Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1993
Hei!

Jeg ønsker å motta post anonymt, ikke fordi det er noen ulovligheter, men fordi jeg ikke ønsker å oppgi mitt virkelige navn og virkelige adresse til avsender. Jeg vet tjenesten Poste Restante i Strømstad fungerer slik at du kun får et kodenavn, er det slikt i Norge?
Har ingen erfaring med anonym post, men har mistet en del post som jeg sendte til kompis sin adresse i mitt navn så ble det ikke levert, men ofte tar de vare på det da.

Norske postbokser krever en kontrakt med navn fødselsdato underskrift blant annet og er nok ikke så lett å få noen til å gjøre det i sitt navn, da det like gjerne kunnet kommet rett til postkassen der de bor.

Er det snakk om en verdifull post som et engangstilfelle så er det et alternativ å prate med noen i dødsbo- bransjen og finne ut hvor folk IKKE bor men enda har postkasse som er mulig å bruke. Da med navnet fra postkassen istedenfor ditt eget

Kan være mange grunner til at en postkasse ikke har noen bruker, Oftest kun en viss periode som du må time leveringen med. Ikke bruk andres postadresse og navn dersom det ikke er ok.

Edit her er skjemaet for å skaffe postboks https://www.posten.no/motta/hente-se...20postboks.pdf
Sist endret av Bluesky_; 15. oktober 2019 kl. 10:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ved poste restante i sverige så må du ha ditt fulle navn, og du må fremvise norsk pass ved henting.
Du kan jo forhøre deg med Post Restante eller steder i Norge med postbokser, og forklare nettopp det du gjør her, at du vil registrere deg med ekte navn og identifisere deg med pass, men få et alias på postboksen, så du kan bestille post ditt uten at avsender får det ekte navnet ditt. Kan jo være flere grunner til at du ønsker å holde deg anonym for avsender, enn at du utelukkende bestiller noe ulovlig.
Har en postboks trenger en vel strengt tatt ikke navn på brevet.