Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 906
Ok, siden jeg skal kjøpe ny pc snart, tenkte jeg at jeg skulle modde den nye kassen litt (ikke for avansert, siden jeg er helt newbie. Bedre å kunne modde mer på den senere ).
Derfor stiller jeg noen spørsmål:
1. Hvordan kjøpe og monteré små lys (katoder?). Hvordan virker de?
2. Hvor får man kjøpt plexiglass? Billig?
3. Må man kjøpe dette (lys, glass, maliung som passer) fra nettbutikker, eller finnes det et sted i Oslo som selger slike ting?
4. Vil dette gå bra? (vedlegg). Jeg skal kutte lenge riller nedover, plassere plexiglass bak og feste noen lamper slik at det blir lys bak (duh!) .
5. Kan man bruke vanelig maling og lakke det etterpå? Skal kabinettet forbredes for maling?
Takker for alle svar!
One of the good guys
2rs1's Avatar
Regner vel med at www.microplex.no gar det du trenger...

Men jeg tror det blir vanskelig med det på sia der. For å kutte ut og legge plexiglass på innsiden av kabinettet vil bli veldig stygt, og skal du legge plexi i hver av rillene eller hva jeg skal kalle det, så blir det helsikkes mye arbeid.
1 & 2 finner du på komplett.no, flexi-data.no, og i de fleste databutikker..
det er bare lys som man kobler til strømforsyningen i data'n din..

3. Komplett har vel butikk i Oslo, så..

4. Går sikkert bra, men du må nok ha litt "proff" utstyr om det skal gå bra... hvis du går på skole (?!?!?), kan du bare stikke innom sløyd'n... hjelper deg sikkert litt der...

5. Regner med det skal gå bra.. har gjort det selv, og har ikke hatt problemer med det..


edit:

maddy kom litt før meg jah... www.microplex.no er et bra alternativ òg...
Sist endret av jocke; 12. februar 2003 kl. 14:24.
Opprinnelig postet av IvIoyner
4. Vil dette gå bra? (vedlegg). Jeg skal kutte lenge riller nedover, plassere plexiglass bak og feste noen lamper slik at det blir lys bak (duh!) .
5. Kan man bruke vanelig maling og lakke det etterpå? Skal kabinettet forbredes for maling?
Vis hele sitatet...
4. Så grei ut den, ikke altfor vanskelig å gjennomføre hvis du har riktig verktøy

5. For best resultat bør man pusse kabinettet først med litt fint sandpapir, for så å bruke vanlig spray-lakk etterpå. Klarlakk kan også brukes til slutt hvis ønskelig.
iq data selger en del casemodstuff.
Takker for svar! Jeg får revurdere idéen min, siden det kan gå litt galt. Er det vanskelig å lage en fungerende dør på kabinettet?
Dør... sånn hengslet versjon? eller sånn som chieftech?
Hengslet dør på siden med plexiglass i...
Vil det gå, og vil det bli stygt?
Har aldri hørt/sett hengslet dør på data'n da, men hadde vært litt kult... går sikkert, men om det blir fint vet jeg ikke.. har lissom aldri sett det før..
▼ ... noen uker senere ... ▼
tror dette er den feteste casemodden jeg har sett til nå !

http://oeb.sytes.net/stasj/fun/caffeine-img047.jpg
Altså... alt du trenger innen casemod finner du som nevnt før på microplex.no... Katoder med feste, plexiglass med medfølgende manual for hvordan å sette inn tror jeg... ja alt mulig. og de har som oftest linker til produsenter der du iallefall finner manualer og informasjon som du trenger om ting og tang.
Hvis du trenger tips til casemoddingen din sjekke ut www.overklokking.no
Opprinnelig postet av atomet
tror dette er den feteste casemodden jeg har sett til nå !

http://oeb.sytes.net/stasj/fun/caffeine-img047.jpg
Vis hele sitatet...

Fett!

Tenk hvis noe sprekker ikke der da? Paking som går, da må del vel bli mye PC tilbake....


Tøffeste jeg har sett var en fyr som tok innmaten fra iMacen i PC-kabinettet og omvendt. Altså en imac som kjørte windows. Kult.