Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2344
Anonym bruker
"Sjuk Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ikke rørt rusmidler på 11 uker nå, har også levert urinprøver i seks uker. Dette mener barneverntjenesten da ikke er godt nok, og vil nå ha hårprøve. Jeg ønsker ikke å levere dette, både fordi jeg leser at hår kan bli kontaminert av at man er i rom som andre som ruser seg, frisør kan ha dette på hendene, samt lignende situasjoner. Dersom prøven er positiv, vil den være svært uheldig for min del. Opplever å ikke ha noen tillit hos barneverntjenesten, og lurer også på hvorfor de vil ha denne prøven når det jo er dagens situasjon som skal ha noe å si. Hva ville dere gjort/sagt? Noen med erfaringer/råd?
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Piggsveis?
Vis hele sitatet...
Jepp, ta bort håret. Case closed, er ikke ulovlig å barbere seg.
Anonym bruker
"Sjuk Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er vel det samme som å nekte? Iogmed at jeg er jente og har skulderlangt hår, vil det vel sidestilles med å ikke komme på en avtalt rustest?
Ts
Klippe deg helt skalla høres ut som ett bra råd.
Du er jo nykter sier du, da er det vel bare å ta den
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er vel det samme som å nekte? Iogmed at jeg er jente og har skulderlangt hår, vil det vel sidestilles med å ikke komme på en avtalt rustest?
Ts
Vis hele sitatet...
Si du gjorde det for å støtte kreftsaken.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enten kan du nekte av prinsipp og si at det er for invaderende og at du samarbeider om urinprøver og er åpen og ærlig om at det er 11 uker siden sist, og at siden du viser de tillitt så må de også vise deg tillitt ellers ser du ikke vitsen med opplegget dems. Du kan spille på det for det er jo sant. Og uansett når du har vært åpen med at det er 11 uker siden sist så er det ingenting av ny info en hårprøve vil gi dem når du allerede har innrømt at du har brukt i en periode som hårprøven sannsynligvis vil vise positiv på.

Alternativ 2 er å ta hårprøven og si det samme. At ja den er positiv fordi jeg ruste meg for 11 uker siden og hvorfor skal det bety noe når dere har bevis på urinprøver at jeg er ren nå.

Du kan også be de om en skriftlig begrunnelse for hvorfor de vil ha hårprøve når de faktisk får urinprøver av deg og be om at de viser til hvilke reglement dette er. Da vil du nok oppfattes vrang og vanskelig men helt ærlig det høres ut som maktmisbruk å ville ha hårprøve fra deg i og med at du allerede leverer urin, med unntak av hvis de har avslørt deg i å levere noen andres urin eller fucke med urinprøvene. Da er du nok fucked og må gi hårprøve
Anonym bruker
"Tjukk Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du sier enkelt og greit bare nei til BV.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du nekter, å nekter. Kunne jeg gitt de ordene til den yngre meg hadde jeg spart meg en hau trauma i ung alder.
Si du er rett for håret ditt skal bli rart, alltid bare fin en teit unnskylding å ikke gi in til dem når de prøver overtale deg
Viser ikke ting seg i håret i veldig lang tid?
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Viser ikke ting seg i håret i veldig lang tid?
Vis hele sitatet...
Ja, opptil 2 år sies det.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja, opptil 2 år sies det.
Vis hele sitatet...
Spørs på hvor mye de klipper av. Jeg tar hårprøver og sist så de 3 mnd tilbake. De tok ganske mye.
Jeg ville nekta av prinsipp. Du avgir allerede prøver, det burde være godt nok. At tantene i BV er nysgjerrige på hva du har drevet med er ikke en god nok grunn til å holde på sånn her.

Tillit går begge veier, for å bygge den opp så må de også jobbe for å få den opp. Når de holder på sånn her så vil ikke jeg si at det gir gode relasjoner og sånn over tid.
Er du ungdom eller foreldre forresten?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er vel det samme som å nekte? Iogmed at jeg er jente og har skulderlangt hår, vil det vel sidestilles med å ikke komme på en avtalt rustest?
Ts
Vis hele sitatet...
Vi er i 2024, du kan ha hvilken sveis du vil, uavhengig av kjønn.
Si at du så V For Vendetta, at du ble inspirert.
Hvis TS er den jeg mistenker det er vil det bli problemer med at det er levert falske urinprøver og at en hårprøve vil vise både tidligere rusbruk pluss at det er jukset med urinprøver. Har jeg rett er jeg faen meg synsk eller bare veldig god.
hårprøver er vanskelig og manipulere med mindre du følger rådet om og shave bort alt. Jeg måtte selv avgi hårprøve til barnevernet. De klipper av ca 4 cm. Det er i tuppene/etterveksten svaret etterveksten ligger. Hvis du ikke har brukt noe annet enn det du lister opp før prøven sendes så går alt bra. Hårprøver har ganske liten verdi i en evt sak for barnevernet. Det er ikke så lett og få frem verdier som forteller noe om ditt gjennomsnittlig dagsforbruk. De finner ut av hvilke stoffer du har brukt de siste 4-6 ukene. Men for de som har røkt hasj jevnlig over flere år vil uansett få utslag lenge etter at de har sluttet og det er fordi det lagres i cannabis lagres i fettet. Det kan ta mange måneder om ikke år før det ikke dukker opp i screeningresultatet. Det har blitt stilt spørsmålstegn om bevisverdien en hårprøve har i en nemnd/straffesak. Jeg opplevde at barnevernet la det til side fordi det er langtekkelig og kostbar prosess. Hvis du har vært åpen og ærlig og fortalt hva du har brukt det siste året vil det ikke sprette noen kanin opp av hatten. Selv PET gir ikke gode nok svar når det kommer til piller og pulver. Alkohol derimot, klarer de og regne ut ganske så nøyaktig hvor mange enheter man har drukket pr.dag

Jeg har hørt at det kan være vanskelig om ikke umulig og få påvist noe som helst hvis du farger håret rett før du tar prøven, men om det stemmer vet jeg ikke.
Sist endret av hardoggo; 18. februar 2024 kl. 17:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvis TS er den jeg mistenker det er vil det bli problemer med at det er levert falske urinprøver og at en hårprøve vil vise både tidligere rusbruk pluss at det er jukset med urinprøver. Har jeg rett er jeg faen meg synsk eller bare veldig god.
Vis hele sitatet...
Eventuelt bare veldig forumhelt ;D
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er hjemmel for å kreve urinprøver her ifølge bv? Min advokat sa til dem at det kunne ikke barnevernet basert på bruk alene uten andre forhold tilstede. De ga seg etter det og
Vet ikke om bvtj har hjemmel i loven for og be om urinprøver. Det er frivillig tvang om man vil imøtekomme barnevernet, om man ikke deltar eller gjentatte ganger ikke møter opp til avtalt tid blir "prøven" du ikke har tatt behandlet som positiv og reaksjonene blir jo deretter. Trur det er kun ved dom eller en avgjørelse fra en dommer at de kan kreve at du avgir rustest
Virker for meg som om barnevernet kun er ute etter en grunn til å nekte deg ansvar for barnet ditt. Dersom dette er tilfellet, at du er mor.
Fjern håret ditt. Eller nekt. Men visst du bare nekter så er det enkelt å finne en lite del av håret ditt. Setter du deg i en stol eller sofa og er kvinne med langt hår så er det nesten umulig at du ikke etterlater det minste hårstrå.

Visst de ikke vet at du brukte rus for 11 uker siden så ikke vær ærlig om det til de. For 11 uker er ikke lenge nok til at de vil se på det som en fortid som ikke vil gjenta seg.
Sist endret av einsteindragon; 18. februar 2024 kl. 20:30.