Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 827
Noen som vet hvilket kort jeg må kjøpe for å få 6GHz støtte på dette?

Er det dette?

https://www.proshop.no/Nettverksadap...SABEgIuiPD_BwE
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det har allerede wifi 6 støtte, du trenger ikke kjøpe noe ekstra

Sorry bommet litt, du snakker om 6ghz støtte.

Det siste du linker til er et helt eget wifi kort mest sannsynlig ment for laptoper. Det er ikke en "oppgradering". Så vidt jeg vet finnes ikke noen slike oppgraderinger, det er for lite marked for det og dyrt å implemetere. Du må kjøpe et helt nytt wifi kort f.eks dette
Sist endret av Dodecha; 15. februar 2024 kl. 11:59.
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det har allerede wifi 6 støtte, du trenger ikke kjøpe noe ekstra

Sorry bommet litt, du snakker om 6ghz støtte.

Det siste du linker til er et helt eget wifi kort mest sannsynlig ment for laptoper. Det er ikke en "oppgradering". Så vidt jeg vet finnes ikke noen slike oppgraderinger, det er for lite marked for det og dyrt å implemetere. Du må kjøpe et helt nytt wifi kort f.eks dette
Vis hele sitatet...
Takker

Ja, har et slikt kort men tenkte det var mulig å bare kjøpe selve wifikortet for å spare noen kroner.

Men ser ut som dette kan være kort av samme slaget?

https://www.amazon.com/Y5-AX210NGW-M.../dp/B09LYC4F81
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av FranZe Vis innlegg
Takker

Ja, har et slikt kort men tenkte det var mulig å bare kjøpe selve wifikortet for å spare noen kroner.

Men ser ut som dette kan være kort av samme slaget?

https://www.amazon.com/Y5-AX210NGW-M.../dp/B09LYC4F81
Vis hele sitatet...
Nei det har aldri vært slik at man oppgraderer enheter på ekspansjonskort. Så jeg lurer på hvor du har ideen fra.

Det du linker til er som sagt et wifi kort for laptoper. Jeg måtte bytte batteri på min forleden og her ser du wifi-kortet:
montert inni med tilkoblinger til antennene.

Du må som jeg sa kjøpe et nytt pci-e kort da jeg regner med du skal ha dette til en stasjonær pc?
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nei det har aldri vært slik at man oppgraderer enheter på ekspansjonskort. Så jeg lurer på hvor du har ideen fra.

Det du linker til er som sagt et wifi kort for laptoper. Jeg måtte bytte batteri på min forleden og her ser du wifi-kortet:
montert inni med tilkoblinger til antennene.

Du må som jeg sa kjøpe et nytt pci-e kort da jeg regner med du skal ha dette til en stasjonær pc?
Vis hele sitatet...
Skal ha det i stasjonær ja. Men hentet fra linken i første post;



Ser da temmelig likt ut spør en meg. Hvorfor er det ikke mulig å bytte dette?

Er et ax200ngw kort som står der ser jeg. Går da kanskje fint an å forsøke seg med et ax210ngw da?

Bestilte et par slike ax210 kort så får en se hvordan det går. Kommer tilbake med oppdatering om hvordan det gikk.
Sist endret av FranZe; 19. februar 2024 kl. 14:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det kan gå, spørs om det bare er et passivt adapter eller om det er laget spesifikt for visse moduler. Du må nesten bare søke og se om noen andre har gjort dette med hell eller prøve selv og rapportere tilbake.

Den ser ganske generisk ut når kjølern er tatt av, så jeg tror det har en sjangs for å funke.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Da har jeg fått nettverkskortene. Bestilte 2 stykker, til den nette sum av 305kr totalt.

Var litt småplukk med så små ledninger




Her er det nye satt inn


Da var det bare å skru kortet sammen igjen



Dette er en speedtest fra en trådløs maskin til en annen



Dette gikk som bare det det
Trådstarter
Sitat av Vasken Vis innlegg
Det kan gå, spørs om det bare er et passivt adapter eller om det er laget spesifikt for visse moduler. Du må nesten bare søke og se om noen andre har gjort dette med hell eller prøve selv og rapportere tilbake.

Den ser ganske generisk ut når kjølern er tatt av, så jeg tror det har en sjangs for å funke.
Vis hele sitatet...
Ja, vet ikke hvor heldig jeg har vært her, men vil tro det er ganske likt på de fleste slike? Har nå i alle fall byttet på både Asus og Tp-link adaptere, med hell.