Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 8776
Sitat av iColdman Vis innlegg
Skal man i ett seriøst forhold er det absolutt nødvendig å styre unna damer med problemer. Jeg brukte selv 6 måneder på å sjekke "red flags" på dama jeg har nå. Gjør man en grundig sjekk vil man ha ett mye bedre forhold og minske risikoen for gærne damer ekstremt. Noe som er absolutt nødvendig da jenter har nok makt til å ødelegge livet ditt om de vil.

Men man kan fint innlede ett "fuck friend" forhold med slike jenter, sålenge man er åpen om det og hun ikke har alvorlige problemer slik som dama (ex nå håper jeg) til OP har.
Vis hele sitatet...
Det finnes mange damer med problemer, men som man fortsatt kan ha et godt kjæresteforhold med da. Det viktigste er jo et visst nivå av god kommunikasjon og tillit fra begge parter. Sånn ellers er det jo mye drit i livet man kan komme gjennom sammen, så lenge man er virkelig glad i hverandre.

Jenter har vel forsåvidt heller ikke noe mer eller mindre makt til å ødelegge og skape kvalm enn menn i forhold. Det kommer jo helt an på den spesifikke dynamikken i forholdet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kunt
WellHello's Avatar
Trådstarter
Da var det slutt. Jeg ga et ultimatum som hun ikke ville innfri, så da endte det med at begge måtte gå.

Jeg vil få dette overstått så rask som mulig. Vil gjerne kjøpe henne ut av boligen slik at meg og datteren vår kan fortsette å bo der. Lånent står på begge to, men jeg har så og si betalt alt av utgifter, 100% betalt for all opppussing (ganske omfattende) og nesten alle møbler. Alt har jeg betalt. For en stund siden sa hun at det var greit at jeg vil beholde huset så lenge hun fikk tilbake sin egenandel, men nå plutselig vil hun ikke gi meg noe svar. Mistenker at hun driver å pønsker ut noe.. Hva slags rettigheter har jeg her?

Vet sette kanskje er det beste, men jeg har det utrolig tungt akkurat nå
Sitat av WellHello Vis innlegg
Da var det slutt. Jeg ga et ultimatum som hun ikke ville innfri, så da endte det med at begge måtte gå.

Jeg vil få dette overstått så rask som mulig. Vil gjerne kjøpe henne ut av boligen slik at meg og datteren vår kan fortsette å bo der. Lånent står på begge to, men jeg har så og si betalt alt av utgifter, 100% betalt for all opppussing (ganske omfattende) og nesten alle møbler. Alt har jeg betalt. For en stund siden sa hun at det var greit at jeg vil beholde huset så lenge hun fikk tilbake sin egenandel, men nå plutselig vil hun ikke gi meg noe svar. Mistenker at hun driver å pønsker ut noe.. Hva slags rettigheter har jeg her?

Vet sette kanskje er det beste, men jeg har det utrolig tungt akkurat nå
Vis hele sitatet...
Tror det var et lurt valg for både deg og datter.
Jeg har dessverre ikke så stor kjennskap til det praktiske rundt slike situasjoner, men med tanke på det du har fortalt oss om ex og familien hennes er det en ting som er sikkert: snakk med en advokat fort!
Leit at det skulle bli sånn, men det er definitivt det beste alternativet når tingene er som de er.
Skjønner godt at det føles tungt nå, men du kommer ikke til å angre når dette er over.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet en advokat og forklar hvordan ståa er. Kan fort bli en barnefordelingssak.
Kommuniser skriftlig med dama så mye som mulig, slik at alt er dokumenterbart. Muntlige avtaler er binnende, men bare om de kan dokumenteres. Sørg også for å få papirer på at du har betalt mesteparten etc. etc.
Unnskyld meg, men om man setter livet sitt i andre menneskers ansvar, så vil man også få deretter.

Ser jo igjennom flere av postene her at det er DE det er noe feil med. Dette er for meg det som kalles for ‘Victim mentality’, når man hele tiden blir kastet frem og tilbake og lar andre menneskers handlinger og eksterne eventer påvirke en selv så kraftig. Og at man da velger å skylde på de.

Om man omgås toxic mennesker, så flytter man seg langt vekk eller prater om det og ser hvordan det går... MEN jeg kan garantere deg for at det er mye tøffere å prøve å forandre på andre mennesker (man blir også utbrent av det) enn å forandre på seg selv, fordi du er den eneste du faktisk kan kontrollere (til en viss grad).

Det handler ikke så mye om hva som skjer ‘mot’ det, men heller hvordan responderer på det. Det er også derfor veldig mange mennesker velger å føle seg utstøtt og mobbet av andre, når det i virkeligheten handler om at man 1) kan ‘respondere’ på situasjonen istedet for å ‘reagere’ (fra følelser) 2) flytter seg vekk 3) responderer på en slik måte at det blir gøy for begge. A sier: Hei! Har du driti på deg eller...B(offer) svarer: Ja, ditt kukktryne. (Med en upåvriket, men morsom tone). Om personen fortsetter å prøve å teste deg, så må du bare si bestemt at ‘jeg synes måten du snakker til meg og andre på er helt motbydelig. Om du og jeg skal fungere, så må du oppføre deg).

Selv om dette kanskje er veldig emosjonelt for deg, så kan du jo prøve å se gjennom følelsene og bruke logikk. Altså å være ærlig med deg selv om hva som faktisk er det beste i stedet for å sitte på et forum for å få andre menneskers enighet om at ‘Ja, de folka her er noen idioter’... for det gamner deg svært lite. Det beste er å være ærlig med enn selv.

Du har jo sikkert svaret på dette her.

Uansett, så enten oppfører hun seg dritt fordi hun er stresset eller kanskje sliter emosjonelt. Sinne er i utgangspunktet en følelse som kommer når man gjennomgår noe man ‘ikke vil at skal skje’ og følelsen ligger rett før fryktsfølelsen.

Mao. kanskje hun opplever flere akkumulerte ting som danner kjemisk ubalanse i kroppen som fører til raseriutbrudd.

Dette opplever jeg selv til tider og kan skrike, knuse ting og ødelegge for meg selv, helt til følelsen går over.

Dette er noe jeg har hatt hele livet og det er skremmende, men samtidig veldig deilig å få lettet på trykket. 😂

Har også omgått mennesker med lignende problemer, og det er som jeg skrev... deres problem. Veldig vanskelig å forandre på, og beste utveien er å finne utveien (tihi).
Sitat av 3mma Vis innlegg
Unnskyld meg, men om man setter livet sitt i andre menneskers ansvar, så vil man også få deretter.

Ser jo igjennom flere av postene her at det er DE det er noe feil med. Dette er for meg det som kalles for ‘Victim mentality’, når man hele tiden blir kastet frem og tilbake og lar andre menneskers handlinger og eksterne eventer påvirke en selv så kraftig. Og at man da velger å skylde på de.

Om man omgås toxic mennesker, så flytter man seg langt vekk eller prater om det og ser hvordan det går... MEN jeg kan garantere deg for at det er mye tøffere å prøve å forandre på andre mennesker (man blir også utbrent av det) enn å forandre på seg selv, fordi du er den eneste du faktisk kan kontrollere (til en viss grad).

Det handler ikke så mye om hva som skjer ‘mot’ det, men heller hvordan responderer på det. Det er også derfor veldig mange mennesker velger å føle seg utstøtt og mobbet av andre, når det i virkeligheten handler om at man 1) kan ‘respondere’ på situasjonen istedet for å ‘reagere’ (fra følelser) 2) flytter seg vekk 3) responderer på en slik måte at det blir gøy for begge. A sier: Hei! Har du driti på deg eller...B(offer) svarer: Ja, ditt kukktryne. (Med en upåvriket, men morsom tone). Om personen fortsetter å prøve å teste deg, så må du bare si bestemt at ‘jeg synes måten du snakker til meg og andre på er helt motbydelig. Om du og jeg skal fungere, så må du oppføre deg).

Selv om dette kanskje er veldig emosjonelt for deg, så kan du jo prøve å se gjennom følelsene og bruke logikk. Altså å være ærlig med deg selv om hva som faktisk er det beste i stedet for å sitte på et forum for å få andre menneskers enighet om at ‘Ja, de folka her er noen idioter’... for det gamner deg svært lite. Det beste er å være ærlig med enn selv.

Du har jo sikkert svaret på dette her.

Uansett, så enten oppfører hun seg dritt fordi hun er stresset eller kanskje sliter emosjonelt. Sinne er i utgangspunktet en følelse som kommer når man gjennomgår noe man ‘ikke vil at skal skje’ og følelsen ligger rett før fryktsfølelsen.

Mao. kanskje hun opplever flere akkumulerte ting som danner kjemisk ubalanse i kroppen som fører til raseriutbrudd.

Dette opplever jeg selv til tider og kan skrike, knuse ting og ødelegge for meg selv, helt til følelsen går over.

Dette er noe jeg har hatt hele livet og det er skremmende, men samtidig veldig deilig å få lettet på trykket. ��

Har også omgått mennesker med lignende problemer, og det er som jeg skrev... deres problem. Veldig vanskelig å forandre på, og beste utveien er å finne utveien (tihi).
Vis hele sitatet...
Ja, så det du sier er altså at TS gjorde rett, og hadde du lest tråden hadde du sett at forholdet nå er over, og situasjonen nå handler om å berge seg selv og barnet på best mulig vis med minst mulig psycho shit som konsekvenser.

"Det er kult å være i et forhold hvor man blir mishandla psykisk, du må bare endre attituden din, bro"

Nope.
Sist endret av Våtfisk; 18. januar 2019 kl. 23:39.
Til 3mma
Skrike, knuse og ødelegge ting høres ikke helt vanlig og normalt ut for meg.
Er det andre her som bruker denne formen for problemløsninger?
Bra for TS at han kommer bort fra en ustabil og manipulerende person, også best for barnet å ha stabile trygge oppvekstvilkår .
Klem fra Betty
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Tror kanskje du bør oppsøke hjelp før du gir råd. Hvis ikke du bare er tretten da. Lykke til TS!
Vis hele sitatet...
Sa gåsa. Lol

Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Til 3mma
Skrike, knuse og ødelegge ting høres ikke helt vanlig og normalt ut for meg.
Er det andre her som bruker denne formen for problemløsninger?
Bra for TS at han kommer bort fra en ustabil og manipulerende person, også best for barnet å ha stabile trygge oppvekstvilkår .
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Det er ikke veldig vanlig for meg heller. 1-2 ganger i året toppen. Det er ikke nødvendigvis en problemløsning, men snarere en forsvarsmekanisme for egoet mitt.

Det er ikke uvanlig at når mennesker er under press / føler seg presset / opplever ting man ikke ønsker at man blir sint eller trist. Går det over lang tid, så kan det sprekke. Evt. Før til depresjoner.

Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Ja, så det du sier er altså at TS gjorde rett, og hadde du lest tråden hadde du sett at forholdet nå er over, og situasjonen nå handler om å berge seg selv og barnet på best mulig vis med minst mulig psycho shit som konsekvenser.

"Det er kult å være i et forhold hvor man blir mishandla psykisk, du må bare endre attituden din, bro"

Nope.
Vis hele sitatet...
Veldig klok avgjørelse av TS, ja.

Poenget mitt er bare at istedet for å synes alle andre er idioter, så bare ta ansvar og ikke omgås idiotene istedet for å ha masse recentment mot andre mennesker.
Sist endret av 3mma; 19. januar 2019 kl. 12:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 3mma Vis innlegg
Sa gåsa. Lol

Det er ikke veldig vanlig for meg heller. 1-2 ganger i året toppen. Det er ikke nødvendigvis en problemløsning, men snarere en forsvarsmekanisme for egoet mitt.

Det er ikke uvanlig at når mennesker er under press / føler seg presset / opplever ting man ikke ønsker at man blir sint eller trist. Går det over lang tid, så kan det sprekke. Evt. Før til depresjoner.
Vis hele sitatet...
Hvis du må knuse ting som terapi to ganger i året burde du kanskje høre på gåsa før du prøver å legitimere din manglende problemløsningsevne ved å oppfordre andre til å gjøre det samme )
Aldri prøvd sopp
Sopphuet's Avatar
Ville si at du gjør det riktige valget ved å forlate henne, TS.

Man skal alltid elske seg selv først før man kan elske andre. Derfor, så er det viktig å ta et standpunkt og gi seg selv kjærlighet om forholdet fjerner kjærligheten ovenfor seg selv.

Det er veldig modig gjort det du har gjort, og jeg håper både deg og datteren din får et fantastisk liv fremover. Har selv kompiser som har slitt med skilsmisse flere år i etterkant. Å skille lag med partneren tidlig, er mye, mye, mye bedre enn at man som liten skal gå gjennom det helvete som kommer med å ha en usikker og utrygg familie. Nå som dere er skilt fra starten av, så er dere ihvertfall sikre og kan mer gunstig stå frem som positive eksempler for barnet.

Den smerten du føler på nå vil forsvinne, og du vil bedre deg etter det som har skjedd. Det varer ikke for alltid. Ting kommer til å snu.

Ønsker deg og datteren din lykke til videre!
Sist endret av Sopphuet; 19. januar 2019 kl. 13:18.
Kunt
WellHello's Avatar
Trådstarter
3mma, orker ikke å gi så mye respons til dette. Greit at du føler det sånn. Jeg vet bare at jeg ikke taklet hvordan hun behandlet meg.

Takk for alle fine ord. Er litt redd for å fremstå som en svak pushover, men dette er virkelig ikke enkelt for meg. Pågangsmotet svinger opp og ned hele tiden. Det ene øyeblikket kan jeg få et øyeblikk med optimisme før alt plutselig går i svart. Du vet den synkende følelsen man får i magen når man glemmer noe viktig. Sånn er det konstant.

En del av meg har lyst til å sende henne meldinger, men jeg skjønner at det ikke er noe lurt. Jeg fatter ikke helt hvorfor det er så vanskelig å gi slipp når hun helt klart ikke var noe snill mot meg. fan, alt føles meningsløst ut. Tiden går saaaaaaaaakte.

Savner datteren min skikkelig. De to første dagene jeg var sammen med henne var jeg ganske medtatt, så har dårlig samvittighet for det. Jeg skal hente henne igjen på mandag og da skal jeg virkelig gi alt for henne. Jeg vil være den beste faren hun kan ha.

Tenker også å ta litt mer vare på meg selv. Merker at jeg raser ned i vekt og søvnen er dårlig. Vurderer å melde meg på et treningssenter som har barnepass. Sånn at jeg kan trene masse de ukene jeg ikke har henne hos meg, også har jeg muligheten et par ganger når hun er til meg. Slik at det ikke blir full stopp annenhver uke.

Trenger å bygge opp selvtilliten min igjen. Skal dra til legen for å fikse små kosmetiske ubetydelige skavanker som plager meg. Tenkte også å oppgradere garderoben og dra til tannlegen (yikes, det er lenge siden)

Kommer sikkert til å snuble på trynet, men jeg skal gjøre mitt beste..
Sist endret av WellHello; 19. januar 2019 kl. 16:54.
3mma, orker ikke å gi så mye respons til dette. Greit at du føler det sånn. Jeg vet bare at jeg ikke taklet hvordan hun behandlet meg.

Takk for alle fine ord. Er litt redd for å fremstå som en svak pushover, men dette er virkelig ikke enkelt for meg. Pågangsmotet svinger opp og ned hele tiden. Det ene øyeblikket kan jeg få et øyeblikk med optimisme før alt plutselig går i svart. Du vet den synkende følelsen man får i magen når man glemmer noe viktig. Sånn er det konstant.

En del av meg har lyst til å sende henne meldinger, men jeg skjønner at det ikke er noe lurt. Jeg fatter ikke helt hvorfor det er så vanskelig å gi slipp når hun helt klart ikke var noe snill mot meg. fan, alt føles meningsløst ut. Tiden går saaaaaaaaakte.

Savner datteren min skikkelig. De to første dagene jeg var sammen med henne var jeg ganske medtatt, så har dårlig samvittighet for det. Jeg skal hente henne igjen på mandag og da skal jeg virkelig gi alt for henne. Jeg vil være den beste faren hun kan ha.

Tenker også å ta litt mer vare på meg selv. Merker at jeg raser ned i vekt og søvnen er dårlig. Vurderer å melde meg på et treningssenter som har barnepass. Sånn at jeg kan trene masse de ukene jeg ikke har henne hos meg, også har jeg muligheten et par ganger når hun er til meg. Slik at det ikke blir full stopp annenhver uke.

Trenger å bygge opp selvtilliten min igjen. Skal dra til legen for å fikse små kosmetiske ubetydelige skavanker som plager meg. Tenkte også å oppgradere garderoben og dra til tannlegen (yikes, det er lenge siden)

Kommer sikkert til å snuble på trynet, men jeg skal gjøre mitt beste..
Vis hele sitatet...
Skjønner det ikke er lett, men ikke tvil på deg selv her. Du gjør en god jobb, og har tatt et ansvarlig valg.

Den kjipe følelsen er egentlig bare den første oppoverbakken på vei til ditt nye liv!
Tingen er at jeg fortsatt ikke har lyst til å forlate henne. Hovedsakelig på grunn av felles barn.
Vis hele sitatet...
Er hun i det hele tatt skikket til å ha barn? Det høres ikke slik ut! Klikker hun like mye på barnet?
Kunt
WellHello's Avatar
Trådstarter
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Er hun i det hele tatt skikket til å ha barn? Det høres ikke slik ut! Klikker hun like mye på barnet?
Vis hele sitatet...
Vel, hun har aldri gjort noe direkte mot barnet. Men jeg vet ikke om jeg hadde risikert å fått enda et barn med henne. Hun forandret seg i svangerskapet. Hun gikk fra å være en omsorgsfull og veldig god person til å bli en destruktiv egoistisk bitch.

Noen trenger å fortelle henne, SKJERP DEG, SE HVA DU HOLDER PÅ MED. Men det kan ikke jeg gjøre for å si det sånn.

Jeg har en veldig uggen følelse. Tror hun triver å pønsker ut en måte å ta meg på. Hun har løyet om meg mange ganger før så..

MEN, jeg har en tekstmelding der hun innrømmer absolutt alt. I denne meldingen beklager hun seg for alt, innrømmer at hun oppfører seg crazy, beklager for at hun ødelegger for meg og datteren vår. Hun sier også at hun selv vet at hun ikke oppfører seg normalt, og at hun skal kontakte lege så raskt som mulig (Det skjedde aldri)

Denne tekstmeldingen må vel være verdt noe om hun begynner å kødde. Har også vitner på ustabil atferd.
Det beste du kunne gjort for datteren din er det du nettopp gjorde. Dro fra et toxic relationship!!! Du burde klappe deg selv på skuldra, er veldig mange som sitte slik som du gjorde å ikke får seg ut av dårlige forhold!
Hvis du må knuse ting som terapi to ganger i året burde du kanskje høre på gåsa før du prøver å legitimere din manglende problemløsningsevne ved å oppfordre andre til å gjøre det samme )
Vis hele sitatet...
Les en gang til, så forstår du kanskje hva jeg skrev.
Vel, hun har aldri gjort noe direkte mot barnet. Men jeg vet ikke om jeg hadde risikert å fått enda et barn med henne. Hun forandret seg i svangerskapet. Hun gikk fra å være en omsorgsfull og veldig god person til å bli en destruktiv egoistisk bitch.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at det ikke går ut over barnet når du ikke er der for å ta imot all dritten?