Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 816
Jeg skal sette opp siden min på nettet på domene jeg skal få...men når jeg skriver alt så får jeg feilmeldingen: Error: MX records are not permitted in this zone.

Hvordan fjerner jeg da mx records fra webhotelen?!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Uhm, ved å ikkje oppgi MX records i DNS-oppsettet ditt.
men man jeg finner ikke noe valg for det, det er menyen:
Vertsnavn Type Verdi Priority Endre Tilbakestill

jeg kan bytte verdi og priority. hvilken er det som må byttes da?hvordan setter man stopp for å gi mx records?
er du sikker på du browser etter MX records og ikke f.eks står i menyen til A records?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sett type til A records og ikkje MX, så tipper eg det funker.
Det er både A og ogg MX, foran A på verdi står det ip. og foran Mx på verdi står det en dns adresse

Technical information
Type of resource record: NSMXWildcard-MX
See the explanation to choose the type, then fill the following list.


If you are requesting a NS record
Fill Name1...NameX and IP1...IPX respectively with the fully qualified domain names and (only if necessary) the IP addresses for your domain servers; put the primary at the top of the list. Please provide at least two nameservers. You don't need to fill all lines. IP addresses are only needed when the domain names for the servers are within the requested domain.
If you are requesting a MX or wildcard-MX record
Fill Name1..NameX. The names you supply must point to an address (A type) record. The lowest precedence (primary) MX should be listed first.

Når jeg setter det på NS får jeg denne error: Error: xxxx.FREEHOSTIA.COM not authoritative for domain

og på de to andre for jg feilmld som står over

jeg prøver å registere på eu.org