Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 12507
Eg og noen venner tenkte vi skulle prøve dette i dag.
Korleis er det det skal gjørest? Med salt og sitron?
Og er det noe annerledes en og styrte vanleg vodka?
Drikk tequilaen, kast saltet over venstre skulder og press sitronen inn i øyet!



Eventuelt: Spis saltet, drikk tequilaen og spis sitronen til slutt!
Kjenner det begynner å renne i munnen bare av tanken...
Sist endret av Halalgeir; 17. september 2011 kl. 20:27.
Du heller gugga i et lite glass, kaster hue bakover. Smell så glasset i bordet like a boss og si "whooooooooooo!"
jeg har byttet ut saltet med sukker, mye bedre!
Saltet åpner porer i hjernen så alkoholen tas opp lettere.

Husker aldri hvordan rekkefølgen er, men mener det er salt --> sitron --> tequila
salt og sitron er for nubz, drikk rent, det er det beste
Salt tequila og så sitron. Etter en stund blir det rot i rekkefølgen og dere ender med bare tequila...
Sitat av Taurean Vis innlegg
Saltet åpner porer i hjernen så alkoholen tas opp lettere.

Husker aldri hvordan rekkefølgen er, men mener det er salt --> sitron --> tequila
Vis hele sitatet...
Da skal jeg aldri mer ha salt på maten min.
Jeg vil ikke åpne porene på hjernen, sånn att det kan legge seg mat i dem hvertfall!
Sitat av Taurean Vis innlegg
Saltet åpner porer i hjernen så alkoholen tas opp lettere.

Husker aldri hvordan rekkefølgen er, men mener det er salt --> sitron --> tequila
Vis hele sitatet...
Saltet åpner porene i hjernen? Her har du tydelig vis stø peiling.
btw. rekkefølgen er salt, tequila så sitron.
Legg salt på hånda, ha sitron klar eventuelt sitron. Ta shotten, saltet og sitron til slutt.
HAPPY BLACKOUT
Når man må gjøre en hel sermoni for å skjule smaken av brennevinet er det noe som er feil!
Om det er smaken på brennevinet eller alderen på drikkeren skal ikke sies..

Jeg blir sanseløst full av tequila, helt amøbe! morro det!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Når man må gjøre en hel sermoni for å skjule smaken av brennevinet er det noe som er feil!
Om det er smaken på brennevinet eller alderen på drikkeren skal ikke sies..

Jeg blir sanseløst full av tequila, helt amøbe! morro det!
Vis hele sitatet...
Har jo faktisk ingenting med smaken å gjøre. (Selv om tequila faktisk smaker noe lugubert).

Saltet først, som åpner porer i MUNNEN, som gjør at alkoholen blir tatt opp fortere.
Tequila, shot.
Sitron, sutt, for å lukke porene igjen.
Vel, tequila er uansett ikke noe digg!
Er vodka og wiskey mann jeg.
Hvor effektivt er egentlig dette? Saltet åpner jo porene slik at alkoholen blir tatt opp. Men når jeg shotter så svelger jeg jævelskapen så raskt jeg klarer. Rekker egentlig alkoholen å bli tatt opp av porene? Hjelper det da å ha tequilaen litt lenger i munnen før du svelger den?
Sitat av olaPola Vis innlegg
Du heller gugga i et lite glass, kaster hue bakover. Smell så glasset i bordet like a boss og si "whooooooooooo!"
Vis hele sitatet...

og når har du tenkt å faktisk innta "guggen"? =)
Sitat av Taurean Vis innlegg
Saltet åpner porer i hjernen så alkoholen tas opp lettere.
Vis hele sitatet...
Som flere har sagt, tror jeg du har feil her.
Salt binder vannet/væske(?) i kroppen, som gjør at man også blir "tregere" full. Sukker derimot gjør det motsatte.

Er ikke HELT sikker, men mener at det er sånn det fungerer.
Rett på meg om jeg har feil
Sitat av T.J Vis innlegg
salt og sitron er for nubz, drikk rent, det er det beste
Vis hele sitatet...
Du høres ut som en noob som har et stort behov for å virke tøff. Greit nok at tequila tradisjonelt drikkes bart (i Mexico) men er ikke noe gale med salt og sitron metoden.
Salt og sitron smaker høgg, drikk driten reint og bli full uansett... Funker hver gang. Tequila gir meg tidenes hodebank fra helvete dagen derpå...
Sitat av Hansiman Vis innlegg
og når har du tenkt å faktisk innta "guggen"? =)
Vis hele sitatet...
Den går i kjeften i det du kaster hue bakover?
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Når man må gjøre en hel sermoni for å skjule smaken av brennevinet er det noe som er feil!
Vis hele sitatet...
Ja, vanligvis ser man ut som en tulling først _etter_ at man har fått et par drinker i nebbet.
Vil også tro at det er mye større sjangser for å bli dehydrert og fyllesyk dagen derpå pga. saltet.
Sitat av Knask Vis innlegg
Ja, vanligvis ser man ut som en tulling først _etter_ at man har fått et par drinker i nebbet.
Vil også tro at det er mye større sjangser for å bli dehydrert og fyllesyk dagen derpå pga. saltet.
Vis hele sitatet...
Holder ikke saltet på vann? vanskelig å bli dehydrert da
Noe som også er digg, er å blande det med en saftig smoothie med smoothie mix fra rema, banan, isbiter og appelsinjuice (alt i en mixer).
Kan også ta litt lime/sitron juice i for og få den litt syrlige smaken.

Vet det ikke er å shotte, men det smaker ikke en dritt sprit og smaker DELICOUS!
Sitat av They Have Chris Vis innlegg
Holder ikke saltet på vann? vanskelig å bli dehydrert da
Vis hele sitatet...
salt dehydrerer! alkohol også.(blir da dobbel effekt)

derfor folk ikke drikker sjøvann vettu.

en smart dud sa engang: hviss du drikker et glass med saltvann, så må du drikke 7 glass med ferskvann for og bli nøytral igjenn
Sist endret av StålSkuff; 17. september 2011 kl. 22:52.
Dra det inn gjennom nesa med ett oppkutta sugerør. Svir de første gangene men gøy etter 5-6 "snorts!"
Sitat av SerialWorld Vis innlegg
Dra det inn gjennom nesa med ett oppkutta sugerør. Svir de første gangene men gøy etter 5-6 "snorts!"
Vis hele sitatet...
Ja fyfaen, sikkert fette gøy å snorte alkohol. Herregud.
Ridder av 1. klasse
Kommer jo an på kass Tequila det er snakk om og då... De billigste tequilaene som ikke er lagret, er best med salt og sitron, (min erfaring) men kommer du opp i litt bedre tequila som er lagret, så går det fint an og drikke de ren.
Okay, jeg skal innrømme når jeg tar feil. Bare fortalte noe jeg hadde hørt fra en på fest for årevis sida...

http://www.straightdope.com/columns/...-a-lime-shtick

http://answers.yahoo.com/question/in...7080201AAqAalQ


Dette var en merkelig måte. Kanskje den riktige?

http://www.wikihow.com/Drink-a-Tequila-Shot
Porer i hjernen? hmm, nå var du på tynn is!
For øvrig er det digg med kanel og appelsin, fremfor salt og sitron. Omnomnom
Björn Borg :

Snort Saltet
Shot Tequilaen
Smash limen rett inn i baren

(anbefales ikke)

Suicide tequila:

Snort salted
Shot tequilaen
Press saften fra limen i øyet.




Endel tequila er også godt og drikke bart, av de billigere fungerer 1800 bra. Men min soleklare favoritt er Jose Cuervo La Familia


Happy drinking
Sitat av Mussgaas Vis innlegg
Porer i hjernen? hmm, nå var du på tynn is!
For øvrig er det digg med kanel og appelsin, fremfor salt og sitron. Omnomnom
Vis hele sitatet...

Kanel og appelsin brukes hovedsakelig med brun/mørk tequila, mens salt og sitron brukes med blank. (Ja, det er digg med kanel og appelsin til )
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av haakon466 Vis innlegg
salt dehydrerer! alkohol også.(blir da dobbel effekt)

derfor folk ikke drikker sjøvann vettu.

en smart dud sa engang: hviss du drikker et glass med saltvann, så må du drikke 7 glass med ferskvann for og bli nøytral igjenn
Vis hele sitatet...
så hvorfor lærer man at de som er dehydrert bør få vann og noe salt da?
Sitat av They Have Chris Vis innlegg
så hvorfor lærer man at de som er dehydrert bør få vann og noe salt da?
Vis hele sitatet...
Salt virker slik at det trekker væske ut av cellene(vev), dvs at vevet blir konsentrert med salt(dehydrering). I blodet derimot gjør saltet at blodvolumet øker, dermed kan blodtrykket økes ved høyt saltinntak.
Sitat av They Have Chris Vis innlegg
så hvorfor lærer man at de som er dehydrert bør få vann og noe salt da?
Vis hele sitatet...
Du tenker nok på folk som svetter. Når man svetter mister man også salt i kroppen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Xernox Vis innlegg
Du tenker nok på folk som svetter. Når man svetter mister man også salt i kroppen.
Vis hele sitatet...
Nix. På sanitet nivå 2 i militæret lærer man at de som er dehydrert må ha vann og noe salt, for eksempel chips eller salte kjeks.
Om folk er ute etter en grei måte å drikke tequila på anbefaler jeg å ta en slurk av første shotten. La denne slurken ligge og godgjøre seg i munnen noen sekunder mens du gjør tungeøvelser. Nå du svelger ned denne slurken er munnen din herdet for smaken. De påfølgende tequila-shotsene blir da enklere å få ned.
Ikke forvent å få med dere damer hjem, klin umulig på tequila fylla!
Lurt å gjør research først for ikke å se ut som en idiot. En kompis på ferie fikk en tequilashot i baren. Ikke viste han hvordan man skulle gjøre det, så han spiste sitronen, snorta saltet og shotta tequilaen.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Den går i kjeften i det du kaster hue bakover?
Vis hele sitatet...
Hold et glass i hånden, sleng hue bakover= success!
Som en linket til her, kan det gjøres med en hånd. Det ser litt mer fancy ut.

Saltet heller du i gropa mellom tommel og pekefinger, som vist på den ene linken. (Der man kan snorte fra)
Sitronen/limen holder du mellom pekefinger og langefinger.
Glasset holder man mellom tommel og pekefinger.

Slikk opp saltet, drikk tequilaen, bit i sitronbåten..
Sist endret av Pope; 14. oktober 2011 kl. 19:34.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Glad jeg ikke drikker alkohol, er jo reneste studien å drikke littegranne..... Med brus er det jo lett, hell oppi glasse, ha evnt. isbiter og sitronsaft, sett deg foran pcen, fyr opp en film eller game, drikk og nyt
Sist endret av uaexed; 14. oktober 2011 kl. 19:39.
1. Spis salt
2. Ta en shot
3. Bit i sitron/lime

Tequila er veldig morsomt å drikke, fordi hvis man er 2-3 stk som gjør det samtidig blir det litt mer enn å bare sippe til litt sprit. Champagne, beer pong og tequila er mye morsommere enn å bare drikke for å drikke.

Oppsettet vi hadde på vors sist:

(Beklager fylle-kvalitet, men til mitt bildet så faktisk veldig bra ut da det ble tatt)
Sist endret av drittunge; 14. oktober 2011 kl. 19:49.
Salt og sitron er bare for å maskere smaken på dårlig tequila Hvis du først skal drikke tequila så kjøp heller en skikkelig en og dropp tøyset med salt&sitron
Mener å ha lest et sted at sitron og salt "metoden" stammer fra usa under forbudstiden. Da det meste av tequilaen som ble smuglet inn fra Mexico var så dårlig at den nesten var udrikkelig.
Sist endret av A-tillah; 14. oktober 2011 kl. 20:56.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Ja fyfaen, sikkert fette gøy å snorte alkohol. Herregud.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk det. På utesteder i f.eks Bulgaria får man kjøpt egene drinker for sånn. Gjerne en mix av bailys, brunsukker, tequila og vodka. Må ikke være så negativ!
Sitat av Taurean Vis innlegg
Saltet åpner porer i hjernen så alkoholen tas opp lettere.

Husker aldri hvordan rekkefølgen er, men mener det er salt --> sitron --> tequila
Vis hele sitatet...
Åpner porer i hjernen faktisk....
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Glad jeg ikke drikker alkohol, er jo reneste studien å drikke littegranne..... Med brus er det jo lett, hell oppi glasse, ha evnt. isbiter og sitronsaft, sett deg foran pcen, fyr opp en film eller game, drikk og nyt
Vis hele sitatet...
Hørt om øl?
Jekk korken, drikk! Enda lettere!
Hørt om vondka? Tøm i glasset, eventuelt litt cola, drikk!
Hørt om øl? Jekk korken, drikk! Enda lettere!
Salt -->Shot--> Sitron!

Anbefaler ikke å drikke tequilla....Var en uforglemmelig kveld sist jeg drakk det, men prisen du må betale etterpå er ikke verdt det : P Værste hangoveren ever + kunne ikke være i nærheten av sitrusfrukter de påfølgende ukene uten å brekke meg....
Dette skjedde 4 år tilbake...brekker meg bare jeg står ved siden av en som har bestilt tequilla på byen den dag idag!
Gi F i salt og sitron, smaker piss!
Tequila in my <3
Fortell hva dere gjorde og hvordan det gikk, da?