Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1615
Jeg fikk akkurat et brev fra posten om at jeg har mottatt et reseptpliktig legemiddel. Avsenderland er Storbrittania, altså innen EU.

Innholdet i brevet er en forholdsvis liten mengde av et RC som ikke finnes på noen lister i Norge så vidt jeg kan se.

Spørsmålet er; er det fritt frem for posten å kalle hva som helst for et "reseptpliktig legemiddel"? Hva er definisjonen på dette?
phish's Avatar
Trådstarter
Jojo, det ligger jo litt i navnet. Men, hvilke midler krever resept? Hvordan vet jeg om et gitt kjemisk stoff krever resept?
Tollvesenet kan bestemme at ditt stoff, som forøvrig ikke er et godkjent legemiddel i norge, allikevel skal klassifiseres som et reseptpliktig legemiddel. De har lov til å utvise skjønn. De gjør dette i aller høyste grad, slik at de kan forhindre flest mulige rusmidler å komme inn i landet.
Sist endret av Vargas; 6. juli 2011 kl. 00:01.
Det kan hjelpe hvis du nevner hvilket RC du bestilte. F.eks 2C-x kjemikalier vil mest sannsyneligvis gå under derivatloven, siden 2C-B står tydelig oppført i narkotika listen.
phish's Avatar
Trådstarter
Jeg trodde derivatloven var for uklar til å kunne brukes? Uansett, det ble ikke stoppet på grunn av ulovlig innhold, men fordi jeg "må ha resept" (som det selvsagt ikke er mulig å få). Stoffet det gjelder er en Legal High i UK, uten at det betyr at det er uskyldige greier