Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1610
God kveld freaks.
I mine store tvil og redsel så åpnet jeg meg og sporte kjæresten om en Amsterdam tur. ho sa ja og alltid hatt lyst og reise til Amsterdam (YAY).
Vi treng hotell men helst ikke noe shabby stoner motell, heller ikke noe riksmanns sjeik hotell. midt imellom eller noe?

Budsjett på hotell tenkte jeg på rundt 6k for 2/3 dager? vil også være i nærheten av en coffeshop.

Er det noen hoteller/tips og erfaringer dere vil dele med oss?
Her:4stjerner

Flott hotell,rundt 500kr natta hvis jeg ikke husker feil,midt i byen.
bruk booking.com, budsjettet ditt kan kuttes endel!
Winston hotell, bedre kjent som St christoffers hostel er veldig fint og har fine rom. Det ligger mitt i alt, med kort avstand til ALT. Fra terassen på taket der ser du rett ned i RLD! Det er også veldig billig. Det ligger veldig bra plassert iforhold til alt, og det er den vi bruker når vi drar dit.

Coffeeshops JEG anbefaler blir disse (I ca rekkefølge) Barneys, greenhouse I RED LIGHT, Amnesia, grey area, dampkring og muligens greenplace. Dette er de jeg annbefaler å handle fra, men jeg vil anbefale deg å stikke innom alle du kommer forbi på din ferd, mye spennende coffeeshops og folk der!

Ellers MÅ dere leie sykkel og farte rundt, en stor del av kulturen der og et lettvindt fremkomstmiddel.

Ellers vis respekt mtp røykinga, ikke røyk rundt barn og store folkemengder.

Viktigst av alt, ha det fint på tur!

EDIT: betalte 3000 for fly + hotel (hostel) i 5 dager
Sist endret av Pancamo; 7. juli 2013 kl. 18:36.
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Coffeeshops JEG anbefaler blir disse (I ca rekkefølge) Barneys, greenhouse I RED LIGHT, Amnesia, grey area, dampkring og muligens greenplace. Dette er de jeg annbefaler å handle fra, men jeg vil anbefale deg å stikke innom alle du kommer forbi på din ferd, mye spennende coffeeshops og folk der!
Vis hele sitatet...
Enig i disse,vil også anbefale De Rokerij.
http://no.hotels.com/hotel/details.h...e_newest_first

Dette bestilte vi nå i slutten av måneden. Noen som vet om dette er bra?
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
http://no.hotels.com/hotel/details.h...e_newest_first

Dette bestilte vi nå i slutten av måneden. Noen som vet om dette er bra?
Vis hele sitatet...
Bodde på det hotellet når vi var på Battle of Amsterdam. veldig bra hotell!
Må bare anbefale deg Luxer hotel(www.hotelluxer.nl/). det ligger i enden på den travleste turistgata Warmoesstraat, 2 minutters gange til redlight og fem minutter fra jernbanen. Hotellet er låst 24 timer i døgnet, det er rent der og hyggelig betjening. Har ikke vært noe problem med støy heller de gangene jeg har vært der.
Jeg har bodd der 7 netter fordelt på 2 besøk det siste året. Jeg har begge gangene kjøpt overnattingene via finn.no
Det er heller ikke dumt at Amsterdams beste burgersjappe ligger 10 meter nedenfor hotelutgangen(www.burger-bar.nl/)
http://www.booking.com/hotel/nl/gold...8804#RD1848804

Søkte det opp på booking, noen vurderinger?

Vi treng litt luksus siden det blir en romantisk tur istedenfor fyllekule
Du kan få noen billige, koselig rom i Raathuistraate. Bare gå på google, finn Dam Plats og sjekk ut gata som går vestover. Det ligger 4-7 hoteller på rad der og du kan skåre noen rimelige rom der. I tillegg ligger det en dritsmud lunsj/frokost sjappe som heter Jennifer på andre siden av gata samt en fin pizzeria på hjørnet.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Søkte det opp på booking, noen vurderinger?

Vi treng litt luksus siden det blir en romantisk tur istedenfor fyllekule
Vis hele sitatet...
Det så jo drittsmooth ut det der. Sikkert knall

Har bodd på Sofitel et par ganger i forskjellige land selv. Det anbefales også på det sterkeste om du ikke allerede har bestemt deg. Utrolig bra kjede. Alle fortjener litt luxus. Og ja, fuck stoner hostels...
Kjempelang url
(om du bestiller et par dager i forveien så blir det billigere. Tror jeg betalte 3000,- for junior suite i 4dager med et par ukers varsel forrige gang.)