Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 7206
Ok, kommer til å bli sjekket av narkobikkje om litt over en måned og lurer på dette, har for eksempel hatt hasj piecer i lommeboken min til forskjellige tidspunkt 4-5 år tilbake, (har samme lommebok idag) skal jeg være stresset og bytte den ut?

Samme gjelder endel klær, men da er det som sagt iallefall 3-4 år siden, forsvinner lukt etterhvert av seg selv??
Tror ikke noen kan gi deg et 100% sikkert svar på dette,vil du være 100% safe så ville jeg kjøpt ny lommebok å lagt vekk stoner outfitten en mnd tid.
Du stresser unødvendig, de vil aldri kunne lukte det på deg. Åssen veit du at du vil bli sjekket av en hund?
3-5 år??? Regner med du har vaska de klærne x antall ganger siden da ?
Trenger nok ikke bekymre deg da nei,hvis du har super noia så er det vel bare å bruke en annen lommebok ?
Sålenge du har rent piss og ikke noe narkotika på deg har du vel ingenting å frykte, om hunden skulle markert?
Ekspert på påstander
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Sålenge du har rent piss og ikke noe narkotika på deg har du vel ingenting å frykte, om hunden skulle markert?
Vis hele sitatet...
Når begynte tollere med pisseprøver? Så lenge du har ikke narkotika på deg så er du safe
Jeg vil dele en hendelse jeg hadde for en måneds tid tilbake.
Siden tråden handler om lukt er hendelsen relevant

Skulle reise med tog til bodø som tok rundt 8 timer. Jeg hater å reise med tog, så jeg tenkte det var smart å røyke en joint rett før jeg gikk om bord. Har aldri brydd meg om ting lukter, som feks klær o.l. Jeg har hatt grønt og hasj i pc vesken, hadde til og med greid å søle endel grønt opp i tastaturet på pcn like før, men kanskje jeg fikk bort det meste med støvsuger. Hadde heller ikke noe på meg da jeg reiste..
Var ganske aktiv med røyking ca 3 uker før dette skjedde.

Gikk ombord toget 02:30.
ca 04:30 voknet jeg med en narkohund RETT forran ansiktet mitt(tipper 15cm) og den luktet på meg(litt noia), hunden oppførte seg litt rart rundt meg men gikk videre. La merke til at den var rar rundt andre i toget og.
I bodø på stasjonen gikk jeg forbi narkohund nummer 2, men den oppførte seg som en vanlig hund.

Det jeg tenker endel på var om hunden luktet meg, men var på jakt etter noe annet? Eller kanskje den ikke luktet meg i det hele tatt? Er de så smarte at de kan lukte litt eller mye?
Har hørt at politiet har brukt helt vanlige tjenestehunder for og se om personer blir nervøse, kan det ha vært noe slikt?
Hvis de lukter det, så er det fullt mulig å si at du har noen venner som røyker. Da er det en risiko for at de vil vite hvem det er selvfølgelig.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Hvis de lukter det, så er det fullt mulig å si at du har noen venner som røyker. Da er det en risiko for at de vil vite hvem det er selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Kanskje bedre å si at folk røyka på en fest du var på i så fall, så slipper du noe pes med tysting.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Hvis de lukter det, så er det fullt mulig å si at du har noen venner som røyker. Da er det en risiko for at de vil vite hvem det er selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Bare å si at du var på hove festivalen så er du safe.
Eller musikkens dag i Oslo i Fengselsparken...
Sist endret av Xernox; 10. juli 2013 kl. 17:45.
partoftheproblem
mongoloid's Avatar
42 7
Kan virke som politihundene i Bodø bare er ute for å skremme Hadde razzia, fant ikke noe av røykeutstyret. Dagen før hadde en kamerat razzia, fant heller ikke noe av det han hadde, bortsett fra bøtta som sto rett ved inngangsdøra.
På sesjon til forsvaret, sjekket hund sekk og flere bukser jeg har oppbevart ting og tang i. Visakort og lommebok med spray.

Var da 2 måneder siden de hadde vært i kontakt med stoff, og alt hadde blitt vasket untatt sekken. Gikk strålende, ingen markering.
Sitat av IRead Vis innlegg
Når begynte tollere med pisseprøver? Så lenge du har ikke narkotika på deg så er du safe
Vis hele sitatet...
OP sa ikke noe om tollere. " "
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Det avhenger også av om hunden er utlært, eller om den fortsatt gjennomgår trening, og kanskje var på toget for å lære seg et nytt miljø.
Sitat av Oprah Vis innlegg
Har hørt at politiet har brukt helt vanlige tjenestehunder for og se om personer blir nervøse, kan det ha vært noe slikt?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ingenting sikkert om dette, men jeg har lest på forumet at det er veldig dyrt å trene narkohunder og at det ikke er "mange" (hva nå enn det vil si) i Norge.
Lest mange historier om folk som ikke blir bustet av hunder og jeg tror veldig ofte politiet har med seg hunder som ikke er trent opp til dette bare for å sjekke reaksjonen på folk som du sier.
ArbeidsledigProletar
Så lukter de også etter mengder da. "Kontant-hunder" markerer ikke om du har en hundrelapp i lomma liksom.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Så lukter de også etter mengder da. "Kontant-hunder" markerer ikke om du har en hundrelapp i lomma liksom.
Vis hele sitatet...
Nå er disse hundene trent til akkurat dette også da.
Ridder av 1. klasse
Ut i fra den erfaringen jeg har fått av å se på nattpatruljen, vil jeg si sjangsen er meget liten! Hvis hundene skal finne noe må det enten være stoff på stedet, eller ha hvert det for kort tid siden. Har sett at hvis det går mer en time, så sliter hundene med å finne noe som helst... Vet ikke statusen på de hundene de har brukt, men vil uansett tro at hundene sliter, hvis det har gått noen timer siden det var stoff på stedet.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Nå er disse hundene trent til akkurat dette også da.
Vis hele sitatet...
På samme måte som hunder er trent for mengder, hvis ikke hadde de jo bare eksplodert til tider når de venter på gaten fra amster.
Jeg kom fra amsterdam med en slik de pre-rullede jointene ligger i. Hunden markerte på baggen min, ble tatt inn til kontroll og betjenten mente det måtte være dette den hadde markert på.

Så hunder lukter små mengder

Måtte også avlegge urinprøve, selv om jeg innrømmet å ha røyket i amsterdam.

Så tollere tar urinprøver
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Men om så hundene skulle markert, vil vel ikke skje noe så lenge de ikke finner noe på deg?
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
Jeg kom fra amsterdam med en slik de pre-rullede jointene ligger i. Hunden markerte på baggen min, ble tatt inn til kontroll og betjenten mente det måtte være dette den hadde markert på.

Så hunder lukter små mengder

Måtte også avlegge urinprøve, selv om jeg innrømmet å ha røyket i amsterdam.

Så tollere tar urinprøver
Vis hele sitatet...
Fikk du bot for å positiv urinprøve?
ArbeidsledigProletar
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Fikk du bot for å positiv urinprøve?
Vis hele sitatet...
Tollen vil ikke ha tisset ditt, selv om de truer med det.
Var på TG (The Gathering) røyka 2 dager før, må si jeg var ganske skjelven når hunden lukta på bagen min og meg, men det gikk bra
tror nok det skal gå fint med deg TS
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Tollen vil ikke ha tisset ditt, selv om de truer med det.
Vis hele sitatet...
Han sier selv han matte avlege urinprove: "Måtte også avlegge urinprøve, selv om jeg innrømmet å ha røyket i amsterdam.

Så tollere tar urinprøver"

Jeg trodde ogsa de ikke tok prover, men vi tok tydeligvis feil begge to?

Jeg lurer fortsatt pa om han fikk en bot for positiv prove i norge, da jeg skal til Amsterdam igjen snart.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Han sier selv han matte avlege urinprove: "Måtte også avlegge urinprøve, selv om jeg innrømmet å ha røyket i amsterdam.

Så tollere tar urinprøver"

Jeg trodde ogsa de ikke tok prover, men vi tok tydeligvis feil begge to?

Jeg lurer fortsatt pa om han fikk en bot for positiv prove i norge, da jeg skal til Amsterdam igjen snart.
Vis hele sitatet...
Ble markert på, måtte strippe og full pakke. Jeg nekta på alt da. Men de sprang rundt og ropte om at jeg hadde gått med på pisseprøve. Ble bare sendt videre etter at de fant ut at jeg ikke hadde noe på meg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Urinprøve mv.
Ved mistanke om at den kontrollerte skjuler vare i kroppen kan tollmyndighetene be den kontrollerte om å avgi urinprøve eller avføring på særskilt avtrede. Tollmyndighetene kan også anmode påtalemyndigheten om såkalt "innvendig kontroll", som involverer medisinsk personale.
Vis hele sitatet...
Kilde

Det som er uklart er om man får bot for positiv prøve, tollerne har ikke myndighet til det men tar de seg bryet med å gi saken videre til politiet?