Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1166
Hei!

Først og fremst, jeg er i mot NRK lisensen da jeg ikke ser på NRK, ei heller benytter meg av deres nettside, radio eller lignende tjenester. Jeg har hittil sluppet unna NRK lisens, men etter at jeg kjøpte hus og flyttet inn i huset, fikk jeg nå NRK lisens. Jeg bruker canal digital som TV leverandør, og det er ikke akkurat slik at jeg ønsker å betale lisens for noe jeg eller min samboer ikke bruker.. Må nok betale den, det er ikke diskusjonen.

Men er det noen andre som har opplevd dette? Og har de lov til å gjøre det helt uten videre? Antar jo at de kanskje er pålagt det, men hadde ikke det problemet med Get.

-- CD sier de er pliktige til å utlevere dette, blæææ
Sist endret av Grossie; 27. september 2017 kl. 11:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Send mail til NRK og si at utstyret ikke er i bruk. Eneste måten de kan motbevise det på er å sende kontrollør på døra, så ikke slipp dem inn. De har ikke lov å tvinge seg inn heller, uten politi til stede, noe jeg tviler på at politiet bruker ressurser på.
For enkelthets skyld, tv lisensen er noe du betaler fordi du har muligheten til å motta tv signaler eller sending fra annet medium du måtte bruke.

NRK finansieres over lisensregningen men samtidig går en brøkdel av samme lisens går til drift og oppretholding av offentlig infrastruktur som nødsendere og annet tjafs. Derav har de tvunget gjennom et regime der du ikke kan vri deg unna med argumentet "ja, men NRK er shit og vi ser ikke på det".



Det avgår alltid melding til lisensavdelingen i NRK når du kjøper mottaker, det seg være TV eller leverandørboks dette er de pålagt å gjøre.

Du har rett i at en kontrollør ikke kan ta seg inn i huset ditt på noe vis. Men om de finner at du HAR kjøpt \ leier mottakerutstyr og dette ikke er meldt plombert eller ute av drift så har du ekstremt lite å stille opp med.

Det er fullt mulig å prøve seg med at du ikke lengre har tv-mottaker i hus..men da må du gi slipp på alt av abbonement etc etc etc.

Godspeed goodluck.