Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  216 31936
Sitat av Evelen2
Økonomisk dekker bare økonomiske problemer, et voldteksoffer har vel ikke dårligere økonomi en vanlige mennesker?
Skal man bli belønnet for og ha blit voldtatt?
nei mener jeg.


mvh Evelen
Vis hele sitatet...
Idiot!

Det er IKKE snakk om en belønning, det er snakk om en erstatning. Selvsagt kan ikke penger gjøre opp for den sinnyke belastningen en voldtekt er, men det er det eneste vi som samfunn kan gjøre. Selvsagt er det på sin plass at voldtektsofre får en erstatning!

At du presterer å skrive "Skal man bli belønnet for og ha blit voldtatt?" viser at du er så blottet for evne til å sette ting inn i perspektiv at du burde ta både en og to runder med deg selv før du i det hele tatt vurderer å delta i en debatt igjen...
Sitat av Jonta
Bortsett fra det; timer hos psykologer/psykiatere.
Vis hele sitatet...
Joda, men det tror jeg staten betaler.
At offeret ikke skal betale psykolog er jeg selvsagt enig i.

Cikey: Komenterer ikke slike inlegg.
komentarer som "Idiot!" og "du burde ta både en og to runder med deg selv før du i det hele tatt vurderer å delta i en debatt igjen..." hører ikke hjemme i diskusjonen.
Dette landet har ytringsfrihet, her kan man mene det man vil.
Sist endret av Evelen2; 31. oktober 2007 kl. 16:27.
På den gode siden fikk du deg ivertfall et knull da
Sitat av Evelen2
Joda, men det tror jeg staten betaler.
At offeret ikke skal betale psykolog er jeg selvsagt enig i.

Cikey: Komenterer ikke slike inlegg.
komentarer som "Idiot!" og "du burde ta både en og to runder med deg selv før du i det hele tatt vurderer å delta i en debatt igjen..." hører ikke hjemme i diskusjonen.
Dette landet har ytringsfrihet, her kan man mene det man vil.
Vis hele sitatet...
Selvsagt kan du mene akkurat hva du vil..!

Men du må være idiot for å mene at erstatning etter voldtekt er en belønning for voldtekten. Dersom man faktisk har slike meninger så bør man faktisk ta en runde med seg selv, for da vil man antagelig komme opp med noe annet.

Men om du mot formodning faktisk ikke er helt idiot, og faktisk har tenkt nøye igjennom det utsagnet skulle jeg like å høre resonementet bak. (så kan du bruke ytringsfriheten din til å vise at det ikke ligger en idiot bak et så idiotisk utsagn...)
Må si meg enig med Cikey... "Belønning" var feil ord og velge. Du kunne faktisk ikke valgt et ord som er mer feil i den sammenhengen.
kanskje ikke belønning, men uansett, dere skjønner poenget mitt regner jeg med.
Poenget er at jeg ikke ser grunnen til ØKONOMISK støtte etter voldtekt, foruten ekstra kostnader som kommer i forbindelse med kostnaden.
Ingen skal tjene på kriminalitet.
Sitat av Evelen2
kanskje ikke belønning, men uansett, dere skjønner poenget mitt regner jeg med.
Vis hele sitatet...
Nei, overhode ikke faktisk!

Sitat av Evelen2
Poenget er at jeg ikke ser grunnen til ØKONOMISK støtte etter voldtekt, foruten ekstra kostnader som kommer i forbindelse med kostnaden.
Ingen skal tjene på kriminalitet.
Vis hele sitatet...
Det er IKKE snakk om å tjene noe på å bli utsatt for vold, det er snakk om en ERSTATNING! Det er ingen måte man kan "gjøre det godt på" men erstatning (ja, økonomisk erstatning) er det som brukes i alle tilfeller. Altså ved voldtekter, ved vold, og alle andre former for overgrep.

Skal man først begynne å ta erstatnigen fra grupperinger kommer voldtektsoffer LANGT nede på min liste i alle fall..

-----------------

Hvorfor mener du egentlig det er feil at man får erstatning når man har vært utstatt for overgrep?
Cikey, du mener det er helt greit og levere falske anmeldelser for og få penger?
Hadde ikke penger vert inni bildet hadde man sluppet en del slike tilfeller vil jeg tro.
Voldtekstmenn kunne godt få bot, men pengenne burde gått til staten
Sitat av Evelen2
Cikey, du mener det er helt greit og levere falske anmeldelser for og få penger?
Hadde ikke penger vert inni bildet hadde man sluppet en del slike tilfeller vil jeg tro.
Voldtekstmenn kunne godt få bot, men pengenne burde gått til staten
Vis hele sitatet...
Jeg skal la være å kalle deg noe stygt, siden du reagerer slik på det, men i hvilken verdenkan du tolke det ut av mine utsagn i denne tråden?

Jeg synes selvsagt ikke det er greit med falske anmeldelser, uavhengig av motiv! Men det betyr på ingen måte at jeg synes vi skal ta fra voldtektsoffer deres rettmessige erstatning av den grunn...

Hva du tror betyr egentlig fint lite, hvorfor vil antallet falske anmeldelser gå ned mener du da? Jeg personlig har en teori om at falske voldtekstanklager i svært liten grad handler om penger. Jeg tror det handler mer om hevn, eller behov for oppmerksomhet, men det er bare min teori, så jeg skal ikke presse den for hardt.

Jeg synes det ville være helt forkastelig om vi skulle ta fra voldtektsofrene erstatningen og heller kreve inn bøter til staten.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg trur faktisk at det er eit mykje større problem med at voldtekter ikkje blir anmeldt enn at det blir levert falske anmeldelser. Statistikk eg har sett seier vel at fåtallet av voldtekter faktisk blir anmeldt, og enda færre ender med domfellelse, og dermed erstatning. Så eg trur at fenomenet med falske anmeldelser så godt som aldri er motivert ut frå økonomiske motiv, men heller ut frå hevnmotiv e.l.

Forøvrig er det straffbart å levere falsk anmeldelse...
Sitat av Evelen2
Joda, men det tror jeg staten betaler.
At offeret ikke skal betale psykolog er jeg selvsagt enig i.

Cikey: Komenterer ikke slike inlegg.
komentarer som "Idiot!" og "du burde ta både en og to runder med deg selv før du i det hele tatt vurderer å delta i en debatt igjen..." hører ikke hjemme i diskusjonen.
Dette landet har ytringsfrihet, her kan man mene det man vil.
Vis hele sitatet...
Ja, foreksempel som at du er en idiot!
Sitat av Evelen2
Cikey, du mener det er helt greit og levere falske anmeldelser for og få penger?
Hadde ikke penger vert inni bildet hadde man sluppet en del slike tilfeller vil jeg tro.
Voldtekstmenn kunne godt få bot, men pengenne burde gått til staten
Vis hele sitatet...
Normalt sett så gidder jeg ikke kommentere poster fra noen som er født på 90-tallet (stoler aldri på de), men du er helt ute på tur. Voldtektsoffer får ofte psykiske problemer, noe som igjen kan føre til at de blir uføre og ikke kan jobbe. Kan de ikke jobbe, får de heller ikke inntekt. Ingen inntekt og de er på skråplanet.

Jeg skal ikke si meg 100% sikker på dette, men egne erfaringer og observasjoner av staten og måten den dekker utgifter for folk (som trenger det) på er ikke alltid slik man hadde forventet. At det ikke skal være en erstatning for den som blir forulempet er jo helt på trynet. Selvfølgelig skal det svi på pungen (no pun intented) for en som voldtar. Ikke at det kommer til å ha noen større avskrekkelse på de som faktisk gjør det, men det er med på å gi økonomisk støtte til offeret, ikke alle har råd til den beste behandlingen.

På samme måte som når du neste helg går ut, drikker deg full på rusbrus og kanskje blir slått ned, knekker ei tann og må betale en tannlege i dyre dommer. Da vil du selvfølgelig ha erstatning for det du må betale for å ta ut reggisen, og inn igjen med ei ny tann, og så på med reggisen igjen?

Uansett, du kan forsøke å skjule deg bak at "det er et fritt land" og "man kan si hva man vil". Men hvis holdningene dine er like gode når du faktisk trer av mopeden og setter deg inn i en volvo 240, ønsker jeg deg lykke til med livet, Redneck.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei..


Bare en liten oppdatering.

Min sak, som nevnt på side 9 eller ti i denne tråden, er nå oppe og avgjort. Det ble forsøkt på anke i flere instanser, men Høyesterett mente det ikke var grunnlag for ytterligere rettslig behandling etter lagmannsrettens domsfellelse.

For domsfellelse, det ble det. Hun fikk et halvt års ubetinget fengsel. Altså ble straffeutmålingen fra Tingretten skjerpet. Der ble hun dømt til seks måneder, hvorav fem måneder betinget.

Fosøket på anke til Høyesterett på "saksbehandlingsfeil" gikk altså ikke igjennom, og dommen er dermed rettskraftig.

Når det er sagt, så håper jeg VIRKELIG at de som HAR blitt voldtatte ikke lar seg skremme av denne og andre dommer. De som voldtar fortjener virkelig å bli tatt, tiltalt og straffet. For at dette skal skje, så MÅ politiet få bruke de knappe ressursene de har til å etterforske skikkelig, og ikke bruke store deler de nevnte ressurser på oppdiktede historier!

Stå på, jenter! Ta de som fortjener det, og la de som fortjener å gå fri få gjøre nettopp det!
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Dette skjedde med en kamerat av meg også. Saken ble henlagt ettersom jentas forklaring var BS.

Synes jenter som anmelder en fiktiv voldtekt burde blitt straffet skikkelig (Hvis det er 100% klare bevis på at jenta snakker BS osv).

Stå på og anmeld kjerringa!
Sitat av oki Vis innlegg
Jeg har absolutt ingen anger for det jeg skrev. synes alle er alt for lite kritisk til det han forteller om. Hvorfor skulle en jente lyge om noe slikt, og gå så langt med det hvis det bare var en løgn. Hva har hun å vinne på det? Hun har desto mer å tape ryktet hennes, stempel som løgner. Synes folk skal jentenes parti uansett til det motsatte er bevist heller.
Vis hele sitatet...
Når jeg leser slike poster så blir jeg direkte skremt, sinna og flau!
At noen kan være så fantastisk gjennomført dumme i hodet er totalt ubegripelig!
Jeg vet at dette er en gammel post, men når jeg leste dette her kunne jeg rett og slett ikke dy meg.
At det finnes slike meninger rundt om i verden, skjønt veldig spredt så mener jeg at dette alene er en mer enn god nok grunn til oppheve all praksis innen dødsstraff.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg håper virkelig at jenta det gjelder aldri leser denne tråden, for det faktum at store deler av dere "frikjenner" jOkKeJacKaL uten å ane noe om fakta, er helt hårreisende. Jeg er enig i prinsippet om uskyldig til det motsatte er bevist, men dere som beskylder jenta for de groveste ting bør virkelig se dypt inni dere selv og holdningene deres. Forøvrig oppsummerte SalkiN det jeg mener på en aldeles strålende måte.
Vis hele sitatet...
Du motsier deg selv. Hvis du tror på prinsippet om "uskyldig inntill det motsatte er bevist" kan du ikke se det som hårreisende at vi antar hans uskyld til dommen er falt. Tilsynelatende er det eneste som taler mot ham en anmeldelse fra en full, angrende tenåring. Slett ingen grunn til å forhåndsdømme slik som jeg ser det.
Under en slik alvorlig etterforsking skal man opptre høyst profesjonelt, man skal være upartisk og behandle begge parter med den respekten de fortjener.
Det er det norske rettssystemet som har æren av å presentere straff for en av partene, ingen andre.