Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 10565
Hei!
er en jente på 17 år, er i kragerø i dag, men skal til oslo i natt..
Tar en buss fra tangen, som ligger rundt en halvtime med bil unna, men har ikke noe transport fra hytta til bussen.. det er ikke mulighet for buss og taxi i dette omerådet..
Burde jeg haike?
Haiking i Norge er vel generelt ganske safe hvis det er sikkerheten du er bekymret for. Min erfaring tilsier at det å finne noen som er villige til å gi et ride er vanskeligere, men noe sier meg at det er en del lettere for jenter.
Trådstarter
5 2
Ja, er mest bekymret når det kommer til sikkerheten..
Stå og haik og bare gå inn i biler med kvinnelige sjåfører, familier eller pensjonister der det er kone og mann, det er vel det mest sikre. Hvis det stopper en grisete man si at du bare ga han "thumbs up" for fin bil.
Gode Ord Dør Sist!
13 3
du haike med meg
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
norwoot er 15 år. Tenker meg at han ikke har bil eller sykkel.
Sitat av norwoot Vis innlegg
du haike med meg
Vis hele sitatet...
Dette så veldig legit ut
Det er ikke så vanskelig å få haik som enslig jente. Gjør som Kramer sier, ikke hopp inn i den første og beste bilen som stopper.
NEI. NEI. OG NEI. Og haike er altid farlig. Selvom vi bor i Norge. Det er altfor mange creepers ute og går.

Sitat av Kramer Vis innlegg
Stå og haik og bare gå inn i biler med kvinnelige sjåfører, familier eller pensjonister der det er kone og mann, det er vel det mest sikre. Hvis det stopper en grisete man si at du bare ga han "thumbs up" for fin bil.
Vis hele sitatet...
Pensjonister, Kone og mann, og det er noe bedre? nei faktisk ikke. Det er en like stor fare.
Har haiket mange ganger jeg, men nå er jeg ikke jente heller da, så er ikke bekymret på den måten.

Alle jeg har vært passasjer hos til nå har bare vært hyggelige å snille, har ikke sett ut som noe potensielle voldtektsmenn heller. Tror du er veldig trygg jeg

Lykke til!
Sitat av SuperNgeeK Vis innlegg
NEI. NEI. OG NEI. Og haike er altid farlig. Selvom vi bor i Norge. Det er altfor mange creepers ute og går.



Pensjonister, Kone og mann, og det er noe bedre? nei faktisk ikke. Det er en like stor fare.
Vis hele sitatet...
så det er like overhodet ikke noe mindre sannsynlighet for at noe går galt dersom man haiker med et gammelt ektepar, iforhold til f.eks en skitten 30-åring i grilldress som lukter katt?
Sitat av SuperNgeeK Vis innlegg
NEI. NEI. OG NEI. Og haike er altid farlig. Selvom vi bor i Norge. Det er altfor mange creepers ute og går.



Pensjonister, Kone og mann, og det er noe bedre? nei faktisk ikke. Det er en like stor fare.
Vis hele sitatet...
Haiking er ikke farlig i det hele tatt, det er bare i cliché fylte skrekk filmer det er farlig.
hvis du har mulighet til å komme deg inn i selve kragerø by så kan du ta en buss som går fra den gamle togstasjonen opp til tangen, gjorde akkurat det tidligere i dag.
Sitat av SuperNgeeK Vis innlegg
NEI. NEI. OG NEI. Og haike er altid farlig. Selvom vi bor i Norge. Det er altfor mange creepers ute og går.

Pensjonister, Kone og mann, og det er noe bedre? nei faktisk ikke. Det er en like stor fare.
Vis hele sitatet...
Jeg anbefalte et eldre ektepar fordi det sannsynligvis er mye mindre risiko for at de er både voldtektsmenn og voldelig. Impotens, prostata og dårlige ben sørger for det. Hun kan aldri bli helt sikker, men hva vil du jeg skal foreslå da? At hun spikker en spiss pinne eller finner en stein, nei det blir å overdramatisere. Hun kunne godt møtt en ustabil psychodame, eller møtt Joseph Fritzl, men som sagt er det mindre sannsynlig.
HøyRisiko Psykopat
Ville vært veldig forsiktig med å haike, i så fall ha med noe å forsvare deg med.
For all del ikkje haik med noen som kjører et gammelt vrak av en bmw, ofte (ikkje alltid) er det noen drittsekker av noen ungdommer som kjører de.

Som sagt ville eg helst såte på med en pensjonist
Jeg har plukket opp haikere og haiket selv, kan jo si at jeg ikke har hatt mye dårlige erfaringer. De fleste er veldig snille, tilbyr deg gjerne både mat og drikke.

plukket for en stund siden opp 2 damer som skulle til bergen, jeg var på vei mot bergen så de fikk sitte på så langt jeg skulle selv. Ble jo en hyggelig biltur med selskap
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Jeg har plukket opp haikere og haiket selv, kan jo si at jeg ikke har hatt mye dårlige erfaringer. De fleste er veldig snille, tilbyr deg gjerne både mat og drikke.
Vis hele sitatet...
*Svinger inn på beninsstasjon*
- Skal du ha noe å drikke/spise?
. Ja, jeg er litt tørst, kan du kjøpe en cola?
*Går inn og kjøper cola, går på dass og slipper nedi noen roofies*
- Her jenta mi, da kjører vi videre!
*5 timer senere..*
Dere er jo så overdramatisk.


Haiker du med fornuft så er du helt trygg her i Norge, end of story.
Sikkert for seint, men relativt trygt å haike i Kragerø, Taxi er også ganske billig opp der.
Trådstarter
5 2
Nei, slettes ikke!
Takk folkens!
Kommer vell litt an på utseendet ditt.
Trådstarter
5 2
Sitat av FlyvendeBever Vis innlegg
Kommer vell litt an på utseendet ditt.
Vis hele sitatet...
vel da burde det gå helt fint
Sitat av Kramer Vis innlegg
*Svinger inn på beninsstasjon*
- Skal du ha noe å drikke/spise?
. Ja, jeg er litt tørst, kan du kjøpe en cola?
*Går inn og kjøper cola, går på dass og slipper nedi noen roofies*
- Her jenta mi, da kjører vi videre!
*5 timer senere..*
Vis hele sitatet...
Ja, såklart det er en ørliten % for at slikt kan skje. men mest sannsynlig så blir du plukket opp, har en hyggelig samtale med personen du sitter på med, blir droppa av en plass.

Bruk sunn fornuft når du haiker så blir du ikke voldtatt, neddopet eller vokner uten nyrer..
Sitat av Kramer Vis innlegg
*Svinger inn på beninsstasjon*
- Skal du ha noe å drikke/spise?
. Ja, jeg er litt tørst, kan du kjøpe en cola?
*Går inn og kjøper cola, går på dass og slipper nedi noen roofies*
- Her jenta mi, da kjører vi videre!
*5 timer senere..*
Vis hele sitatet...
Hvem drikker av en cola noen har åpnet for deg først, med mindre man har èn hjernecelle?

Hadde aldri haiket med noen, hadde heller tatt buss, tog, eller ringt taxi om det var nødstilfelle. Har man ikke penger, får man ligge og stirre i taket, i tv-en, i en bok eller noe annet.

Ikke fordi jeg er paranoid, men fordi jeg liker å kunne greie meg på egen hånd, og ikke snike av andre. Er det noen man kjenner, så er det greit, men av totalt ukjente så er det bare idiotisk. Særlig for jenter. Hvorfor ta den risikoen?
Sist endret av Taurean; 8. juli 2013 kl. 00:25.
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Ja, såklart det er en ørliten % for at slikt kan skje. men mest sannsynlig så blir du plukket opp, har en hyggelig samtale med personen du sitter på med, blir droppa av en plass.

Bruk sunn fornuft når du haiker så blir du ikke voldtatt, neddopet eller vokner uten nyrer..
Vis hele sitatet...
Haha var bare for å sette det litt på spissen. Sett det i en film eller noe. Det er ikke noe sannsynlig i det hele tatt. Bare vær smart og oppegående, så går det nok bra.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av SuperNgeeK Vis innlegg
NEI. NEI. OG NEI. Og haike er altid farlig. Selvom vi bor i Norge. Det er altfor mange creepers ute og går.
Vis hele sitatet...
Alltid farlig ja, bare se på Daniel som det gikk veldig dårlig med. (Sarkasme)

Daniel's Haikeferd Europa Rundt 2010

Sitat av HanDuck Vis innlegg
norwoot er 15 år. Tenker meg at han ikke har bil eller sykkel.
Vis hele sitatet...
wat is this
Sitat av Skeetonez Vis innlegg



wat is this
Vis hele sitatet...

15-åringen skrev en post om at ho kunne få sitte på med ham.
Sitat av toxicity Vis innlegg
Haiking er ikke farlig i det hele tatt, det er bare i cliché fylte skrekk filmer det er farlig.
Vis hele sitatet...
Sikker på det? har du sett hvor mange som blir drept av haiking?....
Sitat av SuperNgeeK Vis innlegg
Sikker på det? har du sett hvor mange som blir drept av haiking?....
Vis hele sitatet...
Den påstanden der er så fantastisk at jeg vil gjerne se noen kilder.
Link plz
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Den påstanden der er så fantastisk at jeg vil gjerne se noen kilder.
Link plz
Vis hele sitatet...
http://wandrlymagazine.com/article/r...s/hitchhiking/
Google, så finner du. Ser man dokumentarer så finner man også mange som har død av og haike. Greit nok mange av plassene ikke er i Norge, men det kan skje her også. Gjør som dere vil, men jeg tar ikke sjangsen.
Sitat av SuperNgeeK Vis innlegg
http://wandrlymagazine.com/article/r...s/hitchhiking/
Google, så finner du. Ser man dokumentarer så finner man også mange som har død av og haike. Greit nok mange av plassene ikke er i Norge, men det kan skje her også. Gjør som dere vil, men jeg tar ikke sjangsen.
Vis hele sitatet...
500 drap siden 1979. I USA... Totalt irrelevant. USA har en befolkning på ca 316 millioner, Norge har rundt 4,9 millioner.
500 av 316 millioner er 0.00015%. Sett dette opp mot Norge så utgjør dette 7.3 personer. Ikke så forbanna mye.
Haiking er ikke som på film. De fleste som plukker opp haikere er helt harmløse.

Signaturen din gjør meg usikker på om du troller.
Sist endret av Bmariuz; 8. juli 2013 kl. 20:28.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
500 drap siden 1979. I USA... Totalt irrelevant. USA har en befolkning på ca 316 millioner, Norge har rundt 4,9 millioner.
500 av 316 millioner er 0.00015%. Sett dette opp mot Norge så utgjør dette 7.3 personer. Ikke så forbanna mye.
Haiking er ikke som på film. De fleste som plukker opp haikere er helt harmløse
Vis hele sitatet...
I'm just sayin for svarte! Sjangsen er fortsatt der.
Kramer: Tror ikke det er så mye Rohypnol/Flunitrazepam ute på markedet til at noen ville tatt seg bryet med å lete opp det kun av den årsak. Ville heller blitt noe lignende Rivotril 2mg eller Xanax 2mg. Glad slikt ikke funker på meg.

Har haiket tre ganger iløpet av livet. Den ene gangen var det midt på natten i Oslo etter fest, og venninnen min nektet å gjøre annet enn å kaste seg på haiketegnet. Ble med, og det gikk fint. Men mannen (familiefar) sa at det var noe man helst burde unngå. Særlig så sent. Ellers har jeg kun gjort det på dagtid når jeg har ultranoia for å ikke rekke f.eks et tog like ved. Ingenting har skjedd disse gangene.

Om du absolutt må kan du jo ta med deg pepperspray. Vet hva jeg ville tatt med i jakkelomma men det min personlige skrudde, subjektive mening. Man vet jo aldri, og kan ikke tenke "skjer ikke med meg".
Sitat av SuperNgeeK Vis innlegg
I'm just sayin for svarte! Sjangsen er fortsatt der.
Vis hele sitatet...
Sjansen er så liten at det ikke er noe å bekymre seg for
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Sjansen er så liten at det ikke er noe å bekymre seg for
Vis hele sitatet...
Skeptisk. Tror ikke Sigrid Giskegjerde Schjetne tenkte at sjansen for å forsvinne på vei hjem var veldig stor heller. Vi vet jo hva som skjedde med henne. Man må nesten være klar over at det absolutt kan bli hardere konsekvenser enn man skulle tro. Det kan faktisk til og med være et par som ser helt tilsynelatende normale ut for den del. Poenget er uansett at man alltid bør være beredt på det meste.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Skeptisk. Tror ikke Sigrid Giskegjerde Schjetne tenkte at sjansen for å forsvinne på vei hjem var veldig stor heller. Vi vet jo hva som skjedde med henne. Man må nesten være klar over at det absolutt kan bli hardere konsekvenser enn man skulle tro. Det kan faktisk til og med være et par som ser helt tilsynelatende normale ut for den del. Poenget er uansett at man alltid bør være beredt på det meste.
Vis hele sitatet...
Her kommer vurderings evnen inn, er det verdt å stresse/planlegge alt for om du muligens er den ene av en/to million(er) som det skjer noe uheldig med? eller tar du sjangsen. Du kan dø, men du kan også møte en trivelig person og komme deg raskt fra/til ett sted. Bare det at sjangsen for det første er ekstremt liten.
Trådstarter
5 2
jeg haiket i går, og det gikk helt fint.. var en morsom tur med tre halvfulle gutter på ca min alder, hahah!
Gikk hvertfall helt fint!
Ja, hvis man verdsetter livet sitt høyt nok ville jeg sagt at det er verdt å planlegge et par ting på forhånd. Det er ikke mye som trengs. For min del hadde det holdt med tre ting som definitivt ville satt en stopper på alle forsøk på uhyggelige ting. Hvis man ser an situasjonen, og det er ganske klart at gamle oldemor ikke ville hatt sjans til å voldta deg er det noe annet. Men dette er ei 17 år gammel jente. Sent på natten.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Skeptisk. Tror ikke Sigrid Giskegjerde Schjetne tenkte at sjansen for å forsvinne på vei hjem var veldig stor heller. Vi vet jo hva som skjedde med henne. Man må nesten være klar over at det absolutt kan bli hardere konsekvenser enn man skulle tro. Det kan faktisk til og med være et par som ser helt tilsynelatende normale ut for den del. Poenget er uansett at man alltid bør være beredt på det meste.
Vis hele sitatet...
Det er også en sjanse for å bli påkjørt når du går ut døren. Allikevel, av en eller annen grunn, så går folk fortsatt ut døren om morgenen.
burde vært möderatör
lol

1. Du risikerer å bli påkjørt når du krysser veien, ikke når du går ut av inngangsdøra.
2. Poenget hennes var at man alltid bør være forberedt. Ser du ikke til høyre og venstre når du krysser veien kanskje?
Sist endret av pappabetaler; 8. juli 2013 kl. 21:43.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
lol

1. Du risikerer å bli påkjørt når du krysser veien, ikke når du går ut av inngangsdøra.
Vis hele sitatet...
Om en ruset person mister helt kontrollen, så kan personen plutselig kjøre gjennom gjerdet, og inn døren din. Man trenger ikke å gå ut en gang. Det var uansett ikke poenget mitt.

2. Poenget hennes var at man alltid bør være forberedt. Ser du ikke til høyre og venstre når du krysser veien kanskje?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, men jeg ringer ikke naboene for å høre om de har sett noen biler lengre oppe i veien.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
1. Du risikerer å bli påkjørt når du krysser veien, ikke når du går ut av inngangsdøra.
Vis hele sitatet...
Feil. Plutselig er det en bus som har svikt i bremsene og ikke klarer en sving, og smeller inn i døren din i det du går ut.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
lol

1. Du risikerer å bli påkjørt når du krysser veien, ikke når du går ut av inngangsdøra.
2. Poenget hennes var at man alltid bør være forberedt. Ser du ikke til høyre og venstre når du krysser veien kanskje?
Vis hele sitatet...
Du tok ordene ut av munnen min.
burde vært möderatör
Sitat av Sinken Vis innlegg
Om en ruset person mister helt kontrollen, så kan personen plutselig kjøre gjennom gjerdet, og inn døren din. Man trenger ikke å gå ut en gang. Det var uansett ikke poenget mitt.
Vis hele sitatet...
Det skjer da langt oftere at unge, forsvarsløse jenter blir misbrukt av taxisjåfører, haikere, venner og fremmede enn at folk blir påkjørt i sitt eget hjem av fyllekjørere.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Selvfølgelig, men jeg ringer ikke naboene for å høre om de har sett noen biler lengre oppe i veien.
Vis hele sitatet...
Uhm... okei? Prøver du å antyde at vi er hysteriske eller hva? Bitch please! Lucy anbefalte trådstarter å være forsiktig og å skaffe seg pepperspray.
Nei, men om du setter deg inn med et eldre ektepar, trenger du ikke svart belte i taekwondo, selvforsvarskurs, pepperspray, en kniv, voldtektsalarm, og bodyguard.

Selvfølgelig er det better safe than sorry, men på etellerannet tidspunkt, så er sjansen så lav at det bare er tåpelig å ta flere forhåndsregler. I bileksempelet mitt går den grensen når man har sett til hver side av veien.
Sitat av 8bit Vis innlegg
Feil. Plutselig er det en bus som har svikt i bremsene og ikke klarer en sving, og smeller inn i døren din i det du går ut.
Vis hele sitatet...
Å hvor sannsynlig er dette?

En due kan også ta tak i en buss og løfte den over huset ditt og slippe den i hodet ditt.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Å hvor sannsynlig er dette?

En due kan også ta tak i en buss og løfte den over huset ditt og slippe den i hodet ditt.
Vis hele sitatet...
Hvor sannsynlig er det at et gammelt par skal voldta deg?

De kan jo være aliens forkled som mennesker, klare til å stikke tenntaklene sine inn i deg.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Å hvor sannsynlig er dette?

En due kan også ta tak i en buss og løfte den over huset ditt og slippe den i hodet ditt.
Vis hele sitatet...
Hvor sannsynlig er det at den du setter deg inn i bilen med er en psyco maniac voldtektsmann? Mtp at du ser på fyren før du setter deg inn i bilen. (nå snakker vi her i norge og ikke i amerikanske horror filmer.)
Sist endret av 8bit; 8. juli 2013 kl. 22:16.
burde vært möderatör
Sitat av Sinken Vis innlegg
Nei, men om du setter deg inn med et eldre ektepar, trenger du ikke svart belte i taekwondo, selvforsvarskurs, pepperspray, en kniv, voldtektsalarm, og bodyguard.

Selvfølgelig er det better safe than sorry, men på etellerannet tidspunkt, så er sjansen så lav at det bare er tåpelig å ta flere forhåndsregler. I bileksempelet mitt går den grensen når man har sett til hver side av veien.
Vis hele sitatet...
Og i dette tilfellet ville det holdt med pepperspray. Slik Lucy foreslo. Før du ødela tråden med ditt meningsløse piss. No offense.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Og i dette tilfellet ville det holdt med pepperspray. Slik Lucy foreslo. Før du ødela tråden med ditt meningsløse piss. No offense.
Vis hele sitatet...
Hun påstar ihvertfall at det er noe en skal bekymre seg over, og henviser til en annen kidnappingssak. Jeg mener dette er litt over grensen til hva som er nødvendig. Ser du ann folkene, skal veldig mye til for at du blir voldtatt.