Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 32175
man skal IKKE trene under påvirkning av amf... det er en meget dårlig ide og du vil jobbe på deg ekstremt høyt blodtrykk...! til trening kan man heller gå for efedrin ja

Selv bruker jeg amfetamin for og øke forbrenningen og føler en indre ro.... jeg blir mere trygg på meg selv. tør snakke med nye personer, tør å reise på byen uten og være kanon dritings og regelrett drite meg ut hele tiden fordi jeg før var rusa over alle høyder. jeg blir rett og slett en bedre versjon av meg selv som noen skriver her.... jeg blir den personen jeg har lyst til å være... selvsikker, trygg og hyggelig..... uten amf er jeg et nærvevrak som hater å ta tlf når det ringer, vil helst slippe å treffe nye forlk. må drikke meg til mot noe som som regel pleier gå jævlig dårlig!
i tilegg har jeg alltid husket veldig dårlig. og jeg merket etter en langhlg på speed med noen venner for et par helger siden hvor vi satt våkne hele døgnet i 4 dager og leste og googlet alt mulig rart vi måtte prate om, at jeg lerte mere og husket mere av det vi googlet enn det jeg lerte på over et år på skolen hahaha
ellers har jeg en sykdom som heter ME den gjør meg veldig trøtt og sliten hele tia.... det er godt å kunne gå en dag opplagt og våken uten å sovne over alt. eller gå på fest og ikke sovne før 12!
jeg er ikke typen det synes på at jeg er rusa. jeg har sitti med familie og vener, reist rundt og tatt et par drop i løpet av dagen. ingen har merket noe. jeg skravler kanskje litt mere, men jeg har alltid skravlet mye med folk jeg kjenner godt så de har ingen misstanker.
de eneste som mener de har sett det på meg er de som selv tar pepper regelmessig. men da har jeg tatt store doser... holder jeg meg til et drop på 0,3-0,4 eller drar en stripe på 0,2 i nesa er det ingen synlige forskjeller på meg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Amfetamin er igrunn ikke mitt største problem angående rus, heller ikke en av favorittene... Men når jeg først bestemmer meg for å ta stoffet er det vel snakk om fest, bli mer sosial, være den personen kjeften går i ett på for en gangs skyld :P noe jeg også er ganske glad i er vel å chille hjemme på kvelden påvirka av amf. Dette er som regels det jeg har igjen fra en eller annen helg før.

blir igrunn veldig lykkelig, pratsom, glad i musikk og bare har det kos men husker alltid på og spise godt først, De fleste som har prøvd amf og gått lenge uten mat og søvn i forveien vet hvordan det føles ut, Du føler deg rett og slett føkka. Men for en som meg som har litt sosiale problemer fra før av, Kan man endelig få slappe av og føle seg normal. Øh, kanskje litt mer enn normal but you catch my drift :P
Alle sier dette med en bedre versjon av seg selv, men har jeg valget hadde jeg aldri valgt at en person jeg skal samhandle med skal være påvirket av amf. Mer slitsomme folk skal man lete lenge etter.
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Alle sier dette med en bedre versjon av seg selv, men har jeg valget hadde jeg aldri valgt at en person jeg skal samhandle med skal være påvirket av amf. Mer slitsomme folk skal man lete lenge etter.
Vis hele sitatet...
Her tar du utgangspunkt i de som er synlig overpåvirket av amf, det være seg en førstegangsbruker eller en som har tatt veldig mye. Om man tar en dose som står i forhold til ens toleransenivå tror jeg de aller fleste blir en bedre versjon av seg selv. Særlig om det er snakk om kombinasjon med alkohol, da amfetaminen dekker over lite sjarmerende trekk som snøvling, snubling og generelt manglende evne til å bearbeide omgivelsene sine. Ruset på amfetamin blir man mer empatisk, energisk og utadvent, og særlig mtp sjekking eller nye bekjentskaper virker man fort mye mer interessant enn man gjør nøktern.
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Amfetamin gir deg problemer med matlysten og søvn. Og trening uten søvn og mat er ganske bortkastet imo.
Vis hele sitatet...
Det er der cannabis kommer inn. Og nei, sier ikke at man skal bruke det samtidig, men å røyke cannabis etter en trening med amfetamin kan være en god idé, både for søvn og matlyst.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det er der cannabis kommer inn. Og nei, sier ikke at man skal bruke det samtidig, men å røyke cannabis etter en trening med amfetamin kan være en god idé, både for søvn og matlyst.
Vis hele sitatet...
Sant.men og trene på amf er idiotisk uansett hvordan man ser på det.
Til dere som har brukt/bruker amf: i hvilken grad er man "borte"/virkelighetsfjern på makkarus?
SI f.eks du skal kjøre bil eller eventuelt holde en tale(); fleste vet jo at under cannabisrus eller alkorus blir noen av de to igrunn vanskelige å gjøre.

Hvor stor kontroll har man på makka egentlig??? Leser jo enkelte plasser at man føler man har stålkontroll, men det er vel kanskje rusen som gjør det- gir en illusjon, imens en gjør rare/dumme ting underveis..

Kokain da? Hvor kontroll har man der igrunnn?
Sitat av Deadhorse Vis innlegg
Hei, folk.

Hva gjør at du bruker amf?
Hvorfor bruker du det?
Og gjerne snakk vidt rundt.

Takker for svar

Ignorer dårlig formulering etc.
Vis hele sitatet...
kort forklart!

1. bruker ikke lenger, men brukte før. Det fordi jeg har ADHD og ingenting fjerner den uroen man har inni seg. Amf gjorde det, samtidig som man kunne holde på i en halv evighet uten å måtte sove.

2, se over.
Fordi jeg blir helt utrolig kåt, det er helt ufattelig at det går ann å bli så kåt med amf, kommer til å prøve mer for å si det sånn.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Fordi jeg blir helt utrolig kåt, det er helt ufattelig at det går ann å bli så kåt med amf, kommer til å prøve mer for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Stay safe, spis sunt, drikk vann. Aldri kjør på flere dager av gangen og prøv å tenke på det som tilbehør til en begivenhet fremfor en begivenhet i seg selv, så går det nok helt fint.

Men som sagt, vær forsiktig. Det er helt sinnsvakt hvor lett det er å falle utpå på dette rusmiddelet, og de fysiske og psykiske skadene som følger med amfetaminmisbruk er omtrent uten sidestykke.
De periodene jeg bruker det, er det gjerne for å drive med lyssky aktiviteter om natten.
Men hvem stuker har vel ikke vært der? haha :-)
Sist endret av take'a'hit!; 8. september 2011 kl. 16:16.
Sitat av fetter Vis innlegg
Stay safe, spis sunt, drikk vann. Aldri kjør på flere dager av gangen og prøv å tenke på det som tilbehør til en begivenhet fremfor en begivenhet i seg selv, så går det nok helt fint.

Men som sagt, vær forsiktig. Det er helt sinnsvakt hvor lett det er å falle utpå på dette rusmiddelet, og de fysiske og psykiske skadene som følger med amfetaminmisbruk er omtrent uten sidestykke.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er faktisk veldig flink i og kontrollere, har tatt 2-3 gang, og de gangene har jeg sagt stopp etter 2-3 døgn uten søvn, når jeg begynner og se små skygger i sidesynet mitt så sier jeg stopp, da tar jeg iallefall ikke mer, og jeg føler at jeg ikke trenger mer heller

Første gang avslutta jeg festen med og røyke litt hasj, og la meg på senga, så jeg roer meg ned og får sove etterhvert, gikk faktisk veldig bra

Nå er det en stund siden jeg tok sist, flere måneder siden, tenke jeg skulle ta 1-2 gang til iår.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Speed er rimelig nytt for meg, har vel kjørt på 4-5 ganger totalt i løpet av de siste tre årene.
De siste tre gangene har det vært veldig bra. Jeg har tatt det i sammenheng med alkohol, og syns det var helt fantastisk at jeg kan være spontan, artikulert og helt klar, samtidig som jeg er the main party dude. Jeg husket også alt fra kvelden, noe som ikke er normalt med kun drikking.

Jeg er samtidig livredd for stoffet, og nekter blankt å kjøre mer enn en dag. Har sett litt i virkeligheten og lest en del på forumet her, og har stor respekt for at man ikke skal kødde med speed. Er ikke så lenge siden sist, så nå blir det nok minst en måneds pause for min del...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei, har ADHD og sliter m mye uro og konsevansker. Når jeg bruker amf blir jeg rolig, mer samlet og tenker mye klarere, ingen medisiner untatt ær Ritalin har vært i nærheten av å hjelpe på den måten. Misten den pga 1 positiv urinprøve..Ønsker å slutte på amf og få tilbake ritaline.
▼ ... over et år senere ... ▼
En gang i tiden var det nok fordi det var digg rett og slett, også er det det rusmiddelet jeg har brukt/misbrukt mest siden første gang jeg prøvde det for 5-6 år siden. Er 22 år, begynte og injisere det når jeg var 18. Etter det så har speedn gradvis blitt det som er viktigst. Har liksom ingenting pr i dag, så da blir jo rusen alt.

Er vell de to hovedgrunnene til at jeg tar speed daglig, Fordi jeg til tross for all ødeleggelsen, synes det er digg med både kicket fra skuddet og selve rusen. Og det faktum at det ikke er noe annet, hvorfor skulle jeg ikke ruse meg når det er det jeg kan best, det er det jeg kjenner best.

Vet at muligheten til og få et annet liv er der bare man vill, men må gå helt og holdent inn for det. Vist ikke blir det bare enda en utskrivelse fra en eller annen institusjon..
Sist endret av Dodecha; 1. juli 2014 kl. 18:49.
Jeg bruker amfetamin og andre sentralstimulerende for å kunne sosialisere meg med andre. Jeg sliter med en diagnose som kan gjøre det vanskelig å forholde meg til andre mennesker og dessuten har jeg også en del angstproblematikk. Sånn rent rusmessig, så synes jeg ikke amfetamin er noe særlig. Kanskje i kombinasjon med opiater.
Stor gruppe bruker det iallefall til lange arbeidsdager/netter.
De som bruker det til studie/konsentrasjon er vel hovudsaklig folk som hadde hatt godt av å få et lignende medisinsk-prep. Hukommelsen er iallefall ikke noe som blir bedre av det stoffet der, og ni-konsentrasjonen ender vel som regel mer i oppheng.

En fellesnevner for de fleste er nok at det søppelstoffet ikke fungerer på samme måte som når de startet å ta det i det minste.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Trass i at jeg sjeøl aldri har prøvd amf inntil nå, så har jeg planer om å anskaffe amf til de gangene jeg virkelig har bruk for det.
Det kan være f.ex til de gangene jeg trenger å lese steinhardt før eksamener, andre typer arbeid situasjoner der jeg må jobbe natta før for å forberede noe - eller hvis jeg bare er mektig sliten på dagtid og kommer til å ha aktiviteter som bare må utføres.

Må bare si som tillegg at i militæret og første året etter den, så klarte jeg uten problemer å holde meg våken over natta og jobbe hele natta. Nå de siste par årene har det ikke helt vært sånn, og derfor ble jeg dritlei av det. Ikke får jeg gjort det jeg hadde planlagt, eller forberedt meg godt nok pga generell trøtthet... (er nok litt for sovevant etter at man ble student).

Som sagt vil jeg da bruke amfen som siste utvei, etter at andre ting er prøvd.
Sjølsagt må en være forsiktig, spesielt når man som jeg f.eks ikke har noen some helst erfaring med narkotika fra før.
Men da vil amfen i moderate mengder være jævlig kjekk å ha i bakhånd!!!!!
Vis hele sitatet...

Åssen gikk dette da? Begynte du på pepper når hverdagen krevde for mye? Dette skrev du for ca 3 år siden, så det ville vært spennende å høre dine synspunkter og tanker rundt amfetamin idag.
Og om du startet med pepper kan du fortelle litt om hvordan du bruker det og evt. hvordan det påvirker livet ditt. Både i positiv forstand og også om det er har ført til noe negativt.

Har gitt meg selv en sommer til å leke meg med rus og jeg skal teste ut litt forskjellig. Pepper har jeg lenge hatt lyst til å ta, av de samme grunnene som du gir. Tenk hvor lett en pakker ned en leilighet og vasker seg ut på en linje eller to?

Tenker ikke bruke det ofte, bare å ha litt i bakhånd om det trengs ekstra piff en dag. Ser for meg kanskje maks 3-4 per år. Og det er jo ikke noe stort forbruk.
Sist endret av frtoretang; 9. juli 2014 kl. 06:11.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Tenker ikke bruke det ofte, bare å ha litt i bakhånd om det trengs ekstra piff en dag. Ser for meg kanskje maks 3-4 per år. Og det er jo ikke noe stort forbruk.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok ikke Amfetamin fungerer sånn, ikke vanligvis i alle fall.. 3-4 ganger i året økes fort til 10-12 ganger i året, før det blir 20-30 ganger i året hvis du liker det og ikke ser noen nevneverdige bivirkninger. Det viktigste er at du vet at du har psyke til å takle både gode og dårlige stunder.

Jeg tåler helt fint å bruke speed 2-3 helger på rad uten noe nedtur, bivirkninger eller noe som helst bort sett i fra at jeg kun er 90 % av meg selv de 2-3 neste dagene, noe jeg forøvrig lever helt fint med.

Problemene oppstår om jeg går på 4-5 helger på rad, det kommer seg en snikende psykisk nedtur som varer nesten hele den kommende uken. Ingenting er gøy, og livet suger. I en sånn periode er det lett å begynne å analysere seg selv, jeg begynner å snu på alle steiner. Da er det viktig å sette seg tilbake og erkjenne at dette er forbigående, hjernen min er i kjemisk ubalanse, dette er ikke tidspunktet for å se seg selv i speilet. Prøv heller å bruke tiden sammen med positive mennesker i den grad det er mulig, gjennomfør simpel trening, og tilbring tid i naturen.

Hvor jeg kommer fra er amfetamin det vanligste partydopet, så jeg har mildt sagt vært med på et par sjøslag.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Deadhorse Vis innlegg
Hei, folk.

Men, ja.
Hva gjør at du bruker amf?
Hvorfor bruker du det?
Og gjerne snakk vidt rundt.

Takker for svar

Ignorer dårlig formulering etc.
Vis hele sitatet...
Jeg har sluttet, men kan fortelle hvorfor jeg gjorde det.

Hva gjør at du bruker amf? Jeg likte rusen det gav meg. Det ekstra giret når man festa, eller pusset opp leiligheten var deilig. Det var lettere å ta tunge tak, ble mer sosial, og snakkinga var i en egen dimensjon. ¨

Hvorfor bruker du det? Det ble fort en motivasjon til helgene. Jeg har ikke hatt en tung oppvekst, eller lignende. Jeg er nok bare en jente som trengte litt spenning i hverdagen, og det fant jeg i rusmidler, og spesielt amf.

Og gjerne snakk vidt rundt: Det er 1 1/2 år siden jeg tok det sist, men må innrømme at det fortsatt er dager hvor jeg tenker "faen heller, så digg det hadde vært å kjent den følelsen, det giret- ikke minst spenningen, igjen.." Mtp. min bakgrunn, familie og venner som stort sett er veldig ordentlige folk, så sluttet jeg. Har heldigvis en sterk viljestyrke når det trengs, så jeg var nok en av de som kan slutte lettere med ting enn andre. Når man er på toppen, er rusen hærlig. Nedturen er jævlig, og fylla uten blir aldri det samme igjen.