Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2488
Hei
Jeg lurer på hvordan jeg skal få gjort et bilde om til svart-hvit i enten photoshop eller andre programmer..
Mener ikke sån som på photshop at jeg stiller på "saturation"..
Men at det blir ren svartfarge og ren hvitfarge..
Som på vedlegget mitt..
bare at der vil jeg ha det svarte hvitt og omvendt..
Kanskje er det mulig i nær sagt any bildeprogram..
Nesten alle har effekten NEGATIV, eller Invert som jeg tror er et ok valg her. (Du tenker gjerne på at mange effekter som kan gjøre liknende, også vil 'sprenge' bildet.. gå utover kvaliteten..)

(siden det allerede er svart/hvit)
ellers ville jeg feks skrudd ned saturation for hver egen farge.. Og så stille hvor mye kontrast hver farge skal ha.
Da ville du fått mye bedre kontroll på totale balansen i et svart hvit bilde.

Annet alternativ, som kan fungere på dette bildet, er å bruke et trace-program.
Feks Illustrator, inkscape, ting som gjør om til flash.. etc.

Det kan være triks å legge på et svakt blur filter, for å gi trace-programmet en noe jevnere kant.
Fordelen med siste, er du kan skalere opp det lille bildet til så stort du vil. Såkalt Vektor bilder.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Ok, forsod hva du mente helt til du begynte å snakke om trace-programet og flash osv.
men problemet her er vell det at disse bildene ikke er svart hvit fra før av så negativ er ikke noe option tror jeg..(?)
Jeg er vell, desverre, en av de som trenger dette med teskje.
Gå på www.pl32.com og last ned photoline, veldig enkelt program som også kan lage bilder om til svart hvitt veldig lett, men da er det snakk om svart-hvitt-grått osv, eller må du ha det kun svart/hvitt? For det har jeg ikke prøvd i programmet, men vet jeg kan fjerne alle farger og dermed sitte igjen med et helt vanlig svart/hvittbilde
I Photoshop, velg Image, Mode og Grayscale... Var det noe slik du tenkte på?

Eller du kan velge Bitmap, så blir den helt sort og helt hvitt...
Sist endret av zixac; 16. januar 2007 kl. 19:06.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Sitat av zixac
I Photoshop, velg Image, Mode og Grayscale... Var det noe slik du tenkte på?

Eller du kan velge Bitmap, så blir den helt sort og helt hvitt...
Vis hele sitatet...
Ja, fikk nettopp høre det du sa på mrobe.org forumet..
Også skal jeg leke meg litt med kontraster osv etterpå..
Takk for svar
For de som lurer så lager jeg et bilde som jeg skal ha når jeg "hacker" mp3 spilleren
Ah.
Jeg missforstod, og gikk utifra bilde du postet..


Her er en - litt avansert deverre - men også bra forklart teknikk.
http://www.absolutecross.com/tutoria...s/round-edges/

Hadde vært bra om du postet bildet det gjaldt.

Andre har svart kurrante svar på å gjøre om til S/H..

Den linken jeg postet kan du se på om du ønsker å få jevnere kanter i svart/hvitt bildet.
Den virker bra når du har fått bildet tilnærmet slik du vil ha det, men vil ha finere linjer.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
De har funnet en måte å lure mp3 spilleren til å bytte ut det ikonet som er på i ca. 10 sec når jeg starter den..
Skal legge inn logoen til mine kommende hodetelefoner, skullcandy..
http://www.collegepix.net/mrobe/ <---- der er det jeg gjør.
Stilig


Fin liten hack. kult med egen design på dingsene
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Takk for linken EO2..
Nå trengte jeg faktisk det du sa i begynnelsen, det med negativ, stresser litt med å finne den riktige knappen i photoshop..:P

Sitat av keax
da har du en slik en mp3spiller med fargeskjerm sant?
Vis hele sitatet...
Nei, som du ser på den linken jeg sendte så er skjermen rødfarget og for at bildet skal funke må det på dataen vere svart hvit..
Du kan forsøke å bare trykke ctrl+i om jeg husker rett. hehe
Endret lade-ikonet til en hodeskalle på iPoden min. Når iPoden klikka totalt og jeg skulle få den reparert i eplebutikken nekta de. De sa jeg hadde brutt garantien med å endre software.

Vær forsiktig med dette altså, hvis garantien fortsatt gjelder.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
jada, på denne er det som jeg har forstått en fin liten knapp som restarter hele softwaren på denne..
men anyway så skal det gå an å få reparert hos olympus, men da må jeg betale..men da får jeg håper jeg lærer av mine feil..:P

Men, prøver å få en svart stjerne med hvit bakgrunn til å bli omvendt..
noen som vet hvordan i photoshop?
Sitat av PolkagrisLaila
jada, på denne er det som jeg har forstått en fin liten knapp som restarter hele softwaren på denne..
men anyway så skal det gå an å få reparert hos olympus, men da må jeg betale..men da får jeg håper jeg lærer av mine feil..:P

Men, prøver å få en svart stjerne med hvit bakgrunn til å bli omvendt..
noen som vet hvordan i photoshop?
Vis hele sitatet...
Hvorfor så avansert, om dette er et enkelt bilde, åpne i paint, ctrl I, så har du hvit stjerne med svart bakgrunn
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Yes!
Prøvde det som du sa Lille My i Photoshop og da funket det..
Takk
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Til dere som lurte så ble resultatet slik :
Invert ja..
Men, ufattlig blurete bilde, så fåretrekkte å se på miniatyr bildet.

btw, gj!
Forresten, bare ett lite tips, om du skal gjøre om flere farger. Bruk tryllestaven til å markere det du vil skifte farge på, altså, markere, gjøre om fargen. Ganske enkelt, for tryllestaven markerer alt med samme farge som der du trykker (sålenge det henger isammen)
Sitat av goillum
Forresten, bare ett lite tips, om du skal gjøre om flere farger. Bruk tryllestaven til å markere det du vil skifte farge på, altså, markere, gjøre om fargen. Ganske enkelt, for tryllestaven markerer alt med samme farge som der du trykker (sålenge det henger isammen)
Vis hele sitatet...
Men om en vil unngå sagde kanter, så duger den heller dårlig.
Men ja.. på dette lille bildet, med liten oppløsning anyway, ville det vært goodi.


Tok en tid før jeg ble obs på dette, den kjipe måten. (A3 måten..) hehe



Skullen ble jo fet den