Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2242
Vi kan begynne tråden med å si hva Civilization er og hva det går ut på:

I Civilization V, fører spilleren en sivilisasjon fra forhistorisk tid inn i fremtiden på et prosedyremessig-generert kart, og oppnår en hel rekke ulike seiersforhold gjennom forskning, leting, diplomati, utvidelse, økonomisk utvikling, myndigheter og militære erobringer. Spillet er basert på en helt ny spillmotor med sekskantede fliser i stedet for firkantede fliser av tidligere spill i serien. Mange elementer fra Civilization IV og dets utvidelsespakker har blitt fjernet eller endret, for eksempel religion og spionasje (selv disse ble gjeninnført i den påfølgende ekspansjon). Kampsystemet har blitt overhalt, fjernet stabling av militære enheter og muliggjør byer for å forsvare seg ved å skyte direkte på fiender i nærheten. I tillegg er inneholder kartene datastyrte bystater som ikke-spillbare figurer som er tilgjengelige for handel , diplomati og erobring. En sivilisasjonens grenser også utvide en brikke om gangen, favoriserer mer produktive fliser, og veier nå en vedlikeholdskostnader, gjør dem mye mindre vanlig.

Det handler kortere sagt om å erobre verdensdeler, og å bli verdensherredømmende!

Her kan folk sette inn sine egne strategier, og kanskje hjelpe andre. Eller spørre om hjelp, og få inspirasjon!

Selv går jeg for at mine arbeidere er automatiserte (de jobber selv, og gjør det som er best/bra for din by), og jeg fokuserer heller på å bli stor! Ta over mest mulig, å bli mektig. :-)
Sist endret av ssindreb; 6. juli 2013 kl. 04:34. Grunn: bedre å lese
ʕ•ᴥ•ʔ
M4Dhatter's Avatar
Nå har jeg kun spilt en runde med Civ5, så jeg kan ikke uttale meg så mye. Men syntes det var et underholdende og morsomt spill.
Men jeg elsker sjangeren! Sitte timer foran skjermen med samme runden og planlegge taktikker, lage allianser o.l.

Jeg er selv stor fan av Total War serien (gleder meg som en unge til Rome 2!) da man har mulighet for real-time battles, hvis man blir lei av de computer styrte "den som har størst hær vinner" slagene.

Det er få spill nå til dags som håndterer diplomati og krigføring under samme tak, like bra som SM Civilization og Total War serien.
Sist endret av M4Dhatter; 6. juli 2013 kl. 08:11.
Pleier å alltid starte med en kystby, og rushe Colossus og Macchu Picchu. Da har du omtrent 100GPT tidlig i spillet.
Noen som er gira på multiplayer game?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Måtte så klart laste ned igjen nå.. jeg er med på multiplayer fra 12ish om ønskelig.

Har ikke spilt på ca et år, og aldri multi, kun singleplayer, så det kan bli interessant

Vi spiller på lag, true?
Ja, må spille på lag Har ikke spillt så mye jeg heller. Ta å add meg om du er interessert da

Borgosaurus på steam.
Hadde vært gøy med en runde, dere spiller gods and kings? Anbefaler http://www.civfanatics.com/, mye bra der.
Sist endret av Bomber; 6. juli 2013 kl. 11:12.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Lagt til. Jeg er Gig9000

Må rote frem en annen mus og legge fra meg Ingress først
Do you have a civ addiction?

Har brukt noen timer på dette spillet,fantastisk måte å kaste bort 4-6 timer

Spiller for tiden med Kamehameha (Polynesia) på large world map.

Hvilke civz spiller folk med ?
12 juli kommer brave new world. Er glad i Mayaene og Ethiopia. Liker også civs med unike improvements.
Sitat av Bomber Vis innlegg
12 juli kommer brave new world.
Vis hele sitatet...
Har GOTY versionen,mangler gods and kings,noen som vet om jeg må ha den for å kjøre brave new world ?
Sist endret av FlyingLurr; 6. juli 2013 kl. 14:24.
Mener å ha lest et sted at du ikke trenger G&K men skal ikke si noe sikkert.
Den (første utgave av Civ V) er nok ikke like utfordrende og underholdende som CIV IV Beyond The Sword, synes nå jeg. Likevel, CIV V generelt - og spesielt i de ekspansjonsutgavene er et stort og ordentlig bra spill!

Elsker CIV-serien!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sweet,Steam SUMMER SALE!
Og for de av dere som har spillet fra før men mangler noen av dlc pakkene så kan man oppgradere til gold edition for 5,-€.

Da ble det visst gods & kings på meg allikavel,passer bra nå som brave new world ramler ned i postkassa i løpet av uka.
Last ned modden "super accurate earth map" - load marathon scenario - bruk 30 timer på å bygge opp USA å eie verden. Det har jeg brukt de siste dagene på. Genial mod. Hvis du loader scenarioet så begynner alle civsene på nøyaktige steder. USA og indianerfolket på samme sted og alle de europeiske landene der de skal og alt. Det er det eneste jeg ikke har likt med vanilla civ - Alt er så random, Ghandi elsker jo å krige liksom og du kan starte oppe i Sverige selv om du spiller Arabia. De nerfet Arabia i brave new world by the way.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
For de av dere som ikke har lest denne artikkelen anbefales den på det aller meste. Artikkelen sier jo utallige mye om hvilket potensial spillene har. http://www.reddit.com/r/gaming/comme...vilization_ii/
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Hei, med-gamere! Jeg begynte med Civ 5 for ett par uker siden, med alle de nyeste DLC'ene. Har blitt avhengig!

Det jeg trenger noen innspill på, er taktikker og spillestil. Jeg liker best og ekspandere så fredfult som mulig, helst uten å tråkke noen på tærne. Angriper andre nasjoner kun når jeg ikke har så mye og gjøre, og når jeg er militært overlegen. Først når jeg oppdager atombomben at jeg begynner å erobre alt som er i min vei. Men sliter litt med å finne min favoritt-civ. Liker ledere/civilizations som jeg kan relatere til eller som jeg beundrer rent historisk, som Tyskland eller Byzantines f.eks.

Men vil helst ha en civ som kan passe til min spillestil. En som først går til krig veldig sent, og da helst med et lite forsprang på de fleste fronter. Vil helst ha en UU som passer til de siste tidsperiodene, slik som Japan, Tyskland eller USA. Føler det er waste med tidlig UU, siden jeg sjelden går til krig da uansett.

Setter også pris på generelle innspill, deres spillestill og favoritt-civs!
Hvis du kjører Babylon kan du få helt sykt med research. Jeg ligger gjerne en era eller to foran alle andre. Utvider meg som det passer meg og ingen som truer meg.
Jeg har sett litt på Beyond the Monument op youtubefor å få litt bedre innsikt i hvordan det er lurt å fortsette, etter man har bygget det første monumentet (som ofte er det de fleste starter med). Det går en del tid med til det, men det er artig å høre hvilke tanker andre har gjort om det.
Jeg elsker CIV V, men jeg aner egentlig ikke hvordan jeg spiller det. Jeg gjør meg så dominant som mulig og ruler verden