Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3383
Vi har fått oss ny ruter fra ngt, med Iopsys administrasjonssider på. På de tidligere ruterene har jeg brukt foreldrekontrollen til å stenge nettilgang på nattestid og i skoletiden, selvsagt i samarbeid med tenåringen i huset. Det gjør bare at diskusjoner om litt senere leggetid for han skal bare først, ikke eksisterer. Men på denne nye ruteren, så finner jeg ikke en tilsvarende funksjon. Jeg kan blokkere han fra nettet vha mac adressen, men den er enten av eller på og krever en manuell operasjon hver gang.

Noen tips på hvordan vi skal løse dette?

Det som ikke er aktuelt:
-å installere program som styrer dette på hans pc, som krever at jeg er administrator, da det vil kreve at jeg godkjenner alt han installerer eller endrer.
-Ta strømmen eller kabler, ingenting som fører til at jeg må være der akkurat når det skjer. Og er jeg der, så vil jeg ha internett selv om han ikke får, jeg kan nemlig være lengre oppe enn han.....
Hvilken bruker logger du inn med? Jeg kan ikke bekrefte at denne funksjonen finnes, men jeg vet at jeg fikk tilgang på en god del mer når jeg logget inn som admin kontra user. Er ikke hjemme, så får ikke logget på routeren og sjekket atm.

Her er detaljene for adminbrukeren, om du ikke allerede har de fra annet sted:
User: admin
Password: BdisPLr1917
Sist endret av danielsk; 19. november 2014 kl. 15:49.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Hvilken bruker logger du inn med? Jeg kan ikke bekrefte at denne funksjonen finnes, men jeg vet at jeg fikk tilgang på en god del mer når jeg logget inn som admin kontra user.

Her er detaljene, om du ikke allerede har de fra annet sted:
User: admin
Password: BdisPLr1917
Vis hele sitatet...
Jeg har bare brukt user. Men skal teste det i kveld når jeg er hjemme.

Fikk flere valg, men finner fortsatt ikke den funksjonen. Litt tullete at det skal forsvinne en funksjon når jeg får en mer avansert ruter..... Håper det bare er jeg som ikke klarer å finne den og at det fortsatt er mulig.

Fikk flere valg, men finner fortsatt ikke den funksjonen. Litt tullete at det skal forsvinne en funksjon når jeg får en mer avansert ruter..... Håper det bare er jeg som ikke klarer å finne den og at det fortsatt er mulig.
Sist endret av Baretuller; 19. november 2014 kl. 16:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg sendte en mail til Inteno og fikk til svar at i siste softwareversjon så var funksjonen tilbake. Problemet er bare at ngt har en egentilpasset versjon av softwaren, så da må vi vente til de vil ha en oppdatering av denne og håpe at de ønsker å inkludere det.