Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1140
Har tenkt å søke Flyfag VG2 til neste år. Noen som vet hva snittet på å komme inn er? Jeg har 4,1 etter første halvår på VG1 Elektrofag. Det er litt forbedringspotensiale kan jeg si..

Om noen har info om flyfag så er jeg veldig glad for det. Har søkt mye på nettet, men finner bare info som er noen år gammel. Ting kan jo ha endret siden den gang.

Har hørt det er mye teori, stemmer det? Hvilke fag er det der??
De sidene har jeg sett på tenkte egentlig mest på om noen viste hva snittet var for å komme inn noen steder står det at folk kommer inn med 3,5 og andre steder at man burde ha 4,5.. Er veldig forvirrende
Kommer jo helt ann på hvor mange som søker og hvilket snitt de som søker har.
De tar jo inn de beste elevene, så snittet varierer jo fra år til år.
Ta en tur til rådgiver på skolen din f.eks., h*n har sikkert en del mer kunnskap rundt emnet, og ikke minst kontakter innenfor skolesystemet til å finne ut av alt du motte være nysgjerrig på
Gikk flyfag vg2 sist år, går nå på avionikk vg3 (etter andre år går du enten avionikk eller flymekanisk). Det er veldig mye teori i begge årene, men også en del praksis. Første året er praksis på lab og verksted. Vg3 så begynner praksis på fly.

Det er totalt 17 moduler (fag) totalt, over begge årene. Noen av modulene er bare til flymekk, andre til avionikk.
Husker ikke alle modulene til mekanisk, men modulene jeg har hatt er:
Fysikk
Digitalteknikk
Elektrisitetslære
Aerodynamikk
Materiallære
Vedlikeholdsteknikk
Matte
Alle disse fagene er vg2, sikkert glemt noen, på mobil så kan ikke sjekke nå.
Vg3 så er fagene forskjellig for mekk / avionikk. Avionikk har lett pensum på motor o.l
Flymekanisk har litt elektronikk, men mye mer mekanisk.

Det er en flott linje, og gir masse muligheter etter endt utdanning. Selv har jeg ikke noe stor interrese av luftfartøy, men syns det er en fin linje (litt interrese kan dog være greit å ha). Går på sola vgs, og det er en flott skole. Nybygg ble gjort i fjor, og skolen kjøpte nettop en hangar for selvproduserte fly.

Kom inn på andreinntaket med 4.2 i snitt, men mener noen det var noen som inn med mindre.
Sist endret av Glenni; 19. januar 2013 kl. 16:00.