Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  139 16415
Har seg sånn at en jente har brukt epostadressa til lillesøstra mi til å registrere seg på diversse sider.

Jeg kom i kontakt med henne og prøvde å forklare henne at hvis hun sendte meg en ny epostadresse kunne hun få tilbake kontrollen. Hun forstod det ikke og gadd ikke høre på fornuft. "Det har vært min epost hele tiden", "Det går jo ikke ann" var det jeg fikk til svar.

Etter ca 15 min gadd jeg ikke prøve å overbevise henne mer mer så bestemte meg for å ha det litt gøy. Jeg bytta passord på facebook, twitter og formspring. Nå har faren hennes har ringt og sendt meldinger, han er rasende.

De truer nå med politianmeldelse. Jeg har hele tiden holdt en vennlig tone og har ikke dratt noen "facerapes" eller lignende. Svarte faren og prøvde å forklare, men fikk dette til svar; "Helt irrelevant hvem sin epost det er! Du har hacket deg inn på en privat side. Vi politianmelder etter klokken 12 i morgen."

1. Har de noen case her i det hele tatt? Jeg har vel egentlig ikke gjort noe ulovlig.
2. Hva kan konsekvensene bli hvis jeg driter i dem og lar alt være.
3. Hva bør jeg gjøre? Er ikke ute etter å ødelegge for noen, men faren hennes provoserer meg.

Vil legge til at jeg er mer som Good Guy Greg enn Scumbag Steve.
Sist endret av Daybreak; 7. desember 2011 kl. 22:00.
I og med at det er din e-mail, så har jo du ikke hacket/cracket eller noe sånt, du har henvendt deg på en ordentlig måte.
Prøvd og ordne opp idet, det er jo hun som har hendvendt seg av en av dine 'passord' belagte 'tjenester' ..

Jeg tør ikke og si at en anmeldelse blir henlagt, for man vet jo aldrig hvilken vei det vil tippe, ser for meg det blir litt ord mot ord her .. Men jeg holder en finger på at du har alt på ditt tørre ..

- Dog. det at du byttet passord på de tingene hennes, det er vel der jeg tror du 'taper' litt ..
Etter en kjapp Google søk fant jeg dette:

In the Facebook Principles on their "Privacy Policy", it is clearly written out that YOU are the one responsible on the information in which YOU allow others to permit See. (It does refer to those you select but "others" meaning Anyone) The Company does inform that they do use necessary equipment to enhance security BUT it Does NOT in any way mention that to violate these binderies would conclude to any form of ILLEGAL Involvement or Discipline.
Vis hele sitatet...
Med mindre du har gjort noe med kontoen, noe ulovlig som å scamme osv., så har du ikke gjort noe galt og kommer saken mest naturlig til å bli henlagt.

Kilde - Google Søk
Har inntrykk av at det å anmelde en "hacket" facebook-konto er noe som som regel blir henlagt før politiet i det hele tatt har sett på saken. Og om de så skulle bestemme seg for å bruke ressurser på saken har du nok ikke noe å bekymre deg for. Du har jo i teorien ikke "hacket" noe som helst slik jeg ser det, så det verste du må gjøre er vel å forklare deg.
Hahaha, dette var litt morsomt.
Du har ikke noe å bekymre deg for.

Du eier e-post adressen og eier også derfor alt som er registrert på den.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Ikkeno problem for din del, bare behold den
(Om hu bestemmer seg for å gi ny mail, så ville jeg fiksa det)
Sist endret av Sk!ppy; 7. desember 2011 kl. 22:12.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Jeg sendte det jeg tror er faren en lang tekstmelding. Den ble på 4x160 tegn hvor jeg forklarte hvordan vi kunne orden alt og at jeg ikke var ute etter bråk. Etterspurte også en ny epost.

Fikk dette som svar:
De handlinger du har utført på nettet er langt over det som kan aksepteres. Alt er kopiert.
Vis hele sitatet...
Forslag til hva jeg bør svare?
Sist endret av Daybreak; 7. desember 2011 kl. 22:14.
Slett facebooken da.. Den er jo registrert på søstra de sin mail så det betyr jo at hun "eier" den? eller tar jeg feil?
Så lenge du ikke kødder med den så går det bra..

Si at det er registrert på søstra de sin email så ser du hva de svarer.
Sist endret av Vod0; 7. desember 2011 kl. 22:15.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Settoz Vis innlegg
Slett facebooken da.. Den er jo registrert på søstra de sin mail så det betyr jo at hun "eier" den? eller tar jeg feil?
Så lenge du ikke kødder med den så går det bra..

Si at det er registrert på søstra de sin email så ser du hva de svarer.
Vis hele sitatet...
Har snart ikke fingre nok til å telle hvor mange ganger jeg prøvde å forklare dem det. Når ikke gjennom.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Jeg sendte det jeg tror er faren en lang tekstmelding. Den ble på 4x160 tegn hvor jeg forklarte hvordan vi kunne orden alt og at jeg ikke var ute etter bråk. Etterspurte også en ny epost.

Fikk dette som svar:


Forslag til hva jeg bør svare?
Vis hele sitatet...
Har ikke noe forslag til hva du bør svare, men helt idiotisk av faren og sånt.
Hvis du faktisk får politiet på nakken, forklar det som det er.
Er e-mailen registrert i søsteren din sitt navn, og noen andre har brukt den, er det de som har gjort galt, ikke du.
Si at da anmelder du for hacking av emailen til søstra de..
Eller missbruk..
Sist endret av Vod0; 7. desember 2011 kl. 22:20.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Hvis du faktisk får politiet på nakken, forklar det som det er.
Er e-mailen registrert i søsteren din sitt navn, og noen andre har brukt den, er det de som har gjort galt, ikke du.
Vis hele sitatet...
Eposten er faktisk registrert i mitt navn, men det er søstra mi som bruker den. Hun er 9 år og jeg prøver å lære henne litt nettvett, derfor logger vi alltid inn på den sammen.

Sitat av Settoz Vis innlegg
Si at da anmelder du for hacking av emailen til søstra de..
Eller missbruk..
Vis hele sitatet...
Hm, missbruk av andres epost. Spaming o.l? Frister litt og true med det, men tror det kan ende opp med å slå tilbake.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Hm, missbruk av andres epost. Spaming o.l? Frister litt og true med det, men tror det kan ende opp med å slå tilbake.
Vis hele sitatet...
Du må nesten true han også bryter du isen med "Skal endre alt tilbake om hun endrer emailen innen 12 timer!"
Jeg ville ikke kontaktet hennes far videre, men tatt det opp med politiet om de overhodet gidder å ta seg bryet til å kontakte deg og forklart det til dem, da blir saken henlagt med en gang. Dette er ikke en sak de kan bruke en masse ressurser på hvis du ser realistisk på det.
Sist endret av Fuzzybossen; 7. desember 2011 kl. 22:28.
Har ikke facebook 13års aldersgrense?
Sitat av Skralla1 Vis innlegg
Har ikke facebook 13års aldersgrense?
Vis hele sitatet...
http://www.facebook.com/help/parents

Here you go: Raporter brukeren
http://www.facebook.com/help/contact..._form=underage
Sist endret av Vod0; 7. desember 2011 kl. 22:29.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skralla1 Vis innlegg
Har ikke facebook 13års aldersgrense?
Vis hele sitatet...
Jo, men det er irrelevant da personen som "lånte" eposten var over 13. Søstra mi bruker den egentlig bare til å spille Movie Star Planet.

Blir letta når jeg ser at det er ganske stor enighet om at jeg ikke bør bekymre meg. Har mattetentamen i morgen så tror jeg dropper å kontakte faren i dag og heller fokuserer på å få litt søvn.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Eposten er faktisk registrert i mitt navn, men det er søstra mi som bruker den. Hun er 9 år og jeg prøver å lære henne litt nettvett, derfor logger vi alltid inn på den sammen.
Vis hele sitatet...
I mine øyne støtter det saken din.
Om han ikke gir seg, så sier du at du sletter facebooken, anmelder han for og true deg med en poletianmeldelse og etterfulger med og forklare hele saken han vurderte og anmelde deg med, da vil han nok bli paff. og oppføre seg alt annet enn voksen i en konfrontasjon, noe som bare gjør saken bedre for deg ..
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Om han ikke gir seg, så sier du at du sletter facebooken, anmelder han for og true deg med en poletianmeldelse og etterfulger med og forklare hele saken han vurderte og anmelde deg med, da vil han nok bli paff. og oppføre seg alt annet enn voksen i en konfrontasjon, noe som bare gjør saken bedre for deg ..
Vis hele sitatet...
Det er ikke imotloven å true med anmeldelse..
Jeg vil tro at det ikke er noen "eierskap" på en facebookbruker, og da det er din epost, er det du som eier den. Jeg hadde slettet faccebookbrukeren hennes og annet som ikke er ditt. Tror ikke de har noen sak i det hele tatt.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Facebooken hennes er rapportert som hacket, jeg kan ikke logge inn på den mer. Twitter og Formspring derimot funker bra.
Politiet tar slike saker seriøst (lol)
Ble tatt inn til avhør etter at jeg byttet pw på face til noen som skyldte meg 10 lapper irl
hadde ikke hacket, men fått pwet av han som han heldigvis 'bekreftet, så saken ble henlagt.

Til ts, du derimot har ingenting å bekyrme deg for
Så lenge du er eier av epost kontoen er det DU som eier alt som er registrert på denne eposten. Ved å ta kontroll over eposten er ikke en gal ting, faren til denne jenta har nok sett den lille jenteungen sin komme gråtende ned og sier at facebooken er hacket av deg. Hold deg rolig og si at, om hun skal få den tilbake så må du få hennes nye facebook epost og overføre den.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Hold deg rolig og si at, om hun skal få den tilbake så må du få hennes nye facebook epost og overføre den.
Vis hele sitatet...
Har kommet til et punkt hvor jeg er litt lei av å forklare. Har lyst til å bare la hele driten være og ikke gjøre noe mer med det. Faren har provosert meg veldig.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Har kommet til et punkt hvor jeg er litt lei av å forklare. Har lyst til å bare la hele driten være og ikke gjøre noe mer med det. Faren har provosert meg veldig.
Vis hele sitatet...
Send han en melding "Nå gidder jeg ikke mer, jeg gir tilbake alt om hun endrer epost på ALLE kontoene innen 12 timer. ellers så sletter jeg alt, det er mine kontoer siden eposten er registrert på meg.
Ta venligst ikke kontakt mer ellers vil jeg skaffe besøksforbud" ... lol..

Da må han bli stille
Jeg bare lurer, hvordan tok hun i bruk e-posten hennes? Bare fant ut av passordet en dag og bare bestemte seg for å bruke det til å registrere seg på alt?


Uansett, om det er din e-post har du vel ingenting å bekymre deg over. Selv hadde jeg bare gledet meg til å selv forklart politiet saken og slettet alle brukerene hennes.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Jeg sendte det jeg tror er faren en lang tekstmelding. Den ble på 4x160 tegn hvor jeg forklarte hvordan vi kunne orden alt og at jeg ikke var ute etter bråk. Etterspurte også en ny epost.

Fikk dette som svar:


Forslag til hva jeg bør svare?
Vis hele sitatet...
Husk at om han faktisk anmelder, så vil han ta med alt du har sendt han av meldinger - hold en høfflig tone, og tenk nøye gjennom alt du sier.

Send EN endelig melding der du spesifiserer hva saken er, og forklar at om de ikke imøtekommer dette, så ønsker du ikke videre kontakt med personen.

Ta vare på alt av informasjon han sender deg. Husk at når han går til politiet og legger frem en sak om at en ekkel ungdom har hacket profilen til dattra hans for å se på hennes private bilder, så kan du få et noe ubehagelig førstemøte med politiet der det er veldig greit om du har alle fakta klare, og kan legge frem saken slik den egentlig er.

Also: Hele gjengen her hevder at du er eier av alle kontoer som har denne e-postadressen registrert - men ingen har kilder på dette. Selv nekter jeg å tro på det. Synsing og atter synsing, det var vel en grunn til at jus-delen av forumet ble fjernet.
Hva i helvette tjener hun på å bruke andre sin mail på å registrere seg på div. sosiale medier? Sier jo seg selv at det før eller siden blir bråk..

På en annen side; Må ikke hun vite passordet til mailen din får å for å kunne fullføre registreringen til diverse sider (trykke på linker som mottas på mail o.l)? Da er det jo bare til å si at hun har "hacket" mailen din..

Hadde først prøvd å snakke dem til fornuft, slik det ser ut til du prøver på, men om de ikke gir seg hadde jeg bare slettet alt som et tegn på at du ikke tolererer noe slikt.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Jeg bare lurer, hvordan tok hun i bruk e-posten hennes? Bare fant ut av passordet en dag og bare bestemte seg for å bruke det til å registrere seg på alt?
Vis hele sitatet...
Akkurat dette er jeg veldig usikker på. Passordet til lillesøstra mi er max random. Er 18 bokstaver og tall blanda sammen, hun og venninne har en regle. Tror derfor ikke at hun har på noe tidspunkt hatt tilgang til eposten. Trodde man trengte en verifiseringkode for å knytte en konto opp mot en epost. Vet ikke hvordan dette har gått til.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Akkurat dette er jeg veldig usikker på. Passordet til lillesøstra mi er max random. Er 18 bokstaver og tall blanda sammen, hun og venninne har en regle. Tror derfor ikke at hun har på noe tidspunkt hatt tilgang til eposten. Trodde man trengte en verifiseringkode for å knytte en konto opp mot en epost. Vet ikke hvordan dette har gått til.
Vis hele sitatet...
HEI HEI HEI - godt poeng.
Prøv å lag en ny konto på facebook eller twitter - om man MÅ logge på e-posten for å trykke på en verifisering, så har hun hacket deg (og med hacket, så mener jeg "DU HAR HACKET LIVET TIL DATTRA MI"-hacket) i like stor grad som du har gjort noe mot henne. Gratulerer, saken er henlagt.

Sett på Ride of the Valkyries og nyt kvelden.
Små unger gir ofte bort passordet fordi de vet ikke hva som kan skje
I 5. klasse skrev allesammen passordet sitt til MSN på en lapp og sendte rundt (på min skole), ettersom ingen tenkte på hva som kunne skje.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av nightLook Vis innlegg
HEI HEI HEI - godt poeng.
Prøv å lag en ny konto på facebook eller twitter - om man MÅ logge på e-posten for å trykke på en verifisering, så har hun hacket deg (og med hacket, så mener jeg "DU HAR HACKET LIVET TIL DATTRA MI"-hacket) i like stor grad som du har gjort noe mot henne. Gratulerer, saken er henlagt.

Sett på Ride of the Valkyries og nyt kvelden.
Vis hele sitatet...
Tok meg tid til å teste. Kom faktisk inn uten bekreftelse på alle sidene.

Facebook
Twitter
Formspring
Du må aktivere eposten senere tror jeg.. Tror brukeren blir disabla etter en stund om du ikke gjør det
Sitat av Skateward Vis innlegg
Jeg sendte det jeg tror er faren en lang tekstmelding. Den ble på 4x160 tegn hvor jeg forklarte hvordan vi kunne orden alt og at jeg ikke var ute etter bråk. Etterspurte også en ny epost.

Fikk dette som svar:


Forslag til hva jeg bør svare?
Vis hele sitatet...

Du kan si;

"Lær deg først definisjonen av hacking."
Slett facebooken hennes, twitter og alt som hun har som er registrert på e-posten. Da er problemet løst, siden ingen av tingene er da lenger tilkoblet e-posten
Logg inn og skjekk om emailen er aktivert på twitter, formspring, face etc..
Du burde i alle fall forstå at å ytterlige gå inn på hennes kontoer ikke vil tjene din sak...
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Lættis
Du hadde ikke noe annet å svare nei hehe, men vi har bilder av alt vii
Og det sier seg selv, ****** er 14 og lillesøster din er 9, hvem hadde den epostadressen først da? Mathilde selvfølgelig
Vis hele sitatet...
Spiller vel for pokker ingen rolle hvilken epost-adresse hun tror hun har eid! Jeg har passordet og har hatt det hele tiden. Tar meg en bolle og legger meg, blir så provosert av sånne unger som tror de veit alt.

Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Du burde i alle fall forstå at å ytterlige gå inn på hennes kontoer ikke vil tjene din sak...
Vis hele sitatet...
Snoker ikke på kontoene hennes. Har forøvrig ingen interesse av det heller.
Sist endret av Daybreak; 7. desember 2011 kl. 23:41.
Hvem sendte deg det sitatet?
Det må være noe av det dummeste jeg har hørt.

Skjønner godt at du blir provosert!
Føler faktisk at jeg blir irritert selv.
Sist endret av Echodius; 7. desember 2011 kl. 23:56.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Echodius Vis innlegg
Hvem sendte deg det sitatet?
Det må være noe av det dummeste jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Bestevenninna. Ser at jeg glemte å sensurere navnet begges steder, men men.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Bestevenninna. Ser at jeg glemte å sensurere navnet begges steder, men men.
Vis hele sitatet...
Huff, håper nesten det blir en sak av det!
Føler bare en trang til å lese at saken ble henlagt og at hun gråt en tåre.


Lykke til, Skate!
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Echodius Vis innlegg
Huff, håper nesten det blir en sak av det!
Føler bare en trang til å lese at saken ble henlagt og at hun gråt en tåre.


Lykke til, Skate!
Vis hele sitatet...
Takk for det
Jeg og noen kompisser satt og hacket folk på facebook en kveld. vi skrev det samme på veggen til alle sammen for å vise at det var de samme som gjorde det. Noen fant ut at det var oss og vi vart anmeldt. Vi vart kalt inn til avhør for å si hvem vi hadde hacket osv... Men de sa bare at dette vart lagret og ikke skrevet på noe rulleblad, så hvis det ble noe mer hacking fra oss vil dette bli tatt opp og saken ville ha blitt værre. så tvilsomt at du får noe straff selv om du blir anmeldt.
Jeg skjønner ikke hvorfor folk anmelder "hacking" på Facebook. I mitt 3 år lange Facebook liv, har jeg aldri sett en facerape som ikke er annet en innlysende.

Hvordan gikk det skateward?

Edit: Innlegg nr. 1.000

WOHOO!
Sist endret av Sinken; 12. desember 2011 kl. 11:39.
Nå har jeg heller ingen kilder, men jeg mener å huske at det var slik at det er straffbart å gå inn på profiler og lignende til andre uten samtykke, uansett om du allerede vet passordet. Så jeg tror at du faktisk kan få trøbbel for å logge inn på profilene hennes. (Selv om politiet sikkert henlegger saken).
Skjønner enda ikke hvorfor hun brukte en annen persons epost. Det er da ikke vanskelig å skaffe seg egen epostadresse?