Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6889
Ok, no treng eg hjelp. Lurer på og få chippet Xbox 360en min.
Men kva treng eg ? Eg må vite i rekkefølge ka eg treng ! Har sett litt innpå ModNet.no men blir så forvirra, for meg er det ein haug med delar og eg anar ikkje ka eg må kjøpe. Og er det stor risk for att 360en blir øydelagt ?
Sist endret av ivioynar; 6. januar 2009 kl. 19:59. Grunn: vekk med bold
Problemet er om du får RROD (Red Ring of Death) på Xboxen din etter at du har moddan og mista garanti. Da må du fikse det sjøl ;< Men selve moddegreia er vel ikke store problemet? Men ville kanskje venta litt. Både for modteknologien og for å se om du kommer til å få RROD. La xboxen stå på ganske lenge så den går varm, eller forhåpentligvis ikke gjør det.
Tull, kjør på. det går an å reparere RROD, det er lett og modde, og livet er fint! Vis du er veldig blank på modding osv, ville jeg trolig bare kontaktet modnet og fått dem til å gjøre det for en grei sum, så slipper du å bricke den.

"modteknologien" er langt nok, eneste er software for LiteOn dvd rommene du kanskje bør vente litt med å prøve deg på, de andre er veldig enkle. Men lever den inn, koster ikke mer en ett spill uansett, og du er garantert at det fungerer.
Får du RROD, som du trolig ikke får, så er det en Fix på det også
Ja, men den RROD-fixen har jeg sett koster en del. Men er vel kanskje verdt det framfor å kjøpe spillene! Det kan jeg si meg enig i Om man først kjøper mange spill.
Sitat av Cassanova Vis innlegg
Tull, kjør på. det går an å reparere RROD, det er lett og modde, og livet er fint! Vis du er veldig blank på modding osv, ville jeg trolig bare kontaktet modnet og fått dem til å gjøre det for en grei sum, så slipper du å bricke den.

"modteknologien" er langt nok, eneste er software for LiteOn dvd rommene du kanskje bør vente litt med å prøve deg på, de andre er veldig enkle. Men lever den inn, koster ikke mer en ett spill uansett, og du er garantert at det fungerer.
Får du RROD, som du trolig ikke får, så er det en Fix på det også
Vis hele sitatet...

Først av alt, det er ikke enkelt å reparere RROD PERMANENT. For det andre, det er heller ikke enkelt å modde den om du ikke har noe erfaring og ikke vil risikere at " How to chip your xbox 360 for dummies " ikke gjør det bedre så burde han heller sende den inn som du sa Cassanova.
Får du RROD er det ingen enkle permanente fixer, tviler også sterkt på at butikken vil fikse xboxen din om du har prøvd å chippe den. Når du åpnet xboxen bryter du vel garantien om jeg ikke tar feil?

Vil bare ligge til at modnet er til å stole på når det kommer til å gjøre det for deg. Dessverre bruker de ræv lang tid på mer eller mindre alt av arbeid..
Hvis man ikke åpner den er det kun software som ikke gjelder
Joda. Permanentfix fungerer greit. Skru den opp og ordne kjøling, hvertfall det som er det mest typiske problemet.
Namco's Avatar
Trådstarter
Sitat av hatlen Vis innlegg
Joda. Permanentfix fungerer greit. Skru den opp og ordne kjøling, hvertfall det som er det mest typiske problemet.
Vis hele sitatet...
Aahh.. Problemet mit er att faren min kjem til og sei nei. Når eg spør om og få sendt in Xbox 360 til ModNet. Men finst det ingen måtar og få chippa ein Xbox 360 uten og lodde ? Hørt orde flashe.. Har flasha PSP min osv. Har kunnskap når det gjeld PSP men ikkje 360.
Sitat av Namco Vis innlegg
Aahh.. Problemet mit er att faren min kjem til og sei nei. Når eg spør om og få sendt in Xbox 360 til ModNet. Men finst det ingen måtar og få chippa ein Xbox 360 uten og lodde ? Hørt orde flashe.. Har flasha PSP min osv. Har kunnskap når det gjeld PSP men ikkje 360.
Vis hele sitatet...

Nei dessverre finnes det ikke noen enkle, gratise løsninger for å chippe xbox 360'en.
Du trenger selvfølgelig chippen, og en liten walktrue som finnes lett på internett. Hadde det vært en helt gratis måte hadde nok modnet ikke vært så populært.

Good luck.
Namco's Avatar
Trådstarter
Sitat av Apu Vis innlegg
Nei dessverre finnes det ikke noen enkle, gratise løsninger for å chippe xbox 360'en.
Du trenger selvfølgelig chippen, og en liten walktrue som finnes lett på internett. Hadde det vært en helt gratis måte hadde nok modnet ikke vært så populært.

Good luck.
Vis hele sitatet...
Ahh, F*en.. Takker for all hjelp da !
Apu, du sier du trenger chip? Du trenger da ingen chip for å modde en 360. Det eneste du trenger er en stasjonær pc. Siden jeg ser du er litt usikker på hva modding av 360 er Namco, skal jeg forklare helt enkelt prosessen:
du åpner den
bruker et program for å lage en cracket firmware skreddersydd for din box. (veldig enkelt, skriver inn serial osv kun..)
booter pcen din i DOS, kjører et lite program for modding..
skriver et par enkle kommandoer
første så leser du din firmware..
neste så tar du vekk den ekte firmwaren..
og den siste så hiver du inn den crackede firmwaren.

Jeg bare leste en manual på nett. og prøvet og feilet litt, men etter og ha lest en god del rundt om kring fikk jeg det til på første forsøk. Etter det har jeg moddet 7 xboxer, med alle dvd romer uten om LiteOn. De venter jeg til de kommer bedre software til, etter som dette bare er 2 uker gammelt og ennå bare Beta.

Så det er en helt gratis måte. Det er populært fordi det kan virke litt avansert for dem som ikke er litt teknisk anlagte


Edit: ser nå at LiteOn softwaren ble ferdig som Beta i dag, så den er det også bare til å prøve seg på
Sist endret av Cassanova; 6. januar 2009 kl. 21:18.
Namco's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cassanova Vis innlegg
Apu, du sier du trenger chip? Du trenger da ingen chip for å modde en 360. Det eneste du trenger er en stasjonær pc. Siden jeg ser du er litt usikker på hva modding av 360 er Namco, skal jeg forklare helt enkelt prosessen:
du åpner den
bruker et program for å lage en cracket firmware skreddersydd for din box. (veldig enkelt, skriver inn serial osv kun..)
booter pcen din i DOS, kjører et lite program for modding..
skriver et par enkle kommandoer
første så leser du din firmware..
neste så tar du vekk den ekte firmwaren..
og den siste så hiver du inn den crackede firmwaren.

Jeg bare leste en manual på nett. og prøvet og feilet litt, men etter og ha lest en god del rundt om kring fikk jeg det til på første forsøk. Etter det har jeg moddet 7 xboxer, med alle dvd romer uten om LiteOn. De venter jeg til de kommer bedre software til, etter som dette bare er 2 uker gammelt og ennå bare Beta.

Så det er en helt gratis måte. Det er populært fordi det kan virke litt avansert for dem som ikke er litt teknisk anlagte


Edit: ser nå at LiteOn softwaren ble ferdig som Beta i dag, så den er det også bare til å prøve seg på
Vis hele sitatet...

LiteOn ? Kan eg få en guide da ? Link ?

Skal lese litt..

Eg er ikkje noob på slikt nivå, berre att eg ikkje veit ka eg bør gjere og slikt. Kor guide ligge ? Vist nokren forstår.. ?

Så Casanova send guiden du brukte..

Sitat av Namco Vis innlegg
LiteOn ? Kan eg få en guide da ? Link ?

Skal lese litt..

Eg er ikkje noob på slikt nivå, berre att eg ikkje veit ka eg bør gjere og slikt. Kor guide ligge ? Vist nokren forstår.. ?

Så Casanova send guiden du brukte..
Vis hele sitatet...
Edit: Hvordan flashe. For og flashe treng eg en guide på nette.
Sist endret av Namco; 7. januar 2009 kl. 17:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er veldig mange forskjellige forklaringer og manualer der ute. Den beste siden er www.robinhoodsplayground.com
registrer deg der, og finn manualer, all ny software, og så mye fagkyndig hjelp du vil.
▼ ... noen uker senere ... ▼
inne pa www.robinhoodsplayground.com kan man finne en guide om hvordan man modder en 360 uten en chip?!
Altsa med en stasjonaer pc
Gees. Hvor mange slike tråder finnes det ikke da? Bare jeg har laget en tråd som inneholder all informasjon du måtte trenge og jeg tror jeg har referert til den tråden i hvertfall i 20 tråder. Når man har vært medlem sålenge, bør man ha lært seg å søke. (man bør også ha lært seg å ikke kjefte på andre brukere, men hvor er ironien da liksom)