Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  179 13279
Morsomt eksperiment: Hvis du søker etter "gratis SMS" i norske Google nå, så kommer Biip.no opp på 6 eller 7. plass - etter litt halvhjertet jobbing fra min side.

Nå vil jeg se om det går ann å overta 1. plassen på "Gratis sms" i Google. Hvor vanskelig er det - å vinne over f.eks "dinsms.no"? For å klare dette trenger jeg din hjelp...

Alt du trenger å gjøre, er å linke til Biip.no med teksten "Gratis SMS" (evnt. "Biip Gratis sms") fra forsiden på hjemmesiden/nettsiden din. Det eneste kravet er at hjemmesiden din ikke har Pagerank 0 (fordi da er linken egentlig verdiløs)... Sjekk hvilken Pagerank du har her: http://www.checkpagerank.com

I og med at du hjelper meg med å klare dette, så får alle som linker til Biip.no (og ikke har Pagerank 0) tilsendt en gratis og kul Biip.no t-skjorte i valgfri størrelse

Så er bare spørsmålet hvilken forskjell linkene fra nFF utgjør; og om de er nok til å flytte noen opp fra 6. plass til 1. plass i Google
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
*lagt til link på side med pagerank 5*
Hehe, ute etter å få til en google bombe, Stormen?
Sist endret av grudgE; 25. september 2007 kl. 12:41.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
grudgE, hehe... Eh... Ja :-)

og vidarlo, kødder du? Hvis ikke, så er jeg deg evig takknemlig :-)
Jeg vet nå ikke.....ble lovet t-skjorte sist gang også, men den så jeg aldri noe til.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
charz0r, hmm... Kan ha skjedd en feil - jeg sendte ut 30 t-skjorter eller noe
Sitat av Stormen
charz0r, hmm... Kan ha skjedd en feil - jeg sendte ut 30 t-skjorter eller noe
Vis hele sitatet...
Vel vel, skal ikke være vrang. Link plasseres på bloggen min, som har pagerank 3, i løpet av dagen.
Du kunne jo spurt nso om han kunne satt link til biip.no på forsiden her på nFF.
Sceptic: Ja, han tjener på det. Ja, det blir reklamering for hans bedrift.
MEN, det er fortsatt et morsomt eksperiment for å se hvor godt det lar seg gjøre
Stå på!
Spørsmål ANG. Pagerank:
Hvis jeg feks hadde link til biip i signaturen min, da ville det blitt ganske mange links etterhvert.
Ville det gjort større forskjell en hvis det var en link fra NFF, eller utgjør 10linker fra NFF 10 ganger mer forskjell?

Så da gjør man så her?: GRATIS SMS
Men ser ikke google ganske stygt på sånt her?
Har lagt til link på en side med pagerank 4
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Freako
Spørsmål ANG. Pagerank:
Hvis jeg feks hadde link til biip i signaturen min, da ville det blitt ganske mange links etterhvert.
Ville det gjort større forskjell en hvis det var en link fra NFF, eller utgjør 10linker fra NFF 10 ganger mer forskjell?

Så da gjør man så her?: GRATIS SMS
Men ser ikke google ganske stygt på sånt her?
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at vBB hekter på rel="nofollow" i linker i forumposter. Det fører til at google ikkje følger linkane.

Grunnen til at vBB gjer det er enkelt og greit for å redusere problemet med google-bombing...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sceptic, slapp av... Hvis du tror jeg trenger å spamme nFF for å få 20-30 ekstra besøkende til Biip.no i dag, så trenger du en reality-check på besøkstallet til Biip.no fra før:
http://www.tns-gallup.no/index.asp?t...2266&aid=12266
106.000 unike besøkende i uken.

Jeg har ikke søkt nso om godkjenning til denne tråden, men fordi jeg selv mener at den er en informativ tråd som vil være interessant for majoriteten av nFF-medlemmene, så tviler jeg på at den blir slettet. Dette er et eksperiment for å se hvor raskt man kan klatre i Google. Ja, eksperimentet kan tjene mitt prosjekt i svært liten eller liten grad, men det er på siden av poenget her; poenget er at dette ikke er ment som reklame for Biip.no.
Sitat av vidarlo
Bortsett fra at vBB hekter på rel="nofollow" i linker i forumposter. Det fører til at google ikkje følger linkane.

Grunnen til at vBB gjer det er enkelt og greit for å redusere problemet med google-bombing...
Vis hele sitatet...
Ok Så min link der hadde ingen betydning?
EDIT: Jeg har ikke linket fra siden min lenger for den kommer til og være nede en stund!
Sist endret av Freako; 25. september 2007 kl. 14:22.
Hurra alle mine sider har pagerank på 0 så jeg kan ikke hjelpe deg
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Wow, er det så mange som sitter på Pagerank 5 domener her? Pagerank 5 er "toppen av private kransekaker"; de eneste som klarer å få høyere Pagerank, er sider som Dagbladet.no og forskningsinstitusjoner og universiteter... Så 2 stykk Pagerank 5-linker er helt villt.

AtXbYeA, hehe... Det er bare fordi du ikke har jobbet med de. Du hadde nok klart å øke det rimelig lett
Sist endret av Stormen; 25. september 2007 kl. 13:35.
Sitat av Stormen
Wow, er det så mange som sitter på Pagerank 5 domener her? Pagerank 5 er "toppen av private kransekaker"; de eneste som klarer å få høyere Pagerank, er sider som Dagbladet.no og forskningsinstitusjoner og universiteter... Så 2 stykk Pagerank 5-linker er helt villt.

AtXbYeA, hehe... Det er bare fordi du ikke har jobbet med de. Du hadde nok klart å øke det rimelig lett
Vis hele sitatet...
Du er lagt til på enda en Pagerank 5 side nå.
Siden tilhørte Jimmy Wales og Larry Sanger.
Menmen
Sist endret av torsken; 25. september 2007 kl. 13:38.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sceptic: skjult link er ei bjørnetjeneste, for google misliker det sterkt, og om biip får mange skjulte lenker vil google konkludere med bombing, og trekke sida.

Dessuten indekserer ikkje google sider med mange skjulte linker, av samme grunn, så både du og stormen taper på det
Jeg vil ha kul tskjorte!

Vel, jeg legger opp en link til biip.no på designsiden.com. Pagerank 3
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av vidarlo
Bortsett fra at vBB hekter på rel="nofollow" i linker i forumposter. Det fører til at google ikkje følger linkane.

Grunnen til at vBB gjer det er enkelt og greit for å redusere problemet med google-bombing...
Vis hele sitatet...
vBB gjør ikke, nFF gjør. Jeg la det til for å redusere spam og fortjenesten på spam.

Sitat av stormen
Sceptic, slapp av... Hvis du tror jeg trenger å spamme nFF for å få 20-30 ekstra besøkende til Biip.no i dag, så trenger du en reality-check på besøkstallet til Biip.no fra før:
http://www.tns-gallup.no/index.asp?...12266&aid=12266
106.000 unike besøkende i uken.
Vis hele sitatet...
Google Analytics sier 23K unike i uken på nFF (med 7-8K på dagstatistikk), 1/4 er ikke helt bak mål
Spørsmål til Stormen:
Hvor mye tjener du på alle disse sidene dine egentlig?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
nso, neida, nFF har sinnsykt gode stats de; som jeg har sagt til deg før også

OoM, kult - takk :-) Nå begynner det å bli en del linker her jo..

PS til alle: Det aller, aller beste er om linken heter enten "Gratis sms" eller "Biip gratis sms". Dette fordi Google også ser på Keyword-relevancy i link-teksten. Tenk hvis noen søker etter "Gratis sms" i Google. Da vil linken "Biip.no gir bort gratis SMS" (som linker til Biip.no, fra f.eks www.designsiden.com) kun medføre en keyword-relevancy på ca 20% - fordi ordene "Biip.no gir bort" står for 80% av teksten i linken. (".no" blir forøvrig regnet som et ord av Google.) Desto nærmere link-teksten er til hva personen i Google søker etter ("gratis sms"), desto bedre er det for Biip.no sin score. Forstod noen det jeg nettopp sa?

Freako, jeg sier det, i og med at dette uansett er offentlig tilgjengelig regnskapsinformasjon: Firmaet jeg driver sammen med 2 kamerater vil i år omsette for ca 7 millioner kroner. Og hvis du søker etter "Biip.no" her på forumet, så ser du den første posten om nettsiden som startet det hele i mai 2005.
Sist endret av Stormen; 25. september 2007 kl. 14:26.
Og her er man veldig åpen for objektivitet?
Så lenge man ikke "fleet with the flow", blir innlegget sletta?

Jeg skrev: Og dette skal være et morsomt eksperiment? "snik"reklame *host* *herk*
Sitat av Stormen
nso, neida, nFF har sinnsykt gode stats de; som jeg har sagt til deg før også

OoM, kult - takk :-) Nå begynner det å bli en del linker her jo..

PS til alle: Det aller, aller beste er om linken heter enten "Gratis sms" eller "Biip gratis sms". Dette fordi Google også ser på Keyword-relevancy i link-teksten. Tenk hvis noen søker etter "Gratis sms" i Google. Da vil linken "Biip.no gir bort .
Vis hele sitatet...
Jeg kalte linken gratis SMS iallefall.
Men hvor mye tjener du pr. måned på sidene?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
torsken, takk... Se 3 poster opp for svar på spm
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Stormen
torsken, takk... Se 3 poster opp for svar på spm
Vis hele sitatet...
Det er for hele firmaet, og i årlig inntekt.

Dermed blir det nesten umulig og regne ut dette til måndentlig inntekt for _bare_ Biip.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sceptic, mesteparten av inntekten kommer fra Biip.no alene. Rundt regnet 90% kanskje; foreløpig. Så 7 mill - 10% / 12 = svaret
Lagt til på PR-4 og en PR-5 for great justice
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Steike så mange som har PR5 da. Blir action på deg nå, Stormen.

Syntes nesten dere burde lenke til nFF også mens dere først er på HTML-redigeringen
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Enig; her burde folk linke mot nFF også... Jeg slang inn en link på forsiden av Biip.no (PR5), men jeg visste ikke om det var ønskelig med noen spesiell tekst; så jeg bare skrev "FreakForum". Si ifra om du ønsker noe spesiellt, nso.

Ellers, ja, nå begynner de gode linkene å stacke opp her...

Pagerank 5: 3 stk.
Pagerank 4: 2 stk.
Pagerank 3: 1 stk.

Kan hende at dette er nok til å ta førsteplassen på "gratis sms" faktisk. Regner med at vi får svaret i løpet av noen uker/måneder, når Google kjører en PR-update
Slengte på forsiden av hoeggen.net som har pagerank 1.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
La til linken i bunnteksten på siden Tysvær Ungdomsråd som har pagerank 3. Blir det t-skjorte på meg da ?
Done... http://www.simdal.net/
Står på bunn av navigasjonen til høyre der om du ikke ser det.

Jeg vil ikke ha t-skjorte. Er ikke derfor jeg gjør det, men fordi du er en med-nFF'er.

Men en ting jeg lurer på er hvor lenge må jeg ha den der?

Og ja, sia mi har pagerank 0... Jeg sjekka
Sist endret av simdal; 25. september 2007 kl. 17:29.
Ok har linket nå, (pg1) har det noe å si at siden bruker rammer??
Sist endret av PAO87; 25. september 2007 kl. 17:36.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Takk mkey og simdal.. Det er veldig snilt.

Og ja, alle som linker får seff t-skjorte. Vi bestilte nettopp 150 nye t-skjorter. Bare send meg en PM med:

- navn og adresse
- link-adresse
- størrelse (S til XL)
- farge: rød, grønn, sort eller rosa (kun jenter)

:-)

Edit: Hehe, akkurat som om det finnes jenter på the intarwebs! Jeg må le av meg selv noen ganger...

---------

Og bare for arkivets skyld, her er den nåværende liste-posisjonen på resultatsiden i Google når man søker etter "gratis sms":

1. dinsms.no
2. freesms.no
3. butikksiden.no/gratissms.htm
4. eurobate.com
5. startsiden.no/...
6. mobil.no/wip4/...
7. biip.no <-- oss

PAO87, hmm... det er jeg neimen ikke helt sikker på. Mistenker at linken må plasseres i HTML-fila som inneholder Frames-løsningen; fordi HTML-filene som finnes inni de ulike framesene, vil arve Pagerank fra topp-domenet. Så hvis Framesettet ditt har Pagerank 5, så vil hver av rammene (f.eks) bare ha Pagerank 3...

Forklaring: Man blør Pagerank nedover i sin egen sidestruktur. Går man på Dagbladet.no (Pagerank 6), og så klikker på kategorien "film", så faller Pageranken til f.eks 4. Derfor burde man alltid plassere linker som er viktige for navigasjonen på forsiden; og ikke gjemme vekk viktige ting på underavdelinger
Sist endret av Stormen; 25. september 2007 kl. 17:38.
Jeg liker ting som er gratis, så har lagt til Gratis sms med Biip.no-link på en side med pagerank 1.
Vil gjerne ha en t-skjorte i størrelse small, eller kanskje medium. Er t-skjortene store i størrelsene eller?


Nei, en t-skjorte i størrelse ekstra medium burde holde
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
jonarnev, ok, takk ;-)

Forresten, viktig announcement: Linken må være komplett til "http://www.biip.no" eller "www.biip.no"; ikke "http://biip.no"... Google regner ikke nødvendigvis subdomener og domener uten www-prefikset som en del av "hovedsiten"; så derfor viktig at linken er komplett
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Stormen
jonarnev, ok, takk ;-)

Forresten, viktig announcement: Linken må være komplett til "http://www.biip.no" eller "www.biip.no"; ikke "http://biip.no"... Google regner ikke nødvendigvis subdomener og domener uten www-prefikset som en del av "hovedsiten"; så derfor viktig at linken er komplett
Vis hele sitatet...

Jeg skriver alltid http://www.~~~ som standard jeg ^^

Men har lagt den inn på kuleste.net Er ikke mye hjelp, men, litt
Sist endret av Kekurikekaka; 25. september 2007 kl. 17:50.
Hmm, merkelig hvordan CheckPageRank klarer å gi en side som for eksempel curse.com 0 i pagerank
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
JohnB, de kan ha blitt straffet av Google for juksing... Sjekk f.eks Pageranken til Vg.no... Før hadde de Pagerank 6 eller 7; nå har de Pagerank 2. Uten tvil straff for en eller annen ting; de er tross alt den nettsiden i Norge med flest innkommende linker
Sitat av John B
Hmm, merkelig hvordan CheckPageRank klarer å gi en side som for eksempel curse.com 0 i pagerank
Vis hele sitatet...
Og hvorfor har http://www.vg.no bare 2?

Edit: stormen leser visst tankene mine =)
Sist endret av steili; 25. september 2007 kl. 18:00.
Keklol, sida mi har PR 1 og 3, henholdsvis uten og med www-prefikset. Wee!
*plasserer link*

Du kan ikke lage nye T-skjorter, da? "I posted a link to Biip on my website, and all I got was this lousy T-shirt"
Har navnet til URL-en mye og si?
Jeg ser ALLE som ligger over biip.no har ordet sms i URL-en, tenkte hvis du hadde en side som het gratissms.php ... så kanskje .. ?

Sitat av styggen
er jeg helt dum som ikke fatter det morsomme med dette? og forresten så kan dere tørke dere i rævva med tskjortene deres.
Vis hele sitatet...
Er det noe spesielt med det?
De fleste med armer og t-skjorter burde klare dette.
Sist endret av boblehest; 25. september 2007 kl. 18:11.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Grantax, godt observert; men ALLE har ikke "gratis sms" i urlen - se f.eks Eurobate.com...

Det er absolutt en fordel, om URLen inneholder "gratis sms", og jeg KUNNE ha bedt dere om å linke til:
http://www.biip.no/default.aspx?sect...w=Gratis%20SMS
...istedenfor, men jeg ville holde det litt enkelt og greit nå - så tenkte at vi skulle forsøke med topp-domenet istedenfor :-)
<h1> har vel en positiv virkning på styrken av linken, om jeg husker min SEO rett.
Uansett, slengt opp link på PR 3 side nå. PM kommer
Sist endret av Snillorg; 25. september 2007 kl. 18:37.
Biib går nye veier for å få reklame? Hva med å kjøpe litt reklameplass hos noen veldig besøkte sider? Biip har jo egentlig aldri tatt helt av, men hvis dere kjøper litt reklame kan vel det forandres på?
Har linket her: http://www.enterdigital.net/

Litt diskret, men det gjør vel ikke så mye
Sitat av Diablo
Biib går nye veier for å få reklame? Hva med å kjøpe litt reklameplass hos noen veldig besøkte sider? Biip har jo egentlig aldri tatt helt av, men hvis dere kjøper litt reklame kan vel det forandres på?
Vis hele sitatet...
Viss du leser en av de tidligere postene til stormen så ser du fort at biip.no faktisk har "tatt" av Og viss du ikke har sett en biip.no på en stor nettside siden de startet, kan du ikke være en særlig stor internettbruker
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Diablo
Biib går nye veier for å få reklame? Hva med å kjøpe litt reklameplass hos noen veldig besøkte sider? Biip har jo egentlig aldri tatt helt av, men hvis dere kjøper litt reklame kan vel det forandres på?
Vis hele sitatet...
Hehe... Ja, vi får håpe at det tar av en dag Kanskje en dag om leeeeenge klarer vi å samle 300.000 medlemmer - nå har vi bare stusselige 297.000

Takk for link, Octavarium og Myhre! Og ja, ellers helt riktig forøvrig; h1-tagger = great success - men jeg vet ikke helt om det gjelder for linker; eller bare på aktuelle keywords inne på en side. Uansett; det skader ikke
Sist endret av Stormen; 25. september 2007 kl. 19:01.
Sitat av Stormen
Hehe... Ja, vi får håpe at det tar av en dag Kanskje en dag om leeeeenge klarer vi å samle 300.000 medlemmer - nå har vi bare stusselige 297.000
Vis hele sitatet...
ja, men det blir i såfall leeeeenge til.

Jeg beklager. Min feil, trodde bare ikke biip hadde blidt så stort. Men hvor mange av disse brukerne er aktive, dere kan da umulig ha 300.000 aktive medlemer?! Og nok en gang: jeg beklager det jeg sa, jeg hadde en upålitelig kilde (megselv) og det skal ikke gjenta seg.