Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3206
Hei kjære freaks, jeg trenger litt råd.

Jeg er nylig blitt ferdig med en bachelor i Økonomi og administrasjon, men sliter med å skaffe jobb. Det er kanskje ikke så rart ettersom jeg "bare" har en bachelor foreløpig, i tillegg til at jeg ikke ønsker å jobbe som regnskapsfører. På bakgrunn av dette vurderer jeg å studere videre, men jeg vet ikke helt hva. Jeg er interessert i teknologi og skulle gjerne jobbet med digitalisering osv, eller i IT-bransjen. Jeg har tatt en titt på dette studiet, men er usikker på om jeg er kvalifisert eller ikke utifra det som står i opptakskravene. Hvis jeg ikke er kvalifisert, hvor mange ekstra studiepoeng vil jeg ha behov for og innenfor hva?

En annen ting jeg vurderer er å begynne på en ny bachelor innenfor IT, da jeg har hørt at jeg kan få innpass med noen av de fagene jeg allerede har tatt. Kanskje noen har mer informasjon rundt dette?
Kunne du tenke deg deg analyse og prosjektering? Ta en master.
Indøk som du viser til er bra. Om du er usikker på opptaktskravene, så svarer de deg mer enn gjerne dersom du ringer dem på tlf.

https://www.ntnu.no/studier/oamlt
Den der er også bra. Hvis du er ekstra lur, kan du bruke komemende semester og i år mens du enda er arbeidsledig (?) på å lese deg opp på IT. Masse gratis informasjon på nettet. Dessuten er det aksept for at man kan være selvlært på IT. Mange kan informatikk, og mange økonomi, men ikke fullt så mange kan begge, og jeg tror det vil gjøre deg svært ettertraktet på arbeidsmarkedet.

Mastern er nok veien å gå. Kommer ikke langt med kun bachelor i økonomi i 2019. Ikke for å snakke om i fremtiden, mtp. hvor mange studenter BI tar inn om dagen.
Merk deg at dersom du ender opp med å gå går for masteren, er det viktig at du gjør alt du kan for å heve deg så mange cm som heves kan over de andre studentene. Meld deg inn i verv, ha sideprosjekter å vise til, og ikke minst få gode karakterer. Som mange andre yrker, har økonomirelaterte yrker flere som søker stilling, enn bedrifter som søker ansatte.
Sist endret av xghost; 23. september 2019 kl. 20:16.