Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1191
Hei Freaks!

Nå har det seg slik at jeg skal gå til innkjøp av en gaming-pc, og har derfor noen spørsmål til dere som kan om alt det der. Men aller først, jeg vet at å bygge sin egen er bedre og billigere?.. Men i dette tilfelle er det dessverre ikke et alternativ.

Først og fremst er jeg relativt ny til gaming. Ikke i den forstand at jeg ikke vet hvordan man bruker og kjøper spill via steam, for har alt hatt en OK gaming-Laptop. Men er en stund siden nå, så vil gi det en sjanse til.

Produktet jeg har vurdert er som følge:

https://www.netonnet.no/art/data-og-.../240995.11066/

Denne Asus'en fra NetonNet. Nå er jeg relativt sikker på at den kanskje ikke er helt på topp for dere som er veldig into gaming, og kanskje punger ut nærmere 20k på diverse skjermkort og annet stash. Men for meg, som akk skal begynne på'n igjen, og ser etter en grei maskin i den prisklassen? ville det vært et greit kjøp? tar gledelig imot andre alternativer i den prisklassen, og takker så meget på forhånd.
I utgangspunktet er dette en grei pc til prisen. Jeg vil derimot ikke anbefale deg en merkebygget ferdig pc da det veldig ofte ikke åpner for oppgraderinger senere. Personlig har jeg kjøpt flere gaming pcer fra komplett. Da får du ofte et enklere kabinett å oppgradere i, du får komponenter som passer hverandre og du er ikke låst til en produsent. Sjekk ut Komplett sine ferdigbygde gaming-pcer og sammenlign stats.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Ville valgt denne om du har 500kr ekstra og bruke. https://www.komplett.no/product/1136...+premium+a120#

Du får 3GB mer VRAM, dagens spill krever opp mot 3GB avhengig av oppløsning og kvalitet, kan være greit å ligge litt over det.
Du får en raskere prosessor, med flere kjerner.
Dobbelt så stor SSD.
Vil tro denne har bedre kjøling også.
Det viktigste er kanskje at du får masse street creds i gjengen for å ha tøffe vifter med RGB lys.
Da har jeg bestemt meg for BrilleSheik sitt forslag, så takk! personlig er jeg ikke så fan av diverse fancy lys osv, men med de komponentene er det verdt det.