Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 6296
Jeg hadde ikke giddet og kaste vekk hele livet mitt på og drepe en så unyttig og bortkastet person.
Hadde derimot ofret en mnd i jailen for og rundjule jævelen noe så inst i helvete.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ikke la alle "policestate" reglene lure dere, hevn er helt naturlig og en nyttig løsning. Øye for øye gjør hele verden blind? nei.

Folk lærer ikke av fengsel og "bli holdt i handa" rehabilitering. Dette er dyr som må dø. Utfør hevn der det er rettferdig og rett. Det er din rett som menneske.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Ikke la alle "policestate" reglene lure dere, hevn er helt naturlig og en nyttig løsning. Øye for øye gjør hele verden blind? nei.

Folk lærer ikke av fengsel og "bli holdt i handa" rehabilitering. Dette er dyr som må dø. Utfør hevn der det er rettferdig og rett. Det er din rett som menneske.
Vis hele sitatet...
Nyttig løsning? Rehabilitering hjelper ikke? Hvor har du dette fra? Kan du argumentere litt for meningene dine?

Slik jeg har forstått det fungerer rehabiliteringen i Norge temmelig bra, og vi har relativt lav tall når det kommer til gjentakelse av kriminalitet. Dette må da være en god pekepinne på at det funker.

Hevn er primitivt og unødbendig, og i mine øyne uetisk.
Hevn er å kaste bort livet, veit det er jævlig å vite at han der rævpulte sønnen min eller lignene, men hvis det eneste du tenker på dag å natt at man skal drepe han som gjorde detså har han på en måte vunnet...

Når jeg var mindre misshandlet pappa meg med fysisk vold og "terror", og selvfølgelig førte det til at jeg fikk problemer når jeg ble eldre med angst, hat osv, og jeg tenkte mye på å fucke han opp, men jeg fant ut det at hvis jeg ikke aksepterer det som har skjedd og går videre med livet mitt uansett hvordan jeg føler meg, så vil livet mitt bli ødlagt og kanskje jeg blir akuratt som han eller ender på gata...

Jeg kan "velge" å være deprimert og hatfull, men jeg vil ikke kast bort den dyrebare tiden min her, heller bruke erfaringene til noe godt.. Kanskje rappe om fortiden min?
Sitat av etse Vis innlegg

Men en ting jeg aldri vil godta er når systemet i seg selv bare tolererer dette. At fangevoktere bare snut et blindt øye til at noen blir banket i fengselet p.g.a. hva de gjorde. Dette er med på å svekke tilliten til systemet, og jeg ser på det som direkte ødeleggende. Dette må absolutt ikke aksepteres.
Vis hele sitatet...

Vel, for min del er slikt en bekreftelse på at systemet fungerer. Jeg vet ikke om noen værre handling enn Mishandling av barn (både seksuelt og vold). Hadde vært bedre å ta livet av det stakkars barnet. Så i midt hode er tortur ut livet en passende straff. Angående rehabiliteringsbiten, for droger og vinning helt ok, for barnemishanling ser jeg ikke poenget, det er ikke individer man har glede av å ha i samfunnet. Er det ikke penger til fengsel, bruk pensjonssparingeb til domfelte til å finansiere en henrettelse.
Jeg tror fengsel er svært bra for de som har et litt håpløst og kaotisk liv, kanskje få lært seg et fag eller et nytt syn på å leve i et samfunn.
Notoriske voldsmenn, drap utført på kynisk grunnlag og misbrukere, har jeg ikke tro på at lærer noe i fengsel, det spørs hvor likegyldig og kynisk personen er.