Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4028
Hei!

Skal fly til Frankrike snart og være der et par dager.

Er det noe problem å ta med 1-2 bokser med snus til Frankrike? Er litt usikker på om det kanskje kunne skape noen problemer i sikkerhetskontrollen hvis jeg tar det i håndbagasjen. Er 17 år, men er jo ikke aldersgrense på snus så i Norge kan man vel ikke stoppes for det? Er litt mer redd for at det er ulovlig i Frankrike, sto ikke så mye på nett annet enn at det var 17 års grense for å oppbevare tobakk, og snus regnes vel som tobakk?

tl;dr: Er det ulovlig å ta med snus i håndbagasjen fra Norge til Frankrike hvis man er under 18?
Snus er ulovlig i hele EU, med unntak av Sverige. Men tviler sterkt på at det skaper problemer. De verste som skjer er nok at de tar fra deg boksene.

Alderen tror jeg de driter langt i.
Er null stress, hvis de reagerer er de nok kun nysgjerrig å vil vite hva det er.
Har tatt med meg snus til utallige land og aldri vært noe som helst form for problemer, uansett alder jeg har vært i. Mener uansett å ha hørt at i de fleste land er lov å ta med snus (tobakk) til eget forbruk?

Edit: Fant lenke til det å ha med snus ti utlandet, ikke beste kilde men: http://www.abcnyheter.no/reise/2014/...a-med-pa-ferie

Merk: EU: Rimelig mengde for eget forbruk (Unntatt Kroatia)
Sist endret av RealEstate; 10. november 2016 kl. 00:46.
Tok med snus til Frankrike for et par uker, ikke noe problem. Det er ikke sikkerhetskontrollens jobb å håndheve aldersgrenser. I verste fall kan de ta det fra deg i tollen, men jeg kan ikke tenke meg at det blir mer konsekvenser enn det.
Hatt det med overalt, frankrike inkludert. De bryr seg ikke, hvis de spør så sier du som sant er at det er tobakk. Snust i 17 år og akkurat slutta. Gjør det du og, snus var ikke så kult likevel.
Såvidt jeg vet så er det vel kun Island som har forbud mot snus, også innførsel til eget bruk. Resten av europa praktiserer salgsforbud. Men ikke forbud mot innførsel til eget bruk. Og heller ikke forbud mot bruk. En får bare ikke kjøpt det sånn rett over disk. Store feriemaskiner så er det alltids noen luringer som har de mest vanlige snusmerkene "under disken".
Trådstarter
37 8
Takk for svar folkens. Da satser jeg på at det går
Null problem, kjør på!