Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3228
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har snakket med flere som mener at det ofte har gått for langt om man en dag velger å starte dagen med rus.
Feks å sette seg på terassen og fyre kl 10.00 på en lørdag.
Men å fyre en sent på kvelden er tydeligvis mye mere akseptabelt.

Selv røyker jeg når og hvor jeg vil, så jeg gir faen.
Men de jeg har diskutert dette med mener det om de aller fleste substanser.

Men når man ruser seg tett på leggetid så forstyrrer dette søvnen, å da burde det jo egentlig være helt motsatt?

Hvorfor er det mere akseptabelt å forstyrre søvnen sin, sitte oppe til sent og våkne hangover enn å starte så tidlig som mulig for å lande utover ettermiddagen og ha en natt med mye bedre kvalitet søvn?

Hadde jeg kommet drita hjem kl.12 på en lørdag så hadde jeg nok fått noen blikk av de hjemme.

Hva tenker dere?
Er glad i å gå på stampuben. Tar heller øllene mine på en tirsdag 10-12 til 3-4 tiden, liker ikke kvelden i helgene med full tut og kjør. For mye bråk.
Sitter hjemme nå. Akkurat stått opp og fyret litt rent på en «vape» (blir bare aske igjen, så er elektrisk røyking, he he) og hadde heldigvis en pils i kjøleskapet! Digg, min yndlingscombo; bønne og pils!

Mvh
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Er glad i å gå på stampuben. Tar heller øllene mine på en tirsdag 10-12 til 3-4 tiden, liker ikke kvelden i helgene med full tut og kjør. For mye bråk.
Sitter hjemme nå. Akkurat stått opp og fyret litt rent på en «vape» (blir bare aske igjen, så er elektrisk røyking, he he) og hadde heldigvis en pils i kjøleskapet! Digg, min yndlingscombo; bønne og pils!

Mvh
Vis hele sitatet...
Er selv veldig enig, det å være rusa på dagen når man er uthvilt og kvikk gir en bedre rus mener nå jeg. Drikker jeg eller røyker jeg på dagen så kan jeg faktisk farte ganske lenge rundt før jeg blir sliten og trøtt.

Klart deilig å slappe av etter en lang dag med noe godt innabords på kvelden, men da er det ikke lenge før hodet skriker "legg deg, du er trøtt" også orker man ikke så mye.

Selv heavy heavy indica kan jeg konsumere mengder av på dagtid uten at jeg blir plagsomt søvnig.

Er det sent på kvelden så blir de fleste veldig trøtte og slitne selvom de er edru.
Men om det er sent på kvelden og man er høy så mener de fleste at det kun er hasjen sin skyld




Mvh. Aduvans, takk for meg.
Akkurat som at du kan ha kontroll selvom du ruser deg på dagen, kan du miste kontrollen av å ruser deg på kvelden. Å ha kontroll er ikke definert av når på døgnet!
Det aller beste er jo en J tidlig på morgen, pleier stå opp samme tid som jeg skal på jobb i helgene, men stikker og tar meg en J og nyter en god frokost.

Nice og få opp på kvelden også men det er jo typisk at man blir grisetrøtt etter en litt for stor en etter en lang dag og sovner i sofan.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg bodde i kollektiv så røyket jeg hasj vær dag, så tidlig som mulig. Han ene som bodde der likte ikke hasj, men å drikke seg drita tidlig på en onsdag var helt okei. Han gutten var lost cause for å si det mildt begynte plutselig å lage mat når han var shitfaced og fant ut at han ikke orket mat allikevel og lot det bare sto i ovnen å nesten ta fyr. Noen folk ass, trodde jeg var ille liksom
Godt med litt edibles på morran. Får jo en fin mellow effekt av å bruke det tidlig /dagtid. Det hjelper
ITT: arbeidsløse stonere.

Neida, joda.
Jobb og rus hører ikke sammen, så gjerne ta en feit j på verandaen kl 10.

Jeg er en av de som kan ta en nattings, etter alle dagens gjøremål er unnagjort. Først etter sånn kl 21 på kvelden får jeg min "egentid". Dvs at jeg er en helt vanlig borger, som kan unne meg litt rus/avkobling på kvelden.

Men personlig så verken klarer eller orker jeg å være rusa en hel dag. Det blir for lenge. Gjør jeg det på kvelden får jeg en smooth overgang til nattesøvnen.
Sist endret av Superspurv; 23. juni 2023 kl. 11:10.
Bare tull. Morningen er ett av de beste tidspunktene å begynne rusinga på.
Tror stigmaet mot rus tidlig på dagen er fordi det blir lett å tenke at da har rusen tatt veldig stor plass, om noen starter dagen med rus. Da er det kanskje ikke plass til særlig mye annet i livet. En som ruser seg på kveldstid har kanskje et mer normalt liv, med jobb, familie og hobbyer. En som ruser fra tidlig morgenstund har kanskje rus som jobb, hobby og omgåes kanskje i stor grad rusmiljø.

Er jo ikke lett for vanlige folk å vite hvordan innholdet i dagen ser ut for en som starter dagen med rus, derfor tror de tenker det verste og det blir et stigma.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg anbefaler ikke å røyke J før jobb bare på grunn av tiden går MYE saktere, og man blir automatisk asosial blant nyktre kollegaer og kunder. Da er det bedre å vente til dagens gjøremål er unnagjort, føles mye bedre også
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tror stigmaet mot rus tidlig på dagen er fordi det blir lett å tenke at da har rusen tatt veldig stor plass, om noen starter dagen med rus. Da er det kanskje ikke plass til særlig mye annet i livet. En som ruser seg på kveldstid har kanskje et mer normalt liv, med jobb, familie og hobbyer. En som ruser fra tidlig morgenstund har kanskje rus som jobb, hobby og omgåes kanskje i stor grad rusmiljø.

Er jo ikke lett for vanlige folk å vite hvordan innholdet i dagen ser ut for en som starter dagen med rus, derfor tror de tenker det verste og det blir et stigma.
Vis hele sitatet...
Veldig godt skrevet.
Det går ann å få gjort ting selv om man er rusa. Man spiser og betaler regninger og vasker opp å går på do å møter venner og sender brev og drar på ferie selv om man liker å være rusa lenger enn rett før man skal legge seg
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Det går ann å få gjort ting selv om man er rusa. Man spiser og betaler regninger og vasker opp å går på do å møter venner og sender brev og drar på ferie selv om man liker å være rusa lenger enn rett før man skal legge seg
Vis hele sitatet...
Mange vil til og med si at de er nødt å være rusa for å fungere.



Det er veldig vanlig å bruke stimulanter, opioider og/eller beroligende for å fungere, prestere eller bare holde ut. Det er kanskje ikke helt heldig for alle, men hvis det virker så er det i det minste innafor.
Hvis alternativet er at man råtner vekk i leiligheten, når man kunne vært på jobb hvis man bare dro en linje, da er svaret veldig åpenbart for min del.

Jeg forstår veldig godt at mange har behov for å runde av kantene eller justere opp giren. Det er ikke opp til oss andre å bedømme dette med mindre det direkte påvirker oss, for eksempel hvis bussjåføren har drukket alkohol mens han kjører ruta si.


Denne siste delen av posten min ble kanskje litt for langt borte i fra det egentlige temaet, men la gå:
Å være rusa er forøvrig en tilstand som har forskjellige definisjoner, fra person til person. Får man stoffene fra lege så er man medisinert, mens de som driver med selvmedisinering ofte blir beskyldt for å ruse seg. Selv syntes jeg dette skille er mye mindre enn hvordan det fremstilles, det er heller ikke slik at all selvmedisinering er farlig, tvert i mot. Mange klarer utmerket godt å finne ut av dette selv etter årevis med eksperimentering.

Det er bare å se på LAR-systemet for å se at det ikke nødvendigvis er legene som vet best, de gjør ofte bare det som er enklest og gir den korteste rundturen i papirmøllen.
Man behandler nesten 8000 pasienter på samme måten, ved hjelp av to typer medisiner som de fleste klager på.
One size fits all, eller nesten ingen? Allikevel er dette nå gullstandarden.
De som velger å bruke illegale alternativer(som ofte er mye bedre for kropp og sinn) ruser seg altså, mens de som velger å lenke seg fast til dette systemet bare blir medisinert.

Er begge deler like greit? Eller må man bruke alternativet med mest bivirkninger for å få en pass?
Narkis alkis og stolt, popper pils på bussen i rushen. Fucker opp alle som sier noe. Slutt å bry deg mann, hele jævla Norge er alkis og narkiser. Tror de er bedre fordi de får shitten sin på resept hahaha.

jeg er tøff
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Det går ann å få gjort ting selv om man er rusa. Man spiser og betaler regninger og vasker opp å går på do å møter venner og sender brev og drar på ferie selv om man liker å være rusa lenger enn rett før man skal legge seg
Vis hele sitatet...
Det er enkelt å si for en som enten selv driver med rus fra morgenstund eller kjenner godt til noen som ruser seg fra morgen til kveld. Andre mennesker som kanskje aldri har benyttet noen rusmidler på denne måten tar ikke referansen eller har kanskje ikke engang fantasi til å tenke at det er mulig. Kanskje har de noen vage minner fra en festivalhelg i ungdommen, eller sin tid som russ også trekker de konklusjoner derfra.

Mange vil til og med si at de er nødt å være rusa for å fungere.



Det er veldig vanlig å bruke stimulanter, opioider og/eller beroligende for å fungere, prestere eller bare holde ut. Det er kanskje ikke helt heldig for alle, men hvis det virker så er det i det minste innafor.
Hvis alternativet er at man råtner vekk i leiligheten, når man kunne vært på jobb hvis man bare dro en linje, da er svaret veldig åpenbart for min del.

Jeg forstår veldig godt at mange har behov for å runde av kantene eller justere opp giren. Det er ikke opp til oss andre å bedømme dette med mindre det direkte påvirker oss, for eksempel hvis bussjåføren har drukket alkohol mens han kjører ruta si.
Vis hele sitatet...
Vanlige folk har nok store problemer med å forstå dette, eller i det hele tatt se for seg at mennesker kan fungere i dagligdagse situasjoner som jobb, gjøre ærender og slikt under rus.

Jeg skal ikke dømme hverken den ene eller andre, folk velger selv hva de tar og når de tar det. Jeg forsøker bare forklare hvorfor jeg tror det er stigma mot rus, og spesielt stigma mot rus fra tidlig morgenstund av.

Akkurat som vanlige folk mangler referanser og erfaringer til å forstå livet til de som driver aktivt med rus og lever ruslivet fult ut virker det som disse kanskje mangler litt referanser til det livet vanlige folk slik at de ikke skjønner og forstår hvorfor det er stigma.

Generelt i livet er det vel en god ting å ikke dømme andre og la de ta sine valg så lenge det ikke får negative konsekvenser for de rundt, der er vi helt enige.

Sitat av Buzzin Vis innlegg
Narkis alkis og stolt, popper pils på bussen i rushen. Fucker opp alle som sier noe. Slutt å bry deg mann, hele jævla Norge er alkis og narkiser. Tror de er bedre fordi de får shitten sin på resept hahaha.

jeg er tøff
Vis hele sitatet...
Kanskje du bare kødder her? Om ikke så tar du nok skammelig feil. Folk flest er ikke rusmisbrukere. Selv om folk flest inntar noen former for rus er de ikke i kategorien rusmisbruker fordi de har lavt og sjeldent inntak.

Det er klart endel ruser seg på reseptmedisiner, men da er det jo rusmisbruk og det er vel sånn sett ikke forskjell på hvor preparatene kommer fra, brugata eller apoteket. Om det taes for rusens skyld og over tid er det jo misbruk.

Folk er ikke alkis om de drikker med måte og ikke har jevnt inntak. Folk er ikke narkomane om de røyker jazztobakk en helg med gode venner. Folk er rusmisbrukere om de drikker alkohol hver dag eller jevnt og mye. Folk er narkomane om rusen styrer hverdagen eller de bruker narko ofte.

Både narkomane og alkiser er jo likevel mennesker og vi skal respektere dem uansett. Vi aner jo ikke hvorfor Jeppe drikker.
Sist endret av _abc_; 23. juni 2023 kl. 14:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vi er enige der, Abc!

Ta deg en bolle, Buzzin.
Sist endret av DrDeath; 23. juni 2023 kl. 14:58.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
På mitt verste så kunne jeg sette på vekkerklokka 06 om morran for å kunne hive innpå en neve benzo og begynne å dra lisser med heroin. Så jeg hadde mest mulig av dagen å være høy på, og å kunne stoppe i tide slik at jeg kunne ha en sjanse til å ha en halvveis normal døgnrytme.

All kokainbruken tidligere har gitt meg noia for å være våken så lenge at sola kommer opp, skikkelig ekkel følelse og en påminner om at man ikke akkurat har suksess i livet.

Nå har jeg jobb, men det hender jeg ruser meg en dag her og der på heroin. Farlige greier og jeg er redd for å falle utpå igjen men klarer ikke stå imot alltid etter en stressende uke.

Komme sjanglende hjem 06-07 om morran og high five de som er på vei til jobb og så på meg med skrekkslagne øyne pga øya mine. For en tid.

Nei, har du fri har du fri, men det handler om hva annet man har i livet. Går det til helvete for meg nå så er jeg fucked økonomisk og ja…da er det bedre og, eller alt er bedre enn det.

Stay safe folks
Får man stoffene fra lege så er man medisinert, mens de som driver med selvmedisinering ofte blir beskyldt for å ruse seg. Selv syntes jeg dette skille er mye mindre enn hvordan det fremstilles, det er heller ikke slik at all selvmedisinering er farlig, tvert i mot. Mange klarer utmerket godt å finne ut av dette selv etter årevis med eksperimentering.
Vis hele sitatet...
Ja er egentlig enig eller delvis enig der. Det kommer litt an på hvorfor det benyttes. Jeg kjenner ei med ADHD som benytter pepper som medisin. Ikke hver eneste dag men spesielt på dager der hun må prestere, ha god fokus eller har presentasjoner med påfølgende spørsmålsrunder fra salen. Jeg vet hun har forsøkt mange forskjellige adhd medisiner, men det kom til et punkt hvor hun gikk lei av bivirkninger, stadig justering av doser eller kombinasjon av forskjellige adhd piller. Tror hun følte hun risikerte jobben fordi prosessen med å finne riktig medisin i riktig dose tok for lang tid og når det ikke klaffet presterte hun for dårlig, gjorde feil i analyser og kølet ting til for seg selv.

Ser ikke på henne som rusmisbruker. Om hun skal hygge seg går det gjerne i rødvin eller bobler. Og i helger og ferier gjør det jo ikke noe om hun er litt vimsete så da er hun nykter og ufokusert.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tror stigmaet mot rus tidlig på dagen er fordi det blir lett å tenke at da har rusen tatt veldig stor plass, om noen starter dagen med rus. Da er det kanskje ikke plass til særlig mye annet i livet. En som ruser seg på kveldstid har kanskje et mer normalt liv, med jobb, familie og hobbyer. En som ruser fra tidlig morgenstund har kanskje rus som jobb, hobby og omgåes kanskje i stor grad rusmiljø.

Er jo ikke lett for vanlige folk å vite hvordan innholdet i dagen ser ut for en som starter dagen med rus, derfor tror de tenker det verste og det blir et stigma.
Vis hele sitatet...
Godt svar

Handler om assosiasjoner og spisse sosiale heuristikk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har snakket med flere som mener at det ofte har gått for langt om man en dag velger å starte dagen med rus.
Feks å sette seg på terassen og fyre kl 10.00 på en lørdag.
Men å fyre en sent på kvelden er tydeligvis mye mere akseptabelt.

Selv røyker jeg når og hvor jeg vil, så jeg gir faen.
Men de jeg har diskutert dette med mener det om de aller fleste substanser.

Men når man ruser seg tett på leggetid så forstyrrer dette søvnen, å da burde det jo egentlig være helt motsatt?

Hvorfor er det mere akseptabelt å forstyrre søvnen sin, sitte oppe til sent og våkne hangover enn å starte så tidlig som mulig for å lande utover ettermiddagen og ha en natt med mye bedre kvalitet søvn?

Hadde jeg kommet drita hjem kl.12 på en lørdag så hadde jeg nok fått noen blikk av de hjemme.

Hva tenker dere?
Vis hele sitatet...
Fyr i vei. Herregud rus er vel ikke basert på tidspunkt. Røyka greie mengder i over 30 år,og morning m kaffe og nyheter var vel dagens beste .
Siste åra har jeg startet alle dager med en neve x'er. Det er også helt innafor.
Nå har det seg sånn at jeg er ansatt som sjåfør........Det var ikke like kult da jeg ble avslørt. Selvsagt er skammen stor over at jeg har kjørt rundt med mengder benzo i kroppen. Men alle freaks vet at tidspunkt for inntak er helt irrelevant.
Nybegynnere og ungdom tar nok stripa si eller Jonasen fredag kveld, dem om det. Om noen år er fredagskosen blitt en daglig greie for noen av dem, og da er de i samma båt som oss andre. AC/AB.
Alle har forskjellige grenser for hva som er akseptabelt. Hvis man ruser seg tidlig på dagen så er man alltid rusa, sånn sett kan jeg forstå tankegangen.

Personlig ruser jeg meg på weed og amfetamin stort sett hver dag og har gjort det i årevis. Helt uproblematisk for min del.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dagen må startes me en god sativa weedgjort d i ca 20år så d går fint ja
Etter min erfaring fører en såkalt «mornings» på en vanlig dag til at det ikke blir gjort noe som helst konstruktivt den dagen. Det er helt OK å ikke gjøre noe konstruktivt hvis man f.eks er på festival eller lignende, men på en vanlig dag synes jeg det er bortkastet.

Er det noe jeg angrer på så er det de årene i tåka på starten av 20-årene. De årene kunne blitt så mye fetere og konstruktive med et sunt forhold til rus.

En joint i ny og ne som en premie på kvelden etter at dagens gjøremål er gjort, er helt klart den sunneste og beste måten å nyte cannabis på.
Sist endret av Cheese; 25. juni 2023 kl. 17:41.
Helt uenig. Weed kan røykes hele tiden uten problem. Det skal sies at det hjelper å kunne velge ut sine egne strains. Jeg er ikke i noe tåke selv om jeg røyker hele tiden.
Sist endret av Lykkeleeten; 25. juni 2023 kl. 18:20.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Helt uenig. Weed kan røykes hele tiden uten problem. Det skal sies at det hjelper å kunne velge ut sine egne strains. Jeg er ikke i noe tåke selv om jeg røyker hele tiden.
Vis hele sitatet...
Prøver ikke å være krass, men spør oppriktig. hvorfor røyker du hele tiden? Vi kan vel alle være enige om at man blir rusa av weed, noe som er hele poenget. Hvorfor være rusa hele tiden?
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Helt uenig. Weed kan røykes hele tiden uten problem. Det skal sies at det hjelper å kunne velge ut sine egne strains. Jeg er ikke i noe tåke selv om jeg røyker hele tiden.
Vis hele sitatet...
Du får deg ikke en mastergrad, bil, hus, kone og barn hvis man er opptatt med å røyke seg fjern. Derfor er det mye bedre å starte med å røyke etter alt det der er i boks.

Men når det er sagt så blir jo hodet stimulert av weed. Hva annet trenger man da liksom, når man er tilfreds?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Cheese Vis innlegg
Prøver ikke å være krass, men spør oppriktig. hvorfor røyker du hele tiden? Vi kan vel alle være enige om at man blir rusa av weed, noe som er hele poenget. Hvorfor være rusa hele tiden?
Vis hele sitatet...
Det kan føles som at det gjør livet litt mer interessant. Har man et kjedelig liv blir det litt mindre kjedelig. Men man risikerer å ikke ta tak i tingene som gjør livet kjedelig da, så det kan bli en del copings.
Sist endret av Bothrops; 25. juni 2023 kl. 19:27.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Helt uenig. Weed kan røykes hele tiden uten problem. Det skal sies at det hjelper å kunne velge ut sine egne strains. Jeg er ikke i noe tåke selv om jeg røyker hele tiden.
Vis hele sitatet...
Husker da jeg også hadde denne tankegangen. Jævla snedig påstand det der "Weed kan røykes hele tiden uten problem."
Problemet med å røyke er at alt blir helt greit når man er fjern. Det fungerer godt som bedøvelse. Noen ganger må man være edru og kjenne på lysten på noe mer for å få motivasjon til å komme seg videre. Tok meg nøyaktig 1 år etter å ha slutta. Et år med hardt arbeid på Bjørnnes, så høyere utdannelse som førte med seg nye venner. Bare gått oppover siden det og det er 10+ år siden.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Du får deg ikke en mastergrad, bil, hus, kone og barn hvis man er opptatt med å røyke seg fjern. Derfor er det mye bedre å starte med å røyke etter alt det der er i boks.

Men når det er sagt så blir jo hodet stimulert av weed. Hva annet trenger man da liksom, når man er tilfreds?
Vis hele sitatet...
Hodet blir stimulert av alt man gjør og weed forsterker dette.
"Opptatt med å være fjern?"
Da skjønner man nivået det ligger på.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Foretrekker å begynne fridager med mornings, aldri røykt på jobb eller istedenfor noe annet. Cannabis, som er et relativt mildt rusmiddel, virker til å fungere veldig forskjellig på folk. Har sett folk oppføre seg som crackheads og kjøre seg fast i depresjon av fast røyking, andre blir psykotiske osv, men det er mindretallet. De fleste jeg kjenner har høyere utdannelse og flere røyker daglig uten at noen kunne gjetta det. Dette er jo bare anekdoter fra ett liv, men i motsatt retning blir det også et negativt bias online fordi folk oftere klager eller spør om hjelp heller enn å skrive at jepp, cannabisen virka i dag også.
100% Slik er det også stort sett i hele min omgangskrets.

Jeg er en fungerende nærkis og det er mange av oss. Men who cares
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tidlig på morgen skal folk flest på jobb og skole – derfor er det sett ned på.

Sent på kvelden har derimot de fleste fullført dagens gjøremål og har fritid.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tidlig på morgen skal folk flest på jobb og skole – derfor er det sett ned på.

Sent på kvelden har derimot de fleste fullført dagens gjøremål og har fritid.
Vis hele sitatet...
Det er også derfor det er mer akseptabelt å ruse seg i helgene enn hverdagene.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
100% Slik er det også stort sett i hele min omgangskrets.

Jeg er en fungerende nærkis og det er mange av oss. Men who cares
Vis hele sitatet...
Hehe ja
Jeg vet flere som røyker daglig og som er i full jobb. For de har røykinga vært til hjelp.


Det er ikke så svart hvitt
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dømmer ingen for det. All ære til deg.

Personlig så blir hele dagen min påvirket av en mornings. Vekker angsten og ingenting blir gjort.

Tror jeg liker på det kvelden for da er "alt gjort" og man røyker med god samvittighet.
Jeg hadde en testperiode hvor jeg røykte hasj hver dag i et par uker, til slutt endte det opp med at jeg røykte om morgenen når jeg sto opp og følte meg bra! Nå er det 2 år siden sist jeg har røykt hasj, og jeg føler meg enda bedre med et friskt hode og et mål for dagen enn med hasjen. Av og til, sjeldent nok, som for eksempel 17. mai, starter jeg dagen med champagne, og herregud, det er deilig!

Rusen er bedre om morgenen uten tvil, men å ruse seg om morgenen er ofte et tegn på et problem. Problemet med rusbrukere (jeg før) var ekkokammer. Jeg assosierte meg bare med folk som var som meg, og vi forsvarte ofte at det ikke var et problem, at folk flest går glipp av noe og at de er så A4 og kjedelige.

Jeg nyter livet edru og med rus, og tar gjerne en joint og fester iblant! Rus er godt, men farlig for oss som liker rusen.
Sist endret av justastonedhuman; 28. juni 2023 kl. 16:12.