Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  216 31933
Sitat av PolkagrisLaila
- Men gutter ikke altfor mye fysisk sterke i beruset tilstand, det er jo det saken handler om her.
Vis hele sitatet...
Det spørs på mengden alkohol, samt hvor konsentrert det er.

Sitat av PolkagrisLaila
- Det med at han er frikjent trenger ikke å ha noe med saken å gjøre, er alltid noen som kan ha det i tankene eller utnytte situasjonen hans.
Vis hele sitatet...
Hæ? Saken hans har jo ikke kommet opp for retten enda!

Sitat av PolkagrisLaila
- Ser med tvil på at de kranglet først og så havnet i senga med hevntanker?
Vis hele sitatet...
Dette er selvsagt ville spekulasjoner, siden vi ikke vet hvilken psykisk tilstand hun er i. Det finnes mange sprø mennesker der ute. Denne type anklager vil jo sette sine spor i manns minne, uavhengig av resultat fra retten.
Okei, ser poenget ditt, når du sier det på den måten så er det jo fakktisk jenter som er betroende til noe sån..
Som sagt har jeg ikke lest hele tråden så jeg forstod det bare sån at han ble frikjent av politiet jeg...
Jeg er av oppfatningen at mange voldtektsanklager er falske, men og at mange voldtekter ikke blir anmeldt.

PolkagrisLaila: det kunne vært en venninne som har kranglet osv.. men dette blir litt off-topic.
Hvorvidt trådstarter er skyldig eller ikke er i grunn svært liten vits å diskutere her inne da ingen har noen som helst forutsetnig for å vite noe om det. Det som derimot er interessant er å diskutere saken på et prinsippielt nivå.

Polka: Du burde kanskje lese hele tråden før du antar noe... Jeg ser at også du mener politiet burde vurdert saken før de tok vedkommende inn. Akkurat hvordan mener du politiet skal kunne vurdere en slik sak, kun ut i fra hva fornærmede gråtkvalt forteller, uten å ta vedkommmende inn til avhør? Hva burde politiet gjort anderledes?

EDIT; Bogs: Hva er ditt grunnlag for å si at mange voldtektsanklager er falske?
Sist endret av Cikey; 30. april 2007 kl. 11:12.
Det er min oppfatning, grunnlaget er da basert på media, rykter og andre gode kilder.
Det er med andre ord bare noe du har tatt ut av luften. Greit å vite. Det kunne bidratt til diskusjonen dersom du hadde noe å bygge det på, men svada er ikke fullt så verdifult i en diskusjon...
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Det som jeg ser at min kjære bror Jokke har glemt å ta med her, er at han ble fengslet FØR noen offisiell anmeldelse fant sted. Dvs, han ble dradd ut av huset kl 5 på lørdags morgen for å sitte i avhør. Han fikk derimot ikke bli avhørt fordi han måtte vente på jentens forklaring og det forelå ingen offisiell anmeldelse. Det var jenten(fornærmede) og en venninne av henne som hadde gått til politiet. Hun ville ikke avgi forklaring samme kvelden, fordi hun var trett. Det kan være en ærlig sak, men ser da ikke grunnen til at Jokke skal måtte sitte i buret i mellomtiden.

Anmeldelsen kom inn til politiet rundt klokken 16:00 på lørdags ettermiddag. I mellomtiden hadde Jokke sittet på celle og det er noe som ikke er helt riktig i mine øyne.
Sitat av Cikey
Det er med andre ord bare noe du har tatt ut av luften. Greit å vite. Det kunne bidratt til diskusjonen dersom du hadde noe å bygge det på, men svada er ikke fullt så verdifult i en diskusjon...
Vis hele sitatet...
Internetkrigeren returnerer 2.

Jeg påsto aldri at dette var reele data jeg kom med. Jeg svarte bare på noe flere her har diskutert. Hvorfor må du da komme å lage kvalm?

At du mener at min oppfatning er svada ser jeg på som et personangrep og ber meg frabedt dette i fremtiden. At dette ikke er sant kan du verken avkrefte eller bekrefte. Nå som voldtektssaker har kommet mye i media igjen har gjort at mange har valgt å stå frem som offer, men igjen gjør dette til at flere og flere kommer med feilaktige voldtektsanmeldelser. Mener du at media skriver ting som ikke er sant?
Sist endret av boqs; 30. april 2007 kl. 11:41.
Sitat av Cikey
Polka: Du burde kanskje lese hele tråden før du antar noe... Jeg ser at også du mener politiet burde vurdert saken før de tok vedkommende inn. Akkurat hvordan mener du politiet skal kunne vurdere en slik sak, kun ut i fra hva fornærmede gråtkvalt forteller, uten å ta vedkommmende inn til avhør? Hva burde politiet gjort anderledes?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg burde vell det.
Hvorvidt hun var fornærmet eller ei eller for den saks skyld gråt vet vi ingenting om.
Sån som jeg forstår det annmeldte hun han samme dag, og de burde handlet mye mer rolig så lenge de ikke har hørt hans versjon av saken og har noen bevis.
Jenta kan ha vert beruset da hun kom inn til stasjonen og da burde de vente til de fikk en edru-forklaring av saken?
Jeg er verken advokat eller en utdannet politi så jeg vet rent lite om hvordan en sån sak skal behandles...
Utifra det du sier høres det ut som politiet har brukt sånn texas-metoder (brød, melk, "glattcelle"), og jeg synes du skal klage og om høyst nødvendig gå til rettsak. Politiet hadde ingen grunn til å holde deg anholdt på den måten, uten å ha bevis for det som hun jenta sa. Det er ord mot ord, og da kunne de like så godt ha buret kjerringa inne også, for du kunne ha anmeldt henne for æreskrenkelse. Stå på, om du er uskyldig som du påstår så går det nok din vei!
Sist endret av margido; 30. april 2007 kl. 12:06.
På en måte kan man jo si det er bra de tar slike anklager seriøst, men at sånt som dette kan skje er jo virkelig en skremmende tanke.

Synes du takla dette sterkt. Jeg hadde sannsynligvis frika helt ut om det hadde skjedd med meg, særlig q-tips delen
Hei igjen folkens... Slik det hadde seg da var at festen sluttet kl 02:00 om natten... og da jokke ble vekket 05:00 om morgenen er det noe som sier seg selv.. Jenten var godt beruset da hun forlot festen.. Og gjennomsnittet sier at det tar omtrent 10 timer før alkoholen er ute av blodet.. Det betyr at på de 3 timene mellom festens slutt og jokkes brutale oppvekking er tidspunktet hvor anmeldelsen må ha tatt sted, må jenta ha vært godt beruset!..

Gubbe: Nei de har ikke kranglet før, tviler på de har snakket engang, før på festen!
Det var en grunn til at jeg slo opp med eksen min. Av og til mente hun at jeg hadde sex mot hennes vilje (som kan katergoriseres som voldtekt). Særlig når hun er edru og kledde av meg. Etter å ha lest denne tråden, er jeg glad for jeg slo opp før det førte til noe dumt som dette.

Kan ikke forestille meg hvor jævlig det er å bli anmeldt på noe sånt. Hva vil andre tro egentlig? De som falsk-anmelder er jo like ille som de virkelige voldtektsforbrytere.
Sitat av PolkagrisLaila
Ja, jeg burde vell det.
Hvorvidt hun var fornærmet eller ei eller for den saks skyld gråt vet vi ingenting om.
Sån som jeg forstår det annmeldte hun han samme dag, og de burde handlet mye mer rolig så lenge de ikke har hørt hans versjon av saken og har noen bevis.
Jenta kan ha vert beruset da hun kom inn til stasjonen og da burde de vente til de fikk en edru-forklaring av saken?
Jeg er verken advokat eller en utdannet politi så jeg vet rent lite om hvordan en sån sak skal behandles...
Vis hele sitatet...
For ordens skyld så er fornærmede en teknisk betegnelse. I denne saken er jenta å forstå som fornærmede. Det har ingenting med henne sinnstilstand å gjøre. Hvorfor skal politiet være "rolig" og hva mener du egentlig med det? Jeg mener det er riktig at politiet henter han inn til avhør mens han har situasjonen friskt i minnet. Det er det beste for ham og det beste for politiet. Hvor lenge mener du at de burde vente?

Og til vedkommende som mener at politiet har brukt "texas metoden" og går for ærekrenkelse. Kom ned igjen på landjorden! Han fikk sågar stoppe på en bensinstasjon å kjøpe seg en pølse (på vei fra avhør til ventecelle), og det er i alle fall ikke noe politiet er påkrevd å la ham gjøre.

Alle som mener politiet har vært for grove;
Hvordan mener dere politiet burde behandle en slik sak? Hvor lang tid er det rimelig at det går fra hendelsen til eventuelle avhør, og hvor mye mener dere må til før politiet skal tro på en jente i denne situasjonen?

Bogs:
Det var ikke ment som et personangrep. Jeg belager å ha såret din såre psyke. Og JA jeg mener i aller høyeste grad at media skriver ting som ikke er sant, uten at jeg spesifikt skal si at den eller de sakene du refererer til er oppsinn. Poenget mitt var at en slik påstand kunne vært svært fruktbar for diskusjonen, men man må da ha noe håndfast å bygge den på. Så om dette er din oppfatnig vil jeg oppfordre deg til å dokumentere den (altså vise til disse gode kildene) da det vil være et meget godt utgangspunkt for en videre prinsippiell debatt.
Du skal ikke få anmeldt noen før du er edru.
Du skal heller ikke kunne bli avhørt i beruset tilstand.
Hele situasjonen var ulovlig utført fra politiets side.

Orker ikke finne frem selve lovene for dette siden jeg ikke er serlig flink å lete frem sånne ting.
Og dette er informasjon jeg har fra min advokat.
Cikey: Syns det er ganske banalt aa holde han paa glattcelle i mange timer foer de tar han til avhoer. For det foerste hadde ikke dama anmeldt forholdet enda (hun ble sikkert sendt hjem fordi hun var beruset) og for det andre har det ingen hensikt aa dra han opp klokka 5 om morgenen for aa slenge han i celle og kjoere han frem og tilbake mellom stasjoner.

Det er ikke snakk om at de tok han inn for at han skulle huske, han satt jo paa glattcelle til ca. 1600.

Totalt uverdig og meningsloest mener jeg. Dette blir nesten det samme som aa forhaandsdoeme. Varetektsfengsling i Norge er som tidligere nevnt kritisert, og det er ikke uten grunn!
devotio, jeg er uenig.

La oss tenke oss at han faktisk VAR skyldig. Hvor lenge skulle politiet ventet før de anholdt ham? Til han hadde fått vasket seg grundig, kanskje puttet evnt. sengetøy osv i vaskemaskinen, snakket med venner som ga ham alibi, osv? Nei, dersom han VAR skyldig, så skulle politiet ha reagert akkurat slik de har gjort nå: Kjapt og enkelt, uten å krysse noen grenser, men samtidig la han få vite at han er mistenkt for et forholdsvis alvorlig lovbrudd. Han måtte nødvendigvis sitte på glattcelle til:

- Jenta hadde fått avlevert fullstendig anmeldelse
- Politiet hadde sikret tekniske spor på åstedet
- Gjort preliminære avhør av vitner og lign., uten manipulasjon fra siktede

Så jeg mener at alt har gått helt etter boka (slik den burde følges) i denne saken
Fra førstepost: "Senere da min far kom var ikke advokaten til stede fordi han ikke fant dette nødvendig"

Var ikke det der litt merkelig?
Sitat av oleandreas
Fra førstepost: "Senere da min far kom var ikke advokaten til stede fordi han ikke fant dette nødvendig"

Var ikke det der litt merkelig?
Vis hele sitatet...
Hmm... På en annen side; det er et avhør, hvor han er uskyldig. Hvor mye kan han si, som inkriminerer ham selv? Det er på mange måter rutine for politiet: "Hvem, hva, hvor?". Å ha en advokat til stede hadde nok ikke hjulpet ham så mye uansett. Men dersom det f.eks var et avhør for tyveri av Skrik-bildet, hvor personen VAR skyldig, da kunne det nok vært greit å ha en advokat til stede - som sørget for at den tiltalte ikke ble "satt fast" av noen kinkige spørsmål.
Sitat av Stormen
devotio, jeg er uenig.

La oss tenke oss at han faktisk VAR skyldig. Hvor lenge skulle politiet ventet før de anholdt ham? Til han hadde fått vasket seg grundig, kanskje puttet evnt. sengetøy osv i vaskemaskinen, snakket med venner som ga ham alibi, osv? Nei, dersom han VAR skyldig, så skulle politiet ha reagert akkurat slik de har gjort nå: Kjapt og enkelt, uten å krysse noen grenser, men samtidig la han få vite at han er mistenkt for et forholdsvis alvorlig lovbrudd. Han måtte nødvendigvis sitte på glattcelle til:

- Jenta hadde fått avlevert fullstendig anmeldelse
- Politiet hadde sikret tekniske spor på åstedet
- Gjort preliminære avhør av vitner og lign., uten manipulasjon fra siktede

Så jeg mener at alt har gått helt etter boka (slik den burde følges) i denne saken
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener. Voldtektssaker er generelt vanskelig å bevise, nettopp fordi jenta (eller gutten) ikke anmelder saken med en gang. Uansett syns jeg det er uetisk å plassere noen i en celle uten å gjøre noe mer med det. De kunne ha tatt testene og sendt han hjem i påvente av at anmeldelsen skulle komme inn.

Hvis man er interessert i å oppklare saken bør man altså gjøre akkurat slik de har gjort da tiden vil gjøre det vanskeligere å bevise voldtekten. Jeg er litt mer "human" og ønsker at ting skal gjøres etisk, og det er ikke etisk riktig å slenge noen på en celle uten anmeldelse. Dette mener jeg også menneskerettighetskonvensjonen sier som Norge skal følge.
Du har nok helt sikkert opplevd hele saken som for jævlig jOkKeJacKaL. Jeg vet enda ikke om du er så uskyldg, men som stormen sa så flott, la oss for diskusjonens skyld si at du er det. Stormen har rett, det er sikkert jævlig å bli beskyldt for noe man ikke har gjort, men det må være enda værre å ikke bli trodd i si f.eks en voldtektsak.
Si at du har ei søster som sier at hun er blitt voldtatt, hun drar til politiet og anmelder fyren. Hva hadde du forventet at purken skulle gjøre ? Jeg hadde forventet at de gjorde akkurat slik de gjorde mot deg. At de tok alle steg nødvendige for å sikre så mye bevis de kunne. At de dregde en potensielt skyldig voldtektsmann ned til avhør. Jeg mener ikke du har lidd unødvendig mye.

Du har malt et fint bilde om din uskyld, og veldig mange her tror på din deg ut fra at de ikke har noen tidligere erfaring om deg, og at de bare har ditt perspektiv i saken. Hadde dama kommet på nFF og laget en tråd om samme sak, like lang og velformulert som din, så er jeg ganske sikker på at du hadde blitt omtalt som en jævla voldtekter som vi burde ha kappet ballene av. Men uansett, la oss si at du er skyldig, og at du hadde sex med jenta enten med makt eller at hun ikke var bevist. Hun anmelder deg, og politiet henter deg til avhør. Du påberober deg din uskyld, som jeg er sikker på at veldig mange andre skyldige før deg også har gjort, og politiet har ikke nok bevis så de må henlegge saken. Og jenta sitter igjen som et offer, men i offentligheten sine øyne som en "bad guy" som ødelegger livene til andre ved å rope voldtekt uten grunnlag. Dette mener jeg er 10 ganger mere jævlig enn hva du har opplevd ! Og bli utsatt for en slik handling for så å ikke bli trodd/få dømt den skyldige, kan ikke sammenlignes med det du opplever som urettferdig behandlet av politiet.

Jeg er glad for at jenter lett kan anmelde gutter for voldtekt, og at systemet som er der for å ta de skyldige handler raskt og effektivt. Såklart vil det forekomme saker der jenter anmelder noen for voldtekt der det ikke finnes et snev av sannhet. Det er som alle andre ting ikke perfekt, men det beste vi har til dags dato som funker. Og etter all media hysteri om alle voldtektene som har skjedd i oslo og andre storbyer disse siste månedene, så er jeg ikke overraska over at politiet i et tett sted handler raskt og uten "nåde" på en sak der ei jenta kommer inn midt på natta og vil anmelde noen for voldtekt.

Nei jeg synes ikke synd på deg. For jeg har ingen anelse om du er skyldig eller uskyldig. Alt du til nå har opplevd er et lit såret ego. Jeg velger heller å sympatisere med dama som føler seg så krenket at hun følte at det var grunn nok for å anmelde deg for voldtekt.
Sist endret av SalkiN; 30. april 2007 kl. 17:00.
Sitat av SalkiN
Nei jeg synes ikke synd på deg. For jeg har ingen anelse om du er skyldig eller uskyldig. Alt du til nå har opplevd er et lit såret ego. Jeg velger heller å sympatisere med dama som føler seg så krenket at hun følte at det var grunn nok for å anmelde deg for voldtekt.
Vis hele sitatet...
Ut ifra det som vi er blitt fortalt, så handler dette om en uskyldig mann. Og ikke en voldtatt kvinne. Du sitter jo her å forsvarer angrende jenter, ikke voldtatte jenter. Der er en stor forskjell altså. Så klart han har lidd unødvendig mye om han er uskyldig.
virker ikke helt som folk vet hvor jævlig glattcella egentlig er når du er våken, spesielt med alle tankene han må ha hatt i hodet der å da.
Bagster's Avatar
Trådstarter
Sitat av oleandreas
Fra førstepost: "Senere da min far kom var ikke advokaten til stede fordi han ikke fant dette nødvendig"

Var ikke det der litt merkelig?
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at advokaten vet hva han gjør. Det var uansett ikke nødvendig å ha en advokat tilstede, når jeg tenker meg om i etterkant. For meg var det å forklare i mine øyne hva som skjedde på det aktuelle tidspunkt, noe jeg ikke trengte advokat tilstede for å gjøre.

stormen forklarer det ellers ganske bra i sitt innlegg.

Sitat av SalkiN
Jeg er glad for at jenter lett kan anmelde gutter for voldtekt, og at systemet som er der for å ta de skyldige handler raskt og effektivt. Såklart vil det forekomme saker der jenter anmelder noen for voldtekt der det ikke finnes et snev av sannhet. Det er som alle andre ting ikke perfekt, men det beste vi har til dags dato som funker. Og etter all media hysteri om alle voldtektene som har skjedd i oslo og andre storbyer disse siste månedene, så er jeg ikke overraska over at politiet i et tett sted handler raskt og uten "nåde" på en sak der ei jenta kommer inn midt på natta og vil anmelde noen for voldtekt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er du glad fordi jenter lett kan anmelde gutter for voldtekt? Jeg har ikke kilder, men jeg har lest at det bare er 10% av voldtektsaker der "siktede" blir straffet. Da er det enten mange jenter som legger inn falske anmeldelser, eller usannsynlig mange voldtektsforbrytere som går løs. Uansett vei - så er det noe som er/blir gjort på en feil måte her.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at politiet skal handle uten "nåde." Kan du utdype det?


Sitat av SalkiN
Nei jeg synes ikke synd på deg. For jeg har ingen anelse om du er skyldig eller uskyldig. Alt du til nå har opplevd er et lit såret ego. Jeg velger heller å sympatisere med dama som føler seg så krenket at hun følte at det var grunn nok for å anmelde deg for voldtekt.
Vis hele sitatet...
Jeg forventer ikke heller å bli synes synd i. Men du motsier deg selv her når du sier at du har ingen anelse om jeg er skyldig eller uskyldig. Da sier du at du stiller deg uvitende og objektiv - slik tolker jeg det. Når du da kommer og sier at du velger å sympatisere med jenten og forsvarer hennes anmeldelse mot meg har du insinuert at jeg er skyldig.

Men:

Jeg er ikke interessert i å ha videre diskusjon om akkurat dette. At du har din mening om saken er helt grei, men jeg har, som sagt før, gjort det tydelig at jeg IKKE ønsket at dette skulle bli en diskusjon om at jeg var uskyldig eller skyldig, ettersom diskusjonen ikke har noen som helst innvirkning på utfallet av saken min.
Sist endret av Bagster; 30. april 2007 kl. 17:53.
Sitat av jOkKeJacKaL
Hvorfor er du glad fordi jenter lett kan anmelde gutter for voldtekt? Jeg har ikke kilder, men jeg har lest at det bare er 10% av voldtektsaker der "siktede" blir straffet. Da er det enten mange jenter som legger inn falske anmeldelser, eller usannsynlig mange voldtektsforbrytere som går løs. Uansett vei - så er det noe som er/blir gjort på en feil måte her.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at politiet skal handle uten "nåde." Kan du utdype det?
Vis hele sitatet...

Jeg er glad for at jenter lett kan anmelde gutter av den enkle saken for at veldig mange voldtektsaker går uløst/urapportert av den enkle grunnen for jentene/damene/kvinnene ikke klarer/er istand til å anmelde saken pga. sakens intime krenkelser. Derfor burde systemet være satt opp slik at de utsatte (i denne sammenhengen, de voldtatte kvinnene) kan enklest mulig komme frem med sin sak slik at de skyldige kan bli tatt. Det siste som skal stoppe en kvinne (eller mann for den saks skyld) ved å rapportere en voldtekt er at systemet er for vanskelig og håndtere.

Det at bære 10% av voldteksaker blir løst burde ikke være et poeng du bruker for forsvare din _påstand_ om det er mange jenter som legger inn falske anmeldelser. Det vil såklart forekomme at falske saker blir anmeldt. Men dette gjelder bare ikke ved voldtektsaker. Jeg vil heller lene meg mot din siste påstand, om at det er veldig mange voldtektsforbrytere som går løs. Jeg har store problemer med å forestille meg at, la oss si, 50% av alle voldteksaker som blir anmeldt er falske.

Det jeg mener med at politiet skal handle uten "nåde" er som devotio og stormen prater om i post 66 og 67. Føler at de 2 postene burde forklare hva jeg mener ganske enkelt. Forstår du meg enda ikke så si ifra. Så skal jeg utdype.


Sitat av jOkKeJacKaL
Jeg forventer ikke heller å bli synes synd i. Men du motsier deg selv her når du sier at du har ingen anelse om jeg er skyldig eller uskyldig. Da sier du at du stiller deg uvitende og objektiv - slik tolker jeg det. Når du da kommer og sier at du velger å sympatisere med jenten og forsvarer hennes anmeldelse mot meg har du insinuert at jeg er skyldig.
Vis hele sitatet...
Jeg kan skjønne at du blir forvirret. Du kan se på det at jeg sympatiserer med jenten som en konklusjon etter å ha skrevet posten min. Kanskje det var en feil måte å legge opp min post, men det var slik jeg følte det når jeg skrev. Som du selv sier så mener du at jeg stiller meg objektiv og uvitende til din skyldighet i denne saken, men at jeg forsvarer jenta og dermed insinuerer at du er skyldig, er din tolkning. Det jeg skrev i mitt andre avsnitt var "la oss si du er skyldig". Det jeg gjorde da var å lage en fiktiv "historie"/et fiktivt scenario. Kanskje jeg skrev dårlig, slik at du ikke oppfattet dette. Men det var vertfall slik jeg mente det. I mitt siste avsnitt derimot kommer jeg fram til en konklusjon, som jeg fortsatt står fast ved, og det er at du har hatt sex med ei jente som anmeldte deg for voldtekt. Nå som jeg har valgt å "forsvare"/"sympatisere" med jenta, så mener jeg at noe må ha gått galt under selve akten, fordi hun følte det som voldtekt. Bare fordi du ikke følte det slik, betyr ikke at du er uskyldig. Jeg påstår heller ikke at du har voldtatt henne i den forstand at du holdt henne nede og fysisk trengte deg på henne ved hjelp av ren fysisk makt, der hun hylte, skreik og slo og kjempet for harde livet for å få deg bort. Dette er nok ikke den eneste definisjonen på voldtekt.

Sitat av jOkKeJacKaL
Men:

Jeg er ikke interessert i å ha videre diskusjon om akkurat dette. At du har din mening om saken er helt grei, men jeg har, som sagt før, gjort det tydelig at jeg IKKE ønsket at dette skulle bli en diskusjon om at jeg var uskyldig eller skyldig, ettersom diskusjonen ikke har noen som helst innvirkning på utfallet av saken min.
Vis hele sitatet...
Hva er det du er ute etter da ? Du skriver din historie om at du ble anklaget for en voldtekt, hentet av politiet, ble tatt bevis av, avhør osv. Hva trur du kommer til å skje ? Du klager ikke på at folk synes synd på deg siden du har gått igjennom så mye forferdelige ting som du selv sier. Noe som tilsier at de tror på deg og din uskyld, da sier du takk. Men når jeg kommer inn på at du kanskje ikke er så uskyldig, så vil du at dette ikke skal bli en diskusjon på om du er skyldig eller ikke. Sorry, slik funker det ikke. Når lager en slik tråd, og skriver selv om din uskyld, så må du forvente at noen kommer til å stille spm. ved den. Og argumentasjonen på at det å diskutere din uskyld eller skyldighet ikke er nødvendig siden det ikke har noen innvirkning på uftallet av saken, er for meg totalt latterlig. Ingenting som er sakt eller kan bli sakt i denne tråden kan ha innvirkning på utfallet av saken din. Vist du bare laget denne tråden for å "klarne opp i ditt eget hode" så skulle du heller ha skrevet en blog, eller i en dagbok. Ikke på et forum det hovedpoenget med å lage tråder er å diskutere selve saken. Og i denne tråden, så mener jeg at din skyld eller uskyld er et relevant tema.
Hadde du bare ønsket å diskutere, si "Hvor enkelt det er for jenter å fucke opp gutters liv ved å anmelde dem for voldtekt" så skulle du ikke formulert førsteposten din slik du gjorde. Og til og med i en slik diskusjon (Hvor enkelt det er for jenter å fucke opp gutters liv ved å anmelde dem for voldtekt) så hadde spørsmålet om skyld og uskyld også kommet opp, selvsakt ikke rettet mot deg og din sak direkte. Og siden du tydeligvis ikke ønsket det, så skulle du ikke ha skrevet alt du gjorde.
Sist endret av SalkiN; 30. april 2007 kl. 19:20.
Dette er jo helt klart frustrasjon fra en beruset ung jente.. Gå til sak mot henne og slakt kvinnemennesket.

Nå går jeg selvfølgelig ut i fra at du er uskyldig, men som kisen allerede har postet lengre oppe. Det er ikke logisk at du er skyldig.. Men om du er det, så vil jeg gjerne skyte kneskålene dine

SalkiN: Du er faen meg helt på jordet.. Nuf' said.

Og du som kaller homofile for "sopere" mørkhudete for "niggere", that's right - du er helt klart en liten guttunge som leker tøffing. Det passer ikke inn her..
Sist endret av handy.; 30. april 2007 kl. 19:31.
Jeg håper virkelig at jenta det gjelder aldri leser denne tråden, for det faktum at store deler av dere "frikjenner" jOkKeJacKaL uten å ane noe om fakta, er helt hårreisende. Jeg er enig i prinsippet om uskyldig til det motsatte er bevist, men dere som beskylder jenta for de groveste ting bør virkelig se dypt inni dere selv og holdningene deres. Forøvrig oppsummerte SalkiN det jeg mener på en aldeles strålende måte.
Sitat av devotio
Jeg skjønner hva du mener. Voldtektssaker er generelt vanskelig å bevise, nettopp fordi jenta (eller gutten) ikke anmelder saken med en gang. Uansett syns jeg det er uetisk å plassere noen i en celle uten å gjøre noe mer med det. De kunne ha tatt testene og sendt han hjem i påvente av at anmeldelsen skulle komme inn.
Vis hele sitatet...
Og de kunne avhørt han med en gang. ingen grunn til å vente. hvorfor vente til hun har forklart seg?. alt blir jo tatt opp på bånd, så de kunne jo bare spillt det av senere. og sendt han hjem. hvis han er uskyldig, stikker han jo ikke av, så det kan være godt bevis på at han er uskyldig.
Sitat av Stormen
Hmm... På en annen side; det er et avhør, hvor han er uskyldig. Hvor mye kan han si, som inkriminerer ham selv? Det er på mange måter rutine for politiet: "Hvem, hva, hvor?". Å ha en advokat til stede hadde nok ikke hjulpet ham så mye uansett. Men dersom det f.eks var et avhør for tyveri av Skrik-bildet, hvor personen VAR skyldig, da kunne det nok vært greit å ha en advokat til stede - som sørget for at den tiltalte ikke ble "satt fast" av noen kinkige spørsmål.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke kun skyldige som bruker advokat...

Sitat av DonTomaso
Jeg håper virkelig at jenta det gjelder aldri leser denne tråden, for det faktum at store deler av dere "frikjenner" jOkKeJacKaL uten å ane noe om fakta, er helt hårreisende. Jeg er enig i prinsippet om uskyldig til det motsatte er bevist, men dere som beskylder jenta for de groveste ting bør virkelig se dypt inni dere selv og holdningene deres. Forøvrig oppsummerte SalkiN det jeg mener på en aldeles strålende måte.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg, men jeg finner det ganske forståelig. De leser jo kun en side av saken, dermed skriver de ut i fra det de vet, og tenker ikke over det faktum at en sak alltid har to sider.
Sitat av DonTomaso
Jeg håper virkelig at jenta det gjelder aldri leser denne tråden, for det faktum at store deler av dere "frikjenner" jOkKeJacKaL uten å ane noe om fakta, er helt hårreisende. Jeg er enig i prinsippet om uskyldig til det motsatte er bevist, men dere som beskylder jenta for de groveste ting bør virkelig se dypt inni dere selv og holdningene deres. Forøvrig oppsummerte SalkiN det jeg mener på en aldeles strålende måte.
Vis hele sitatet...
Regner med at alle som skriver det, meg inkludert, tar forbehold om at han faktisk er uskyldig. Kommentarene har her blitt veldig generele.
Det er alfa omega at politet kan få tatt prøver av siktede. Uansett skyldig eller uskyldig.
Jeg trenger ikke ta stilling til om jokkejackal er skyldig eller ei for å kunne gi litt støtte her. Jeg har litt under et år igjen av studiet mitt og deler en leilighet med en vektløfter i det skjønne utland. Før påske hadde vi en fest hvor roommaten (som løfter glatt 120kg*12 reps) klarer kunststykket å bli både kåt og dritings. Alle som doper ned hjernen sin kommer til et punkt hvor de ikke klarer å hemme følelsene sine, det gjelder også folk som får narkose, hvis noen har lest donaldtegneserier og sett hvordan han blir spent fast i senga. Sånn gjorde de det før en lærte å gi ordentlig anestesi. Ergo kan alle som drikker nok bli hissige, aggressive og voldta. Det er et tankekors som mange gutter burde tenke over.

Vel, jeg skjønte tidlig hva som foregikk og forsøkte å få dama hjem. Det var et styr med såpass agressiv og dritings kraftutøver, måtte lirke og lirke, men fikk dem ut døra. Dumme dama ventet så lenge på at typen skulle hente henne, men det var ingen lur ide. Jeg var bare utrolig glad for at vi klarte å redde oss unna en voldtektssak, for det er så jævlig fort gjort. Jeg vil også tilføye at typen jeg bor sammen med er en veldig ålreit type å ha med å gjøre til daglig. Men det spiller ingen rolle hvis du drikker nok.

Jeg sier ikke at dette skjedde i denne saken. Men jeg sier det til ettertanke, for jeg tror det er viktigere for publikum her, enn å kun diskutere hvem som egentlig har skyld i hva som har skjedd.

Nå har jeg ikke noe peil på sånn crossing jordan rettsmedisin, men å påvise samleie beviser ikke voldtekt. Burde de ikke sjekke hud under fingerneglene, tegn på kamp osv? Da bør du eventuelt ha en sadomasochistisk forklaring i bakhånd, eller rough sex.

Når dette er over, så er moralen at en ikke bør være superdrita når en tar med seg damer hjem, for a) da gjør du dustete ting, b) du får et troverdighetsproblem i retten.

Skriv opp bekymringene dine, hva du er redd for at kan skje, still advokaten spørsmål, og gi advokaten det han trenger.

Lykke til!!
Sist endret av kardemommeby; 1. mai 2007 kl. 01:09.
Sitat av Stormen
Hvor lenge skulle politiet ventet før de anholdt ham? Til han hadde fått vasket seg grundig, kanskje puttet evnt. sengetøy osv i vaskemaskinen, snakket med venner som ga ham alibi, osv?
Vis hele sitatet...
Bare lurer på en ting. Prøver de tar av ham (fra de edlere deler) er vel utelukkende for å påvise et samleie (såfremt kondom ikke var i bruk, noe jeg tviler litt på). Hva hjelper det vel da å vaske seg? Man finner vel spor av ham i jenta.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Hvordan oppførte politifolkene seg? Var de proffe og behandlet deg som en anklaget eller som en voldtektsforbryter? Bo Vegeir kommer vel ann på om den påståtte voldtenkten skulle ha blitt "fullbyrdet" eller ikke.

Men jeg skjønner godt at jokke ble tatt inn til avhør når det var klart at han hadde hatt sex med "fornærmede".
Det den uskyldige oppfatter som trakassering er desverre et "nødvendig onde" for at den skyldige skal kunne bli dømt.


Men for det første burde det være mulig å droppe den krenkende underlivsundersøkelsen hvis man i sin forklaring bekrefter at man har hatt samleie.

For det andre, slik jeg har forstått det, ble du holdt i 35 timer ?!!? Avhørt i 5-6 timer, og holdt varetektsfengslet så du kunne avhøres i 5-6 timer igjen neste dag??

Fikk du aldri middag den første dagen? Nå har det seg slik at man har rettigheter, selv i en slik situasjon. En av dem er retten til å nekte avhør. Nå er det jo den uskyldiges egen interesse å belyse sin uskyld, men det burde kunne være gjort på noen timer.
Å sitte i timesvis utover natta for å bevise egen uskyld er ikke i den uskyldiges interesse. Det må jo føles helt for jævlig...
Sitat av KalleKicx
For det andre, slik jeg har forstått det, ble du holdt i 35 timer ?!!? Avhørt i 5-6 timer, og holdt varetektsfengslet så du kunne avhøres i 5-6 timer igjen neste dag??
Vis hele sitatet...
En del av den tiden går jo rett og slett med på å a) vente på å bli edru selv, og b) vente på at dama skal bli edru, for å så avlegge forklaring. Samtidig er det jo viktig for politiet å få tatt inn en siktet så fort som mulig slik at de får tatt disse prøvene, og å slippe ham ut igjen etterpå kan vel føre til at det er veldig fristende å ta en telefon til jenta. Men for all del, høres veldig mye ut med 35 timer.

Stormen:
Om jeg hadde vært i samme situasjon hadde jeg nok insistert på å ha hatt med en advokat. Dette blir jo din forsvarer, og jeg ville annsett det som en stor fordel om han også var med på avhørene. Ikke nødvendigvis fordi han på noe tidspunkt må gripe inn, men han får da være med, og får også hørt hele forklaringen. Dessuten er han dreven i dette "spillet", og har langt mer peiling enn en normal siktet med tanke på pauser osv. Jeg ser ingen grunn til at han _ikke_ skulle vært med ihvertfall.
Håper det ordner seg for deg jockejackal. Hvis du er uskyldig. En kar som står meg nær opplevde det samme, men hu dama trakk anmeldelsen etter at vi hadde tatt en prat med familien hennes.
dette e jo rett og slett sjukt, kordan kan du hevde din uskyld etter det du har gjort. Eg bare sier at det kommer til å konsekvenser for deg... håper du innser ka du har gjort!!!!

mangehar tenkt å banke livskiten ut av deg og det håper eg de gjør! Du skriver om kor fæælt du har hatt det i fengsel med, tørre brunost skiver og melk, tenk kordan hun har det fuckface.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
oki: Vel, la det være opp til domstolene å avgjøre hvorvidt han er skyldig eller ikke. Vi tror vel på uskyldig til det motsatte er bevist og så videre?
Jo selvsagt kan vi det , men eg kjenner hun som ble utsatt og alt hun ville alldri gått så langt med det hvis ikke det hadde vært reel!
o shit waddup
La meg sitere den første posten i tråden:
Sitat av jOkKeJacKaL
Jeg er ikke interessert i diskusjon om jeg kan være skyldig eller ikke. Folk kan spare seg for å forklare meg at jeg må se ting fra jenten sin side og så videre, ettersom jeg er 100% sikker i min uskyld.
Vis hele sitatet...
Takk for meg. Kan vi vennligst se helt bort ifra å diskutere dette nå? Denne tråden var faktisk interessant helt til folk begynte å peke og anklage.
Sitat av oki
Jo selvsagt kan vi det , men eg kjenner hun som ble utsatt og alt hun ville alldri gått så langt med det hvis ikke det hadde vært reel!
Vis hele sitatet...
Ingen bryr seg, for å være helt ærlig. Dette er en diskusjon om noe helt annet, og på internett er det faktisk ikke noe annet enn en persons ord mot en annens. Hva vil du vi skal gjøre med saken?
Sist endret av ulldott; 1. mai 2007 kl. 15:29.
Sitat av oki
Jo selvsagt kan vi det , men eg kjenner hun som ble utsatt og alt hun ville alldri gått så langt med det hvis ikke det hadde vært reel!
Vis hele sitatet...
Bestem deg for om du vil skrive nynorsk eller bokmål!

Om du dømmer han før du har hørt begge sider og vurdert begge sider syns jeg du er en drittsekk.

Begge parter har en mulighet til å manipulere. Jenta kan si at det var voldtekt og få alle vennene til å tro på det (de var der jo tross alt ikke). Gutten kan likedans si at det ikke var voldtekt og får vennene sine til å tro på det (nok en gang, det var jo ingen andre der).

Det er ikke vanskelig å manipulere noen, i alle fall ikke om du går inn for det!

Jeg for min del regner alle som uskyldige inntil det motsatte er bevist.
Sitat av oki
altså helt enig at det blir bare ord mot ord. Men bevisene peker jo mot han. Skriver på dialekt hvis det plager noen så fuck off liksom.
Vis hele sitatet...
Les reglene spesielt §§ 5 og 6. Og fuck off liksom.
Sitat av oki
altså helt enig at det blir bare ord mot ord. Men bevisene peker jo mot han. Skriver på dialekt hvis det plager noen så fuck off liksom, men har fått hørt hennes versjon og det holder plenty,....og ka e' alt det pisset om at jenter kan ødelegge en gutts liv , ved å bare rope voldtekt, det sker sikkert i sjeldne tilfeller. Tenk heller på jentene her ka de gpr igjennom, og kordan deres forhold til samleie blir etter et slikt overgrep.

helt ærlig ble eg bare pisst på det han hadde skrevet, og vinklingen hannes om kor fælt han hadde hatt det når jenten faktisk e blitt voldtatt
Vis hele sitatet...
Les reglene, http://www.freakforum.nu/index.php?p=regler
Om du gjør som de sier bryr jeg meg ikke.

Du sier selv at det blir ord mot ord, antar du er bedre kompis med dama enn med denne typen. Naturligvis tror du mer på dama da, men jeg ville vært litt forsiktig med å komme med slike kommentarer. Å forhåndsdømme noen er ikke noe kult det heller. Med mindre du satt vet siden av dama når hun ble voldtatt syns jeg du skal vurdere litt om det faktisk kan være en mulighet for at begge snakker sant? Er et kjent under at kvinnfolk og mannfolk ikke snakker samme språk hele tiden.
Sitat av oki
Skriver på dialekt hvis det plager noen så fuck off liksom
Vis hele sitatet...
For det første, vil du ha frem et synspunkt så lønner det seg å argumentere saklig. Å be folk om å Fucke off er ikke en bra start.

Nr 2. Om det plager noen? Ikke meg personlig, men det er trossalt mot reglene for forumet.

Edit: En smule treg der.. 3 stk før meg,..
Sist endret av Duckyuck; 1. mai 2007 kl. 15:48.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
oki: Du skriver ikke dialekt på dette forumet, så enkelt er det. Jeg vil fortsette og slette poster som er skrevet på dialekt.
Sist endret av m0b; 1. mai 2007 kl. 15:50.
Så det er altså fullstendig greit at 90% i denne tråden tydeligvi synes at fyren er uskyldig, og tildeler kvalitetpoeng i hytt og pine for å støtte opp om ham, men så lenge en person (oki) sier det motsatte er det helt galt? Man skal ikke forhåndsdømme, men å forhåndsfrikjenne er greit? Dobbeltmoralen er overveldende.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Uskyldig til det motsatte er bevist er vel det samme som å frikjenne til det motsatte er bevist? Det er HUN som kommer med en anklage her DonTomaso, han forteller bare sin side. Personlig tror jeg ingenting og bryr meg jævla lite uansett, men jeg stoler på at domstolene finner ut i alle fall noelunde hva som er rett og galt, og dømmer etter beviser og logikk og *ikke* følelser.
Sitat av DonTomaso
Så det er altså fullstendig greit at 90% i denne tråden tydeligvi synes at fyren er uskyldig, og tildeler kvalitetpoeng i hytt og pine for å støtte opp om ham, men så lenge en person (oki) sier det motsatte er det helt galt? Man skal ikke forhåndsdømme, men å forhåndsfrikjenne er greit? Dobbeltmoralen er overveldende.
Vis hele sitatet...
For det første er det ingen her som forhåndsfrikjenner. Eller det burde i alle fall ikke vært det. Han sier jo i første post at han ikke vil ha en diskusjon om han er skyldig eller ikke. Han skriver sin historie der han hevder 100% uskyld. Det er jo ut i fra denne vi må hente vår info. Diskusjonen er jo egentlig om han ble behandlet rett, og om det er for enkelt for jenter å rope voldtekt.

Grunnen til at Oki's poster i mine øyne er gale, er at de kvalifiserer tilnærmet mot direkte personangrep: "Det er mange som vil banke deg, og jeg håper de gjør det." og "Fuckface."
Sist endret av Duckyuck; 1. mai 2007 kl. 16:20. Grunn: Ufullstendig setning
Jeg har absolutt ingen anger for det jeg skrev. synes alle er alt for lite kritisk til det han forteller om. Hvorfor skulle en jente lyge om noe slikt, og gå så langt med det hvis det bare var en løgn. Hva har hun å vinne på det? Hun har desto mer å tape ryktet hennes, stempel som løgner. Synes folk skal jentenes parti uansett til det motsatte er bevist heller.