres kjedelig ut, hehe, men må kankje til Tenkte og ta litt idag, og ivertfall ta pause frem til helga. Skal på fest, så liker og være litt i form, men passer på at det ikke blir for mye alkohol da jeg tar amfetamin
Vis hele sitatet...
Med andre ord du skal ha pause EN dag....? Ikke for å være nedlatende, men høres virkelig ut som du burde tenke deg godt om hvor livet ditt er på vei.
trossalt høstferie; lov å være litt narkoman da
Mange teite svar!

Men uansett så har det ikke vært noe ille idag . Og etter festen i helgen skal jeg ta et halvt år pause, så det blir nok bra. Passer på inntaket, og at jeg ikke blir avhengig
elevatormusician
sorrY's Avatar
offtopic - Hvor lenge har du holdt på?
Sitat av sorrY Vis innlegg
offtopic - Hvor lenge har du holdt på?
Vis hele sitatet...
3-4 år, men med så mye som et halvt år pauser!
Høres ut som meg like før jeg gikk inn i 3 mnd psykose.
Stopp et halvt år i det minste!
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av Jokkepåtur Vis innlegg
3-4 år, men med så mye som et halvt år pauser!
Vis hele sitatet...
Hvordan går det med TS?
Sitat av sorrY Vis innlegg
Hvordan går det med TS?
Vis hele sitatet...
Hei, takk som spør .

Jeg har ikke tatt noe på 3 dager nå.

Jeg tok litt på festen på lørdag, noe jeg ikke skulle gjort. Jeg merker at jeg har havnet i en liten "mini psykose", og at jeg føler meg sliten psykisk og fysisk. Sover mye, og er mye slapp. Jeg ser tegn til hallusinasjoner. Men ikke noe sånn at det er veldig ille, så jeg har bestemt meg for en VELDIG lang pause før jeg hiver meg ut på noe pepper igjen.

Jeg har merka at å drive med amfetamin over lengere tid IKKE er bra for hodet, og det utvikler angst. Jeg har drevet med litt nå over lengere tid, og jeg har klart og utvikle panikkangst, og dødsangst. Noe som jeg ikke er glad for, men det frister mindre med pepper nå om dagen, heldigvis.

Da er det bare og håpe på at denne lille psykosen går over. Er ganske uvandt for meg, siden jeg ikke har hatt noe psykoser eller lignende før.

Peace til alle, og hold dere unna amfetamin!
elevatormusician
sorrY's Avatar
Det går over, det lover jeg deg Men det tar nok litt tid..

Du kan lese utallige tråder med gode råd her på forumet om å slutte, men jeg tror nok det lureste er din egen metode. Og den finner du!

Lykke til dude
pepper er noe av det verste søplestoffet som er ute å går. Greit at det er billig å funker lenge, men ødelegger deg å psyken din over tid så like greit å bare kutte det ut!
Meg igjen, hehe!

Har ikke tatt noe amfetamin etter den festen forrige lørdag, og jeg føler meg fortsatt ganske rar. Jeg sliter litt med og sove, pga. når jeg legger meg ned får jeg noia/angst, og blir svimmel, men har gått som regel greit til slutt. Om dagen er alt bra, forresten, men når jeg legger meg..

Har bare lyst til og skrive "faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaen i h.........." ta amfetamin as, ødelagt meg... Håper det går over ti l slutt!
Prøv og tenk at dette kun er rusmiddelet sin skyld , og at det vil gå ver, uansett hvor mørkt det ser ut.
Når jeg lærte meg dette sparte det meg for kjipe opplevelser under rus, eller dagen(e) derpå.

Sier ikke at det er bare bare å klare og tenke sånn, tok en stund før jeg taklet det bra selv.
Fokuser på å slappe av og få i deg væske og næring. Kroppen din er nok bare fortsatt litt på "hyperalert" eller hva jeg skal si. Du var tross alt våken mye lenger enn du naturlig sett ville klart uten rusen. Å slite mer eller mindre med søvn etter stimulerende er vanlig, så bare ta vare på deg selv og slapp av. Det går over. Også har du vel lært nok til å enten holde deg helt unna eller forberede deg bedre og kanskje roe det ned til neste gang. Håper det går greit.
Hei, takk for alle svar, setter pris på alle sammen!

AMFETAMIN!

Er noe dritt...

Sprakk idag, men lovte meg selv og være forsiktig, så jeg mekke opp en ca. 0.05 liner bare. Der skjedde det igjen, angst... Veit ikke hva det er, men må være angst(?). Fikk brått problemer med og puste, og ble jævlig svimmel... Er ikke behagelig, er det enda... Hva kan dette være? Værsåsnill og svar.
Sitat av Jokkepåtur Vis innlegg
Hei, takk for alle svar, setter pris på alle sammen!

AMFETAMIN!

Er noe dritt...

Sprakk idag, men lovte meg selv og være forsiktig, så jeg mekke opp en ca. 0.05 liner bare. Der skjedde det igjen, angst... Veit ikke hva det er, men må være angst(?). Fikk brått problemer med og puste, og ble jævlig svimmel... Er ikke behagelig, er det enda... Hva kan dette være? Værsåsnill og svar.
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si, kan være så mangt. Kan være angst (og jo mer du tenker over det, jo verre blir det), ubevisst hyperventilering eller ett tegn på noe med hjertet. Kommer det med en gang effektene starter eller?
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Vanskelig å si, kan være så mangt. Kan være angst (og jo mer du tenker over det, jo verre blir det), ubevisst hyperventilering eller ett tegn på noe med hjertet. Kommer det med en gang effektene starter eller?
Vis hele sitatet...
Kom etter ca. 3 minutter etter lineren, var jo så lite jeg tok også... Og er bra amf, det vet jeg...

Har ingen hjerteproblemer jeg veit om selv ivertfall.

Men har tenkt mye på at "får jeg angst nå tro" og sånne ting, kankje ikke så lurt og tenke etter en liner det men. Psyken lurer deg.

Syns det er rart bare, har jo drevet en del med amf og aldri hatt sånn før den såkalte kvelden jeg fikk panikk.
Kanskje kropp og psyke som begyner å si ifra om at dette går ikke lenger. Kanskje på tide å bytte leve måte, Jokke. Begyner å bli ganske på tur her nå.

Legg vekk pepper for godt, du.
Sitat av Grass Vis innlegg
Kanskje kropp og psyke som begyner å si ifra om at dette går ikke lenger. Kanskje på tide å bytte leve måte, Jokke. Begyner å bli ganske på tur her nå.

Legg vekk pepper for godt, du.
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du skal inn på, men det er nok ikke en leve måte for meg. Så utelukket
Sitat av Jokkepåtur Vis innlegg
Skjønner hva du skal inn på, men det er nok ikke en leve måte for meg. Så utelukket
Vis hele sitatet...
Det høres ut som du fremdeles ikke har nådd det punkte hvor pepper gir deg null og nix lengre, evt ikke dradd den lengre enn på fest osv... men hør på en som har vært skikkelig på tryne, om kroppen din sier ifra, så lytt til den... du har tross alt bare en av den

Kan også nevne at det bare kommer til å bli verre og verre den angsten du kjenner på, og at du om kort tid vil sitte med nåla i arma...(samme greia som skjedde med meg)
Sist endret av Psyguy; 14. oktober 2014 kl. 03:02.
Sitat av Psyguy Vis innlegg
Det høres ut som du fremdeles ikke har nådd det punkte hvor pepper gir deg null og nix lengre, evt ikke dradd den lengre enn på fest osv... men hør på en som har vært skikkelig på tryne, om kroppen din sier ifra, så lytt til den... du har tross alt bare en av den

Kan også nevne at det bare kommer til å bli verre og verre den angsten du kjenner på, og at du om kort tid vil sitte med nåla i arma...(samme greia med meg)
Vis hele sitatet...
Det er sant! Er fullstendig klar over hva jeg driver med. Men det som du sier, men er jo litt rart når det ikke har tatt det så mye, og at jeg får nesten panikk-anfall når jeg tar det... Har fortsatt lyst på det, men når jeg først tar det, vil jeg ikke ha det pga pusteproblemer, svimmel, osv..
Sitat av Jokkepåtur Vis innlegg
Det er sant! Er fullstendig klar over hva jeg driver med. Men det som du sier, men er jo litt rart når det ikke har tatt det så mye, og at jeg får nesten panikk-anfall når jeg tar det... Har fortsatt lyst på det, men når jeg først tar det, vil jeg ikke ha det pga pusteproblemer, svimmel, osv..
Vis hele sitatet...
Du sier det jo selv. Det er ikke vært det. Legg det på hylla, helst ihvertfall ett halvt års tid. Kanskje det virker som det skal igjen når du har fått avruset deg og stabilisert hverdagen litt. Når psyken begynner og gi signaler er det lurt å høre etter før en ender opp i en langvarig psykose eller verre.
Vel, folk tåler forskjellig.. + at kroppen og hode ditt ikke glemmer like fort som misbrukern ideg.. Med en gang pepper begynner å suge nasalt og oralt, burde man bare drite i å ta det mer etter min mening... Har som sagt, litt (fart)stid bak meg, ca 9år med pepper nesten daglig, så vet godt hva jeg snakker om. den lengste pausa jeg har hatt er på 1.5år(rehab), men dette hjalp lite på det negative når jeg omsider brukte igjen.
Sist endret av Psyguy; 14. oktober 2014 kl. 03:32.
Hallois folkens, og takk for alle svar.

Har merket at dette kommer ikke bare under rusen om dagen, men også når jeg er nykter. Veit ikke, kankje jeg har utviklet panikk anfall. Føler ivertfall at jeg mister kontroll over kroppen i ny og ne, og det kommer alltid brått på. Føler meg bra i ene sekundet, andre får jeg nesten ikke puste.

Skal ivertfall en tur til legen idag, veit noen om de har taushetsplikt selvom du er mindreårig? Isåfall, si ifra . Veit ikke helt om jeg skal nevne amfetamin eller ikke med tanke på mine sosiale sider.

Takk for svar
elevatormusician
sorrY's Avatar
Taushetsbelagt i teorien, men noen leger sier ifra til foreldre/foresatte om det er akutt bekymring.. Noe jeg, etter å ha fulgt postene dine, vil si at det er. Sorry mac, men det er nok et veiskille du står ved nå.
Sitat av sorrY Vis innlegg
Taushetsbelagt i teorien, men noen leger sier ifra til foreldre/foresatte om det er akutt bekymring.. Noe jeg, etter å ha fulgt postene dine, vil si at det er. Sorry mac, men det er nok et veiskille du står ved nå.
Vis hele sitatet...
Sant, så sant..
Anbefaler deg på det sterkeste å ikke bli skremt vekk fra å gå til legen av den grunn.
Ja, det kan bli et helvetes stress, men det her er helsa di det er snakk om.

Mye bedre å få det ut av verden fortest mulig!

Lykke til, satser på det ordner seg for deg til slutt
Mat og drikke, er ikke værre enn det for å unngå en potensiell kjip nedtur. Noe med sukker, saftis feks. er jo kjempebra, for da får man i seg både væske og sukker, og vitaminer hjelper også. Pleier selv hive innpå noen omega-3 piller når jeg begynner lande fra peppern.

Amfetamin er forresten heller ikke nødvendigvis så veldig dritt, men ikke alle som tåler det, eller takler nedturene.
Men noen elsker det fra første stripe, andre holder seg til kun den første stripa.
Sist endret av KjellFresh; 18. oktober 2014 kl. 07:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Vær så snill å forklar meg de positive sidene med pepper KjellFresh.
Sist endret av sorrY; 19. oktober 2014 kl. 04:53.
Har vært hos legen og har fått bekreftet at det er psyken som kan tulle fælt med deg etter amfetamin bruk.

Går bedre med meg nå.

Får sjeldenere og sjeldenere anfall.

Peace out!

Har vært hos legen og har fått bekreftet at det er psyken som kan tulle fælt med deg etter amfetamin bruk.

Går bedre med meg nå.

Får sjeldenere og sjeldenere anfall.

Peace out!
Sist endret av Jokkepåtur; 20. oktober 2014 kl. 08:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I helgen prøve jeg både meta amfetamin, og anfetamin.
Begge top kalitet, jeg har ADHD så amfetaminen sovnet jeg på etter 4timer(røyte også 10gram pot) kanskje derfor, men dagen etterpå så droppet jeg 1gram meta. PS det er meta med MDMA i.
Og samtidig så spiste vi Ecs.
Søndag- Værste dag i mitt liv!
Og nå sitter jeg her med et bedre syn på hvor jævelig Meta'en er.
Vill si at amfetamin rusen va 10x bedre for min del!
Never doing that shit again
Yo, jeg er keen på å prøve amfetamin for første gang. Men det er lurer på er:

1. Kommer jeg til å føle hjerte mitt banke og slå raskt? (er hyprodkondier så lurer på om jeg kommer til å tro jeg får hjerte attack)
2. Hvordan er rusen? Rusen er vel ikke som de adhd pillene, concerta? Hvpr ble litt små hyper og skravlete.
3. Både jeg OG en komaret kom i mini-"psykose" av ADHD medisin (ritalin og concerta), han var i psykosen i 3 dager og jeg bare 1 halv dag. Men det jeg lurer på er om det er trygt for meg på ta amfetamin uten å få denne psykosen som jeg fikk på ritalin??
Sist endret av Pillefreak; 21. oktober 2014 kl. 21:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Yo, jeg er keen på å prøve amfetamin for første gang. Men det er lurer på er:

1. Kommer jeg til å føle hjerte mitt banke og slå raskt? (er hyprodkondier så lurer på om jeg kommer til å tro jeg får hjerte attack)
2. Hvordan er rusen? Rusen er vel ikke som de adhd pillene, concerta? Hvpr ble litt små hyper og skravlete.
3. Både jeg OG en komaret kom i mini-"psykose" av ADHD medisin (ritalin og concerta), han var i psykosen i 3 dager og jeg bare 1 halv dag. Men det jeg lurer på er om det er trygt for meg på ta amfetamin uten å få denne psykosen som jeg fikk på ritalin??
Vis hele sitatet...
1. Ja, du vil føle hjerteklapp. I verste fall stopper hjertet ditt første gang du prøver det. Det finnes sikkert veldig få eksempler på a det noengang har skjedd, men fysiologisk er muligheten veldig tilstede.

2. Rusen er superdigg. Den trigger alle sensorene i deg som gjør deg kreativ, gir deg lyst til å løse verdensproblemer, og fjerner alle former for blyghet og sjenanse. Først.
Så spiser den deg levende, ødelegger livet ditt og tar deg med på en karusell av benzo, nedturer og psykoser som ikke stopper, om du ikke slutter eller dør. Det er iallefall min oppfatning.

3. Psykoser veit man jo aldri når kommer. For min del tror jeg ikke jeg har hatt de største psykosene, av den enkle grunn at det aldri har klikket ordentlig for meg. Det bare kjennes sånn ut. Jo lengre du går uten mat og søvn, jo hardere lander du.
Synes sorrY overdriver litt her. Alle disse tingene er mulige, men så ille trenger det nå heller ikke å være.

1. Amfetamin er en stimulant, og pulsen din vil stige. Man kan kjenne hjertebank, spesielt hvis man tar større doser, men det er oftest (fysiologisk sett, som sorrY putter det) helt uskyldig, og det pleier heller ikke å oppleves som noe mer enn det.

2. Rusen er som han ovennevnte beskriver det. Nedturen avhenger veldig av dosering og over hvor lang tid man inntar stoffet. Begrenser man seg til én moderat dose, trenger ikke nedturen engang å være nevneverdig. Doserer man høyt og lenge, er det stor sjanse for at man føler seg deprimert, angstfull og tenderende psykoselignende tilstander (selv om det gjerne først og fremst handler om litt småtull i sidesynet osv.)

3. Enig med "lær dæ!"
elevatormusician
sorrY's Avatar
Føre var, Saksen.. Føre var.
Sitat av sorrY Vis innlegg
Vær så snill å forklar meg de positive sidene med pepper KjellFresh.
Vis hele sitatet...
Sier ikke at det er det for alle, men jeg liker selv rusen, føler meg mer normal, konsentrerer meg bedre enn vanligvis, så jeg syntes det er positivt for meg.
Men nå bruker jeg ikke det så hyppig som før, pluss at nå får jeg sove, spise, og drikke hva jeg måtte ønske, i sterk motsetning til fra jeg startet med det.

Men for all del, skal ikke glorifisere speed, men for min del så går det bra. (Utenom psykosen jeg hadde for litt siden, men da var det XTC, masse benzo, heroin og alkohol innblandet), så skylder ikke på speeden alene for det.