Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 6543
FARGEVALG Alienware M18x, Stealth Black redigere

PROSESSOR Intel® Core™ i7 2760QM prosessor (2,4 GHz, 6 MB, 4 kjerner)

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows® 7 Professional, 64-biters, Norsk

GRAFIKKORT To 1,5 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 560M SLI™

MINNE 4096 MB (2 x 2 GB) 1866 MHz tokanals DDR3 //elr 8192 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM (700kr,- billigere)

HARDDISK 750 GB SATA-harddisk (7200 o/min)

LCD 46 cm(18.4") Wide FHD (1920 x 1080) WLED LCD

OPTISK(E) STASJON(ER) Blu-ray-ROM-kombistasjon (leser Blu-ray, leser
og skriver til DVD og CD)

TRÅDLØS TILKOBLING Killer™ Wireless-N 1103 - EUR

BLUETOOTH Dell Wireless 375 Bluetooth-modul

PRIMÆRBATTERI Primært 12-cellers 96 Wh litiumionbatteri

Pris 25980,-
Nei. Du kan få en mye bedre Pc til mindre penger.
26.000? Aldri hadde jeg betalt det.

Om du absolutt skal bruke massevis av penger på gaming laptop kjøp heller en Multicom Kunshan, hvis du er litt mer fornuftig kjøp en Asus G74
En laptop til 26k? Er du riv ruskende gal? Den er "utdatert" om 2 år elns, hvorfor ikke heller bare kjøpe deg en stasjonær? Det er mye bedre mtp pris og eventuelle oppgraderinger til senere anledninger.

Alienware er overpriset mener jeg, men for all del. De har rimelige kule pcer!
Sist endret av Exty; 27. mars 2012 kl. 23:53.
Må være laptop Siden jeg må både ha pc hos faren og moren min(: Men bare å komme med forslag, kan bruke opp til 26k, ^^
Kjøp heller en til 5-10 lapper vært år. Da har du en solid Pc hele tiden.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Nei. Du kan få en mye bedre Pc til mindre penger.
Vis hele sitatet...
Sant.


Uansett, hvorfor skal du kjøpe en gaming laptop? Du kan få en stasjonær som duger like bra til nesten halve prisen. Ikke er disse laptopene veldig portabel heller, høy vekt og dårlig batterilevetid.

Hvis du faktisk har bestemt deg for å kjøpe en gaming laptop, kjøp for all del ikke alienware. Det går noen lapper på grunn av merket for å si det mildt.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av computeryeti Vis innlegg
Må være laptop Siden jeg må både ha pc hos faren og moren min(: Men bare å komme med forslag, kan bruke opp til 26k, ^^
Vis hele sitatet...
To stasjonære til 13k hver da? Siden du har så latterlig mye penger å bruke.
Kan noen poste noen navn på noen råe stasjonære pcer?
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av computeryeti Vis innlegg
Kan noen poste noen navn på noen råe stasjonære pcer?
Vis hele sitatet...
Bygg selv eller få Komplett til å gjøre det for deg.
Sitat av computeryeti Vis innlegg
Kan noen poste noen navn på noen råe stasjonære pcer?
Vis hele sitatet...
(g)råtass himself http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10580
CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD
PC BOX LARGE
QPAD FH Komplett L.E.
CM Storm Trooper Gaming Big Tower
Silver Power SP-SS620M 620W PSU
ASUS P9X79 Deluxe, Socket-2011
Intel® Core i7-3930K Processor
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
Intel® High Performance Liquid Cooling
ASUS GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA
ASUS GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA
Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5"
Western Digital Caviar® Green 1TB
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
Microsoft OEM Wired Desktop 400
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

25k,- (ehh)stasjonær:P
Sitat av computeryeti Vis innlegg
QPAD FH Komplett L.E.
Silver Power SP-SS620M 620W PSU
Intel® High Performance Liquid Cooling
Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5"
Western Digital Caviar® Green 1TB
Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
Microsoft OEM Wired Desktop 400
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic
Vis hele sitatet...
Jeg sier EHL OH EHL til det der ivertfall.
Sist endret av DikkeDikk; 28. mars 2012 kl. 00:36.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Tar gjerne en slik selv :P Sikle sikle...
Alienware er overpriset og er basicly akkurat som Apple. Du betaler ufattelig mye penger for logoen.

Dessuten er Alienware kjøpt opp av Dell.. det er vel argument nok til å holde seg unna skiten.

Du kommer langt med en Laptop til 10-12000.
Sitat av computeryeti Vis innlegg
Må være laptop Siden jeg må både ha pc hos faren og moren min(: Men bare å komme med forslag, kan bruke opp til 26k, ^^
Vis hele sitatet...
Jeg ville fulgt rådet om å kjøpe en ny oftere enn å kjøpe en laptop som skal vare lenge. Både pga. den tekniske utviklingen som skjer på et år og at slike laptoper ofte får varmeproblematikk o.l. etter en god stund.

Men hvilke spill ønsker du å spille? Og på hvilket detaljnivå?

Selv hadde jeg kjøpt en 'LAN-PC' - altså en litt mindre stasjonær PC med håndtak og en skjerm hos mor og en hos far. Den kan du oppgradere senere og du får spilt på større skjerm, med bedre deltajnivå, på høyere oppløsning og med bedre utstyr (mus, tastatur, osv.).

Setter gjerne opp en maskin for deg, men følg for all del noen av rådene her - en laptop til 26k er et dårlig kjøp nesten uansett hva som sitter i den!
Vel kan si det slik, Alienware er det mest overprisa driten du kan kjøpe, tilleg til at det er til 26.. Unødvendig

Gjør sånn, kjøp det et mini kabinett (den lille versjonen av R3) og bygg 1 sånn med 680 skjermkort, når du reiser bare tar du med den!
jeg støtter to stasjonære til 13k hver. Det er et MYE bedre valg da du kan oppgradere som du selv måtte ønske når noe blir utdatert. Kommer til å ta en stund før du må oppgradere om du legger 13-14 lapper i en stasjonær
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Jeg ville fulgt rådet om å kjøpe en ny oftere enn å kjøpe en laptop som skal vare lenge. Både pga. den tekniske utviklingen som skjer på et år og at slike laptoper ofte får varmeproblematikk o.l. etter en god stund.

Men hvilke spill ønsker du å spille? Og på hvilket detaljnivå?

Selv hadde jeg kjøpt en 'LAN-PC' - altså en litt mindre stasjonær PC med håndtak og en skjerm hos mor og en hos far. Den kan du oppgradere senere og du får spilt på større skjerm, med bedre deltajnivå, på høyere oppløsning og med bedre utstyr (mus, tastatur, osv.).

Setter gjerne opp en maskin for deg, men følg for all del noen av rådene her - en laptop til 26k er et dårlig kjøp nesten uansett hva som sitter i den!
Vis hele sitatet...
Jeg har bestemt meg for å gå for stasjonær pc, jeg skal kunne kjøre BF3 på 'Ultra' settings og jeg har lyst på en pc som kan holde noen par år. Hadde vært fint vis du kanskje hadde greid å bygge en for meg.
http://bildr.no/view/1142764

Funker og vil kjøre bf3 på ultra
Sitat av vodkaa Vis innlegg
http://bildr.no/view/1142764

Funker og vil kjøre bf3 på ultra
Vis hele sitatet...
Kommer den til å holde for neste generasjons spill også?(: har 26k jeg kan bruke :P
Standard medlem
Bombasa's Avatar
8.000,- og du har en pc som burde takle alt av spill de neste par årene på ultra settings.

Selvbygd vel og merke.
Sist endret av Bombasa; 28. mars 2012 kl. 19:32.
http://www.razerzone.com/blade Lett kjøpt en Razer Blade om jeg først skulle brukt så mye penger.
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
http://www.razerzone.com/blade Lett kjøpt en Razer Blade om jeg først skulle brukt så mye penger.
Vis hele sitatet...
Får man tak i den i Norge?
Kjøp deg en pc til 7 tusen.
Spill på high.
Knus resten av pengene rett inn i banken.


Kjøp hasj når du blir eldre.
Sitat av computeryeti Vis innlegg
Jeg har bestemt meg for å gå for stasjonær pc, jeg skal kunne kjøre BF3 på 'Ultra' settings og jeg har lyst på en pc som kan holde noen par år. Hadde vært fint vis du kanskje hadde greid å bygge en for meg.
Vis hele sitatet...
Will do. Vil du ha den så portabel som mulig?
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Will do. Vil du ha den så portabel som mulig?
Vis hele sitatet...
Neida, behøver ikke å være så portable. Han en russe-bag som er ganske stor jeg kan stappe pc'n nedi

Sitat av Kakemann Vis innlegg
Kjøp deg en pc til 7 tusen.
Spill på high.
Knus resten av pengene rett inn i banken.


Kjøp hasj når du blir eldre.
Vis hele sitatet...
Haha, tempting
Sitat av computeryeti Vis innlegg
Neida, behøver ikke å være så portable. Han en russe-bag som er ganske stor jeg kan stappe pc'n nedi
Vis hele sitatet...
Ew, det høres ikke spesielt bra ut. Vær forsiktig når du transporterer den ihvertfall - store skjermkort og CPU-kjølere er tunge og kan ødelegge en del om de ikke transporteres riktig/forsiktig.

Skal sette opp en maskin i løpet av kvelden ihvertfall.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Ew, det høres ikke spesielt bra ut. Vær forsiktig når du transporterer den ihvertfall - store skjermkort og CPU-kjølere er tunge og kan ødelegge en del om de ikke transporteres riktig/forsiktig.

Skal sette opp en maskin i løpet av kvelden ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Hehe, ofc skal jeg være forsiktig n_n

Takk!

Sitat av apocalypse Vis innlegg
Ew, det høres ikke spesielt bra ut. Vær forsiktig når du transporterer den ihvertfall - store skjermkort og CPU-kjølere er tunge og kan ødelegge en del om de ikke transporteres riktig/forsiktig.

Skal sette opp en maskin i løpet av kvelden ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Mulig at du kan du kan sette opp en maskin tidligst mulig?(: Har jo tenkt til å bestille en pc så fort jeg kan
Noen som kan bygge en pc for meg som har Nvidia GeForce gtx680 i seg?*sikle*

Ser Vodkaa har satt opp en med Gtx680, men er det så veldig bra satt opp?
Har asus 74sx selv og anbefaler deg heller å kjøpe den. (Om du skal ha gaming laptop ja, ellers ville jeg gått for stasjoner)
Har til og med turboboost noe som gir fps boost som bare det
Sist endret av RapidFire#; 30. mars 2012 kl. 23:56.
Hadde selv brukt rundt 12-13k på PC, fått meg god mus og et godt tastatur, en 30" skjerm med god oppløsning og to mindre skjermer vertikalt på hver side og noen brukbare stereohøytalere med en ok forsterker. Skjermene kan byttes om til 3x24" eller noe i den duren. Handler om preferanser.

Får glede av lyd og bilde i lengre tid enn maskinen.
Ordna et oppsett til 17 tusen. Handleliste

Mus, tastatur og skjerm får du finne ut av selv.
Vis man har 2 skjermkort f.eks. Nvidia GeForce gtx680 x2, vil det hjelpe mye? eller holder det med en?

Har tenkt til å kjøpe meg 3 27" skjermer jeg skal ha i siden av hverandre.
Sitat av computeryeti Vis innlegg
Vis man har 2 skjermkort f.eks. Nvidia GeForce gtx680 x2, vil det hjelpe mye? eller holder det med en?

Har tenkt til å kjøpe meg 3 27" skjermer jeg skal ha i siden av hverandre.
Vis hele sitatet...
Blir nok ganske varmt. Velg heller et 7970 med ASUS sin CUII kjøler eller vent på 680' kort med forbedrede kjølere :3
Den 30. april kommer 680 med tredjeparts kjølere.
hvis du sier hvor mye du vil bruke på selve maskina kan jeg gjerne sette opp noe rått til deg
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hvis du sier hvor mye du vil bruke på selve maskina kan jeg gjerne sette opp noe rått til deg
Vis hele sitatet...
Tenkt til å bruke mellom 24-25k på selve maskinen, driter i hva de andre sier(at jeg burde bruke 12-13k)...Ser fram til at du kan sette opp noe rått til meg
Sitat av computeryeti Vis innlegg
Tenkt til å bruke mellom 24-25k på selve maskinen, driter i hva de andre sier(at jeg burde bruke 12-13k)...Ser fram til at du kan sette opp noe rått til meg
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil du bruke så mye penger? Det er ikke tull når vi sier at du IKKE vil merke NOEN forskjell på en PC til 14-15k og en til 25k. Du trenger det ikke på noen mulig måte, når du kun driver med gaming. Om 3 år må du begynne å oppdatere uansett, da det ikke tar lenger tid før den begynner å bli utdatert. Det her er noe av det dummeste jeg har lest.
Sist endret av McLovin; 31. mars 2012 kl. 13:49.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Blir nok ganske varmt. Velg heller et 7970 med ASUS sin CUII kjøler eller vent på 680' kort med forbedrede kjølere :3
Vis hele sitatet...
Går det an å kjøpe eksterne kjølere til skjermkort`? eller hadde det funka vis jeg bare hadde setti opp en vifte ved siden av dem på en elr annen måte`?

Sitat av McLovin Vis innlegg
Hvorfor vil du bruke så mye penger? Det er ikke tull når vi sier at du IKKE vil merke NOEN forskjell på en PC til 14-15k og en til 25k. Du trenger det ikke på noen mulig måte, når du kun driver med gaming. Om 3 år må du begynne å oppdatere uansett, da det ikke tar lenger tid før den begynner å bli utdatert. Det her er noe av det dummeste jeg har lest.
Vis hele sitatet...
Hehe, da har du ikke lest mye dumt:3 Men jeg hører hva du sier, hm, *confused* men det hadde jo vært ganske deilig å bare bruke 15k, da får jeg kjøpt 3 monitorer i tillegg
Sitat av computeryeti Vis innlegg
Tenkt til å bruke mellom 24-25k på selve maskinen, driter i hva de andre sier(at jeg burde bruke 12-13k)...Ser fram til at du kan sette opp noe rått til meg
Vis hele sitatet...
hoho, jeg elsker sånne oppsett her har du ett beist uten like, hvis det ble litt stiv pris kan du droppe litt ram (ytterst få trenger 32gb, men 16 er kjekt) og gå ned til en vanlig DVD i stedet for blu-ray

du kan forresten gå for det samme oppsettet med to 680'r, men hvis du skal kjøre flere skjermer ville jeg gått for 7970 siden det har mer minne
Sitat av computeryeti Vis innlegg
Hehe, da har du ikke lest mye dumt:3 Men jeg hører hva du sier, hm, *confused* men det hadde jo vært ganske deilig å bare bruke 15k, da får jeg kjøpt 3 monitorer i tillegg
Vis hele sitatet...
Det jeg vil anbefale deg, da kan du heller bruke noen lapper til å bytte ut ting underveis.

Har begynt å bytte ut ting i mitt to år gamle oppsett nå. Først Skjermkort, så SSD, etterfulgt av Hovedkort og CPU, og til slutt RAM, bedre kjøling og PSU kommer seinere.
Sitat av computeryeti Vis innlegg
Går det an å kjøpe eksterne kjølere til skjermkort`? eller hadde det funka vis jeg bare hadde setti opp en vifte ved siden av dem på en elr annen måte`?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke ettermontere fks en ASUS CUII kjøler da ASUS også ofte endrer på kretskortet og plassering av diverse deler.
Benchmark; AMD Stock VS nVidia stock
Å montere en vifte i sidedøra hjelper, men ikke mer enn et par grader :3

ASUS 7970 med CUII (4070 KR) (1000 MHz) (55 Grader under load)
680 100% stock (4100 KR) (1006 MHz) (79 Grader under load)
Å montere en vifte i sidedøra hjelper, men ikke mer enn et par grader :3
Vis hele sitatet...
Dette varierer veldig, spørs på kabinettet, skjermkortet og hvordan luftstrømmen er fra før.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hoho, jeg elsker sånne oppsett her har du ett beist uten like, hvis det ble litt stiv pris kan du droppe litt ram (ytterst få trenger 32gb, men 16 er kjekt) og gå ned til en vanlig DVD i stedet for blu-ray

du kan forresten gå for det samme oppsettet med to 680'r, men hvis du skal kjøre flere skjermer ville jeg gått for 7970 siden det har mer minne
Vis hele sitatet...
Det så solid ut :P
men hva tror du? syntes du det er bedre å kjøpe en pc for 15k å oppgradere den når det kommer bedre deler? Hvor lenge tror du den setup'en du lagde til meg kommer til å vare før jeg må bytte ut deler?
Sitat av computeryeti Vis innlegg
Det så solid ut :P
men hva tror du? syntes du det er bedre å kjøpe en pc for 15k å oppgradere den når det kommer bedre deler? Hvor lenge tror du den setup'en du lagde til meg kommer til å vare før jeg må bytte ut deler?
Vis hele sitatet...
det kommer an på hvor kresen du er på fps, men du kan fint nedgradere litt maskina mi kosta meg bare 12k i fjor sommer og gjør nytta men går du ned i pris har du ikke råd til 2011-socket eller såpass dyre skjermkort har du muligheten er det jo fint å legge i så mye, men det er opp til deg det kan fint gå ett par år til neste oppgradering, du rekker kanskje å spare en del innen da?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
det kommer an på hvor kresen du er på fps, men du kan fint nedgradere litt maskina mi kosta meg bare 12k i fjor sommer og gjør nytta men går du ned i pris har du ikke råd til 2011-socket eller såpass dyre skjermkort har du muligheten er det jo fint å legge i så mye, men det er opp til deg det kan fint gå ett par år til neste oppgradering, du rekker kanskje å spare en del innen da?
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpen btw!
Kanskje jeg bare prøver å kjøre 1 skjermkort til å begynne med...så vis jeg ikke er fornøyd så kjøper jeg skjermkort nummer 2
Gjør det du, vil du ha en portabel Pc så kan dette kabinettet være noe.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649659
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Gjør det du, vil du ha en portabel Pc så kan dette kabinettet være noe.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649659
Vis hele sitatet...
Sett på den selv, utrolig kul i tillegg :P
Sitat av computeryeti Vis innlegg
Sett på den selv, utrolig kul i tillegg :P
Vis hele sitatet...
ei stund ja... gå for corsair obsidian 650D (eller 800D hvis du orker størrelsen) deilig design, sidevindu (altså kan den bygges om til discotek) og sykt ryddig